Nitzen1987

Man ved, at man er nybagt mor når.....

24 indlæg i dette emne

En tilsvarende tråd er i graviditetsforummet og har bragt flere smil frem hos mig :) Så tænker, at det kunne være sjovt at have en tilsvarende om nybagte mødre :) Håber, at der er mange der vil byde ind :) Det kan måske også være med til at forberede de vordende mødre på, hvad de skal igennem :)

Man ved, at man er nybagt mor når....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man ved, at man er nybagt mor når...

- man kan gå fra at skulle have 10-12 timers søvn i døgnet til pludselig at kunne klare sig med 1-2-3 timers søvn i døgnet og faktisk stadig formå at hænge sammen....

- når tårerne melder sig flere gange om dagen pga. hormoner (omkring 3.-5. dag for mit vedkommende)

- når man mærker, der kommer lidt tis i bindet, når man bryder sammen i krampe latter

- når man griner og græder på samme tid

- når det eneste man kan tænke på er sit lille vidunder :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man er totalt lykkelig, forvirret og skræmt på samme tid ❤

Og når man føler sig rimelig frisk og udhvilet baby sover 3-4 timer i træk.

Og man konstant har en stofble inden for rækkevidde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man er ude og handle og opdager gylp på sin bluse, men egentlig er ligeglad.

Når man ikke klæder sig evt hvad der er smart, men istedet hvad der er praktisk (ammevenligt)

Når nattøj ikke nødvendigvis kun er noget man har på om natten.

Når man synes man har nået meget fordi man har fået sat vasketøj over (dog når man ikke at hænge det op inden manden får fri.

Pyha kunne jo blive ved hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man ved, at man er nybagt mor når...- man kan gå fra at skulle have 10-12 timers søvn i døgnet til pludselig at kunne klare sig med 1-2-3 timers søvn i døgnet og faktisk stadig formå at hænge sammen....- når tårerne melder sig flere gange om dagen pga. hormoner (omkring 3.-5. dag for mit vedkommende) - når man mærker, der kommer lidt tis i bindet, når man bryder sammen i krampe latter- når man griner og græder på samme tid- når det eneste man kan tænke på er sit lille vidunder :biglove

Årh, jeg glæder mig :biglove (Undtagen til det der med tis :lolhit Men hva', det må man vel tage med :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man ikke undrer sig over hvor lugten af sur mælk kommer fra.

Når blufærdigheden for ens bryster ligger et meget lille sted

Når man kan vaske en hel maskinvask kun med gylpeklude hver anden dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Når man er henne for at tjekke at barnet faktisk trækker vejret når det sover (og nogle gange lige prikker til h*n for at være sikker)

- Når man ikke gider tage trøje på, da man skal amme igen snart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man har været oppe 5 gange på en nat - og synes det var en af de gode nætter!! :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man ved, at man er nybagt mor når...

- når det eneste man kan tænke på er sit lille vidunder :biglove

Hmm, min datter er 15 mdr = jeg er ikke nybagt mor længere, men jeg tænker stadig ikke på andet end min lille diamant :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke kan huske fra sin næse til sin mund.

Græder over at møde en babyambulance på sin vej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Når man er henne for at tjekke at barnet faktisk trækker vejret når det sover (og nogle gange lige prikker til h*n for at være sikker)

- Når man ikke gider tage trøje på, da man skal amme igen snart

Åh, det gjorde jeg også meget den første uge! :7himmel

Når man har været oppe 5 gange på en nat - og synes det var en af de gode nætter!! :lolhit

Haha - præcis! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Når man sidder solidt plantet i sofaen og beder manden hente den ene ting efter den anden :whistling

- Når man ikke aner hvad der foregår uden for hjemmets 4 vægge

- Når man ikke kan huske hvad manden har fortalt 2 sekunder efter han har sagt det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man har været oppe 5 gange på en nat - og synes det var en af de gode nætter!! :lolhit

So true :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

man ved at man er nybagt mor når.... man lige har født et barn :loveshower :whistling

HUMOR :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Når man sidder solidt plantet i sofaen og beder manden hente den ene ting efter den anden :whistling

- Når man ikke aner hvad der foregår uden for hjemmets 4 vægge

- Når man ikke kan huske hvad manden har fortalt 2 sekunder efter han har sagt det :D

Skræmmende som jeg kan nikke genkendende til alle dine punkter :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skræmmende som jeg kan nikke genkendende til alle dine punkter :D

Ha ha... Du er jo også meget nybagt ;)

Det var sjovt at sidde og tænke tilbage på "dengang" :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- til ens egen forundring pludselig kan hole sig ind over tallerkenen på bordet, når man spiser :mam fordi der ikke længere er en mave i vejen :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man kan amme og spise aftensmad på samme tid, for at undgå kold mad

Når samtaleemner som tis, lort og gylp er normalt at tale om mens man spiser..

Når man kan amme og blunde på en gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man kan bruge ammehjernen som undskyldning for næsten alt, og det ikke engang bare er en dårlig undskyldning :lolhit

Når man ikke laver andet end at sidde på sofaen og amme, ser tv og spiser, og ingen synes man burde lette bagdelen :mam

Når man pludselig ingen kvaler har med at bede manden gøre ALT, og han gør det uden nogen form for brok :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- man konstant kysser på en buttet og blød babykind :wub jeg kan slet ikke lade min datters kinder være

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

når man pludselig er blevet stor forbruger af ammeindlæg og bleer.

når man kan fører en hel samtale med en der ikke svare igen med andet end små gryndt og lyde..

når man pludselig får to våde pletter på ens trøje ved lyden at baby gråd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- man konstant kysser på en buttet og blød babykind :wub jeg kan slet ikke lade min datters kinder være

Nemlig ❤ årh det er da bare det bedste!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Når man liiiige skal op og tjekke ved det mindste knirk (den første uge)

- Når man liiiiige skal op og tjekke ved det mindste udbrud (efter den første uge :P)

- Når man klæder sig i sorte toppe for at man ikke kan se mælke skjolderne

- Når man bekymrer sig helt vildt om sin bettes ve-og-vel KONSTANT, og enlig kun er helt rolig når h*n sover dybt, for så må h*n jo have det godt :)

- Når man får lyst til at æde sit lille myr fordi h*n simpelthen er så kær og lille!

- Når man ikke kan lade være med at stirre på hende/ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en masse underlige drømme, feks:

- At barnet ligger i sengen hos en og man prøver at få hånden under hovedet til man finder ud af at det er en pude

- at man drømmer at man har flere børn end man enlig har, og bliver helt lettet ved at vågne helt op til dåd og kommer i tanke om realiteten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER