Bamse&Kylling

At ligge på maven?!

18 indlæg i dette emne

I hvor lang tid kunne i ligge på maven? Og er der noget tidspunkt, hvor det ikke er godt for baby? - selvom det er fysisk muligt stadig at gøre det??

Jeg er idag 21+6 og kan stadig sagtens ligge på maven! Det er ikke så tit jeg gør det, men indimellem er det bare vildt lækkert - sover dog aldrig på maven! Lå en del på maven igår aftes og begyndte at overveje, om det egentlig er vildt smart, bare fordi jeg "kan"??

Jeg får ofte at vide, at min mave er lille, i forhold til hvor langt henne jeg er, så ved slet ikke om det er "normalt" at kunne ligge på maven, når man er over halvvejs??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var ikke langt henne inden jeg ikke kunne ligge på maven mere.. Men dejligt for dig.. Ved ikke om man kan "skade" barnet, tror jeg ikke, men tænker der kommer et tidspuknt hvor det måske ikke er så rart for dig.. Men udnyt du bare at du kan, for det er træls kun at kunne ligge på siden dry.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, at kroppen nok selv skal sige fra, hvis det ikke er så godt.

Hvis jeg var dig ville jeg nyyyyyyde at kunne ligge på maven. Nøj, hvor jeg savner det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan heldigvis også stadig ligge på maven og gør det hver nat.. Sover allerbedst på maven :D Den eneste der stopper det lige nu, er at mine :hophop er så vildt ømme, så jeg skal lige have mig placeret helt rigtigt! Jeg bliver ved så længe det er rart, tror baby er godt beskyttet derinde selvom man ligger på maven :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe du kan ligge på maven, så er der ikke noget galt i det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne frem til ca. uge 21-22, hvor jeg engang imellem vågnede på maven.

Tænker at når det er ved ikke at være godt længere, så er det der, hvor det heller ikke kan lade sig gøre :) i hvert fald kan man jo ikke ligge søvnløs i frygt for, at man kommer til at vende sig om på maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her 34+0, kan jeg også finde på at lægge på maven. :)

Vender mig derom i søvne.. Ej, det er nok halvt på siden/halvt på maven :rolleyes

Hvis jeg ser tv i soveværelset, så laver jeg en lille "rampe", som jeg ligger op af, så maven ikke bliver "trykket"...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sikker på at babyen er så godt beskyttet at det er der ikke noget i vejen for, så længe du kan så gør du bare det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyd det hvis du kan lide det.

Du bliver skidt tilpas længe INDEN baby tager skade.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KAN baby egentlig tage skade - hvis man nu forestiller sig, at man ignorerer at det gør ondt at ligge på maven og gør det alligevel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KAN baby egentlig tage skade - hvis man nu forestiller sig, at man ignorerer at det gør ondt at ligge på maven og gør det alligevel?

Jeg tænker også om det er smerte der er det man skal "tage hensyn" til? For jeg kan sagtens ligge på maven, uden problemer.. Det som sker, som gør jeg ikke gør det "almindeligvis" er at baby sparker utrolig tydeligt, og det får mig til at tænke hun bliver klemt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er jo helt nygravid, og sover altid på maven.... husker fra mine andre graviditeter at jeg tit selv om jeg kunne og gerne ville, så prøvede jeg at lade være, for var så bange for at der skete noget med baby. Men denne gang vil jeg prøve at overbevise mig selv om at det altså er okay <_< Sover altså bare bedst på den måde... aahhh :7himmel :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg elsker at falde i søvn på maven :) Men jeg har også den der lille "frygt" for at det skader baby.. Men så tror jeg nok kroppen skal fortælle hvis der er noget galt der inde :yay

sndwxz5om6ap66hs.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyd det ENDELIG så længe du kan! Jeg savnede det så ubeskriveligt meget mens jeg var gravid! Og nej, du kan ikke skade barnet ;) din krop skal nok sige fra, når det begynder at være for meget at ligge på maven, så bliver det ganske enkelt for ubehageligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, så fortsætter jeg bare :)

Tænker også at hun jo ligger godt beskyttet derinde, men man ved jo aldrig! Tak for svarene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sover altid på maven også i hele sidste graviditet, sidst i graviditeten, var det delvis på maven, delvis på siden, med en hånd under maven der støttede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke at det er rart, det gør ikke ondt, men det er lidt ubehageligt, babyen bliver mere tydelig...

Og faktisk føler jeg nogengange at jeg kan mærke hjerteslag inden i maven (ellers er det min puls)!??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tør ikke sige, om det er hjerteslag eller din egen puls.. Men jeg kan til tider også mærke mere bevægelse, når jeg ligger på maven, men det kan jeg også, når jeg ligger på ryggen..! Så så længe det ikke er ubehageligt, tænker jeg ikke over det.. Men som sagt, min mave siges også at være ret lille i forhold til, hvor langt henne jeg er, så tror jeg kan ligge på maven længe endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER