Lone

Efter bryllup kommer baby..??

36 indlæg i dette emne

Nu var jeg lige et smut inde forbi Bryllypsklar, hvilket jeg selvfølgelig normalt ikke er :whistling for kæresten her jo ikke friet helt endnu :prik

Nåh men.. der var en banner, hvor der ståd "efter bryllup kommer baby", og så kom jeg til at tænke :unsure

Hvor mange har det sådan???

Jeg er selv normalt meget gammeldaws anlagt, feks med at manden skal på knæ, også bliver man forlovet og gift, og jeg tager mandens efternavn, fordi sådan er det og :blabla

Men lige med hensyn til baby først kommer efter bryllup, er jeg slet ikke gammeldaws ;) ser gerne jeg har en bebs inden bryllup, men den må da også gerne komme efter :)

det er sådan lidt kartoffel, kartoffel for mig :rolleyes

Hvordan har i det?? hvor mange er jer, er først gået igang med PB efter bryllup, fordi det er det rigtige at gøre??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi venter nr 2 nu og er ikke gift endnu.. Det har ikke været et must for os at blive gift og ved da egentlig ikke om vi bliver det.. Måske en dag, men det handler mest om pt. at skulle sikre børnene.. Men vi ejer ikke hus eller lign endnu, så det kommer når det kommer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For os var pb ikke planlagt til at starte SÅ tidligt efter bryllup. Vi havde snakket om 1 år eftrer måske, men tror bare bryllupsplanlægningen tog så meget fokus væk fra tanker om baby, at det ikke var noget vi tænkte synderligt over.

3 dage efter brylluppet var vi til middag med familien, og Cs kusine havde deres 10 mdr. gamle datter med. På vejen hjem tog vi fat i babysnakken igen, og da vi ikke kunne se nogle grund til at vente, blev vi enige om at gå i gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev gift august 2009, og vores børn er født i 2006 og 2008 :) vi blev gift fordi vi ikke kunne lade være, vi havde sikret hinanden i form at testamente osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig betød det ikke så meget om vi var gift før baby, men det betød noget for min mand.

Vi blev gift i juni 2007 og Sebastian født December 2007 ;) Jeg var derfor ca 3 mdr gravid til brylluppet, hvor vi annoncerede graviditeten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min daværende mand og jeg blev gift april 2009, vi har sammen en søn fra oktober 2008

Af kedelige årsager blev vi så sepereret januar 2010 og endeligt skilt januar 2011

Oprindelig havde jeg drømmen om bryllup og derefter barn, men sådan skulle det ikke gå for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik Emilie i april 2008 og blev gift i august 2009.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev gift tildels fordi vi havde lyst og tildels fordi vi ville sikker hinanden ifbm. vi havde købt hus. Da vi købte hus før PB, så kom brylluppet først. Men for min skyld måtte det godt være kommet i en anden rækkefølge. Det betyder ikke det store for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var det manden der insisterede på, at vi skulle giftes inden vi skulle have børn :) Planen var så at der skulle gå ca. 10 måneder fra brylluppet til vi ville påbegynde PB, fordi jeg skulle være færdig med min uddannelse først, men da først brylluppet var overstået, så var jeg bare total baby-kulleret :kuller :stork men jeg pressede ikke på over for manden :) og 22 dage efter vores bryllup foreslog manden, at vi bare påbegyndte PB :) Hvilket vi så gjorde - vi havde ret hurtigt gevinst, men mistede desværre, så skæbnen ville, at der alligevel skulle gå 12 måneder fra vi startede på PB til vi fik en sund graviditet, der gerne skulle resultere i et sundt og velskabt barn inden for den næste måneds tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik den første baby inden vi blev gift.

For mig er det helt klart barnet som binder en tættere sammen og ikke ægteskabet. Vi har selvfølgelig sagt ja til døden os skiller i kirken , men det synes jeg allerede man har ikraft af at man har et barn sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig har er det meget vigtigt at blive gift før baby.

Dermed ikke sagt at jeg ville få baby fjernet, hvis jeg var blevet gravid inden bryllup.

Men jeg synes det er skønt at vi når at blive gift, lige meget hvornår jeg bliver gravid fra nu af. (Vi skal giftes til Juli).

Men har ikke indtryk af, at det er så vigtigt for så mange mennesker idag.

Egentlig er det jo også lidt fjollet :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jamen vores er ikke planlagt sådan men kom helt naturligt..: Troede ikke jeg kunne blive graid så da vi blev gift i Januar i år var vi enige om at vi lige ventede nogle måneder og så ville vi snakke om hvordan vi skulle forholde os i forhold til at prøve naturligt eller i behandling... den snak kom vi så aldrig til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi startede pb, længe før bryllup, men storken svigtede, og bryllup kom først. Et af kravene for at kunne adoptere som par er, at man er gift :), og mange ventelister har krav om længden på giftemålet, så for os var det godt, at vi var blevet gift...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville rigtig gerne giftes.. Men kæresten mener ikke det kommer til at ske før om nogle år :rolleyes Vi venter vores første barn i næste måned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev gift sidste lørdag og pb starter først sent næste år, da manden først afslutter studie jan'14 og vi (læs han)først vil ha baby efter det. så for os har det ligget naturligt at blive gift først.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste vil aldrig giftes, og vi er i gang med pb.

Vil derudover sige at et barn binder en mere sammen end ægteskab

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev gift i juli sidste år og venter nu vores første barn :loveshower Det kunne nu ligeså godt have været den anden vej rundt, da vores baby har været læææænge undervejs (2 år inden vi stod med en positiv test). Så ja, det var lidt tilfældigt at det blev sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev gift inden baby.. Og det var egentligt bare fordi det var den rækkefølge vi selv kunne følge med til.. Jeg var ikke klar til baby før efter brylluppet, men vi havde været sammen i 9 år da manden friede og over 10 år da vi blev gift, så det gav mening i vores liv..

Jeg tror, vi begge gerne ville være færdiguddannede og have job inden baby og S bliver færdig her til sommer og starter job 1 september, så det passer jo helt top.. Jeg blev nok hurtigere klar, fordi vi blev gift, end jeg ellers ville..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu havde vi sådan set slet ikke planer om at få børn da vi blev gift..... Men da lysten meldte sig, var det meget afgørende at vi var gift. For mig binder ægteskabet to mennesker sammen "til døden jer skiller" og først når det er på plads, er det tid til at skabe liv sammen..... Synes jeg ;)

Men har på ingen måde noget "imod" at andre har det anderledes og vælger at få børn først.... Eller slet ikke bliver gift ;)

Jeg tror sådan set ikke den gængse holdning er at man absolut skal være gift først.... Tvært imod har jeg tit fået at vide jeg er gammeldags på det område (og så mange andre for den sags skyld :rolleyes )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig (og min mand) var det vigtigt at blive gift først. Men ikke fordi det var det "rigtige" eller forventet. Mine brødre har da børn og er ikke gift, og min mands søskende fik også børn før de blev gift, så den "norm" ligger faktisk ikke til vores familie...

Det kan måske lyde lidt spøjst, hvorfor jeg gerne ville giftes først, men for mig var det en sikkerhed. Jeg er/var lidt ængstelig mht. det med forhold, og selvom jeg ELSKER min mand og har fuld tiltro til HAM, så har jeg ikke haft særlig god tiltro sådan generelt til at (mine) forhold holder. Og jeg ved udemærket godt, at det kunne (og kan - selvom jeg hader den tanke :() gå i stykker uanset hvad, men jeg havde sådan lidt i baghovedet, at HVIS NU at projekt baby tog særligt hårdt på kræfterne... Hvis nu f.eks. det viste sig at vi skulle kæmpe for at blive gravide, eller fik et barm med en alvorlig sygdom, eller hvad ved jeg... Så var det vigtigt for mig at vi - inden da - havde lovet hinanden, at vi stod sammen i medgang og modgang. Jeg ved godt, at man jo "bare" kan blive skilt igen, og at kærester ikke nødvendigvis bare lige skrider, fordi det bliver lidt hårdt. Men ja... Jeg følte mig tryggest på den her måde :blush

Dertil kommer, at jeg simpelthen var klar til bryllup før jeg var klar til baby. Jeg synes man binder sig meget mere ved at få et barn sammen, end ved at blive gift, og i og med at jeg jo var/er lidt ængstelig med "alle de der store beslutninger" så havde jeg nok også brug for at vi tog det "trin for trin" så jeg kunne følge med. :)

Sidst men ikke mindst, så havde jeg en lille drøm om at brylluppet handlede om OS TO. Og ikke evt. vores børn. Andres børn var meget velkomne til vores bryllup, men jeg ønskede mig en dag, hvor jeg kun skulle tænke på romantik, og ditto med bryllupsrejsen bagefter. Og det tror jeg ikke, at jeg ville kunne finde ud af at gøre på samme måde, hvis jeg havde haft et elsket lille barn at tænke på også. :)

Så jeg synes ikke nødvendigvis at det er "det rigtige" at blive gift først. Men det var klart det rigtige for os :) Det eneste, jeg kan "ærgre" mig over ved det, er at jeg jo egentlig gerne ville have delt den fantastiske dag med mine kommende børn :) Men man kan jo ikke få det hele, og så må de se billeder og video en skønne dag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Btw, så læste jeg på noget statistik-værk for et års tid siden at gennemsnitsalderen for førstegangsfødende er (ca.) 29 år, og gennemsnitsalderen for "førstgangsbrude" er (ca.) 35 år... Så jeg tænker at det måske egentlig er mest almindeligt få børn først. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev gift da vores første barn blev døbt, så nej her er det ikke bryllup før baby :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kommer baby efter bryllup - sådan ville manden at det sku være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det mest manden, der vil giftes før baby. Han friede i december og en uge efter blev jeg gravid (vi havde egentlig ikke rigtig startet PB endnu). Så fik vi pludselig liiidt travlt med bryllup, men er nu glad for, at det skete i den rækkefølge, så det ikke er på grund af baby, at vi skal giftes, men at vi skulle giftes uanset hvad.! :7himmel Så nu skal vi giftes i juni og baby i september!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan havde jeg det også da jeg var først i tyverne.

Men den gang skulle jeg sgu heller ikke have barn eller bryllup.

Nu har jeg det hele og er fløjtende ligeglad hvilken rækkefølge det kommer i :-)))))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER