Guest

Hvad er i TRÆT af at høre folk sige til jer

111 indlæg i dette emne

Og her 5 dage før termin er jeg max træt af

"Har du født" "Skal du ikk snart føde" osv ARGH

Den får jeg også konstant... min bror kan åbenbart kun spørge om ikke jeg skal af med den kæmpemave snart... og jeg har altså kun taget knap 3 kg på og har 12 dage til termin...

Føler mig som en hvalros <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aah, ja, den med haaret, der falder af i totter - ta, nice to know igen igen icone14.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, har også hørt de fleste, men kan da lige tilføje:

"Det bliver spændende hvornår man kan se noget" - øhm, jeg synes nu man kan se ret meget, men tak fordi du bare synes jeg er fed <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, har også hørt de fleste, men kan da lige tilføje:

"Det bliver spændende hvornår man kan se noget" - øhm, jeg synes nu man kan se ret meget, men tak fordi du bare synes jeg er fed <_<

Oh yeah, den har jeg også fået: "man kan jo ikke se noget endnu"

Tak tak tak, du synes bare altid, jeg har haft sådan en vom og RØV :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver så harm over stort set alle dem i har nævnt! Åhh altså, hvornår fatter folk at man er meget hormonel når man er gravid, og de derfor måske endda skal være ekstra "søde".... Eller måske tænke lidt mere over hvad de siger. I stedet for at blive grovere og mere ufølsomme end de normalt ville være <_<

Min mor fortæller mig ofte om hendes kollegas datter, som er 4 uger længere henne end mig..... "Og man kan næsten ikke se på hende hun er gravid!!!" <_< <_< <_< <_< (....... NÅ, MEN DET KAN MAN ALTSÅ PÅ MIG!!!)

Og min svigermor, som, næsten hver gang hun ser mig, beder mig om at vende rundt så hun kan se hvor bred jeg er blevet om bagen :klap

Dette gør hun fordi hun mener hun kan vurdere barnets køn udfra denne Info (bred røv er åbenbart = en pige) Med Marlon blev hun hårdnakket ved med at påstå vi skulle have en pige til han kom ud.... På trods af vi havde kendt kønnet siden MD, og det var blevet bekræftet flere mange efterfølgende scanninger :gal

Nu siger jeg bare nej når hun spørger.... Synes simpelthen det er så flabet! <_<

Eller når hun siger "jeg synes ikke du er så bleg i dag, som du plejer at være" :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver så harm over stort set alle dem i har nævnt! Åhh altså, hvornår fatter folk at man er meget hormonel når man er gravid, og de derfor måske endda skal være ekstra "søde".... Eller måske tænke lidt mere over hvad de siger. I stedet for at blive grovere og mere ufølsomme end de normalt ville være <_<

Min mor fortæller mig ofte om hendes kollegas datter, som er 4 uger længere henne end mig..... "Og man kan næsten ikke se på hende hun er gravid!!!" <_< <_< <_< <_< (....... NÅ, MEN DET KAN MAN ALTSÅ PÅ MIG!!!)

Og min svigermor, som, næsten hver gang hun ser mig, beder mig om at vende rundt så hun kan se hvor bred jeg er blevet om bagen :klap

Dette gør hun fordi hun mener hun kan vurdere barnets køn udfra denne Info (bred røv er åbenbart = en pige) Med Marlon blev hun hårdnakket ved med at påstå vi skulle have en pige til han kom ud.... På trods af vi havde kendt kønnet siden MD, og det var blevet bekræftet flere mange efterfølgende scanninger :gal

Nu siger jeg bare nej når hun spørger.... Synes simpelthen det er så flabet! <_<

Eller når hun siger "jeg synes ikke du er så bleg i dag, som du plejer at være" :numse

OMG!!! :lolhit

Hahaha der var sateme ingen der skulle begynde så åbenlyst at måle på min røv!! Det er jo sindssygt, hvad folk bilder sig ind :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OMG!!! :lolhit

Hahaha der var sateme ingen der skulle begynde så åbenlyst at måle på min røv!! Det er jo sindssygt, hvad folk bilder sig ind :gal

What she said ditto.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender i :

Graviditet er jo ikke en sygdom...??

Det er helt rigtig - men det giver altså nogle begrænsninger og dem må man jo tage hensyn til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du så langt henne? Det kan man jo slet ikke se. Nej,jeg har også kun taget 20 kg på ;) og ja, jeg ved godt hvor langt jeg er henne :)

Kort tid før termin. Er du gravid? Nej, jeg har blot enorme mængder luft i maven :ba

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OMG hvor kan jeg kender mange af dem... OG JEG HADER DEM :D

især den med når du først er på barsel så vil du ikke hjemmefra igen.... åh jo jeg vil,, jeg elsker at arbejde.... og jo jeg elsker stadigvæk mit barn og vil gøre alt for det

også har jeg faktisk været efter min mand :bask

jeg har det kæmpe problem jeg vågner ca hver 2 timer (lidt over 4 mdr. henne) og skal bare tisse, (have ellers hørt det skulle være blevet bedre i 2 T men det er kun blevet værre) når men det gør at jeg selvfølgelig er lidt ekstra træt og hvad siger manden..... JAMEN BIB det er jo fordi du er ved at vende dig til at være oppe om natten, det skal vi vende os til.

jeg fik meget bestemt sagt til ham at det der skulle han meget hurtigt pakke sammen med.

Så er der også den....GLÆDER DU DIG IKKE HELT VILDT... det bliver så cute osv osv.

øhhh det er mit første og planlagt, men jeg har lagt med hovedet i wcet i 3 mdr. og kan ikke sove igennem og mærker kun det dårlige indtil videre, så nej ikke videre meget ( rolig folkens jeg er begyndt at glæde mig :) havde bare brug for tid)

så er der:

Dengang jeg fik børn havde vi kun 3 mdr. barsel

Dengang jeg var gravid arbejdede jeg til den dag jeg fødte.

jamen tillykke, men det gør vi ikke i dag.

også det med at folk allerede er begyndt at vil røre ved maven, jeg er nemlig ikke synligt gravid, det kan anes men jeg vejer f.eks. stadigvæk det samme som dagen jeg blev gravid

og min ynglings

er du sikker på der kun er en? man har hørt om de ligger i skygge af hinanden.

eller nu spiser du jo for 3 (tvillinger) det var så en onkel som selv er temlig tyk, så jeg vente mig rundt og fik synglet direkte tilbage, ja hvorfor skulle du være den enste med kæmpe mave her?

åhhhhhh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller mens man går med kvalme: "det betyder jo bare barnet har det godt" - ja men det betyder også at jeg har det skidt!!!

En veninde spurgte hvordan det gik og jeg svarede "jeg syntes det er lidt hårdt indimellem med kvalme, alt overskyggende træthed, de onde humørsvingninger, fedtet hår, bumser i hele fjæset, skiftevis forstoppelse og det modsatte, 4 natlige toilet besøg, en konstant uro over om den lille er ok efter flere blødninger og et energi niveau der ligger under et dovendyrs dovneste dage <_< " hvortil hun svarede "du skal ikke klage du skal bare være glad" :prik JA jeg er skide glad for at vi har et barn på vej, men behøver man ELSKE graviditeten??? Jeg syntes da sikkert helt bestemt at det er det hele værd fra det øjeblik jeg ser "fidusen" til den dag jeg dør, men lige nu, mens man står i det, er det så ikke ok at jeg ikke syntes at graviditeten er det fedeste i verden altid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OMG hvor kan jeg kender mange af dem... OG JEG HADER DEM :D

især den med når du først er på barsel så vil du ikke hjemmefra igen.... åh jo jeg vil,, jeg elsker at arbejde.... og jo jeg elsker stadigvæk mit barn og vil gøre alt for det

også har jeg faktisk været efter min mand :bask

jeg har det kæmpe problem jeg vågner ca hver 2 timer (lidt over 4 mdr. henne) og skal bare tisse, (have ellers hørt det skulle være blevet bedre i 2 T men det er kun blevet værre) når men det gør at jeg selvfølgelig er lidt ekstra træt og hvad siger manden..... JAMEN BIB det er jo fordi du er ved at vende dig til at være oppe om natten, det skal vi vende os til.

jeg fik meget bestemt sagt til ham at det der skulle han meget hurtigt pakke sammen med.

Så er der også den....GLÆDER DU DIG IKKE HELT VILDT... det bliver så cute osv osv.

øhhh det er mit første og planlagt, men jeg har lagt med hovedet i wcet i 3 mdr. og kan ikke sove igennem og mærker kun det dårlige indtil videre, så nej ikke videre meget ( rolig folkens jeg er begyndt at glæde mig :) havde bare brug for tid)

så er der:

Dengang jeg fik børn havde vi kun 3 mdr. barsel

Dengang jeg var gravid arbejdede jeg til den dag jeg fødte.

jamen tillykke, men det gør vi ikke i dag.

også det med at folk allerede er begyndt at vil røre ved maven, jeg er nemlig ikke synligt gravid, det kan anes men jeg vejer f.eks. stadigvæk det samme som dagen jeg blev gravid

og min ynglings

er du sikker på der kun er en? man har hørt om de ligger i skygge af hinanden.

eller nu spiser du jo for 3 (tvillinger) det var så en onkel som selv er temlig tyk, så jeg vente mig rundt og fik synglet direkte tilbage, ja hvorfor skulle du være den enste med kæmpe mave her?

åhhhhhh

:ditto Havde også lidt svær ved glæden i starten! eller dvs fra kvalmen begyndte!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller mens man går med kvalme: "det betyder jo bare barnet har det godt" - ja men det betyder også at jeg har det skidt!!!

En veninde spurgte hvordan det gik og jeg svarede "jeg syntes det er lidt hårdt indimellem med kvalme, alt overskyggende træthed, de onde humørsvingninger, fedtet hår, bumser i hele fjæset, skiftevis forstoppelse og det modsatte, 4 natlige toilet besøg, en konstant uro over om den lille er ok efter flere blødninger og et energi niveau der ligger under et dovendyrs dovneste dage <_< " hvortil hun svarede "du skal ikke klage du skal bare være glad" :prik JA jeg er skide glad for at vi har et barn på vej, men behøver man ELSKE graviditeten??? Jeg syntes da sikkert helt bestemt at det er det hele værd fra det øjeblik jeg ser "fidusen" til den dag jeg dør, men lige nu, mens man står i det, er det så ikke ok at jeg ikke syntes at graviditeten er det fedeste i verden altid?

JO DET ER!! Basta!! :kram2 (altså okay at du synes sådan :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg HADEDE, da jeg var gravid med Isaac, at folk skulle spørge om jeg var sikker på at de kun var én? Den anden kunne jo gemme sig. Altså jeg var ikke i tvivl om at jeg var stor <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JO DET ER!! Basta!! :kram2 (altså okay at du synes sådan :D )

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Det er helt normalt...."

JAMEN, du spurgte. Så luk dog ædespalten dit imbecil!!! Ja, det kan sgu da godt være at det er normalt, men det ved jeg ikke noget om?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor: jamen lille pige (jeg er 25 lige om lidt) er du godt klar over hvor træt du er i ugerne efter fødslen?? Øh nej men det finder jeg jo nok ud af tids nok......

Ja ja bare vent og se, når du får din baby, så får du slet ikke tid til din hest mere, du ender med at måtte sælge den!! HELT ÆRLIGT TROR I SELV I SKAL BESTEMME HVAD JEG SKAL/FÅR TID TIL!!!

Nåå du er da ikke særlig stor..... ØH nej jeg er heller ikke så langt henne endnu!! (måske mærkeligt at blive fornærmet over, men jeg var 12 uger henne da jeg fik den bemærkning af min svigerfar)

HUSK nu du ikke skal spise for 2, det er en skrøne.... JA tror du jeg er helt dum eller hvad??

Jeg kunne sikkert komme op med endnu flere, efter at have tænkt lidt.... men lige nu er jeg løbet tør...balloon.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, folk kan bare være så dumme.. En kommentar jeg slet ikke kan have, er når de fisker efter at man skal brokke sig, og når så man kommer med det, så jorder de det bare. Var til en reception, hvor en bekendt spurgte mig hvordan det gik. Jeg sagde at det gik rigtig fint. Hun spurgte så, om jeg slet ikke havde nogle gener, og jeg svarede, at jeg da godt kunne få ondt i lænden efter at have stået op for længe, hvor til hun lige skulle kommentere, at det var altså meget normalt, og hun kendte andre, der havde haft det værre. Altså, lad da vær med at fiske sådan så! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tihi alle de "fornøjelser" man har og så alle de dumme kommentarer kan jo kende det meste af det I skriver.

En jeg nogengange har fået er "Er det din første?" og når man så siger nej, kan man lissom se lyset slukkes lidt i deres øjne, for så kan de jo ikke belære en om alle de "sjove" ting jeg har i vente :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du sikker på at der ikke er to... Er du sikker på at de ikke har taget fejl af terminen... Neeeej det er da lige ved at være oppeover hva (sagt to måneder før termin)

.... ja jeg havde en graviditet der kun sad på maven... Men alligevvel, altså man får jo fastsat termin vha scanning så lad da vær med at tvære mere i det

... Eller " Det er da en rigtig drengemave" "jo jo men vi venter nu stadig en pige"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du sikker på at der ikke er to... Er du sikker på at de ikke har taget fejl af terminen... Neeeej det er da lige ved at være oppeover hva (sagt to måneder før termin)

.... ja jeg havde en graviditet der kun sad på maven... Men alligevvel, altså man får jo fastsat termin vha scanning så lad da vær med at tvære mere i det

Åååh disse to er mine 2 mest hadebemærkninger.. og når man så siger nej der er xx dage/måneder til termin, kigger de bare endnu mere åndsvagt med en kommentar, hold da op så bliver du da kæmpe.. Jo tak.. at blive stor gravid ligger bare til familien, så luk!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe.... Den med hvor længe der er til termin har jeg en lidt sjov historie til....

Vi var inde og se Jan Gintbergs nye show for et par uger siden, og vi sad på første række :rolleyes (nej, det var IKKE mig som havde bestilt billetterne! ) Og selvfølgelig fangede min mave hans opmærksomhed..... Så mig skulle han jo lige snakke lidt med oppe fra scenen..... "og du er så højgravid kan jeg se" siger han konstaterende..... Snakker lidt videre, og spørger mig så hvornår jeg skal føde..... "7. JULI" må jeg jo så sige..... Så blev han sgu lidt stille :D (men selvfølgelig ikke længe, for det kan han ikke ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også træt af andre folks vurderinger af min maves størrelse <_<

- Du skal da vist snart ikke være her mere (skal du ikke snart på barsel?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også træt af andre folks vurderinger af min maves størrelse <_<

- Du skal da vist snart ikke være her mere (skal du ikke snart på barsel?)

Når man er gravid er man offentlig ejendom :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe.... Den med hvor længe der er til termin har jeg en lidt sjov historie til....

Vi var inde og se Jan Gintbergs nye show for et par uger siden, og vi sad på første række :rolleyes (nej, det var IKKE mig som havde bestilt billetterne! ) Og selvfølgelig fangede min mave hans opmærksomhed..... Så mig skulle han jo lige snakke lidt med oppe fra scenen..... "og du er så højgravid kan jeg se" siger han konstaterende..... Snakker lidt videre, og spørger mig så hvornår jeg skal føde..... "7. JULI" må jeg jo så sige..... Så blev han sgu lidt stille :D (men selvfølgelig ikke længe, for det kan han ikke ;) )

Verdensklasse :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER