Guest

Får du penge tilbage fra SKAT?

61 indlæg i dette emne

Jeg ved det ikke endnu, da jeg er i Sønderjylland og ikke har mit nemid med. Jeg håber mest på at den går i nul.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan Intet se før om flere måneder...

Du kan regne dig til det, hvis du er nysgerrig nok ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får penge retur- som ventet og som altid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep - både jeg og manden får penge tilbage :) Dejligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får begge penge tilbage - Dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal af med 4400 kr og manden får 9000 kr retur. Tror de går til ny sofa

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som det ser ud pt.. så skal vi skisme af med penge....SUK!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For foerste gan nogensinde faar jeg ikke en fin pengeslat tilbage, for nu er jeg begraenset skattepligtig og skal eje hus i DK for at kunne traekke renter paa studielaan fra - men skal saa heller ikke af med noget... smile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg får knap 11.000 tilbage og kæresten 12.000.. Mine går dog bare til gammel SU gæld.. Men det er fint med mig.. smile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om jeg får penge tilbage :unsure

Min mand har selvstændig virksomhed som bi-erhverv, så jeg får først min opgivelse, når mandens er gjort op...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det skal vi og det er super dejligt. Mandens penge går til at dække kassekrediten på hans kort. Mine går til nye møbler til hjemmet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får hele 125 kr tilbage, yay :P

Havde nu regnet med en del mere, men i det mindste får jeg da penge tilbage, istedet for at skulle betale :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får lige godt 10.000 tilbage. De skal nok bruges til en ny iPad til manden og til at sætte min pony ifol :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får hele 125 kr tilbage, yay :P

Havde nu regnet med en del mere, men i det mindste får jeg da penge tilbage, istedet for at skulle betale :)

Hæhæ.. Jeg får jo de 156 kr. Gad vide hvad de så skal bruges til? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så heldig at få lige godt 9000 tilbage, men kommer også snart til at få en mega tandlæge regning, så det passer fint. Og hvis der er mere tilbage, så skal de gemmes til jeg skal på barsel, det er jo desværre ikke helt billigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæhæ.. Jeg får jo de 156 kr. Gad vide hvad de så skal bruges til? ;)

Hehe, ja jeg ved godt nok heller ikke helt hvad aaalle de penge skal bruges på, det er jo en stor beslutning :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, ja jeg ved godt nok heller ikke helt hvad aaalle de penge skal bruges på, det er jo en stor beslutning :P

Jeg kan bare ikke beslutte mig.. Det er så mange penge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal så betale 9615 kr til skat på trods af at jeg har været på sygedagpenge og kontanthjælp sidste år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja, jeg skal, men manden skal betale en hel del <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal så betale 9615 kr til skat på trods af at jeg har været på sygedagpenge og kontanthjælp sidste år.

Du skal huske at ændre forskudsopg hvis du bliver syg eller mister job. Ellers har du beskæftigelsesfradrag som du ikke er berettiget til, hvilket giver skattesmæk. Hvis du havde arbejde i 2010 vil du også have beskæftigelsesfradrag på din forskudsopg for 2012. Det skal man selv rette :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal huske at ændre forskudsopg hvis du bliver syg eller mister job. Ellers har du beskæftigelsesfradrag som du ikke er berettiget til, hvilket giver skattesmæk. Hvis du havde arbejde i 2010 vil du også have beskæftigelsesfradrag på din forskudsopg for 2012. Det skal man selv rette :)

Okay det vidste jeg ikke man selv skulle rette. Jeg var i arbejde 1 mdr i 2010, og derefter rettede kommunen mit fradrag så det var de 1000 mindre.

Hehe jeg håber sandelig ikke der er et beskæftigelsesfradrag på den for 2012, for hvis der skal trækkes 1000 fra den, så er mit fradrag nede på 1900 kr :(

Men hvordan ændrer man på sit fradrag? Jeg har altid fået at vide at det klares automatisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay det vidste jeg ikke man selv skulle rette. Jeg var i arbejde 1 mdr i 2010, og derefter rettede kommunen mit fradrag så det var de 1000 mindre.

Hehe jeg håber sandelig ikke der er et beskæftigelsesfradrag på den for 2012, for hvis der skal trækkes 1000 fra den, så er mit fradrag nede på 1900 kr :(

Men hvordan ændrer man på sit fradrag? Jeg har altid fået at vide at det klares automatisk

Du kan se på forskudsopg hvilken slags indkomst der står, og under ligningsmæssige fradrag står der "beskæftigelsesfradrag", hvis det er beregnet på den. Ting sker ikke automatisk når det kommer til ændring af renter, ændrede arbejdsforhold mv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke se min endnu pga. at manden er selvstændig <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER