Barbamama

Jeg har mulighed for at studere "på halv tid" under graviditeten

30 indlæg i dette emne

Hmm, jeg kunne godt bruge nogle input her. :)

Mit semester er delt ind i to "rubrikker". En praktik og en synopsiseksamen.

Praktikken har jeg fået tildelt og jeg glæder mig meget til at komme igang på mandag :loveshower Den er på 50 dage fra 8-16 fordelt på hverdage fra på mandag til d. 15. juni... Derefter skal jeg aflevere en praktikrapport, og min praktik er så bestået/ikke bestået. Dvs. ingen egentlig eksamen, og efter sigende er der aldrig nogen, der dumper deres praktik. Ikke at jeg regner med at min praktik går dårligt, men pointen er at der er ingen nervøsitet og "uhhh består jeg nu"-stress over praktikken. Tilgengæld bliver det sikkert hårdt og det tager jo det meste af dagen. De dage, hvor jeg ikke er i praktik er jeg almindeligvis til seminar på universitetet.

Synopsiseksamen er så sideløbende med praktikken. Pensum er på 1500 sider, som så typisk skal læses når jeg kommer hjem fra praktikken sent om eftermiddagen. Der skal afleveres en synopsis i midten af juni, og så er der eksamen i slutningen af juni. Sidste dag er 30. juni, dvs. en uge og to dage inden min termin. Jeg kan også være heldig at komme op "allerede" d. 20. juni, men ikke før. Dvs. eksamen ligger indenfor normal fødselsperiode. Derudover er det med karakter, og selvom det faktisk altid er gået godt til mine eksaminer, så er jeg også altid nervøs og lettere stresset op til.

Efter at have født holder jeg barsel indtil næste semesterstart, dvs. september 2013. Skulle der - meget mod min forventning - opstå problemer med at gennemføre min praktik (f.eks. hvis jeg fik slem bækkenløsning - ikke at jeg overhovedet regner med det, men man ved jo aldrig), så kan jeg dog måske blive nødt til at vende tilbage til studiet allerede i februar/marts 2013, efter "kun" ca. 8 mdrs barsel.

Det er så gået op for mig, at jeg har mulighed for at udskyde min synopsiseksamen. Dvs. jeg kan lade være med at melde mig til den, og så istedet melde mig til den året efter, altså i juni 2013. Jeg kan også melde mig til sygeeksamen i august 2013.

Jeg står derfor med følgende dilemma: Vil jeg helst:

1. Tage min eksamen i år. Det bliver megahårdt med praktik, læsning bagefter og samtidig graviditetstræthed. Der er risiko for at jeg ikke kan gå op fordi jeg går i fødsel før termin (eller at jeg får veer derinde! :o). Men tilgengæld er den så overstået.

2. Udskyde min eksamen til næste år. Så skal jeg kun koncentrere mig om at klare mig godt i praktikken og ellers passe på mig selv og bebs, og det hele bliver noget mindre presset. Jeg behøver heller ikke være bange for at en eksamen går agurk, fordi jeg får veer imens eller dagen inden. Tilgengæld skal jeg jo så (læse) op til eksamen i slutningen af min barsel. Men omvendt, så er barnet jo næsten et år til den tid, og er måske allerede startet i institution.

Hvad ville I gøre?

:respekt hvis I har fået læst det hele!!! :blush

Ps. jeg skal beslutte mig mellem 15. februar og starten af marts, fordi det er dér, der er eksamenstilmelding :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville udskyde det.. Har stået lidt i samme situation og kløede ellers på med bacheloropgave der skulle afleveres 24 dage inden termin og forsvares 10 dage før termin.. Men da jeg nærmede mig afleveringsdagen måtte jeg erkende at presset blev for stort.

Altså fysisk havde jeg det fint og er jo endt med at gå over tid.. Men mentalt fylder baby bare meget den sidste tid og jeg synes man bliver overrasket over hvor lidt stress der skal til før det bliver for meget... Overskudet er bare ikke så stort der...

Så hvis det var mig ville jeg udskyde den svære del.

Det giver selvfølgelig nogle logistiske problemer, men det er jeg sikker på i nok skal få løst ved at din mand eller bedsterne tager ungen nogle dage hvor du så har tid til opgaven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville helt sikkert også udskyde det. Det er altså super hårdt at arbejde på fuldtid og ISÆR lige i starten og ISÆR når det også er med stort fagligt fokus. Og altså, du ER jo gravid, hvilket jo heller ikke letter processen, vil jeg tro. Selvom du måske og forhåbentlig får en dejlig og ukompliceret graviditet fremover!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hmm, det er sjovt... Min egen umiddelbare tanke var noget a la "Aaaaaaaaaarh, du kan godt lige få den eksamen overstået, du skal bare lige knibe ballerne sammen". Og havde måske næsten forventet dét som råd også. Men I siger alle sammen, at I ville udskyde. :unsure

Jeg tænker også at det jo på en eller anden måde er unødvendigt hårdt at tage eksamen nu. Jeg har jo omkring et års barsel uanset hvad, og bliver færdig med min uddannelse til samme tid uanset hvad (først i 2014). Så måske kan jeg "lige så godt" vente til juni eller august...

Men der er godt nok stadig noget i mig, der siger "Nej, få det nu lige overstået, ikke så meget pyller med dig :P". Men det er jo også helt tåbeligt at stresse og "overbelaste" (ej, det lyder voldsomt, men I ved hvad jeg mener) uden grund...

Kom endelig med flere input :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer jo meget an på hvordan du er som person. Kan du klare stress og pres normalt?

Forstår godt tanken med at det ville være dejligt at have den overstået (har selv eksamen i starten af marts og termin slut april, så det tror jeg sagtens kan gå), men til gengæld er det surt hvis du ender med en karakter du ikke tilfreds med fordi du var stresset og ikke kunne klare det/yde dit bedste. Så det er vel også lidt hvordan du har det med karakterer. Nogle er jo tilfredse med at bestå, hvor andre stræber efter mere.

Men det er ikke sådan at man har en frameldelses-frist som ligger efter tilmelding? Sådan at du kunne melde fra hvis du kunne se at du allerede før fristen havde for meget i hovedet eller problemer med kroppen.

MEN nu er jeg også 1. gangs gravid og har absolut ingen anelse om hvordan man kan have det op til terminen. Hører at man er meget træt og besværet af vægten/maven, men ellers som min ene læge sagde "I gamle dage arbejdede de jo i markerne uden problemer helt op til de skulle føde" :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville udskyde den opgave!

Jeg har ikke prøvet at være gravid og studerende, men jeg har prøvet at være gravid med fuldtidsarbejde, og det kunne sagtens være hårdt i perioder! Du kommer jo til at være gravid, arbejde fuldtids OG være studerende! :o Det ville ikke hænge sammen for mig, tror jeg - fordi du kan ikke bare gå hjem og smide dig på sofaen med god samvittighed efter arbejde og nyde weekenderne til at lade op til den nye uge, for der bør hele tiden læses/skrives. For mig faldt motivationen proportionelt med, at jeg nærmede mig barsel og fødsel. Du kommer jo i forvejen til at skulle arbejde i praktikken til en måned før termin, så det er ikke fordi, at du har masser af tid efter praktikken til at holde barsel, som jeg ser det :) Derfor ville jeg vælge opgaven fra, så du ikke skal stresse over det oveni praktikken.

En mulighed kunne jo være, at du - hvis du har tid, lyst og overskud - begynder at læse pensum lidt tidligere til næste år, altså sådan at du måske er lidt på forkant (forudsætter selvfølgelig at du kender pensum...?)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville tage den nu.. Få det klaret og overstået. :)

Der er så befriende at være på den anden side. Jeg ved godt det er tæt på din termin, men jeg tror også at når du indstiller dig på den allerede nu.. Så bliver der inden problemer i at klare den.

Og.. Med her skal jo også lige at det er langt de færreste 1.gangs som føder før termin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil du senere fortryde, at du ikke har "givet dig tid" til at vaere gravid og nyde den sidste del uden eksamensstress og praktik...? Naeste gang har du jo ikke valget, hvis du allerede har en lille pus, taenker jeg, og saa vil det maaske vaere skoent at have truffet det valg at tage sig god ro til at vaere foerstegangsgravid... Bare en tanke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige lidt info :)

- Jeg er slem til at blive nervøs/småstresse op til eksamen. Sidst synes jeg dog at jeg var god til at det kun var et par dage op til (og ikke i lang tid op til)

- Det er slet ikke en eksamen på linje med bachelor. Dog større end en del af mine andre eksaminer. Den skulle svare til et halvt semesters arbejde.

- Jeg er umiddelbart ret ligeglad med karakter. Jeg plejer at ligge ret højt karaktermæssigt og har derfor den indstilling, at skulle det ske at jeg en enkelt gang fik noget lavt, så tager jeg det som en oplevelse.

- Jeg kender og har det meste af pensum (jeg mangler at købe to bøger). Men pensum er med god sandsynlighed det samme næste år. De 500 sider (ud af 1500) er iøvrigt selvvalgt, så hvis de skifter noget pensum ud, så kan jeg selv vælge noget fra det "gamle".

Jeg skal lige tjekke op på om der er frameldelsesfrist... Det "burde" der vel være, men jeg har aldrig hørt om det, og kunne godt mistænke mig selv for, at hvis jeg først tilmeldte mig, så var jeg for "Du kan godt!"-agtig til at melde mig fra igen, medmindre jeg decideret stod med veer dagen før. Og så sent kan jeg ikke framelde mig, så skal jeg have lægeerklæring, ellers tæller det som et eksamensforsøg (hvilket jo så på en eller anden måde heller ikke er katastrofe, men ikke rart alligevel...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil du senere fortryde, at du ikke har "givet dig tid" til at vaere gravid og nyde den sidste del uden eksamensstress og praktik...? Naeste gang har du jo ikke valget, hvis du allerede har en lille pus, taenker jeg, og saa vil det maaske vaere skoent at have truffet det valg at tage sig god ro til at vaere foerstegangsgravid... Bare en tanke :)

Jamen det er LIGE sådan noget jeg tænker på :unsure Men omvendt, så kunne jeg jo også fortryde at jeg ikke fik den overstået = mere tid til baby i sidste ende af barslen (men måske er jeg sådan en, der virkelig savner studielivet igen efter 11-12 mdrs barsel? Ville ikke undre mig...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I gennem det meste af indlægget tænkte jeg "helt klart nr. 2" :)

Lige indtil jeg stødte på det med at du skal læse til eksamen i slutningen af din barsel.

Ja, du kan være heldig at den lille allerede er i pasning på det tidspunkt. Men hvad så hvis i ikke får en plads til den tid i ønsker? Så skal du læse med en et-årig der går/løber/kravler rundt og piller i alt = Det bliver når den lille sover til middag og om aftenen. Det ville jeg være træt af.

Jeg ville vælge nr. 1

Jeg var oppe til min afsluttende eksamen på seminariet (bacheloropgaven) i slutningen af min første graviditet. Godt nok "kun" 5-6 uger før termin, men alligevel... Det var da møg-hårdt. Men jeg er glad for at jeg gjorde det, så jeg ikke skulle bruge noget af min barsel på læsning.

Jeg synes at en barsel og tiden med ens barn er så fantastisk at jeg gerne vil nyde den fuldt ud og ikke koncentrere mig om alt muligt andet. :)

Jeg ville få det overstået hvis det på nogen måde er muligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh den er svær, og jeg tror at valget havde været nemmere, hvis din termin bare lå et par uger senere. Men det gør den ikke, så derfor må du jo forholde dig til situationen som den er nu.

Jeg tror, jeg ville forsøge. Hvis det ikke går, mon du så ikke kan få den udsat ligesom du ville kunne få praktikken udsat/tage den om? Eller i værste fald vælge at aflevere blankt og så tage den som reeksamen?

Det er ikke til at sige, hvordan situationen ser ud om et års tid. Du kan risikere at have et barn der er syg, ikke kan få pasning osv. Det er ikke til at forudsige. Det kan også være alt går glidningsfrit, men hvem ved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror faktisk jeg ville vælge at tage den eksamen nu og få den overstået.. men det er bare den type jeg er som menneske, hellere nu end udsætte det og være træt af det om et år haha. Men det afhænger selvfølgelig af hvad der sker hvis du nu ikke kan tage eksamen pga fødsel, det ville jeg lige få helt styr på inden i hvert fald...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har termin her sidst i februar og jeg studerer på fuld tid. Det har jeg også tænkt mig at fortsætte med i det faderen tager barsel. At man er for træt til at læse op til fødslen er ikke noget jeg overhovedet har mærket. Jeg synes det er skønt at komme ind på uni - hader at gå hjemme og glo og kan absolut ikke finde ud at at aktivere mig selv :)

Du skal ikke være så bekymret for om i kan få pasning, der gælder nemlig andre regler når man er studerende og i min kommune kan jeg få pasning allerede fra 5 måned hvis jeg ønsker det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. pasning så er jeg pt. rimelig sikker på at den lille ikke skal i institution før til august, så den ville kun være passet dér under min eksamen, hvis jeg tager den eksaemn, der ligger i august. Tilgengæld har jeg nogle fantastiske kommende bedsteforældre, onkel, tante og faster, som helt sikkert gerne passer. Og i 1-års alderen ville jeg heller ikke være bleg for at tage bebsen med og få en medstuderende til at holde øje med ham/hende mens jeg var inde og blive eksamineret :)

Og mht. læsning, så skal jeg jo vænne mig til det uanset hvad, for jeg mangler stadig et års uddannelse efter barslen ;)

Men for søren, jeg synes det er svært at finde ud af hvad jeg helst vil :unsure Det eneste min mave sådan rimelig klart siger, er at jeg faktisk ikke har lyst til det med evt. at framelde mig. Vil helst ENTEN melde mig til eksamen og så kæmpe med næb og kløer for at få den overstået, om jeg så skal sidde med småveer derinde - ELLER melde den fra med det samme og nyde graviditeten fuldt ud uden at føle at jeg skulle læse pensum til hvis nu, jeg ville op...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Især den del med både at have tid til eksamen og at nyde den sidste del af graviditeten var svær synes jeg... For mig blev det en stor stressfaktor.. Da jeg først besluttede mig for at udskyde eksamen fik jeg meget mere overskud til at læse, fordi jeg ikke skulle.. Så har fået lavet mere på den konto...

Desuden kan jeg se at du har masser af hyggelige stunder med at købe ind til baby og finde gode tilbud. Det ville da være surt ikke at have tid til det ;)

Ej det er selvfølgelig dig der skal tage beslutningen. Men synes helt sikkert du skal tage valget nu, det er nu et nederlag hvis man skal lave beslutningen om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke tage en beslutning og saa se, om den foeles forkert? Altsaa, hvis du skriver mulighed 1 paa et stykke papir og mulighed 2 paa et andet og saa kroeller dem sammen. Saa bestemmer du dig for at du skal goere det, der staar paa den seddel, du traekker. Maaske maven traekker paa det, og saa maa det jo betyde den modsatte beslutning.

Og saa en anden tanke - betyder det saa meget om 2 aar, om du gjorde det ene, eller det andet?

Og saa den sidste tanke - Hvis du haelder mest til at tage den eksamen, saa bestem dig for den vej. Alle har jo ret til at aendre mening og hvis det er det vaerste, der kan ske, er det saa ikke til at leve med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Især den del med både at have tid til eksamen og at nyde den sidste del af graviditeten var svær synes jeg... For mig blev det en stor stressfaktor.. Da jeg først besluttede mig for at udskyde eksamen fik jeg meget mere overskud til at læse, fordi jeg ikke skulle.. Så har fået lavet mere på den konto...

Desuden kan jeg se at du har masser af hyggelige stunder med at købe ind til baby og finde gode tilbud. Det ville da være surt ikke at have tid til det ;)

Ej det er selvfølgelig dig der skal tage beslutningen. Men synes helt sikkert du skal tage valget nu, det er nu et nederlag hvis man skal lave beslutningen om.

Jeg har netop masser af hyggelige stunder og eeeeeeeeeeeelsker at sidde og "researche" babyting :loveshower

Og ja, jeg vil helt klart helst tage beslutningen nu her :)

Kan du ikke tage en beslutning og saa se, om den foeles forkert? Altsaa, hvis du skriver mulighed 1 paa et stykke papir og mulighed 2 paa et andet og saa kroeller dem sammen. Saa bestemmer du dig for at du skal goere det, der staar paa den seddel, du traekker. Maaske maven traekker paa det, og saa maa det jo betyde den modsatte beslutning.

Og saa en anden tanke - betyder det saa meget om 2 aar, om du gjorde det ene, eller det andet?

Og saa den sidste tanke - Hvis du haelder mest til at tage den eksamen, saa bestem dig for den vej. Alle har jo ret til at aendre mening og hvis det er det vaerste, der kan ske, er det saa ikke til at leve med?

Hehe, det kan godt være at det ender med lodtrækning inkl. ret til omvalg, hvis maven siger at lodtrækningen faldt forkert ud :whistling Tager nok først også en endelig beslutning når jeg har været et par dage i praktik (eksamenstilmelding er jo som nævnt først 15. februar, så jeg får lige et par dage i praktikken inden, hvor jeg kan mærke, hvor hårdt eller ikke-hårdt, det er)

Og jeg ved faktisk ikke helt hvad jeg hælder mest til lige nu :unsure

Men det er totalt ligegyldigt om 2 år. :) Det har kun noget at sige fra nu af og indtil barsel og så evt. i nok 1-2 uger i juni eller august (mere tid tvivler jeg på, at jeg vil bruge på det, for at være ærlig :badgirl ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at hvis du vælger at tage eksamen nu, så KAN du fortryde det, men hvis du vælger at udskyde det tror jeg ALDRIG du fortryder det!!!

Jeg ville vælge at vente af følgende grunde:

- Du er gravid og har fuldtidspraktik, det tror jeg ikke du skal undervurdere :zzz

- Amme hjerne!!!!!!!!! :o

- Hormoner!!!!! :boo :shooter :box :sm :bye

- Dit fokus skal være splittet mellem eksamen og baby tanker - kan man det??? :baby2

- Du kan nok heller ikke undgå at have tanker omkring fødslen og det vil unægtelig gå ud over resultatet(også selvom du er ligeglad) og dit humør og dit stress niveau! :puke

- måske føder de færreste førstegangsfødende før tid - men tænk nu hvis du er den der gør!!!! mon ikke stress har en indvirkning? :gravid

- Mon ikke ro op til fødslen vil være rart? Der er vel en grund til at man har fået gennemtrumfet barsel før fødsel i overenskomsterne? ( Bare en tanke!)

Ja det var mine tanker :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen du har ret, Majs... Og især den med evt. at føde før tid, rammer mig lidt... Jeg kunne da lunt forestille mig, at stress og eksamenspanik kunne sætte en fødsel igang. (Og trapperne op til 4. sal hjælper nok heller ikke ligefrem :P)

Og jeg vil jo også rigtig gerne føle mig "klar" (eller så klar som man nu kan blive til noget så stort :kuller). Hvis jeg nu fødte dagen efter eksamen, så tænker jeg også at det måske giver en mere "rocky" start for baby og mig :unsure

Og der er det bare ret tillokkende at sige at 15. juni (sidste dag i praktik), der lukker butikken, og så skal jeg ikke lave en DYT andet end at bygge rede og vente. :loveshower

Hmmmm... Tænke tænke... Godt at jeg ikke skal beslutte mig idag! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville HELT SIKKERT udskyde eksamen. Der er en grund til at man går på barsel minimum 4 uger før, mange går endda 6-8 uger terminsdato.

Du vil sikkert godt kunne kæmpe dig igennem pensum og bestå eksamen med en flot karakter hvis du ikke føder for tidligt eller får bækkenløsning eller andet grimt. Men jeg tænker om det er det værd? Ens første graviditet kommer aldrig tilbage, det er en fantastisk tid og jeg ville ærge mig gul og grøn hvis jeg havde brugt den på en eksamen som jeg uden problemer kunne udskyde.

Jeg har forstået det rigtigt at næste gang du kan tage eksamen, der vil baby være ca 13 måneder? (hvis du altså føder til termin).

Hvis det var mig, så ville jeg få baby i DP/VS når baby er ca 10 måneder og så give baby korte dage, hvor du så kan læse op imens baby ikke er hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For slet ikke at tale om, at forberede babyvaerelse, forberede sig paa foedsel og huske at vaere kone til sin mand og barnets far og vaere kaerester... jeg tror du bliver mest tilfreds i laengden, hvis du udskyder eksamen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville HELT SIKKERT udskyde eksamen. Der er en grund til at man går på barsel minimum 4 uger før, mange går endda 6-8 uger terminsdato.

Du vil sikkert godt kunne kæmpe dig igennem pensum og bestå eksamen med en flot karakter hvis du ikke føder for tidligt eller får bækkenløsning eller andet grimt. Men jeg tænker om det er det værd? Ens første graviditet kommer aldrig tilbage, det er en fantastisk tid og jeg ville ærge mig gul og grøn hvis jeg havde brugt den på en eksamen som jeg uden problemer kunne udskyde.

Jeg har forstået det rigtigt at næste gang du kan tage eksamen, der vil baby være ca 13 måneder? (hvis du altså føder til termin).

Hvis det var mig, så ville jeg få baby i DP/VS når baby er ca 10 måneder og så give baby korte dage, hvor du så kan læse op imens baby ikke er hjemme.

Jeg har jo termin 8. juli, og eksamen næste år ville enten være slut juni eller start august. Så baby ville være 12-13 mdr. ja (skulle lige selv tælle måneder :P)... Den ville så være omkring en 17-18 mdr ved min første eksamen efter fødslen, hvis jeg ikke udskyder...

Det med at sætte den tidligere i DP/VS har jeg kraftigt overvejet, og vil helt bestemt gerne give den korte dage til at starte med, så den kan blive kørt blidt ind, men jeg tænker lidt på om det er lidt uheldigt at starte i institution lige op til sommerferien, hvor vi med god sandsynlighed gerne vil ud og rejse 1 eller 2 uger :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo termin 8. juli, og eksamen næste år ville enten være slut juni eller start august. Så baby ville være 12-13 mdr. ja (skulle lige selv tælle måneder :P)... Den ville så være omkring en 17-18 mdr ved min første eksamen efter fødslen, hvis jeg ikke udskyder...

Det med at sætte den tidligere i DP/VS har jeg kraftigt overvejet, og vil helt bestemt gerne give den korte dage til at starte med, så den kan blive kørt blidt ind, men jeg tænker lidt på om det er lidt uheldigt at starte i institution lige op til sommerferien, hvor vi med god sandsynlighed gerne vil ud og rejse 1 eller 2 uger :unsure

Vi havde skrevet Erica op til DP når hun er 10 måneder. Men da vi fik tilbudt at komme med på en forlænget weekend fra d. 3-8., hvor hun skulle begynde d. 1, valgte vi at rykke hendes start 15 dage frem, så hun bliver 9,5 måned i stedet når hun starter, og dermed når at være små 3 uger i DP inden hun holder ferie tors-tirs. Vi havde desværre ikke mulighed for at rykke hendes start til senere. Det er selvfølgelig ikke så mange dage hun er væk - men I kan jo planlægge ferie så det ikke ligger lige op ad/i forbindelse med DP/VS start.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER