Barbamama

Jeg har mulighed for at studere "på halv tid" under graviditeten

30 indlæg i dette emne

I dag var jeg oppe og møde min kusines dreng der er 14 dage gammel :) For 9 dage siden, var hun til en semester eksamen :) Afslutning på første semester, og hun læser jura.. Hun fik 12 :7himmel

Hun har heldigvis ingen gener haft, men hun klarede eksamner hele december og en før han blev født, også en da han var 5 dage :)

Hun holder ikke barsel, og er allerede tilbage på studiet endnu :) Hun synes det er hårdt, men til nu går det fint nok :)

Den sidste tid, inden han kom læste hun med hendes studiegruppe fra 8 til 18 hver dag.. :) De gættede drengen var på vej, da hun ikke meldte afbud :badgirl

Så tror det kommer helt an på hvordan man lige indstiller sig på det, og hvilke forventninger man har :) Og bestemt også hvilke gener man rammes af - hun har jo været heldigt INTET at have..

Hvad skal du gøre. Hmm.. Har faktisk ikke noget bud :) Men.. Det KAN lade sig gøre; Det er min kusine et bevis på..

Men personligt.. Havde jeg nok udskudt det, og nydt barsel, redebyggeriet og nyfødt baby..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde taget den nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde skrevet Erica op til DP når hun er 10 måneder. Men da vi fik tilbudt at komme med på en forlænget weekend fra d. 3-8., hvor hun skulle begynde d. 1, valgte vi at rykke hendes start 15 dage frem, så hun bliver 9,5 måned i stedet når hun starter, og dermed når at være små 3 uger i DP inden hun holder ferie tors-tirs. Vi havde desværre ikke mulighed for at rykke hendes start til senere. Det er selvfølgelig ikke så mange dage hun er væk - men I kan jo planlægge ferie så det ikke ligger lige op ad/i forbindelse med DP/VS start.

Hmm jaeh... Det kan da godt være at det bare er et spørgsmål om at få Lillen i DP/VS i god tid inden sommerferie... Var bare også rigtig glad ved at h*n kunne blive hjemme hele det første år :7himmel Men jeg må jo have det med i overvejelserne. Det er bestemt muligt. :)

I dag var jeg oppe og møde min kusines dreng der er 14 dage gammel :) For 9 dage siden, var hun til en semester eksamen :) Afslutning på første semester, og hun læser jura.. Hun fik 12 7himmel

Hun har heldigvis ingen gener haft, men hun klarede eksamner hele december og en før han blev født, også en da han var 5 dage :)

Hun holder ikke barsel, og er allerede tilbage på studiet endnu :) Hun synes det er hårdt, men til nu går det fint nok :)

Den sidste tid, inden han kom læste hun med hendes studiegruppe fra 8 til 18 hver dag.. :) De gættede drengen var på vej, da hun ikke meldte afbud badgirl

Så tror det kommer helt an på hvordan man lige indstiller sig på det, og hvilke forventninger man har :) Og bestemt også hvilke gener man rammes af - hun har jo været heldigt INTET at have..

Hvad skal du gøre. Hmm.. Har faktisk ikke noget bud :) Men.. Det KAN lade sig gøre; Det er min kusine et bevis på..

Men personligt.. Havde jeg nok udskudt det, og nydt barsel, redebyggeriet og nyfødt baby..

Hun er sgu sej din kusine! :respekt Og jeg er helt med på at det kan lade sig gøre. Har selv skrevet et større projekt (en tand større end bachelor) med en højgravid som fødte et par dage inden eksamen. Og hun gik også op og fik 12. Og hvis jeg skal være helt ærlig, og tillade mig at fjerne al ydmyghed, så tror jeg faktisk godt at jeg kunne lave samme nummer (eller i hvert fald samme nummer og få 10...). Så min tvivl går ikke så meget på om jeg KAN. Men på om jeg har LYST... :unsure

Der er jo også masser - som din kusine - der sagtens kan fortsætte studiet og klare det supergodt. Total wonderwoman! :respekt Men det ville jeg ALDRIG gøre! Jeg vil have lov til at gå og nyde min bebs på fuld tid :7himmel Spørgsmålet er så bare om jeg vil nyde den sidste måneds tid af graviditeten + 11 måneders barsel - så eksamen - og så en sommerferie med bebs og mand, ELLER om jeg vil klø på med eksamen, få barsel nærmest lige inden termin, og så tilgengæld have omkring 14 mdrs ren barsel, der ikke bliver afbrudt af eksamen... Tænke tænke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jaeh... Det kan da godt være at det bare er et spørgsmål om at få Lillen i DP/VS i god tid inden sommerferie... Var bare også rigtig glad ved at h*n kunne blive hjemme hele det første år :7himmel Men jeg må jo have det med i overvejelserne. Det er bestemt muligt. :)

Til det med rød: du kan også inddrage i dine overvejelser, at det godt kan være, at du til næste år vil savne dit studie (som du også skriver andetsteds), og måske vil glæde dig til lidt tid væk fra baby? - vi er nogle, der er begyndt at glæde os til lidt fred på arbejdet, og som har erkendt at barsel ikke er totalt fedt hele tiden ;) ( selv om det bestemt også bliver mærkeligt!) + at baby måske når en alder, hvor denne vil have godt af at komme ud blandt andre børn og blive stimuleret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm...

Jeg synes du skal tage den eksamen og få den overstået. Ud fra alle dine beskeder virker det til at ideen om at klare eksamen før trækker meget i dig, sådan at du kan have længere barsel. OG du lyder til at være en sej kvinde, så du kan sikkert klare det, hvis du sætter dig for det :glad ;)

Og hvis barslen så viser sig for lang, kan du jo tage det til den tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER