Solvej99

Sover jeres ude i dag?

41 indlæg i dette emne

Vi havde altså nadja ude og sove hver evig eneste dag.. tjekkede ikke om der var minus 7 eller om der var minus 13 grader.. HUn blev puttet i barnevognen kom ind dejlig behagelig temperatur. De kolde dage stod hun i vores ikke isoleret udehus, så der har selvfølgelig aldrig været lige så koldt som ude midt på græsplænen. de får gange jeg har prøvet at lade hende sove inde har hun sovet max 20min.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv, i dag står termometeret på -11, så vi må prøve at putte i barnevognen inde i stedet..... Manden har en underlig ting med at han ikke vil have åbne vinduer, så vi kan ikke engang gøre det køligt på værelset.

Det bliver spændende :whistling

Ha ha... Må du så aldrig lufte ud? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha... Må du så aldrig lufte ud? :)

Nix..... (men gør det alligevel somme tider når manden ikke er hjemme :D :P )

Vi har automatisk udluftning (kan ikke lige stave til det smarte ord ;) ) så teoretisk set skulle det heller ikke være nødvendigt, for al luften bliver skiftet ud i hele huset hver 2. time (altså løbende) Så han har jo "retten" på sin side ;)

Men jeg kan altså GODT lide at lufte ud, og få iskold frisk vinterluft ind i stuen..... :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nix..... (men gør det alligevel somme tider når manden ikke er hjemme :D :P )

Vi har automatisk udluftning (kan ikke lige stave til det smarte ord ;) ) så teoretisk set skulle det heller ikke være nødvendigt, for al luften bliver skiftet ud i hele huset hver 2. time (altså løbende) Så han har jo "retten" på sin side ;)

Men jeg kan altså GODT lide at lufte ud, og få iskold frisk vinterluft ind i stuen..... :badgirl

Ej hvor sejt! :D

Det lyder som en dyr installation :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nix..... (men gør det alligevel somme tider når manden ikke er hjemme :D :P )

Vi har automatisk udluftning (kan ikke lige stave til det smarte ord ;) ) så teoretisk set skulle det heller ikke være nødvendigt, for al luften bliver skiftet ud i hele huset hver 2. time (altså løbende) Så han har jo "retten" på sin side ;)

Men jeg kan altså GODT lide at lufte ud, og få iskold frisk vinterluft ind i stuen..... :badgirl

Jeg ville dø, hvis jeg ikke kunne sove for åbent vindue!! (ej okay, måske overdrevet, og vil da også indrømme at disse dage er det ikke åbnet - men det er kun fordi jeg skal ind til Erica så mange gange på en nat ( <_< ) - havde jeg kunnet blive liggende under min varme dyne hele natten, så havde vinduet også været åbent nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er det egentligt at vi i danmark er så vilde med børn skal sove ude? Tobias har aldrig sovet ude, da det er besværligt at få vognen ud hver dag. Og han sover ganske udemærket i sin barnevogn inde i værelset.

vi er jo den eneste del af verden der holder på det, synes bare det er spøjst...

Ja, det er lidt pudsigt at det er så populært. Men jeg synes det er en god tradition :) Problemet er vel, at nu er børnene vant til at blive pakket godt ind og sove ude (og måske blive lullet) og derfor sover de ikke så godt inde (da de jo godt ved det ikke er nat).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er det egentligt at vi i danmark er så vilde med børn skal sove ude? Tobias har aldrig sovet ude, da det er besværligt at få vognen ud hver dag. Og han sover ganske udemærket i sin barnevogn inde i værelset.

vi er jo den eneste del af verden der holder på det, synes bare det er spøjst...

Bare vent til dit barn bliver lidt ældre og skal gå i DP eller VS, der sover de altså udenfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter sover ude i vuggestuen, hvis det ikke er for koldt.

Herhjemme sover hun inde og kan sagtens sove 3 timer i sin seng.

Men hun er generelt bare nem og tilpasser sig nemt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare vent til dit barn bliver lidt ældre og skal gå i DP eller VS, der sover de altså udenfor.

Det finder han jo nok ud af til den tid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er det egentligt at vi i danmark er så vilde med børn skal sove ude? Tobias har aldrig sovet ude, da det er besværligt at få vognen ud hver dag. Og han sover ganske udemærket i sin barnevogn inde i værelset.

vi er jo den eneste del af verden der holder på det, synes bare det er spøjst...

Maliva sover heller ikke ude og folk kigger mærkeligt på mig når jeg nævner det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva sover heller ikke ude og folk kigger mærkeligt på mig når jeg nævner det...

Det gør de også på mig, som om jeg er en dårlig mor når han ikke gør..dejligt at høre der er andre end mig der gør sådan

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamie har sovet ude idag.. eller.. ude og ude.. han sover i hans vogn i garagen..

så han står godt i læ og der er ikke ligeså koldt inde som ude.

Selvom der var -8 idag, så viste temperaturen på alarmen +4 nede hos ham.

Hvis vi ikke havde haft garagen, så havde han ikke sovet ude.

og så havde vi haft os et mareridt, for han kan kun sove til middag i barnevognen.

Han står faktisk altid i garagen og sover, så der altid er læ for vind og regn..

og larm for den sags skyld, synes altid der er så meget larm her.

Han har ligget godt pakket ind i voksiposen, iklædt: alm. tøj, katvig velour suit (hvis han har noget tykkere på, så sveder han), en strik hjelm (med lidt uld) og et par gode vanter :) og så med et ekstra tæppe over voksien. han havde en god temperatur da han kom ind igen efter 2,5 time ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg vil ikke have Frederik til at stå udenfor når det er mere end -5 grader, da luften da er meget kold for hans lunger.

Jeg tænker ikke på om han kan holde varmen, for det kan han meget nemt, men det er mere den meget kolde luft vi er lidt bekymrede for, så derfor sover han i barnevognen som er kørt ind i vores kølige rum i kælderen, hvor der er 13-15 grader!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag sov Anna de første to timer ude i carporten (babyalarmen sagde -2 grader inde hos hende) og så bar vi hende altså ned i kælderen (hvor babyalarmen nu siger 7 grader). Der må være en grænse for hvor meget frostluft de små lunger har godt af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det med alder ?? Jeg tænker at der må være forskel på, at sætte et barn på 1 måned ud og en på 10 måneder ud. Altså af hensyn til lungerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii..... Endelig lidt højere temperaturer :loveshower

Efter nogle lange dage hvor Marlon har sovet på værelset, hvor han sover 40-60 min ad gangen :rolleyes

Nu ligger han ude, og har sovet 2 timer og 15 min indtil videre :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER