Nitzen1987

Hvilke kriterier havde I for valg af navn eller navneovervejelser til jeres kommende barn?

23 indlæg i dette emne

Hvilke kriterier havde I for navneovervejelser?

Skulle/skal barnet opkaldes efter forfædre? Bestemt startbogstav/endelsesbogstav? Eller noget helt andet...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det skulle passe sammen med vores datters navn, Mille.. Derfor faldt valget på Max, da vi synes det er super sødt og passer perfekt til! jul12.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har begge en svaghed for pigenavne som ender på A, men er ikke et krav

Vores eneste rigtige krav er at navnet både kan fungere på dansk og på engelsk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At det skulle kunne udtales på engelsk. Så ingen æ, ø eller å. Og vi fandt ud af det heller ikke skulle vare et enstavelsesord.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke have et navn der var på top 50 :) Og denne gang skal det så også passe med Lauge..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der skal ikke være for mange der hedder det, dvs det skal ikke være top 10-20 stykker. Det skal helst ikke skulle staves da både vores mellemnavn og efternavn skal... og vigtigst af alt skal det bare være et vi kan lide. Vi skrev bare en liste med drengenavne og en med pigenavne og så nedlagde vi hver især veto mod nogen af dem.. Vi blev ret let enige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At det havde bølle klang og var kort! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skulle ikke være i top 20.

Det skulle ikke starte med R.

Det skulle være et, som vi begge kunne lide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der skal ikke være for mange der hedder det, dvs det skal ikke være top 10-20 stykker. Det skal helst ikke skulle staves da både vores mellemnavn og efternavn skal... og vigtigst af alt skal det bare være et vi kan lide.

Fuldstændig det samme her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lavede hver vores liste og fandt dem vi havde fælles. Så nu går vi og siger navnene engang i mellem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At det kan udtales paa baade dansk og italiensk.

At det er eneklt og ikke for langt.

At det ikke aabenlyst kan forkortes paa italiensk(for det goer de meget i)

At det ikke lige er top 10-20(i Italien - men pyt, hvis det er i DK, for mor elsker Noah!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har faktisk ingen idé hvis vi får en dreng, men hvis vi får en pige, skal hun opkaldes efter min mormor. Hun var så dejlig, positiv og smilende en kvinde, og jeg er sikker på hun ville blive glad, hvis hun vidste hun fik et oldebarn opkaldt efter hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal kunne lide navnet :)

Det skal kunne siges på dansk, engelsk og tysk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vild med at opkalde efter familie, men jeg er ikke vild med almindelige navne, og derfor kan det være lidt svært....

En dreng vil dog komme til at hedde min brors mellemnavn, da det er et stort ønske for mig. Selv om det ligger i top 50 :rolleyes

En pige vil få et mere sjældent navn, som jeg har drømt om siden jeg var barn :7himmel

Manden er helt med på pigenavnet, men er ikke tosset med drengenavnet..... Så vi indgik et kompromis med at han fik lov at bestemme Marlon, og så måtte jeg bestemme ved en evt. dreng næste gang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi synes bare det skal være et sødt navn som vi begge kan lide...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Isaac var overvejelserne at det skulle have kristen afstamning

Han skulle hedde Nicolai til mellemnavn, efter min afdøde morfar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bare gået og samlet en masse navne sammen, som vi så hver især har sagt for/imod.

Vi (læs jeg) vil have dobbeltnavne, men ikke de traditionelle.

Gerne ikke alt for almindelige.

Og så ingen æ, ø og å :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har talt meget om navne med M da vi begge starter med M + venner og familie kalder os M&M's :-)

Men det viser sig at være lidt sværere end vi regnede med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At det passer til de andres 2 og det lyder godt sammen med efternavne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At det skal være et muslimsk navn (da vi begge er muslimer). Ellers skal det bare være et navn vi begge kan lide og passe til vores forhåbentligt kommende barn :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest at navnene udtales ens på svensk og dansk, da vi er danske men bor i Sverige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja indtil videre er det bare mig der har lavet en liste, kæresten har ikke rigtig taget stilling til den endnu <_<

Men jeg synes at det er vigtigt at det ikke er et navn der lægger alt for meget op til at blive drillet (som rimer åbenlyst på et eller andet). Og så skal det lyde godt sammen med efternavnene.

Jeg er heller ikke vild med alt for populære navne, som der er for mange der hedder - uden at det dog skal være så specielt et navn at det bliver mærkeligt. Mit barn må gerne føle sig "normal" uden at være for "almindelig" hvis det giver mening :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For os er det vigtigste at navnet er unikt, at det er et vi begge kan lide.. Forbogstav, opkaldelse efter forfædre osv er ikke noget vi går op i ;) dog skal det passe til vores første fødtes navn :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER