Har2DejligeBørn

Kan jeg være gravid?-

21 indlæg i dette emne

Ja overskriften er mit spørgsmål?

Jeg har ikke været ved lægen og burde jeg nok efterhånden gøre!

Men jeg har ikke haft min mens i 3 måneder, 4 måneder her den 9 dec.

Kan jeg være gravid, selvom jeg kun har kunnet fremtrylle negative tests??

Det er først nu her jeg virkelig er begyndt at tænke over det,

så vil meget gerne høre jeres svar inden jeg går til læge.

Mange hilsner fra Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm...mit bud er nej, hvis du ikke kan få en positiv test.

Især nu hvor der er gået 3 mdr. Men tal med lægen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan du vel godt?

-svært at svare på når vi ikke kender mere til din situation.. om du er på prævention eller lign.

Men det kan også skyldes mange andre ting at du ikke får mens.. stress, pco, store ændringer i dit liv m.m.

Så.. der er vist ikke andet at gøre end at kontakte din læge hvis det er det du er mest tryg ved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige nej det tror jeg ik du kan være. Men kan godt forstå du får den mistanke. Det gjorde jeg os i den periode hvor jeg ik fik mens i et halvt år :blink jeg testede virkelig meget og alle var negative.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm- det tror jeg nu heller ikke. Men hvornår har du testet første gang? For det er noget med at hcg falder efter 9-12 uger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja synes det er meget mystisk, for jeg har ALTID haft regelmæssig mens Og præsis med 31 dages mellemrum. Medmindre jeg har været gravid. Men jeg har testet negativ, så er jo meget i tvivl.

Jeg kunne godt nok heller ikke få en positiv test ved min søn, før uge 8 el. 9, så det blev bekræftet ved en blodprøve i starten. Men kunne godt få positiv test ved den første.

Hmm kan det være sådan at man får sværere ved at teste positivt, for hver gang man venter sig? Måske dumt spørgsmål. Hehe..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja synes det er meget mystisk, for jeg har ALTID haft regelmæssig mens Og præsis med 31 dages mellemrum. Medmindre jeg har været gravid. Men jeg har testet negativ, så er jo meget i tvivl.

Jeg kunne godt nok heller ikke få en positiv test ved min søn, før uge 8 el. 9, så det blev bekræftet ved en blodprøve i starten. Men kunne godt få positiv test ved den første.

Hmm kan det være sådan at man får sværere ved at teste positivt, for hver gang man venter sig? Måske dumt spørgsmål. Hehe..

Det har jeg i hvert fald ikke hørt om, men jeg ved det ikke med sikkerhed ;) Du må hellere tage et tjek hos lægen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jamen hvis jeg er gravid ville jeg være omkrimg 15 uger henne?! OMG!

Og det er 3 og 4 uger siden jeg testede. Og da min første mens udeblev.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups det passer også lige nøjagtig med at jeg først har testet hvor hcg ikke var særlig højt og også på det tidspunkt hvor hcg falder. hvis jeg er gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så kan det jo være, at du snart skal udskifte 2 tallet i dit medlemsnavn med et 3 tal :rolleyes

Men se da at komme til lægen og få det af- eller bekræftet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JEg ville også tage en smut forbi lægen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også smutte en tur forbi lægen, om ikke andet så for at få vished :) At du ikke får mens kan jo også skyldes andre ting end lige en graviditet, feks PCO, så synes da du skal snakke med vedkommende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja synes det er meget mystisk, for jeg har ALTID haft regelmæssig mens Og præsis med 31 dages mellemrum. Medmindre jeg har været gravid. Men jeg har testet negativ, så er jo meget i tvivl.

Jeg kunne godt nok heller ikke få en positiv test ved min søn, før uge 8 el. 9, så det blev bekræftet ved en blodprøve i starten. Men kunne godt få positiv test ved den første.

Hmm kan det være sådan at man får sværere ved at teste positivt, for hver gang man venter sig? Måske dumt spørgsmål. Hehe..

For det første, så kan det godt ske at du er gravid uden at kunne teste positivt. Det er atypisk, men det kan ské! Jeg har læst om dette på Amerikanske sider.

Dernæst til det med Rødt. JA! Men det er kun fra personlig erfaring jeg ved det. Jeg kan absolut intet finde på nettet omkring det. Men for mig er det tydeligt at jeg danner mindre og mindre hcg. Og jeg ved når jeg er gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I princippet kan du godt være gravid ja.

I min første graviditet kunne jeg ikke teste positiv (ud over ved en blodprøve) :huh

(det kunne jeg sagtens i de efterfølgende 2 graviditeter)

Under alle omstændigheder er det da et lægebesøg værd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du været ved lægen???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig også til en update:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Lige en hurtig kommentar. Først og fremmest ja skynd dig til lægen og få en afklaring på det.

Det er andet er jeg har en veninde, da hun ventede tvillinger kunne hun heller ikke teste positiv på en alm test kun ved blodprøve. Selv da hun var 6 mdr henne tog hun for sjov en test derhjemme og ja sjovt nok var den stadig negativ til trods for hendes store gravide mave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kender en som var gravid i 6 måned før lægerne tog hende seriøst og tog en blodprøve på hende.. alle hendes test var negative men så da endelig lægen ville tage en blodprøve viste det sig at hun var gravid og da hun kom til scanning var hun 6 måneder henne.. det os det eneste tilfælde jeg har hørt om det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej vi skal da snart have en update herinde :o :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kender en som var gravid i 6 måned før lægerne tog hende seriøst og tog en blodprøve på hende.. alle hendes test var negative men så da endelig lægen ville tage en blodprøve viste det sig at hun var gravid og da hun kom til scanning var hun 6 måneder henne.. det os det eneste tilfælde jeg har hørt om det :)

Har en veninde der oplevede det samme :o Hun var også enten 5 eller 6 måender henne, da det blev opdaget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber også på en opdatering, men brugeren har ikke været online siden 25 nov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER