s.k.w

hvornår skal de sove i deres egen seng

32 indlæg i dette emne

hejsa jeg fødte den 16 aug. og han sover inde ved mig i sengen, da jeg ammer om natten, men jeg sys det er svært at finde ud af hvornår man sådan ca ligger dem i deres egen seng?? jeg sys det er hyggeligt at han ligger ved mig og det det er jo os nemmer når jeg ammer om natten bare lige at ligge ham til også sover han videre, men hvor længe ammer man om natten???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min datter er 3 mdr og hun sover for det meste ved mig om natten. jeg er dog begyndt at ligge hende over i hendes seng, men det går ikke altid lige godt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng er fra 6. august og han sover i en vugge ved siden af vores seng. Det har han gjort siden vi kom hjem fra hospitalet.

Jeg tager ham op i sengen, når han vågner og ammer ham liggende. Så kommer han op og bøvser og så lægger jeg ham tilbage i vuggen, hvor han sover videre, når han er blevet vugget lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja er fra 11. august og hun ligger stadig hos mig. Jeg har tænkt mig at når hun er omkring 2,5-3 måned set jeg vil til at ligge hende over i sin egen seng. Men du skal gøre som du selv synes er bedst, bare husk på at det kan blive sværere senere at vende dem til at ligge for sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine børn har sovet i egen vugge/seng fra starten af, så jeg har lagt dem over i vuggen efter amning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ang hvor længe du skal amme om natten så kommer det vist ab på hvor længe den lille vågner og har behovet

:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja er fra 11. august og hun ligger stadig hos mig. Jeg har tænkt mig at når hun er omkring 2,5-3 måned set jeg vil til at ligge hende over i sin egen seng. Men du skal gøre som du selv synes er bedst, bare husk på at det kan blive sværere senere at vende dem til at ligge for sig selv.

det var også på det tids punkt jeg havde tænkt mig, jeg er begyndt at vende ham til at sove selv om dagen med at ligge ham til i liften også kommer der lige nogle græde ture men ellers så er det lykkes meget fint. knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ang hvor længe du skal amme om natten så kommer det vist ab på hvor længe den lille vågner og har behovet

:-)

så hvis han bare sover hele natten, så betyder det at han ikke har behov for det mere??? nu der små spiser han, jeg ligger med brysten fremme så han napper bare selv hvad han vil ha men jeg er ca vågn 1-2 gange om natten. knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så hvis han bare sover hele natten, så betyder det at han ikke har behov for det mere??? nu der små spiser han, jeg ligger med brysten fremme så han napper bare selv hvad han vil ha men jeg er ca vågn 1-2 gange om natten. knus

Det ville jeg umiddelbart mene. Hvis den lille ellers trives og tager på er der jo ingen grund til at give mad om natten. Mem ellers prøv at snakke med sundhedsplejersken om det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har benyttet samsovning i stor stil hos os

Her er de ca kommet i egen seng ved 2-3 års alderen

Det har givet os rolige nætter og trygge børn, og vi har nydt at have dem tæt på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så hvis han bare sover hele natten, så betyder det at han ikke har behov for det mere??? nu der små spiser han, jeg ligger med brysten fremme så han napper bare selv hvad han vil ha men jeg er ca vågn 1-2 gange om natten. knus

Kommer der så ikke mælk i hele sengen? Mine ammeindlæg er i hvert fald fyldte om morgenen, når jeg vågner :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det var også på det tids punkt jeg havde tænkt mig, jeg er begyndt at vende ham til at sove selv om dagen med at ligge ham til i liften også kommer der lige nogle græde ture men ellers så er det lykkes meget fint. knus

Sover han ikke udenfor i barnevogn om dagen?

Og nu er jeg bare nysgerrig, men lægger du dig så til at sove med ham i din seng, hver gang han skal sove? Når de er så små sover de jo mange gange om dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sover han ikke udenfor i barnevogn om dagen?

Og nu er jeg bare nysgerrig, men lægger du dig så til at sove med ham i din seng, hver gang han skal sove? Når de er så små sover de jo mange gange om dagen.

jo han sover i barne vognen når jeg triller 1-2 gange om dagen, nej sover ikke vær gang han sover.. her om aften sover han i liften, det er mere om natten jeg havde ? til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer der så ikke mælk i hele sengen? Mine ammeindlæg er i hvert fald fyldte om morgenen, når jeg vågner :rolleyes

på det bryst han ikke spiser ved ligger jeg bare med stof ble men nej mit mælk løber ikke så meget kun lige til at starte med når han spiser.

jeg sys bare det er rart at komme af med bhén om aften smiler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia fra april sover i sin tremmeseng ved siden af vores seng.. Det har hun gjort fra dag 1 :) Vores pige på 5 år kommer stort set hver nat rendende og sover så i vores seng til om morgenen.. Når Sofia er stor nok til hun selv kan kravle ud af sengen eller kalde, får hun da også lov at ligge i vores seng...

Men jeg tror der går noget tid før hendes seng bliver flyttet ind på hendes eget værelse ( som forøvrigt er lige klods op ad vores soveværelse ) Hverken jeg eller min mand er klar til hun skal flyttes endnu.. Hun vil nok nærme sig et år, måske mere før det sker :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

på det bryst han ikke spiser ved ligger jeg bare med stof ble men nej mit mælk løber ikke så meget kun lige til at starte med når han spiser.

jeg sys bare det er rart at komme af med bhén om aften smiler.

Ja, det lyder også dejligt at komme af med den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jah altså .. min søn kom i egen seng da han var fire måneder .. inden da brugte han liften .. han var kun én måned da han røg på eget værelse .. og han nyder det.. meget tidligt .. men har ik fortrudt .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var lidt forskelligt i starten om han sov i egen seng eller hos mig. (til han blev 2mdr).

Men nu sover han i tremmesengen. Han sover kun ved mig, hvis vi falder i søvn under amningen.

Han sover meget bedre for sig selv. Hvis han sover hos mig, så vågner han flere gange i løbet af natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella sov i vores seng i ca 4-5 nætter. Jeg kunne bare ikke sove, med hende i samme seng. Så kom hun over i vuggen ved siden af vores seng og da hun var 2-3 måneder var hun inde at sove på sit eget værelse, hvilket var godt for os alle :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Josefine sov i vugge ved siden af vores seng fra dag 1, både hun og jeg sov bedre hvis hun ikke var i sengen. Det var kun hvis vi begge faldt i søvn under amning at vi sov videre i sengen :)

Hun var 5 måneder da hun kom på eget værelse, og det var simpelthen fantastisk, så begyndte vi nemlig at sove igennem alle mand ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William er 7 mdr og han sover nu stadig hos os, men kommer dog i sin egen seng når han skal sove ved en 7 - 7.30 tiden. Men har så ladet ham sove videre ved mig når han har spist.

Jeg har nu også altid sovet uden BH om natten, og det har ikke givet store problemer da det kun er løbet lige når han begyndte at spise af det andet bryst, men der kunne nu også komme en del. Det er dog længe siden nu, og nu bliver han ammet sjældnere og sjældnere da han får grød 3 gange om dagen med MME til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hejsa jeg fødte den 16 aug. og han sover inde ved mig i sengen, da jeg ammer om natten, men jeg sys det er svært at finde ud af hvornår man sådan ca ligger dem i deres egen seng?? jeg sys det er hyggeligt at han ligger ved mig og det det er jo os nemmer når jeg ammer om natten bare lige at ligge ham til også sover han videre, men hvor længe ammer man om natten???

Frederik har aldrig sovet i vores seng, fast. Han kommer altid over i sin egen vugge ved siden af mig, når jeg er færdig med at amme. Min mor fik problemer med mig efter at have haft mig i sengen da jeg var helt lille, i en meget kort periode, hvorefter jeg under ingen omstændigheder ville sove alene efterfølgende, og det ville jeg bare ikke risikere. Men ja det er hyggeligt at ligge side om side og snakke :7himmel - så ammetiden nyder jeg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med bebse! :loveshower

Vi havde kun Milla sovende i sengen de første 10 dage, så gad hun ikke det mere. Hun er så også flaskebarn så vi skulle/skal op uanset hvad når hun skal spise.

Vi havde aftalt at hun skulle derover når hun var max 3 mdr. Men da hun sov meget bedre i sin lift derover end mellem os i sengen, ja så røg hun altså i egen seng efter 10 dage.

Nu er hun 3 mdr. gammel og har den sidste 1 ½ mdr. sovet i sin egen seng uden liften. Hun klare det bare så flot, og putter sig ligeså snart vil ligger hende.

Hun sover dog stadig inde i soveværelset! :rolleyes Det har moren det bedst med. Og der bliver hun nok til hun er 6 mdr. :whistling HAHA!

Men jeg må da indrømme at det er rart ikke at ligge totalt mast over i sengen, men til tider savner jeg hende da derovre.. Men nu er det sådan her og det bliver vi nok glade for i sidste ende! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemme ved os er det forskelligt. Lillepigen rr 3 uger og vi prøver at holde hende i hendes egen seng, men når hun så bliver sulten om natten, får hun somregel lov til at blive liggende ved mig indtil vi står op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hannah sov i vores seng de første par uger, men det fungerede rigtig dårlig for mig at vi lå så tæt. Så vi pillede den ene side af tremmesengen og stilte den HELT op af vores egen seng, så sengene nærmest gik ud i et. På den måde fik jeg mere plads men havde stadig Hannah tæt på, Hannah vænnede sig til tremmesengen og det var stadig nemt med natamningen. Da hun var begyndt fast at sove igennem, satte vi siden på tremmesengen igen og rykkede den lidt væk fra vores seng og da hun var omkring 7-8 mdr. kom hun på eget værelse. Det fungerede upåklageligt og vil helt sikkert benytte mig af samme metode med den næste.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER