Caddie

Første jordemoderbesøg - med eller unden mand?

20 indlæg i dette emne

Hej

Jeg skal snart til første jordemoder besøg. Min mand er meget deltagende og spørger om han skal med. Men det ved jeg faktisk ikke om han skal, havde I jeres mand/kæreste med?? Jeg tænker at det "bare" handler om mig ved første besøg, men jeg vil jo heller ikke "snyde" ham hvis nu der sker et eller andet spændende....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde ikke min kæreste med til andet end scanningerne og den dag der var "fødselsforberedelse" med film.. Men jeg tror det er meget forskelligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan sagtens tage ham med. Det er da kun hyggeligt og især når han selv gerne vil og er så interesseret :)

Jeg havde min kæreste med til alle besøg undtagen et, hvor han ikke kunne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg havde manden med til jordemoder, han ville gerne, så selvfølgelig skulle ham med :loveshower

Jeg har sagt at det har været op til ham, om han vil deltage i de forskellige læge/jordemoderbesøg, og han har været med til alt ind til videre. Synes det er dejligt at han gerne vil med :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft min mand med til jordemoder de fleste gange i de to første graviditeter, der havde han nemt ved at få fri og tage med.

Denne gang var han med til første besøg, vi fik talte om de to tidligere fødsler - amning - forventning til denne fødsel og meget andet, hvor jeg ikke ville mangle ham.

Dog tager han ikke med til de andre besøg, medmindre det kan passe sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres hurtige svar :)

Jeg tror han selv får lov at vælge, det er jo super dejligt han er så interesseret, men jeg ville ikke tage han med hvis det slet ikke er normalt og bare lidt spild af tid for ham og jordemoderen.

Men hvis nu vi skal høre hjertelyd, så vil han sikkert blive ked af ikke at være med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har været med til alle jordmoder- og lægebesøg/scanninger.. Han ville ikke undvære dem for noget, og jeg syntes at det er dejligt, at han viser interessen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har også været med til det hele - og ingen af os synes, at det har været spildt. Det er også med til at give jordemoderen en god ide om, hvordan jeres forhold er: om han støtter dig, hjælper dig osv.

Så hvis han vil med, så synes jeg da også, at han skal have lov - det er kun dejligt, når de er interessede :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi hørte hjertelyd. men ellers var der ingenting spædende for min mand (heller ikk for mig) men han ville også med alligevel.

Det hvertfald ikke spild af tid for din jm om din mand er med eller ej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde min mand med til første besøg, og det var da også fint.. Men synes ikke det er noget din mand skal tage fri for, for der er ikke meget i det første besøg. Det er mest bare snak om kost, vægt og forventninger. Så min mand var ikke med til besøg nr. 2 for det kunne vi ikke se pointen med. Men synes det er fint at du lader din mand tage beslutningen. Det er helt normalt at manden kommer med, men det er også helt normalt at komme selv, så det gør i lige som i føler for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså min mand var med til den første jordemoderbesøg, han havde taget fri fra arbejde og det var total ligegyldigt hun kiggede hverken på mig eller baby, vi fik bare udfyldt en masse papirer og uddelt en masse foldere, så kunne vi gøre det om så havde han ikke brugt tid og penge på at tage fri far arbejdet...

vi havde regnet med at høre hjertelyd men der blev vi skuffet for jordemoder sagde at der jeg ikke var længere henne så var det næsten umuligt at høre det det kan man først rigtigt fra 18 uge så jeg har fået lov af min læge at komme op til hende for at høre hjertelyd det skal jeg i morgen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov kan se det med hjertelyd er meget forskeligt, jeg hørte jo hjertelyd men var også først til første jm besøg i uge 21. så åbenbart ikke sikkert man kan høre det så tidligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sagt til ham at han selv må bestemme, og han vil gerne med :biglove Det er dejligt han går så meget op i det...

Jeg skal til jordemoder i Holbæk, og jeg vil være i uge 16, så håber vi kan få lov at høre hjertelyd. Det ville være skønt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand var med, men det var et rent snakke-besøg. Meget rart man ikke skulle genfortælle det hele igen når man kom hjem, men igen - ikke fordi der skete det vilde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min man var ikke med til et eneste JM besøg, da de lå i ham arbejdstid og han ikke bare lige kunne få fri.

Men jeg håber da at kan komme med bare en gang i denne graviditet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde min mand med til mit første JM besøg. Vi fik lov at høre hjertelyd, men kun fordi jeg insisterede (og fik overbevist hende om at jeg GODT vidste det ikke var sikkert hun kunne finde den og IKKE ville bekymre mig hvis det var sådan). Hun fandt dog hjertelyden lige med det samme - højt og tydeligt :loveshower

Mig og min mand er blevet enige om at han ikke skal med til de efterfølgende JM besøg, da han nu har hørt hjertelyd og det ikke virker til at der er meget andet interessant for ham til de møder. Men nu må vi se hvordan de efterfølgende besøg bliver, hvis jeg synes de bliver spændende kan det være jeg slæber ham med igen en gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand var med til første JM besøg, og der hørte vi hjertelyd, så det ville han ikke have været foruden :) Resten af tiden tog jeg selv afsted. Det var ikke så interessant og ret hurtig overstået, så ingen grund til han tog fri for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand var med til det første besøg og fremover var han kun med til scanningerne. Jeg synes det var noget pjat at han skulle tage fri fra arbejde for så lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand var ikke med, det havde jeg det fint med.

Der skete ikke rigtig noget til det første besøg og heller ikke mange af de andre. Det første besøg skulle der bare udfyldes nogle papierer og det var ikke specielt spændende, dog hørte jeg hjertelyd og det var dejligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har været med til det hele - andet er slet ikke faldet os ind :-)

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER