leziska

hvor strenge er I med makeup,hårprodukter osv?

18 indlæg i dette emne

Bare tanken om at droppe p-pillerne får mig til at tænke på, hvordan man bedst beskytter sig selv mod "skadelige ting".

Vi prøver ikke engang at blive gravide endnu, men jeg er stoppet med alkohol, makeup og hårfarve.

Er jeg for sart?

Hvilke ting har I undgået, inden I blev gravide og under graviditeten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg drikker generelt ikke særligt meget alkohol, men jeg har ikke planer om at stoppe helt før jeg står med en positiv test.

Make up bruger jeg også stadig - og der kommer jeg altså heller aldrig til at stoppe med.

Hårfarve er heller ikke blevet droppet.. Ved ikke hvor skadeligt det kan være når jeg er gravid, men umiddelbart vil jeg ikke stoppe.

Jeg synes der er lidt hysterisk at stoppe med alkohol, makeup og hårfarve allerede inden man er gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har besluttet mig for at jeg nyyyder min alkohol (OK, nu lyder jeg som en alkoholiker, og det er jeg bestemt ikke, men you know what I mean), indtil den dag jeg står med en positiv test.

Make up bruger jeg også, selvom jeg så småt er begyndt at prøve nogle parabenefrie produkter. Kommer ikke til at holde med at bruge make up på noget tidspunkt.

Jeg farver i forvejen ikke mit hår, men hvis jeg gjorde ville jeg nok også gøre det indtil positiv test.

Der er ingen der ved hvor lang tid der går før man er gravid, og om man overhovedet kan blive det. Men når du først er gået i gang så fylder det så meget, og man bliver så skuffet hver gang det ikke lykkes, at de små glæder der ellers er i livet, skal man altså tage imod med begge arme åbne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker da på det, har valgt cremer osv uden parabener og drikker ikke, men det passer også godt sammen med at jeg er ved at tabe mig. Er godt tilfreds med min hårfarve, men hvis jeg ikke var ville jeg nok søge efter noget uden eller med færre skadelige stoffer. En ting er jo at det påvirker baby i maven, men jeg tænker at ting som ikke er godt for gravide og babyer som regel nok heller ik er gode for andre, særligt kvinder som prøver at blive gravide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke det hysterisk at stoppe inden du gravid, det måske ikke nødvendigt men du skal gøre som du har det bedst med. Jeg drak i weekenden op til jeg testede gravid og det har JEG det ikke dårligt med, jeg er selvfølgelig stoppe tmed alkohol efter testen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestemt planer om at fortsætte, som jeg altid har gjort. Dvs. makeup og hårfarve lige som jeg plejer.

Jeg drikker normalt heller ikke så meget, men stopper naturligvis helt med det til sin tid. Parfume gør jeg mig heller ikke så meget i, i og med jeg arbejder på et hospital. Derudover har jeg aldrig røget, og jeg spiser sundt og dyrker motion.

Jeg nægter altså at blive hys omkring det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, jeg synes det er lidt sødt at du dropper en masse bare ved TANKEN om at smide p-pillerne. :P Vil ikke kalde det sart, men måske lidt overdrevet ;)

Jeg bliver måske nok ret hys, når jeg står med en positiv test, men indtil da tager jeg det med ro, og jeg har i hvert fald slet ikke tænkt mig at give afkald på noget før jeg smider p-pillerne (leger dog med tanken om at begynde med folsyre inden p-pillerne smides, men det er jo mere for at føle at jeg er lidt igang :7himmel :biglove )

Jeg drikker sjældent, så det vil jeg - uden problemer - stoppe HELT med når jeg bliver gravid. Pønser dog på at tage en ordentlig stangbarcarditur for at fejre når sidste p-pille er taget for lissom at "få det helt ud af systemet" så jeg ikke pludselig savner det når jeg er 4 uger henne :P :balloon

Jeg farver aldrig mit hår, ryger ikke, drikker ikke kaffe og bruger ikke ret meget make-up. Det make-up jeg bruger, har jeg dog ikke umiddelbart planer om at droppe. Måske jeg skifter til et andet mærke, men er ikke sikker. Parfume bruger jeg også nu, og jeg skærer nok også ned på det når jeg bliver gravid, men har ikke planer om at bandlyse det totalt. Og mit slik VIL jeg have :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger i forvejen meget sjældent make-up, jeg farver aldrig mit hår og jeg drikker stortset aldrig alkohol. Så der er ikke meget der skal ændres der. Når først jeg er blevet gravid er det ikke ret meget der skal ofres der :)

Derudover bruger jeg allerede parfumefri sæbe, shampoo, balsam etc, da jeg har ret sart hud. Så den slags skal jeg heller ikke bekymre mig om når jeg når så langt ;)

Lidt bedre kost skulle vel egentlig være det eneste jeg er nødt til at ændre på, men kommer nu allerede henad vejen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede ikke med at drikke inden jeg blev gravid, men stoppede så snart jeg havde en positiv test. Men tog fx ikke på en vild bytur efter æl, hvor der jo var chance for et lille foster, men et enkelt glas vin sagde jeg ikke nej til.

Cremer har jeg altid brugt uden parfume, parbener og farve og ligeledes med alle vores sæber og vaskepulver. Og parfume bruger jeg så godt som aldrig, kun en sjælden gang. Men ikke under graviditeten.

Jeg har købt en dækstift uden parabener til brug under graviditet og ellers bruger jeg nærmest kun makeup når jeg skal i byen og det bliver jeg ved med.

Jeg kunne ikke drømme om at farve hår under graviditeten, men før fik jeg også kun lyse striber i 1-2 gange om året, så det er ikke et problem at undvære.

Jeg synes at du skal passe på ikke at begrænse dig for meget, i princippet kan der jo gå flere år før du er gravid. Så man kan ikke stoppe med at leve (bare min holdning) Min søster stoppede med alkohol så snart hun smed p-pillerne.. Det er nu 4 år siden.. Så på et tidspunkt startede hun igen, selv om hun endnu ikke er gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om du er for sart, kan kun du svare på. Jeg drak ikke som gravid eller da vi prøvede, men det er fordi jeg stort set aldrig drikker. Jeg farvede ikke håret, da jeg var gravid. Men jeg gik stadig med makeup. Der findes masser af alternativer, for at føre sin livsstil videre, selvom man forsøger sig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ikke bedømme, om du er sart eller ej. Folk er forskellige, og jeg synes bare, at du skal gøre, hvad der er rigtig for dig :)

Inden jeg blev gravid med vores dreng, stoppede jeg ikke med noget, men da jeg stod med den positive test (og efter at have læst i utallige forums og artikler om graviditetsråd :rolleyes ), stoppede jeg med at farve hår, drikke alkohol og skar ned på parfume - Make-up bruger jeg ikke til daglig.

Nu er vi i gang med nyt PB, og jeg har på ingen måde tænkt mig at stoppe med noget, før jeg står med en positiv test, og så vil jeg nok leve som under første graviditet - Omend jeg vil forsøge at spise lidt sundere - At have en flot gravid mave er IKKE en undskyldning for at måtte spise alt, fordi "man alligevel ikke kan se det" :lol

Generelt ser jeg mig ikke som særlig hys, når det kommer til de ting. Det er faktisk vigtigere for mig, at vores søn ikke bliver bombarderet med kosmetiske sager nu, hvor han er ude i den virkelige verden. Så vi vasker tøjet i neutral, og bruger parfume- og parabenefri produkter til hans hud osv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg farver ikke hår, og stoppede med alkohol i ugerne efter ægløsning til mens.

Makeup har jeg altid kun brugt uden parabener og parfume - fordi det generelt bare er sundere for både mor og bæbs.

Man må jo gøre, som det bedste behager en - og for mit vedkommende - var det holde min krop så "ren" som muligt.

Held og lykke med babyprojektet :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså jeg er i gang med at udskifte mine produkter til nogle uden parabener og parfumer, samt andet skadelig stoffer. Jeg har skiftet til Nilens jord og cremer osv til neutral, samt de änglemark produkter, som kan fåes til okay pris i superbrugsen :D

Alkohol drikker jeg ikke så meget af, men det vil jeg gerne kunne nyde det en gang i mellem. Men nu skal jeg jo heller ikke selv bærer mit barn andet end i hjertet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er et meget individuelt spørgsmål, man skal gøre hvad man har det godt med...

Jeg vil dog mene, at hvis I gerne vil holde BP lidt hemmeligt, er det da super at gøre alle de ting nu og så er det helt naturligt for folk allerede inden du bliver gravid og folk vil nok ikke opdage din graviditet lige så hurtigt..

Jeg har set flere gå helt amok og droppe alt, dvs. ingen make up, selvom man gik med det hver dag, smide alle sine cremer osv ud og købe nye matas natur eller lign., stoppe med at farve hår (hvilket nok er meget forståeligt), skifte tøj ud med øko tøj, holde op med at drikke kaffe/te (andet end urte-øko-vanvittigt-dyrt-helse-te), og sikkert alt muligt andet, og det synes jeg kan virke lidt voldsomt...

Men jeg kommer ikke selv til at flippe ud og droppe alt, jeg gider simpelthen ikke være grim og se træt ud i 9 mdr., fordi jeg ikke kan farve hår engang imellem eller gå med make up til dagligt..

Men om jeg kunne finde på at drikke et glas vin juleaften (hvis jeg nu skulle være gravid der), ved jeg ikke endnu! Men selvfølgelig vil jeg ikke gå i byen og drikke mig i hegnet (hvilket jeg også sjældent gør), mens jeg er gravid - men jeg tror ikke at jeg holder op med at drikke akohol indtil jeg står med II... og så kommer jeg aldrig til at holde helt op med at drikke kaffe...

Jeg bruger normalt cremer osv, der er uden det værste halløj, og det gør jeg, fordi det er bedre for min krop - og hvis de ting jeg udsætter mig selv for er godt nok/sundt nok for mig, så er det også godt nok for en baby... Men det er min holdning til det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg valgte at vente med håefarve imens jeg var gravid, men kunne nok godt finde på at få striber i hvis det var meget tiltrængt. make up har jeg aldrig brugt meget af men jeg brugte hverken mere eller mindre som gravid, mascara og eye liner + lipgloss et par gange i ugen. af alkohol drak jeg et enkelt glas rødvin nogle få gange i graviditeten. jeg har aldrig tænkt over det før jeg stod med en positiv test, men jeg er selvfølgelig heller ikke gået ud og drukket mig pløre fuld imens vi forsøgte at lave baby og i den periode hvor jeg kunne være gravid uden at vide det endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Generelt tænker jeg over hvad jeg bruger, men shampoo og balsam bliver ikke skiftet ud før jeg står med en positiv test i hånden :balloons

Men hensyn til alkohol, så tænker jeg nok en hel del mere over det hvis vi nærmer os testdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ikke farve mit hår under en graviditet. Det gjorde jeg heller ikke da jeg var gravid med Kira. Jeg røg under graviditeten sidst, men jeg skar ned på det. Startede med at ryge ca 15 smøger om dagen inden graviditeten. Og inden der var gået en måned, var det skåret ned til 5 om dagen. Men allerede nu er jeg ved at trappe ned så jeg kan stoppe helt. Jeg skiftede parfumen ud med en neutral roll-on. Jeg drak kun alkohol en enkelt gang i graviditeten. Og det var et glas champagne nytårsaften. jeg går normalt kune med eyeliner og mascara til hverdag, og det gør jeg stadig under en graviditet. Og shampoo og balsam bliver altså heller ikke skiftet ud... Man skal jo også passe på at den søde ventetid ikke bliver et fængsel. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Hvor er det dejligt, at I er så søde til at svare med jeres erfaringer og valg.

Det virker som et fedt forum herinde, hvor folk er ærlige.

Det kan være at jeg er lidt hysterisk, men måske er det bare fordi, jeg glæder mig og prøver at forberede mig mentalt og fysisk til at blive mor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER