Nitzen1987

De der er blevet tilbudt en tidlig scanning

19 indlæg i dette emne

Hvad var grunden til, at I fik tilbudt en tidlig scanning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik en fordi jeg fik akut ondt i maven og de var i tvivl om det var en graviditet uden for livmoderen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik det fordi jeg tidligere har haft en spontan abort!! Og fordi at jeg har en stofskifte sygdom :S men alt er heldigvis som det skal være :)!!! Og nu glæder vi os snart til at kunne se kønnet!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min første graviditet betalte jeg mig fra en tidlig scanning hos Scanningsjordemoderen.

Denne gang var min læge i tvivl om min terminsdato.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde haft en MA, som først blev opdaget ved NF, selvom jeg havde pletblødt (brunt) i de første 12 uger.

Da jeg så begyndte at pletbløde i næste graviditet, blev jeg sendt til scanning i uge 8 (mener jeg) for at se, om fosteret var gået til grunde igen. Heldigvis var der hjerteblink, så vi i dag har en SKØN lille pige :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også min fordi der var mistanke om en graviditet udenfor livmoren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi jeg få måneder forinden, fik fjernet en graviditet udenfor livmoderen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er desværre ikke blevet tilbudt, selvom jeg med min historie, i hvert fald regnede med, jeg var en af dem som burde få en tidlig scanning..

Men når jeg nu svarer er det fordi jeg vil sige, du virkelig bare skal kæmpe for den, jeg er ikke en af dem der spørg andet end en gang <_< og derfor tror jeg, at jeg får svaret nej, fordi jeg ikke har sagt jamen jeg har virkelig behov for det.. Hvis du føler det vil give dig tryghed osv. så sig det er nødvendigt for du kan slappe af og ikke stresse over det hele :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik tilbudt tidlige scanninger af flere årsager.

En tidlig scanning i uge 7 (normalt når man har været i fertilitetsbehandling) og derefter i uge 9, fordi jeg mistede vores datter i uge 28 og dermed er MEGET nervøs og bekymret. Jeg forventer nu at blive indkaldt til en samtale med læge og jordemoder, hvor vi sammen kan lægge en plan for scanninger og ekstra jordemoderbesøg.

Derudover har jeg en fantastisk praktiserende læge der har skaffet mig en gynækolog med scanningsudstyr, jeg altid kan ringe til, hvis jeg bliver bekymret (i for høj grad).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik det fordi jeg blødte og tidligere har haft en SA

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Isabella var det fordi jeghavde haft 2 tidligere SA´er og fordi lægen havde mistanke om GUL

Med Karoline var det fordi vi ikke vidste hvor langt jeg var henne, og fordi jeg var blevet gravid på minipiller.

Er det ikke en mulighed, at I selv kan betale jer til en scanning, hvis nu lægen ikke er med på idéen? :) Vi betale selv for en ekstra scanning i uge 10-11 stykker, da jeg var så bange for at miste hende, og jeg synes stadig det var alle pengene værd :)

At vi så sidenhen fik i alt omkring 12 scanninger med Isabella og i hvert fald får kommer op på det samme med Karoline, er en anden sag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til scanning i uge 7+6, fordi vi var i fertilitetsbehandling (ICSI), og så engang mere i uge 10+?. Det er normalt, når man har fået hjælp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fået nogen tilbudt, selvom jeg har haft 2 SA'er.. Så denne gang betalte vi os fra det, for jeg var bare alt for nervøs, til at kunne vente til NF..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagen efter at jeg havde stået med den positive GT i hånden, begyndte jeg at pletbløde. Jeg ringede til lægen og skulle komme med det sammen... hun ringede efter at have kigget på mig til sygehuset og jeg fik en tid til scanning samme eftermiddag. Var på dette tidspunkt ca. 6 uger henne. Fik taget en blodprøve på sygehuset, da de ikke kunne sige noget ud fra scanningen, skulle også komme 2 dage senere for at få taget en blodprøve mere, så de kunne se om HCG niveauet steg som forventet.

Blev efterfølgende ringet op og fik den besked at HCG var svagt stigende - efter lægens vurdering, alt for svagt til at graviditeten ville blive til noget - så skulle ind på sygehuset ugen efter til en ny scanning og vurdering af hvordan resten skulle komme ud.

Ved scanningen bliver både lægen og sygeplejersken meget overraskede, da de mod forventning ser hjerteblink og et foster der er vokset, så jeg blev sendt hjem med beskeden at jeg igen skulle henvende mig ved egen læge for at starte på det almindelige forløb.

Siden har jeg ikke blødt og mærker liv dagligt... så glæder mig rigtig meget til prinsessen kommer ud til mig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet scannet idag, 6+3 udvendig scanning og der var meget fint hjerteblink :-)

Jeg er så dårlig med kvalme at jeg havde brug for lidt opmuntning, og se at der rent faktisk var noget at kæmpe for. Så vi betalte selv, og det var rigtig rart at få bekræftet at alt var okay.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet scannet idag, 6+3 udvendig scanning og der var meget fint hjerteblink :-)

Jeg er så dårlig med kvalme at jeg havde brug for lidt opmuntning, og se at der rent faktisk var noget at kæmpe for. Så vi betalte selv, og det var rigtig rart at få bekræftet at alt var okay.

Dejligt for jer at I fik set tydelige hjerteblink... du skal nok få det bedre når du kommer lidt længere frem i graviditeten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en fordi jeg fik akut ondt i maven og de var i tvivl om det var en graviditet uden for livmoderen.

Ditto x 2 - i både anden og tredje graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte mig til en scanning da jeg var 6+0 da jeg havde blødt..

Fik en scanning af klinikken 7+5 grundet fertilitetsbehandling og fik også en da jeg var 9+3 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I første og tredje graviditet fik jeg en tidlig scanning fordi jeg havde blødt lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER