Morpige

Kan de sige det?

71 indlæg i dette emne

Jeg skal hente den lille nu, så kan ikke lige nå at kommentere mere :) Men dejligt I gider skrive :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg kan nok kringle den under forbrugernævnet, da tøjet har en værdi af 750 selvom jeg gav 50%

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har rigtig svært ved at forstå hvordan du mener loven er på din side. Varen er jo ikke defekt!

Dit blender eksempel holder ikke helt. Hvis du skal sammenligne, ville historien med blenderen gå på, at du modtager en blender, pakker den ud og konstaterer at den er fin, og så halvanden måned senere finder ud af at det er den forkerte model du har modtaget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har rigtig svært ved at forstå hvordan du mener loven er på din side. Varen er jo ikke defekt!

Dit blender eksempel holder ikke helt. Hvis du skal sammenligne, ville historien med blenderen gå på, at du modtager en blender, pakker den ud og konstaterer at den er fin, og så halvanden måned senere finder ud af at det er den forkerte model du har modtaget.

Jeg kan godt følge Pernille. Hun har købt et regn SÆT, og så er det vel naturligt at forvente at begge dele i sættet er i samme størrelse? Det ville jeg i hvert fald forvente :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jesper arbejdede med købeloven på rygsøjlen til hverdag, da han arbejdede - får lige ham til at kigge på det når han kommer hjem. Jeg har selv lidt styr på det, men synes at det er lidt kringlet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har rigtig svært ved at forstå hvordan du mener loven er på din side. Varen er jo ikke defekt!

Dit blender eksempel holder ikke helt. Hvis du skal sammenligne, ville historien med blenderen gå på, at du modtager en blender, pakker den ud og konstaterer at den er fin, og så halvanden måned senere finder ud af at det er den forkerte model du har modtaget.

Det var et hurtigt eksempel, men det er svært at finde noget at sammenligne med. Men synes du det er ok, at man får et regnsæt i forskellig størrelse? uanset hvor hurtigt man reagerer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jesper arbejdede med købeloven på rygsøjlen til hverdag, da han arbejdede - får lige ham til at kigge på det når han kommer hjem. Jeg har selv lidt styr på det, men synes at det er lidt kringlet.

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der hvor det er lidt kringlet er fordi bukserne er taget i brug - det er det eneste der kan gøre forskellen for mig, som jeg læser loven. Ikke at der står noget om det, men det kan give bagslag for mig. Men ser man bort fra det, så mener jeg den er klar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du købt varen via e-handel eller i fysisk butik?? For der er stor forskel på købeloven ud fra det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du købt varen via e-handel eller i fysisk butik?? For der er stor forskel på købeloven ud fra det.

e-handel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay.. jeg har prøvet at sende dig en pm, men den vil ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay.. jeg har prøvet at sende dig en pm, men den vil ikke

sorry boksen var lige fuld :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, lige meget hvad loven siger - så synes jeg da de burde have lidt kundeservice, og bytte jakken.. Herregud.. De går jo nok ikke fallit af den grund!! Hvad blev der af kundepleje og god kundeservice? <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, lige meget hvad loven siger - så synes jeg da de burde have lidt kundeservice, og bytte jakken.. Herregud.. De går jo nok ikke fallit af den grund!! Hvad blev der af kundepleje og god kundeservice? <_<

Ja det er også det jeg er mest irriteret over og at de bare ikke siger undskyld

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså er det købt som sæt? Ikke som seperat bukser og jakke, der "bare" passer sammen? Tænker da bare, at så må der jo være et andet sæt, hvor det så er omvendt? Altså at jakken så er 122 og bukserne 134 (eller var det omvendt) Man kan da vel heller ikke sælge sæt, der ikke er samme størrelse? Eller er det bare mig der slet ikke forstår noget? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså er det købt som sæt? Ikke som seperat bukser og jakke, der "bare" passer sammen? Tænker da bare, at så må der jo være et andet sæt, hvor det så er omvendt? Altså at jakken så er 122 og bukserne 134 (eller var det omvendt) Man kan da vel heller ikke sælge sæt, der ikke er samme størrelse? Eller er det bare mig der slet ikke forstår noget? ;)

ja lige præcist. Det er købt som et sæt og ja der burde være en anden uheldig kunde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står:

Ticket To Heaven regntøj model Plain rain set with fleece i farven navy w.blue stars. No-171-287-111.

og dette billede vises:

zom6920.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja lige præcist. Det er købt som et sæt og ja der burde være en anden uheldig kunde

Okay synes det ændrer lidt på situationen så. Jeg havde læst det som om det var købt seperat- jamen så forstår jeg inenting af, hvorfor de ikke selv har interesse i at bytte. Vi købte for noget tid siden et par Adidas kondisko til Isabella i en fysisk butik. Jeg tror hun havde gået med dem i en uge, før jeg opdagede, at den ene var str 21 og den anden str 22. Vi var nede i butikken, og fik uden vrøvl byttet skoene til str 21 som de skulle have været. Og så fik vi det tilbud, at købe de andre str 22 til rigtig billige penge, for han kunne jo ikke så godt sælge dem, når de nu havde været gået i- og det var selvom vi havde købt skoene til tilbudspris i forvejen. Det gjorde vi, og vi var rigtig glad for skoene- hun har fået nogle i str 24 nu næsten magen til.

Tænker bare, at sådan kunne han jo også have løst det, og I kunne evt have fået et billigt sæt til når A kommer i den størrelse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay synes det ændrer lidt på situationen så. Jeg havde læst det som om det var købt seperat- jamen så forstår jeg inenting af, hvorfor de ikke selv har interesse i at bytte. Vi købte for noget tid siden et par Adidas kondisko til Isabella i en fysisk butik. Jeg tror hun havde gået med dem i en uge, før jeg opdagede, at den ene var str 21 og den anden str 22. Vi var nede i butikken, og fik uden vrøvl byttet skoene til str 21 som de skulle have været. Og så fik vi det tilbud, at købe de andre str 22 til rigtig billige penge, for han kunne jo ikke så godt sælge dem, når de nu havde været gået i- og det var selvom vi havde købt skoene til tilbudspris i forvejen. Det gjorde vi, og vi var rigtig glad for skoene- hun har fået nogle i str 24 nu næsten magen til.

Tænker bare, at sådan kunne han jo også have løst det, og I kunne evt have fået et billigt sæt til når A kommer i den størrelse ;)

Ja det kunne han nemlig. Han kunne have solgt mig det billigt og jeg havde godtaget, hvis blot jeg fik et sæt til ALexander som han kunne passe nu. Men nu skal jeg ud og købe igen:(

og jeg har prøvet det samme som dig. Nemlig at købe sko og få to forskellige størrelser med hjem. Jeg gik også i dem i 3 uger og tænkte at der var noget galt med mine fødder eller den ene lige skulle gåes til. Men så fandt jeg ud af at der var en størrelsesforskel. Og det var ellers en butik helt nede i Vejle. Men fluks sendte hun den rigtige til Århus, så jeg kunne hente den korrekte :) Se det var god service :)

Jeg vil prøve at høre forbrugerklagenævnet på mandag, om de vil godtage den når tøjet har et højere værdi. Men ja advokat er nok for drastisk - med mindre en god ven vil hjælpe- alternativt bare få en advokat til at sende et brev.

Mere pointen i det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt prøve at kigge, om vi har noget i str 122. Vores den store er nemlig lige gået en størrelse op, og vi er ved at rydde ud i 122 nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt prøve at kigge, om vi har noget i str 122. Vores den store er nemlig lige gået en størrelse op, og vi er ved at rydde ud i 122 nu :)

Tusind tak ML, det er sødt af dig. Jeg vil naturligvis gerne betale for det hvis det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener da helt sikkert du burde kunne bytte regntøjet. Det er meget muligt at jakke og bukser ikke fejler noget hver for sig, men det fungerer jo ikke som et sæt når det ikke er samme størrelse. og da det jo er købt som et sæt, så SKAL det da fungere sammen, ellers er varen da "defekt", hvis du spørger mig..

Jeg har ingen faglig viden om loven bag min holdning, men det er da ren logik.. Jeg var helt sikker gået videre med det her.. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes nu også det er en defekt når de to størrelser ikke passer sammen. Og det er ikke sikkert man kontrollerer det lige med det samme. Jeg læser heller ikke altid bon'en i Netto inden jeg forlader butikken, selvom de skriver man skal og alligevel ville jeg forvente at de byttede en vare hvis jeg kom hjem og den var udløbet eller defekt. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Holder altså også på at sættet er defekt... Og synes det er FEDT, at du ikke bare giver op! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det giver et helt andet billede af sagen når det er solgt som et sæt derfor var det da bestemt god kundeservice at bytte til en ny str. Man kan så sige det er hans fejl at det er sendt i forskellige str. Men også din at du ikke har set det før. Da jeg mener (kun min holdning) at det skulle have været tjekket ved levering.

Jeg forstod det som om det var to seperate dele som passede sammen, og derfor syntes jeg det var ret strengt af dig af fare sådan frem.

Men som jeg ser det nu er det en defekt vare du har modtaget.så ønske dig :goodluck det bliver spændende at se hvordan han reagere vidresalg i sagen

Klem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER