Ezri

Spise moderkagen

32 indlæg i dette emne

Jeg faldt lige over dette link på nettet. Der står at kvinder har godt af at spise eller bide i moderkagen, for på denne måde at få gang i mælkeproduktionen og komme sig hurtigere efter fødslen. Min først reaktion var AD! Men dyr spiser jo også deres moderkage, så det burde vel egentlig være meget naturligt. Men jeg tror nu ikke det er noget, jeg skal kaste mig ud i. Hvad synes i?

Klik her for at læse hele artiklen: Placenta for healing

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kunne ikke. Sundt eller ej.

Vi blev spurgt af jordemoderen, efter min søn var født i 2005. Som hun foreslog, kunne vi jo stege den på panden, men vi takkede pænt nej. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bestemt sige nej tak - sundt eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om jeg så endte med ikke at kunne amme, så bed jeg ikke i den moderkage :puke De er altså pænt klamme at se på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, undskyld.. men hvor fucked up.... :puke

En moderkage er da herre klam.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men dyr spiser jo også deres moderkage, så det burde vel egentlig være meget naturligt.

Mange dyr spiser deres moderkage for at rydde op på fødestedet og fjerne lugten af blod for ikke at tiltrækkke rovdyr - og fordi de ikke kan tillade sig at lade kostbare kalorier gå til spilde.

Hvis du regner med at føde et sted hvor der ikke er risiko for rovdyr og du ikke risikerer at sulte, så kan du sagtens takke nej til moderkagen ;-)

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men dyr spiser jo også deres moderkage, så det burde vel egentlig være meget naturligt.

Mange dyr spiser deres moderkage for at rydde op på fødestedet og fjerne lugten af blod for ikke at tiltrækkke rovdyr - og fordi de ikke kan tillade sig at lade kostbare kalorier gå til spilde.

Hvis du regner med at føde et sted hvor der ikke er risiko for rovdyr og du ikke risikerer at sulte, så kan du sagtens takke nej til moderkagen ;-)

Mange hilsner

Solskin

griner højt :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ejjj føj, jeg får da næsten kvalme bare ved tanken :puke :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føj :puke

Jeg ser tit køer spise deres moderkage efter fødslen. Efter jeg blev gravid har jeg hver gang tænkt: Godt jeg ikke er en ko (eller et andet dyr) :glad

Med alle de vitaminer osv vi skal spise som gravide og ammende, tror jeg hellere ikke, at vi mangler noget, selvom vi ikke spiser moderkagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fy for pokker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det og så rende rund med moderkagen i en taske fordi, at barnet har bedre af at navlestrengen selv falder af. Det er altså lidt for "newage"/ eller er det oldage for mig. Men nu kommer jeg jo så heller ikke til at skulle tage beslutningen, da jeg aldrig kommer til at føde min trold selv. Og spise sådan en halvgammel anden kvindes moderkage, det er sku for ulækkert :puke ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det og så rende rund med moderkagen i en taske fordi, at barnet har bedre af at navlestrengen selv falder af. Det er altså lidt for "newage"/ eller er det oldage for mig. Men nu kommer jeg jo så heller ikke til at skulle tage beslutningen, da jeg aldrig kommer til at føde min trold selv. Og spise sådan en halvgammel anden kvindes moderkage, det er sku for ulækkert :puke ...

AD! er det ikke den såkaldte lotus fødsel ?

Bvadr.. tænk at rende rundt med sådan en lugte frans i en taske. :puke

Synes det er fint nok at man ser "livets træ" efter fødslen, men derefter skulle jeg altså ikk ha mere med den at gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men dyr spiser jo også deres moderkage, så det burde vel egentlig være meget naturligt.

Mange dyr spiser deres moderkage for at rydde op på fødestedet og fjerne lugten af blod for ikke at tiltrækkke rovdyr - og fordi de ikke kan tillade sig at lade kostbare kalorier gå til spilde.

Hvis du regner med at føde et sted hvor der ikke er risiko for rovdyr og du ikke risikerer at sulte, så kan du sagtens takke nej til moderkagen ;-)

Mange hilsner

Solskin

:haha Det tror jeg så jeg vil gøre! :D Hvad andre gør er deres egen sag, men jeg vil altså ikke gå ombord i moderkagen.. :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var i Kina kunne man et sted købe moderkager. Men nej tak. Det var ikke lige noget for mig! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg tror heller ikke, at jeg kunne, men vil da lige videregive et "tip" jeg hørte, hvis man gerne vil spise den og ikke kan overskue at æde den rå/stege den:

Jeg tror det var min biologilærer på gymnasiet, der havde blandet den i en kagedej og på den måde lavet den til en kage. Så gled den åbenbart nemt ned ;)

Jeg har jo ikke selv født, men har set en moderkage til noget åbent hus for jordemødre og det lignede altså ikke noget, der hørte til i munden nogensinde :rolleyes :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror heller ikke, at jeg kunne, men vil da lige videregive et "tip" jeg hørte, hvis man gerne vil spise den og ikke kan overskue at æde den rå/stege den:

Jeg tror det var min biologilærer på gymnasiet, der havde blandet den i en kagedej og på den måde lavet den til en kage. Så gled den åbenbart nemt ned ;)

Jeg har jo ikke selv født, men har set en moderkage til noget åbent hus for jordemødre og det lignede altså ikke noget, der hørte til i munden nogensinde :rolleyes :puke

Det var lidt ligesom hende Anne Grethe Bjarup Riis bagte også hendes mens. blod i en kage, som hun gav til en kæreste engang. Det synes jeg altså også er for ulækkert...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror heller ikke, at jeg kunne, men vil da lige videregive et "tip" jeg hørte, hvis man gerne vil spise den og ikke kan overskue at æde den rå/stege den:

Jeg tror det var min biologilærer på gymnasiet, der havde blandet den i en kagedej og på den måde lavet den til en kage. Så gled den åbenbart nemt ned ;)

Jeg har jo ikke selv født, men har set en moderkage til noget åbent hus for jordemødre og det lignede altså ikke noget, der hørte til i munden nogensinde :rolleyes :puke

Jeg har kun én ting at sige... Add!!! puke.gif

Det var lidt ligesom hende Anne Grethe Bjarup Riis bagte også hendes mens. blod i en kage, som hun gav til en kæreste engang. Det synes jeg altså også er for ulækkert...

Endnu en gang... AD!!! puke.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var lidt ligesom hende Anne Grethe Bjarup Riis bagte også hendes mens. blod i en kage, som hun gav til en kæreste engang. Det synes jeg altså også er for ulækkert...

Hvorfor F*** gjorde hun dog det????? :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mens kage uhm...NOT! :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:puke til både mens kage og at spise moderkage :puke fy for pokker :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grunden til at hun bagte en kage med sin mens blod var noget med, at hun havde en kæreste, som skulle ud og rejse, og så havde hun læst i en heksebog, at det kunne få ham til at blive hjemme. Det virkede så ikke...

Han vidste ikke, at han fik en kage med hendes mens blod i, men f*****ck jeg ville blive gal, hvis nogle gjorde det ved mig, og jeg fandt ud af det....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grunden til at hun bagte en kage med sin mens blod var noget med, at hun havde en kæreste, som skulle ud og rejse, og så havde hun læst i en heksebog, at det kunne få ham til at blive hjemme. Det virkede så ikke...

Han vidste ikke, at han fik en kage med hendes mens blod i, men f*****ck jeg ville blive gal, hvis nogle gjorde det ved mig, og jeg fandt ud af det....

JYDRK! Jeg var godt nok også blevet PÆNT mobset. (Evt. brækket mig og bagt en kage retur :lolhit )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her sidder jeg og er smadder lækkersulten, eller retter var. for ad for den da.

og så kom morgenkvalmen lige retur...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER