MamatilJ&M

Min "hemmelige" slanketråd

110 indlæg i dette emne

Dette er en tråd for min egen skyld. Når jeg falder i og skal samles op igen, kan jeg her i #1 se, hvor FANTASTISK dygtig jeg har været, hvor godt jeg har gjort det, og hvorfor jeg skal være stærk og følge min nye livstil. Tror på, at det er godt at rose sig selv også en gang imellem.

Mine vejninger:

30. nov 10: 95,4 kg

14. dec 10: 91,2 kg (-4,2 kg)

05. jan 11: 88,2 kg (-6,2 kg)

25. jan 11: 86,7 kg (-8,7 kg)

16. feb 11: 84,7 kg (-10,6 kg)

09. mar 11: 82,3 kg (-13,1 kg)

29. mar 11: 80,5 kg (-14,9 kg)

18. apr 11: 78,2 kg (-17,2 kg)

17. maj 11: 76,8 kg (-18,6 kg)

21. jun 11: 75,0 kg (-20,4 kg)

16. aug 11: 74,6 kg (-20,8 kg)

08. sep 11: 73,2 kg (-22,2 kg)

04. okt 11: 73,0 kg (-22,4 kg)

02. nov 11: 71,5 kg (-23,9 kg)

Ny opstart

25. jul 12: 96,6 kg (sidste vejning ved JM)

15. aug 12: 85,5 kg

27. aug 12:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Held og lykke med vægttabet :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det flot det du har tabt indtil videre :respekt :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min historie indtil nu:

I oktober sidste år rendte jeg til læge et par gange fordi jeg havde ondt i maven og havde en træg mave. For at finde ud af hvad der var galt var vi omkring min kost. Jeg fortalte jeg havde en plan om at jeg gerne ville tabe mig, men vidste ikke hvordan det skulle lade sig gøre, det skulle jeg lige finde ud af. Han sagde så at sygeplejerskerne dernede havde rigtig gode resultater med at hjælpe folk med at tabe sig. Så da jeg gik derfra havde jeg en tid i slutningen af november.

1. vejning: Der var sat rigtig god tid af, faktisk en hel time til mig. Det var helt fantastisk. Sygeplejersken havde nogle forskellige bøger, hvor hun fortalte og forklarede og gjorde ved. Jeg spurgte så lidt en til PCO og om at jeg havde hørt, at man havde svært ved at tabe sig mv. Det endte faktisk med at jeg sad med tårene trillende ned af kinderne, da jeg har brugt meget tid på at spekulere på, om jeg havde PCO. 2 dage senere havde jeg tid ved en ny læge, så jeg kunne få taget blodprøver. D. 18. januar fik jeg svar på blodprøverne. Min meget uerfarne, men rigtig søde læge vidste ikke hvad svarene betød, så jeg blev sendt videre til gynækolog. Da vi samtidig ikke havde brugt beskyttelse i i hvert fald 1,5 år, fik vi også sådan en henvisning med på vejen. D. 21 februar fik jeg bekræftet min frygt for PCO.

Sålænge jeg ikke bliver gravid fortsætter mit vægttab nedad, forhåbentlig. Er nået så langt nu, at min gynækolog har sagt jeg har tabt mig nok, og at det bestemt ikke må gå hurtigere.

Men det er ikke nok for mig. Er stadig ikke normalvægtig. Og det vil jeg utrolig gerne. Jeg har ikke sat noget endelig mål endnu, for jeg kan ikke helt besluttet mig.

Puha, sikke et langt indlæg. Håber ikke det blev for rodet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør jeg for at nå mit mål:

Min kost er blevet lagt fuldstændig om. Der er ikke noget der hedder slik, sodavand, kager, hvidt brød mv. Efter jeg har fået konstateret PCO er også alm pasta, kartofler, ris mv skåret væk fra kostplanen.

Selvfølgelig falder i en gang imellem og er pt i en skidt periode.

Mht motion går jeg til spinning 1-2 gange om ugen :8: . Synes det er rigtig sjovt og efter jeg har fået mit suunto pulsbælte er det bare blevet endnu sjovere. Derudover har jeg prøvet at løbe et par gange, og synes det er sjovt, så jeg skal have bestilt tid til en løbetest, så jeg kan få nogle ordentlig sko, da dem jeg har er noget skrammel. Så har jeg hentet et program ned til min iPhone, som skal træne mig fra 0 og op til 5 km. Det er super godt, det er nærmest som at have en coach i ørene på turen rundt.

Jeg er godt klar over, at jeg skal leve og dyrke motion resten af mit liv, hvis ikke jeg vil ligne en flodhest igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med vægttabet :goodluck

Hvor er det flot det du har tabt indtil videre :respekt :goodluck

Hold da op I er hurtige :P

Tak for de pæne ord :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:goodluck med dit forsatte vægttab, hvor er det flot, at du er nået så langt allerede :respekt glæder mig til at følge dit videre vægttab :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare vildt sejt, det DU har præsteret det sidste halve år!!! :respekt

Jeg vil med glæde følge din videre 'kamp' og vejen mod en graviditet - det må da være den ultimative præmie som jeg virkelig synes du fortjener! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:goodluck med dit forsatte vægttab, hvor er det flot, at du er nået så langt allerede :respekt glæder mig til at følge dit videre vægttab :)

Tusind tak. Skal vist også lige have læst op på din slanketråd. Vil gerne følge alle i andre herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare vildt sejt, det DU har præsteret det sidste halve år!!! :respekt

Jeg vil med glæde følge din videre 'kamp' og vejen mod en graviditet - det må da være den ultimative præmie som jeg virkelig synes du fortjener! :kram2

Tusind tak søde Susanne :kram2 Håber også jeg snart for belønning for mit hårde arbejde. Det ville simpelthen være fantastisk. Men der gives desværre ingen garantier.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min slanketråd er vist ikke noget at råbe hurra for... overvejer lidt at starte en ny tråd op på mandag.... når jeg for alvor sætter kampen ind i mod kiloene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min slanketråd er vist ikke noget at råbe hurra for... overvejer lidt at starte en ny tråd op på mandag.... når jeg for alvor sætter kampen ind i mod kiloene :)

Så tror jeg jeg venter. Der har jeg også fået ferie, så der er masser af tid til læsning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er du vimmer man du sej.. sikke meget du har tabt på så kort tid.. du sq da virkelig sej :respekt Stort tillykke med det :glad

Spiser du slet ikke kartofler mere ? det er min største falde gruppe.. jeg elsker dem og kan bare ikke holde mig væk fra det skidt..

Men velkommen til forummet, glæder mig at følge dig.. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er du vimmer man du sej.. sikke meget du har tabt på så kort tid.. du sq da virkelig sej :respekt Stort tillykke med det :glad

Spiser du slet ikke kartofler mere ? det er min største falde gruppe.. jeg elsker dem og kan bare ikke holde mig væk fra det skidt..

Men velkommen til forummet, glæder mig at følge dig.. :kram2

Tusind tak for de søde ord :kram2

Nej, jeg spiser stort set aldrig kartofler mere. Det gælder om at lave noget der er mere spændende end kartofler. Tilgengæld er jeg ved at være træt af salat med 60 g fuldkornspasta, hvilket jeg alt for tit får. Nej, det er ikke kartofler der er mit problem. Det er nærmere sukker. Klarede det så godt til at starte med, men der var jeg nok også mere striks.

Men jeg kan knap nok putte noget i munden uden at tænke at det var for usund eller det var jo slet ikke PCO venlig eller det var en alt for stor portion. Sommetider tænker jeg om jeg nogensinde får et normalt forhold til mad igen. Hmm det er da vist ikke sukkeret der er mit problem, det er da vidst min tankegang :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg bestilt løbestilsanalyse, som det så flot hedder ved runners corner, på mandag.

Glæder mig til at få nogle ordenlige sko, så jeg kan komme afsted igen :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Løbetest 25.07.11:

Jeg har idag været oppe og få lavet løbetest hos runners corner. Det var en rigtig god oplevelse. Startede med at løbe i bare tær, da han ikke var helt tilfreds med de sko jeg dukkede op i :D Men der er ingen tvivl, jeg overpronerer. Så prøvede jeg flere forskellige sko på løbebåndet, et par blev direkte kasseret og 2 par blev godkendte. Men valget faldt på et par lyserøde asics sko. De er bare så fine :loveshower Super god oplevelse. Så blev jeg spurgt efter om jeg ville deltage i et løb de arrengere til oktober, beLØBET, velgørenhedsløb for børn. Så jeg gik derfra med mit 1. rygnr. Så nu har jeg nået at gå efter. Så da jeg kom jeg løb jeg min første tur i de nye sko på 3 km. Dejligt at komme igang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med køb af løbesko :hurra

Det er rigtig godt at have noget at træne frem i mod :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et spark i rumpen til mig selv :klap

Vi var igår i djurs sommerland, og havde en helt fantastisk dag. Kan kun sige den nye water coaster er sjov. Igår tillod jeg, at jeg måtte få is, sodavand mv. Og det skal der være plads til engang imellem. Men herhjemme har der været snoller på bordet lidt for tit. Og jeg kan IKKE finde ud af at styre mig. Så nu skal der altså til at ske noget. Vi skal på ferie fra søndag og 4 dage frem, men derefter skal jeg på sukker afveænding igen.

Min plan for resten af ugen.

Små måltider, helst 5 gange om dagen, sundt, pco venligt mv.

Spinning i dag

Løbetræning i morgen og lørdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er netop hjemvendt fra en skøn ferie. Men jeg tør bestemt ikke gå på vægten de første par dage. Der er ikke noget der har heddet at spise fornuftig og PCO venligt imens vi har været afsted.

Det eneste motion det er blevet til er et par badeturer. For første gang i mange mange år har jeg købt badetøj (tankini og shorts). Og jeg har brugt mange kræfter på at tænke over om jeg nogensinde fik det brugt. Men nu er jeg super glad for jeg fik det købt. :yay Synes det er meget grænseoverskridende at trække i noget tøj der sidder så stramt. Men når man kigger på alle de overvægtige på stranden som trækker i bikini, så havde jeg bestemt ikke noget at være pinlig berørt over. Men det er dejligt at tage et skridt videre i den rigtige retning, for det er sommetider tankerne om hvad andre vil tænke, der styre mit liv.

Nå, men nu er det slut med is, sodavand mv og kosten skal rettes ind igen. Der er under 14 dage til næste vejning og pt er jeg til freds med, hvis bare jeg ikke har taget på.

Jeg troede ellers jeg skulle igang med løbetræningen i aften, men jeg vågnede op med en øm akillessene, så det er blevet til afslapning i dag, og så skal jeg til spinning i morgen. Det er ellers ikke udstyret til løb jeg mangler. Var lige forbi sport outlet i Aalborg på vej hjem i dag og wow, der var alt det jeg manglede. Elsker outlet butikkerne. Har købt for en værdi til knap 1600 og så trækkes der lige 50 % af. :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sukkerafhængighed

Jeg var ellers sluppet af med min trang til sukker, men den har jeg helt sikkert fået igen. Er begyndt igen at kigge i køleskab, fryser, skabe mv, for at se om der ikke er noget jeg kan proppe indenbords.

Så fra d.d. hedder det nul sukker igen. Har stadig ferie, så hvis jeg får det skidt eller ikke kan sove, giver det ingen problemer. Sidste gang havde jeg et par nætter der forgik foran fjernsynes fordi jeg ikke kunne sove.

Nu skal det være slut!!! Alt snoller er pakket i en kasse og sat ud i garagen. Det hjalp rigtig meget sidste gang, at jeg skulle have sko på og ud i skuret for at hente det.

Og forresten er der kun 12 dage til næste vejning, og det skulle da helst være positivt!! Ingen vægtøgning!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uge 1 løb 3

er netop overstået. Kan ikke forstå det kan være så hårdt at løbe et minut af gangen. De næste 3 gange skal jeg op at løbe 1½ minut af gangen. Hvordan mon det vil gå.

Synes nu stadig det er fantatisk at have en stemme i ørene, der fortæller hvornår jeg skal gå og hvornår jeg skal løbe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uge 2 løb 1

er nu gennemført uden de store problemer. Er nu oppe og løbe 10 minutter. Det går ligeså stille fremad.

Har godt nok fået at vide jeg skulle holde mig i ro de næste par dage fordi jeg har klippet mig i fingrene, men en løbetur med plaster på, kan da ikke skade :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Plan til tirsdag hvor jeg skal vejes:

Idag, torsdag: Spinning

Fredag: Løb

Lørdag: Løb

Søndag: Spinning

Mandag: Løb

Og så skal jeg vejes tirsdag helt fra morgenen af. Mon ikke det så kan lykkes og smide et par 100 g. For det ser ikke for godt ud, når jeg stiller mig på vægten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er kommet af sted til begge gangs spinning som planlagt. Fik ikke løbet i fredags pga at jeg havde meget ømme muskler, så det blev til et par gå ture i stedet for.

Jeg kan godt mærke at formen bliver bedre til spinning. Jeg skal arbejde noget mere for at holde pulsen oppe. Men det er nu også sjovt at man kan få pulsen op og ned hurtig. Specielt op. Kan få den fra noget af 60 % og op på over 90 % på under et halvt minut.

Så er der 1½ døgn til jeg skal vejes. Tror ikke jeg har tabt mig. Det er svært ikke at spise. Lige pt føler jeg sult hele tiden :( Ihh altså. Det bliver nok første gang jeg har taget på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har det været vejedag. Og jeg har ikke taget på :glad

Jeg har tabt 400 g sommeren over. Så det er ok, for kuren har holt ferie sammen med mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER