tinapingvin

2 stks børn sælges

18 indlæg i dette emne

Ej den var måske lige grov nok ovenpå denne uges annonce på DBA.

Men er jeg virkelig den eneste der godt kunne bruge en pause væk fra sine børn? En uge, en weekend, 2 uger??? Synes virkelig forældre livet dræner mig for tiden. Et stks ørebarn og et stks "jeg er ved at blive selvstændig" barn. AAAARRRGGG, en gang imellem tager jeg mig selv i at tænke "Jeg dur virkelig ikke til det her liv".

Jeg føler faktisk jeg gør alt forkert i henhold til mine børn :( Det er INTET der kan stille dem tilfreds. I en periode her har jeg talt timer til de skal puttes igen - og det har været lige efter arbejde hvor jeg er hjemme 16.15 og de bliver puttet kl 19. Men klart skal begge være i en fase lige nu hvor manden skal til eksamen og mor her døjer med alt muligt!

I må ikke misforstå mig, jeg KNUS ELSKER mine børn. De er det bedste jeg har, og ville for alt i verdenen ikke undvære dem. Men jeg savner manden (jeg sover på sofaen ovenpå da Anton bøvler om natten med ørerne - har gjort det i 4 måneder), jeg savner at komme ud blandt folk, jeg savner ikke at skælde ud, jeg savner at en kold øl efter fyraften fredag kunne udvikle sig til flere, jeg savner sex hvor jeg vil i mit hus, jeg savner ikke at skulle være stille, jeg savner at have tøj uden gylp og snot, jeg savner at vaske kun mit eget tøj, jeg savner at være et par igen, jeg savner mine venner/veninder, jeg savner at være udhvilet, ja der er sgu så meget!!!

Bare fortæl mig at livet bliver lettere og man få tid til hinanden igen! :) Det er bare en meget meget hård periode lige nu, men forhåbentlig en snart overstået periode!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig kan man have brug for alene-tid. Alt andet ville da være underligt ;)

Jeg, personligt, glæder mig rigtig meget til slutningen af juli, hvor drengene skal en uge til Danmark, på ferie hos Mormor og Morfar. Sikke en fred her bliver! Og samtidig er jeg lige så sikker på, at jeg kommer til at savne dem rigtig meget - men så er det jo, at man får fornyet energi, ikke!? Det er sundt at savne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er bestemt ikke alene :kram2

Jeg har selv haft flere perioder, som den du beskriver og man føler sig virkelig som en røvdårlig mor - Tænk at man ønsker sig en pause fra sine børn :blink Man har jo fået dem af en årsag ikke?

Vi har nogle gange haft delt os op i weekenderne, så manden tog børnene med sig en hel dag og selvfølgelig også omvendt - Det har givet en masse energi og tid til at være lidt "sig selv" igen :)

Vi har så også lige fået på plads, at pigerne skal på en uges ferie hos farmor og farfar i slutningen af september. I den uge rejser manden og jeg udenlands på daseferie, så vi får noget alenetid sammen :kuller Jeg tror da helt sikkert jeg kommer til at savne dem for vildt, men samtidig tror jeg det er sundt for alle parter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig kan man have brug for alene-tid. Alt andet ville da være underligt ;)Jeg, personligt, glæder mig rigtig meget til slutningen af juli, hvor drengene skal en uge til Danmark, på ferie hos Mormor og Morfar. Sikke en fred her bliver! Og samtidig er jeg lige så sikker på, at jeg kommer til at savne dem rigtig meget - men så er det jo, at man får fornyet energi, ikke!? Det er sundt at savne ;)

Det er dejligt at det er normalt at have det sådan. Og jeg synes det er så fedt i har nogle der kan tage over. Vi har også, men det er bare "svært" at benytte sig af dem.

Jeg er sikker på hvis jeg skulle væk en weekend så ville jeg savne dem inderligt :loveshower

Du er bestemt ikke alene :kram2 Jeg har selv haft flere perioder, som den du beskriver og man føler sig virkelig som en røvdårlig mor - Tænk at man ønsker sig en pause fra sine børn :blink Man har jo fået dem af en årsag ikke? Vi har nogle gange haft delt os op i weekenderne, så manden tog børnene med sig en hel dag og selvfølgelig også omvendt - Det har givet en masse energi og tid til at være lidt "sig selv" igen :)Vi har så også lige fået på plads, at pigerne skal på en uges ferie hos farmor og farfar i slutningen af september. I den uge rejser manden og jeg udenlands på daseferie, så vi får noget alenetid sammen :kuller Jeg tror da helt sikkert jeg kommer til at savne dem for vildt, men samtidig tror jeg det er sundt for alle parter :)

JA man føler sig som en røvdårlig mor, det gør man virkelig. Og jeg misunder virkelig jer begge for at i har nogle der kan tage over en uge. Det mangler vi. Vi har kun mandens side af familien, min mor døde for snart 2 år siden, så min far siger helt fra på det plan. Flere i min familie (moster + tante) har dog tilbudt hjælp, men man synes bare heller ikke man vil prakke folk vores børn på. Vi har jo selv fået dem, så vi må jo også tage ansvaret for det :)

Jeg kunne godt bruge en uge væk sammen med manden, savne mine børn og komme tilbage med fornyet energi. Det kunne være fedt, men det er ikke muligt. Så er det bare at håbe på at denne periode snart er overstået så man kan nyde livet igen. :biglove

(og forresten - skønt navn din datter har :loveshower Lad os håbe hun ikke bliver som min Mila er for tiden ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor er det befriende at læse at andre har det på sammen måde som mig :loveshower :loveshower

Jeg vil så gerne ud, bare mig, uden børn, og uden at blive kimet ned hvert 5 minut, fordi manden ikke kan finde ud af hvad han skal gøre, hvornår :rolleyes

Manden har en hobby, der gør at han tit er hjemmefra.. Og det er også helt ok, jeg har selv foreslået ham det, for at han ikke skulle sidde og hænge over commen hele tiden.

Men hvor ville jeg gerne at jeg havde mulighed for at dyrke en hobby udenfor huset. Eller måske dyrke min kagebagning, uden ungerne hænger mig om benene hele tiden.

Min angst, sammenholdt med at jeg ikke har et kørekort, sætter sine begrænsninger :( Og når først ungerne er grydeklare om aftenen.. ja, så gider jeg altså hverken det ene eller det andet.

Vi har ikke nogen der kan aflaste bare en smule i løbet af ferien eller i hverdag/weekender, desværre.. Så partid er også udelukket :(

Jeg går hjemme til daglig, men tæller konstant minutter til ungerne skal hentes igen.. Så det bliver faktisk ikke til megen afslapning eller alenetid i den forstand, for der er altid noget tøj der skal vaskes, et gulv skal støvsuges, vaskes,ryddes op på værelserne osv.. for slet ikke at tale om 1 salen, hvor jeg egentligt bare foretrækker at lukke døren.. Out of sight-out of mind :rolleyes :badgirl

Jeg elsker mine børn ubeskriveligt meget, men bare indimellem ville jeg gerne være MIG uden huslige pligter :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er lige startet på 3 uger uden de tre store og hold da op hvor jeg NYDER det!! Der går mindst en uge før jeg begynder at savne dem, men er jo også vant til at de ikke er her halvdelen af tiden (Xander er dog kun væk hver anden weekend).

Her til eftermiddag har vi afleveret Linus til 4 dage hos farmor og farfar. Det er kun 1½ time siden jeg sagde farvel til ham men er allerede begyndt at savne ham :( Kan godt mærke at jeg er vant til at han er her altid.

Når Linus kommer hjem onsdag aften er jeg taget på 3 dages lejr så jeg ser ham først fredag aften. Det bliver lidt hårdt for os begge (måske mest mig) men det er nu dejligt at 'holde fri' ind imellem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JA man føler sig som en røvdårlig mor, det gør man virkelig. Og jeg misunder virkelig jer begge for at i har nogle der kan tage over en uge. Det mangler vi. Vi har kun mandens side af familien, min mor døde for snart 2 år siden, så min far siger helt fra på det plan. Flere i min familie (moster + tante) har dog tilbudt hjælp, men man synes bare heller ikke man vil prakke folk vores børn på. Vi har jo selv fået dem, så vi må jo også tage ansvaret for det :)

Jeg kunne godt bruge en uge væk sammen med manden, savne mine børn og komme tilbage med fornyet energi. Det kunne være fedt, men det er ikke muligt. Så er det bare at håbe på at denne periode snart er overstået så man kan nyde livet igen. :biglove

(og forresten - skønt navn din datter har :loveshower Lad os håbe hun ikke bliver som min Mila er for tiden ;) )

Tak, synes også det er et fantastisk navn :loveshower Jeg hedder forøvrigt det samme til fornavn som du gør - Bare for at gøre det endnu sjovere ;)

Og jeg har 2 stk. "teenagetøser" for tiden, så slipper nok ikke helt :D

Håber du får noget tid til dig selv inden længe :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er ikke ene om at have det sådan, mine unger har været billig til salg mange gange i dag og jeg glæder mig til de skal i børnehave i morgen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er intet hjælp at hente desværre.

Ikke andet end vi har snakket om at hyre en barnepige så vi engang imellem kan få alene tid og gå i biffen eller ud og spise.

Jeg ønsker ikke mine piger væk men er alligevel godt brugt og det kan ungerne mærke nogle gange.

Forleden dag sagde min ældste: Mor er det hårdt at være mor????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor er det befriende at læse at andre har det på sammen måde som mig :loveshower :loveshower

Jeg vil så gerne ud, bare mig, uden børn, og uden at blive kimet ned hvert 5 minut, fordi manden ikke kan finde ud af hvad han skal gøre, hvornår :rolleyes

Manden har en hobby, der gør at han tit er hjemmefra.. Og det er også helt ok, jeg har selv foreslået ham det, for at han ikke skulle sidde og hænge over commen hele tiden.

Men hvor ville jeg gerne at jeg havde mulighed for at dyrke en hobby udenfor huset. Eller måske dyrke min kagebagning, uden ungerne hænger mig om benene hele tiden.

Min angst, sammenholdt med at jeg ikke har et kørekort, sætter sine begrænsninger :( Og når først ungerne er grydeklare om aftenen.. ja, så gider jeg altså hverken det ene eller det andet.

Vi har ikke nogen der kan aflaste bare en smule i løbet af ferien eller i hverdag/weekender, desværre.. Så partid er også udelukket :(

Jeg går hjemme til daglig, men tæller konstant minutter til ungerne skal hentes igen.. Så det bliver faktisk ikke til megen afslapning eller alenetid i den forstand, for der er altid noget tøj der skal vaskes, et gulv skal støvsuges, vaskes,ryddes op på værelserne osv.. for slet ikke at tale om 1 salen, hvor jeg egentligt bare foretrækker at lukke døren.. Out of sight-out of mind :rolleyes :badgirl

Jeg elsker mine børn ubeskriveligt meget, men bare indimellem ville jeg gerne være MIG uden huslige pligter :biglove

Og det er bestemt også dejligt at høre jeg ikke er den eneste :kram

DET er bare så hårdt man ikke har nogen til at kunne afløse en. Min svigerfamilie ville ikke kunne have dem begge en hel uge, eller de vil ikke. Det ville min mor hvis hun var her. Vi har fået tilbuddet af min tante i uge 28, men der er der ingen der har ferie desværre.

Det er så hårdt synes jeg, også at gå hjemme. Man kommer ind i et dagligt tummerum og har ikke overskud til andet end det man SKAL. Sådan har jeg det til tider i weekenden, og jeg synes det er så fedt folk der bare har overskud til deres børn og til at klare det huslige.

Altså vi bor pænt, og rent - til tider. Men synes det hele er så svært at nå :( Vi har også en 1. sal, der bor ungerne oppe, der er som regel pænt og rent - men det er noget andet med stue etagen. Vi kunne vaske gulv hver dag :sm Men det gider jeg altså ikke. Der skal være plads til mig, selv om der aldrig er det.

Du skal da bare med mig på tøse tur - hvor bor du henne i landet?

Jeg har faktisk gjort noget i aften. KUN fordi jeg læste dit indlæg. Jeg har fået mig en hobby. 1 gang om ugen efter ungerne er puttet. Jeg skal gå til sangundervisning :wee Så tak :) Det er din fortjeneste. Jeg spiller normalt golf, men det er der bare slet ikke tid til nu desværre.

Jeg tror der er mange der har det ligesom os, men er måske bange for at sige det?

Jeg kender total overskuds forældre, men jeg har stadig ikke luret hvor filan de får alt det overskud fra, både efter arbejde og i weekenden :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er lige startet på 3 uger uden de tre store og hold da op hvor jeg NYDER det!! Der går mindst en uge før jeg begynder at savne dem, men er jo også vant til at de ikke er her halvdelen af tiden (Xander er dog kun væk hver anden weekend).

Her til eftermiddag har vi afleveret Linus til 4 dage hos farmor og farfar. Det er kun 1½ time siden jeg sagde farvel til ham men er allerede begyndt at savne ham :( Kan godt mærke at jeg er vant til at han er her altid.

Når Linus kommer hjem onsdag aften er jeg taget på 3 dages lejr så jeg ser ham først fredag aften. Det bliver lidt hårdt for os begge (måske mest mig) men det er nu dejligt at 'holde fri' ind imellem :)

Jamen når vi endelig er ude (en gang hvert ½ år) så kan jeg også mærke jeg inderligt savner børnene, men at det er fedt at være ude. De skal ikke "ødelægge" min aften med manden (ved godt det lyder forkert). Jeg vågner som regelt tidligt dagen efter og savner dem helt vildt. Og så ved jeg ikke hvad der er med det, men selvom jeg ikke engang har været væk fra dem i 24 timer så synes jeg de er vokset :rolleyes

Du er ikke ene om at have det sådan, mine unger har været billig til salg mange gange i dag og jeg glæder mig til de skal i børnehave i morgen ;)

Åhhh altså, glad for jeg ikke er den eneste :kram

Se jeg var lige ved at skrive en sætning om de ikke havde været i BH idag :lolhit Havde glemt det var søndag pga det sygdom vi har haft :) Men ja, her glæder vi os også til imorgen

Her er intet hjælp at hente desværre.

Ikke andet end vi har snakket om at hyre en barnepige så vi engang imellem kan få alene tid og gå i biffen eller ud og spise.

Jeg ønsker ikke mine piger væk men er alligevel godt brugt og det kan ungerne mærke nogle gange.

Forleden dag sagde min ældste: Mor er det hårdt at være mor????

Åhhh altså, de kære børn forstår sgu mere end vi aner :7himmel Skønne er de, men vi har bare brug for alene tid indimellem. Men Tina, i har også været en meget hård periode igennem, håber i får hjælp fra familien :)

Men en barnepige var da egentlig et godt bud :whistling Den havde jeg ikke tænkt på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har min mands søster på ferie i de her uger og det er bare rigtig lækkert :) MEN Mille skal konstant vise sig og er møg hamrende flabet når vi beder hende om noget :unsure :unsure Så hun er også billigt til salg i disse dage..

Mine forældre bor lige om hjørnet og begge to er gået på efterløn, så de er rigtig flinke til at passe, hvis vi trænger til bare et par timer som mand og kone og ikke som mor og far :) Det gør så meget at vi lige har lidt tid sammen.. Vi sørger så også for at begge piger bliver lagt i seng samtidig, så vi har aftenerne sammen også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg købet gerne dem alle!!!!!!!!!!!!

I know :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købet gerne dem alle!!!!!!!!!!!!

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det er bestemt også dejligt at høre jeg ikke er den eneste :kram

DET er bare så hårdt man ikke har nogen til at kunne afløse en. Min svigerfamilie ville ikke kunne have dem begge en hel uge, eller de vil ikke. Det ville min mor hvis hun var her. Vi har fået tilbuddet af min tante i uge 28, men der er der ingen der har ferie desværre.

Det er så hårdt synes jeg, også at gå hjemme. Man kommer ind i et dagligt tummerum og har ikke overskud til andet end det man SKAL. Sådan har jeg det til tider i weekenden, og jeg synes det er så fedt folk der bare har overskud til deres børn og til at klare det huslige.

Altså vi bor pænt, og rent - til tider. Men synes det hele er så svært at nå :( Vi har også en 1. sal, der bor ungerne oppe, der er som regel pænt og rent - men det er noget andet med stue etagen. Vi kunne vaske gulv hver dag :sm Men det gider jeg altså ikke. Der skal være plads til mig, selv om der aldrig er det.

Du skal da bare med mig på tøse tur - hvor bor du henne i landet?

Jeg har faktisk gjort noget i aften. KUN fordi jeg læste dit indlæg. Jeg har fået mig en hobby. 1 gang om ugen efter ungerne er puttet. Jeg skal gå til sangundervisning :wee Så tak :) Det er din fortjeneste. Jeg spiller normalt golf, men det er der bare slet ikke tid til nu desværre.

Jeg tror der er mange der har det ligesom os, men er måske bange for at sige det?

Jeg kender total overskuds forældre, men jeg har stadig ikke luret hvor filan de får alt det overskud fra, både efter arbejde og i weekenden :help

Jeg kender ingen overskudfamilier, de få jeg kender med børn, er lige så trætte som os :biglove

Er super glad for at jeg kunne hjælpe, selvom jeg ikke helt ved hvad jeg gjorde :loveshower :)

Jeg bor i Ølgod, (Midt mellem Esbjerg og Herning), men er rimlig låst fast. Jeg har som sagt intet kørekort, har aldrig fået det taget, og er ret sikker på jeg aldrig får det, da jeg simpelthen ikke egner mig til at køre bil. Og pga. mine forskellige angstproblemer, så er offentligt transport bare udelukket :boo

Men du skal være så hjerteligt velkommen til at komme forbi til kaffe/the og få en sludder og et par kram, hvis du kommer på disse kanter en dag, Både med og uden børn og andet påhæng :biglove

Jeg tænker egentligt meget på et "ordsprog" jeg fandt for noget tid siden. Det passer vist perfekt her.

"A real mom has sticky floors, filtht ovens, and happy kids" (ikke ensbetydene med at dem der ikke har klistret gulve, ikke er rigtig mødre)

Og så kan jeg da lige smække den her op:

Er du mor til små børn, er du med stor sandsynlighed også søvnig, snavset og lidt stresset.

De fleste småbørnsmødre kender til følelsen af at have lyst til at stille sig over i hjørne og skrige højt og længe. Ikke fordi vi ønsker os et liv uden vores elskede afkom, men fordi det nogen gange bare trækker voldsomt mange tænder ud at være mor, kæreste og karriereminded på samme tid.

Næste gang du møder træt op på jobbet med havregrød på skulderen og en total nederlagsfølelse i kroppen, fordi du netop har meldt afbud til børnehavens sommerfest, så husk lige på følgende 10 ting, som alle mødre lige så godt kan lære at leve med - uden at gå i sort.

1. Nogle gange redder det din dag at servere McDonalds-menu for ungerne, mens de ser Svampebob Firkant i fjernsynet. Det er ok. Det dør de ikke af.

2. Dit første barn har et fotoalbum, der er kælet for, mens billederne af nummer to og tre aldrig er nået længere end til pc'eren i en filmappe, som du ikke lige kan huske titlen på.

3. Den dag, du afleverer dit første barn i vuggestue, begynder en stor sky af dårlig samvittighed at vokse frem over hovedet på dig. Den vil følge dig over alt, hvor du går og står, til du dør.

4. 'Lige to sekunder' bliver aldrig 'lige to sekunder', hvis du spørger et barn. 'Det tager lige en evighed' ville være det mere korrekte svar fra poden, der er blevet bedt om at tage sko på - NU.

5. Èt ord vil du sige igen og igen og igen de kommende år - og du kan lige så godt droppe den trælse følelse i maven, som følger med, når du synes, at du bruger det for meget. En mor siger bare 'NEJ!' rigtigt tit.

6. Din mand vil aldrig nogensinde få en klar fornemmelse for børns sengetider eller behovet for at tage telefonen, når ægtefællen ringer. Og ja, det vil hver dag komme bag på ham, at I skal have aftensmad.

7. Du er konstant træt. Hypnose er spildt på dig; du er allerede i trance og det er INTET at gøre ved det. Tænk på, at børnene en dag bliver luddovne teenagere, der skal tvinges ud af sengen.

8. Det vil helt sikkert ske, at du møder op på job i to forskellige slags sko, med prissedlen hængende ned af ryggen på din nye kjole eller en bolognese-klør fem på bagdelen. Det er ok, du er småbørnsmor. Det er flot, at du overhovedet er mødt op med tøj på.

9. Aftensmad er lige med familie- kvalitetstid. Undskyld, hvor? Hos småbørnefamilier er aftensmad ofte lige med larm, stress og nogen gange gråd. Du kan godt prøve at ændre det, men det vil være skønne spildte kræfter.

10. Som småbørnsmor bliver du så ualmindeligt god til at tage en dyb indånding, mens du tæller til ti. Også selv om du mest af alt har lyst til at råbe virkelig højt og grimt af nogen. Spar kræfterne til noget sjovere - det bliver bedre.

:kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TAK for at jeg ikke er den eneste med de tanker :loveshower

Jeg trææææænger alvorligt til noget alene tid uden 3 klistrende børn hængene om benene på mig.

Vi er igang med at bygge sommerhus, så min mand er væk minimum 2 dage om ugen for at gøre det klar (terasse, badeværelse osv) og HVER weekend de sidste 3 måneder har jeg stået alene med dem mindst 1! Dag

JA vi har selv valgt at få dem så tæt og JA vi elsker dem mere end noget andet, MEN jeg ville Gi hvad som helst for en fri dag.

Bedsteforældrene vil gerne passe dem, men de skal jo heller ikke passes bare for at blive passet, eller?

Og når/hvis de skal passes, så skal det være når begge hold bedsteforældre kan samtidig, for de er altså en mundfuld at have samtidig.

Det er snart et år siden ( uge 28 sidste år) vi har fået dem passet med overnatning og jeg trænger til at det snart sker igen.

Jeg trænger til at være mig, Grethe. Og IKKE mig, mor. Bare lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg nikker til dem alle sammen:) jeg har lige for tiden en trodsig snart to-årig jeg godt kunne afsætte i en uge eller tre:))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER