babyboy

HJÆLP! Søger godt råd og erfaringer..

23 indlæg i dette emne

HJÆLP min søn på 8 uger skriger hver gang han skal sove. Når han vågner for han en tør ble, og så spiser han, bagefter hygger og leger gi lidt, på hans aktivitetstæppe eller ved hans uro - hvis han altså er glad. Vor han så begynder at gabe eller græde, blir han puttet i sin dyne eller sit tæppe og så starter sirenen :( han skriger og nogle gange vrider han sig helt vildt, han vil bare ik overgive sig. Nogle der har prøvet det samme, eller har gode råd? Magter det virkelig ik mere ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har du prøvet at ligge dig på sofaen/ i sengen med ham på din mave? For det kan nemt handle om tryghed i den alder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HJÆLP min søn på 8 uger skriger hver gang han skal sove. Når han vågner for han en tør ble, og så spiser han, bagefter hygger og leger gi lidt, på hans aktivitetstæppe eller ved hans uro - hvis han altså er glad. Vor han så begynder at gabe eller græde, blir han puttet i sin dyne eller sit tæppe og så starter sirenen :( han skriger og nogle gange vrider han sig helt vildt, han vil bare ik overgive sig. Nogle der har prøvet det samme, eller har gode råd? Magter det virkelig ik mere ..

Tilde var lige sådan, men jeg gjorde som Dorthe skriver, efter at have snakket med SP ;) Tror også det handler om tryghed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal jeg gøre det inden jeg har svøbt ham ind i dynen eller? Plejer at sidde med ham helt tæt indtil mig og nusse ham, men det er noget af en kamp .. og falder han lidt hen, vågner han igen og skriger videre .. er helt på bar bund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilde lå på min mave med dynen over sig og sov ;) Nogle gange lagde jeg også ammepuden på mine ben og så hende på den, og så kunne hun sagtens sove 4 timer :rolleyes Imens jeg så en film ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oliver kan bedst finde ud af hvis vi svøber ham ind i noget .. i starten når han blev træt ku vi bare gøre det og så lægge ham, men gi skriger han HVER gang .. men må da prøve det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oliver kan bedst finde ud af hvis vi svøber ham ind i noget .. i starten når han blev træt ku vi bare gøre det og så lægge ham, men gi skriger han HVER gang .. men må da prøve det :)

Jamen prøve da at svøbe ham først og så læg dig med ham eller sæt dig i sofaen, med ham, og se en film ;) Håber det hjælper og du kan bevarer noget normalitet :kram2 For det er bare SKIDE hårdt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må prøve .. det er nemlig rigtig hårdt, for det er sådan hver gang han skal sove :( .. det ik ligefrem noget ritual man nyder ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er han fortsætter og ikke kan finde hvile og du virkelig ikke magter mere, skal du ringe til din sundhedplejerske eller lægevagten og bede om råd. Jeg ved ikke om du har en Falck forsikring med direkte telefonlinie til en sundhedsplejerske?

Det er guld værd, hvis man bøvler med at kunne tolke sit barn, især når sundhedsplejersken har fået fri.

Han er ikke sulten vel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tror du ikke det er fordi han er ved at tage det 2. tigerspring, at han er så urolig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker om han måske bliver klaustrofobisk af at blive svøbt ind i et tæppe, lige så snart han viser træthedstegn? Evt. når han er faldet i søvn, så put dynen eller tæppet om ham :) ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilde lå på min mave med dynen over sig og sov ;) Nogle gange lagde jeg også ammepuden på mine ben og så hende på den, og så kunne hun sagtens sove 4 timer :rolleyes Imens jeg så en film ;)

Sådan gjorde jeg også med Tobias og Annika

Jeg tænker om han måske bliver klaustrofobisk af at blive svøbt ind i et tæppe, lige så snart han viser træthedstegn? Evt. når han er faldet i søvn, så put dynen eller tæppet om ham :) ??

Mange børn forbinder det med at blive svøbt, at det er lig med tryghed. Ligesom hvis de stadig lå inde i maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sundhedsplejersken ved ik en skid, syns ik rigtig jeg har ku bruge hende til noget. Han er jo ved andet tigerspring, men han har gjort sådan her i over en måned.

Han vil ik ha mere mad for han spytter sutteflasken ud, og gør han ik det, ender det med han gylper helt vildt fordi han får for meget ..

Det er bare så trist altså. Nu sang jeg for ham, og 15 min efter sov han, men ved ik om det bare var ren held .. :s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her havde vi også samme problem i forbindelse med andet tigerspring hen over nogle uger.... Og her hjalp det at gå en tur med ham i barnevognen, eller bare rulle frem og tilbage med vognen et stykke tid.....

Men :kram til dig..... Det er PISSE hårdt!! På et tidspunkt var det så slemt her at jeg blev ked af det hver gang han vågnede, fordi jeg vidste at så skulle jeg snart igennem det igen.....

Men pludselig, fra den ene dag til den anden, blev han "normal" igen, og nu er han rigtig nem at putte....

Jeg håber at det snart bliver bedre med jeres lille mus :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han plejer altid at gøre sådan når han skal sove, men nu har han hver gang han sku sove idag, vågnet efter 30-50min og været rigtig svær at få til at falde til ro igen :s .. er ved at blive vantittig :'(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det være pga. luft i maven ?

Min søn skal altid bøvse helt vildt meget og hvis han ikke har fået alt luften ordenligt op,

så vågner han også kort efter han er blevet puttet. og hvis luften bare trykker rigtigt meget, så

kan han blive så ulykkelig.

Det eneste der hjælper er at jeg går med ham på armen indtil han har fået det op.

Jeg holder ham tæt ind mod mig og stryger ham på ryggen - gerne i cirkel bevægelser og trykker lidt.

og så får han det op. - og med det samme, så stopper han med at græde.

Men det er bare med at han sidder/hænger på armen i lang tid efter han har spist,

så han kan få det hele op og ikke når at blive ulykkelig af det.

Det kan også hjælpe, hvis jeg ligger ham ned og så massere ham lidt på maven og så tager ham op på skulderen igen.

at massere på maven kan også hjælpe hvis luften også skal den anden vej.

specielt hvis han vrider sig, så kan jeg se at han skal bøvse.

Så hvis han bøvser, når du har taget ham op, så kan det være derfor han skriger.

Holder han pauser under måltiderne ?

Du skriver også at han kan gylpe rigtig meget - det kan Jamie også efter han har spist.

og det er simpelthen fordi han sluger så meget luft.

Han blir rigtig sur, hvis jeg vil ha ham til at holde pauser under måltiderne,

så jeg er bare nødt til at lade ham spise færdigt og så bare sørge for at han så får alt luften op.

har han ikke bøvset ordentlig af og jeg så prøver at ligge ham til igen, så kan han godt blive rigtig hys.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella havde også sådan nogle faser. Ved godt man nødvendigvis ikke kan bruge det til så meget, men jeg tror næsten alle babyer har perioder der bare er rigtig hårde. Mit gæt er tigerspring- som jo kan få skyld for mange ting. Trøsten er, at det som regel går over igen efter 2-3 uger. Ved godt det er *****hårdt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HJÆLP! HAN SKRIGER KONSTANT! Er det det tigerspring?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror du skal prøve at kontakte din læge.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror du skal prøve at kontakte din læge.....

enig her

kommer han af med afføring ?? eller luft og bøvser ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes også at du skal prøve at kontakte lægen :kram2 Tilde døjede meget med luft i maven og var både til kiropraktor og zoneterapeut og hun skreg også HELT vildt og i MEGET lang tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gaia kunne også blive rigtig urolig - typisk hvis der havde været for meget aktion på og hun var blevet stimuleret for meget eller hvis der var en bøvs på tværs. Det hjalp at gå med hende til luften kom ud og så kunne hun spise lidt til og falde i søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er intet luft .. han bøvser og prutter fint .. lægen siger ik en skid ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER