Guest brun

At overdrive for en gratis scanning

30 indlæg i dette emne

Kunne I finde på at overdrive eventuelt lyve/pynte på sandheden for at få en scanning af jeres barn i maven?

eksempel: at man ikke ved, hvornår man blev gravid (testede meget sent) eller at man siger, man har mange smerter og på den måde får en ekstra scanning?

Jeg taler ikke om, når man faktisk har brug for ovenstående (uregelmæssig mens eller stærke smerter/blødning).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej så ville jeg heller betale mig fra det, for ved at lyve sig til det, går det ud over en, som seriøst har behov for en scanning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det kunne jeg aldrig finde på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det kunne jeg ikke finde på, det er da bare at tage pladsen for dem som har brug for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nix! Jeg har begge gange fået en tidlig scanning, fordi lægen skønnede det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det kunne jeg ikke finde på, det er da bare at tage pladsen for dem som har brug for det.

Enig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heller ikke her. Jeg fik en tidlig scanning fordi jeg lige havde haft en GUL :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, så må man jo betale for det ;)

Jeg fik en tidlig scanning med Isabella pga 2 tidligere SA´er, og lægen var nervøs for GUL.

Denne gang fik jeg en tidlig scanning, fordi jeg er blevet gravid på minipiller, og derfor ikke kunne sige hvornår jeg var blevet gravid :)

Jeg vælger til gengæld at betale mig til at vide, hvilket køn vi venter. Sidste gang fik vi det først at vide i uge 23, og denne gang kunne jeg godt tænke mig at vide det lidt før, og så må jeg jo betale for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det kunne jeg ikke finde på. Jeg må indrømme jeg overvejede det lidt da de ikke kunne se kønnet på den lille til MD-scanning men kom så til at tænke på alle dem der virkelig har brug for scanningen som jeg ville tage en plads fra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det kunne aldrig falde mig ind at snyde mig til en offentlig ydelse, som jeg ikke var berettiget til.

Men jeg har de sidste 3 gange selv betalt for en tidlig skanning, for at se om der var hjerteblink.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det kunne jeg aldrig finde på. Der er så mange, der virkelig har brug for de ekstra scanninger. Hvis man vil have en ekstra bare for hyggens skyld, skal man betale sig fra det. SÅ dyre er de hellere ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej aldrig... så synes jeg man selv skal betale, det er jo ikke så dyrt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det kunne jeg ikke finde på. Jeg er bare så taknemmelig for at alt er gået så fint med min graviditet og at jeg slet ikke har haft behov for ekstra scanninger.

Jeg betalte dog selv for en tidlig scanning fordi jeg ikke kunne vente med at se liv til NF. Desuden betalte jeg mig til en kønsscanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tanken har aldrig faldet mig ind! Og var jeg bare blevet fristet af idéen ville jeg have SÅ dårlig samvittighed!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tanken har aldrig faldet mig ind! Og var jeg bare blevet fristet af idéen ville jeg have SÅ dårlig samvittighed!

Er også ret sikker på, at jeg ville få vildt dårlig samvittighed, for det er nemlig mange der er flere grunde, virkelig har behov for ekstra scanninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det kunne jeg ikke finde på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det kunne jeg aldrig finde på... Tænk at lyve sig til at få en tid som andre har mere brug for end jeg har... Jeg tænker at man må være glad for de to gratis scanninger man får tilbudt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne som de andre heller ikke finde på det og har trods 2 SA'er selv betalt min tidlige scanning..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville KUN overdrive, hvis jeg havde en meget intens følelse af, at der var noget helt galt...

Eller kan man jo købe sig til flere skanninger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er lidt umoralsk ikk...Men når det er sagt så tøvede jeg ikke med at bede om en tryghedsscanning da jeg fandt ud af jeg ventede Emilie fordi jeg havde haft en SA og vi havde været så længe om at undfange hende.

Det synes jeg er fair nok, lægen kan jo bare sige nej hvis han ikke mener det er relevant. Min sagde så ja og ai....det endte med jeg alligevel måtte betale mig til en privat tryghedsscanning fordi de ikke kunne finde ud af det

på Kolding sygehus :s :rolleyes:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne heller ikke drømme om det. Det er dybt umoralsk og forkert i mine øjne, men jeg kom til at tænke på, at jeg læste for en del år siden på et andet forum, om kvinder der faktisk ikke havde noget imod det <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det kunne jeg ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en lidt pusserløjerlig tråd....

For alle dem som godt kan finde på at pynte på sandheden de tør ihvertfald ikke skrive det herinde :D LOL

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en lidt pusserløjerlig tråd....

For alle dem som godt kan finde på at pynte på sandheden de tør ihvertfald ikke skrive det herinde :D LOL

Det har jeg også tænkt på. Med alle de kommentarer der allerede er blevet skrevet, så holder de sig nok væk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jamen hvis det skal være for, at få andre som ikke har problemer med at lyve til at svare, så ændre jeg mit svar..,

Stod jeg og var gravid, og min læge ikke ville lade mig scanne på trods af, at jeg følte, at der var noget galt eller lignenede, jamen så ville jeg nok pynte lidt på sandheden af hensyn til mit barn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER