mille1981

Din tanke om tvillinger?

26 indlæg i dette emne

Hver gang jeg læser om nogen der skal have tvillinger tænker jeg "bare det var mig". Jeg synes simpelthen det må være fantastisk at have 2 børn i samme alder der deler noget så tæt som det at være tvilling. Jeg ved godt det er hårdt at have tvillinger, men kan alligevel ikke lade være med at håbe på at der er 2 bebser i maven når det engang bliver min tur...

Min storebror har tvillinger, og de er bare så skønne :loveshower Måske mit tvillinge-ønske også er forstærket af det? Det har været 2 forholdsvis nemme børn, så de har ikke været specielt afskræket af tvillinger... Manden har også udtrykt at han kun vil have "en omgang" barn mere, så hvis jeg skal have 2 børn, så bliver det af en omgang ;) (og ved manden får et føl hvis han læser denne tråd :blush )

Hvordan ville du have det hvis der var 2 i stedet for en?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helt årligt- da lægen sagde, at hun var i tvivl om der var én eller to denne gang, var jeg ved at gå i panik ;) synes helt ærligt ikke, at jeg kunne overskue der skulle være 2 stk :D det var noget andet første gang jeg var gravid, og vi "kun" havde min mands søn.

Men selvfølgelig- hvis der havde været 2 skulle jeg sikkert også nok vende mig til tanken, og elske dem til skyerne. Men jeg er også overbevist om, at det ville blive SINDSYGT hårdt med 4 unger i vores familie ;) jeg bliver nødt til at indrømme (og undskylder på forhånd hvis jeg støder nogen) at jeg blev ret så lettet, da de med sikkerhed kunne sige, at der var én og kun én :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme, at jeg helst vil have een ad gangen. Og jeg er ret sikker på min mand ville gå i panik, hvis der kom to på een gang - han synes det er skræmmende nok at der kommer en enkelt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På den ene side vil jeg slet ikke have noget imod at få tvillinger - især hvis de blir lavet via behandling, idet min mand kun vil ha to børn. Derudover så er min egen far tvilling og mine kusiner ligeså - så jeg er nok lidt forstærket af det at det må da være fantastisk, selvom min far fortæller at de nu ikke er tætte som voksne...

Men på den anden side vil jeg hellere ha en af gangen, hvis vi kun skal have to børn, så kan jeg få lov at komme til at nyde en af gangen. For det kan jo godt være skide hårdt med to på en gang osv..

Ej det er svært at forklare synes jeg. Jeg tror at i bund grund tager jeg det der kommer. Om det er to eller en på en gang, ja så vil jeg jo elske dem/den overalt på jord alligevel og nyde dem/den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var faktsik skuffet sidst jeg blev scannet, da der kun var en ægblære i sidste cyklus :o Blev nok lidt overrasket på min reaktion. Ville bestemt ikke have noget imod at der kom 2 på en gang. Jeg er selv tvilling, så vi har jo faktisk 2 ens dåbskjoler i familien.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville da tage imod dem med åbne arme - men jeg må indrømme at den fordybelse jeg har dyrket med mine børn, med marathonnamninger, samsovning, slyngen, stofbleer, lotusfødsel, osv, tror jeg ikke ville være muligt med to børn på samtidig :) Så jeg vil helst have et barn ad gangen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ELSKE at få tvillinger!!! Jeg har da også tænkt på at det er hårdt, men jeg er vild med tanken, det ville være noget af det mest fantastiske, jeg kunne forestille mig. Er lige ved at dåne når jeg ser babyer, og er ENDNU mere ved at dåne, når det er tvillinger! :loveshower

Der er dog ingen tvillingepar i vores familier, så jeg tror ikke at oddsne umiddelbart er ret gode for tvillinger. :) Det går nu også nok. Jeg er sikker på at jeg OGSÅ bliver overlykkelig for én. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville elske at få tvillinger, jeg har altid været facineret af tvillinger og specielt enæggede. Jeg vil heller ikke have noget imod at få 3 børn, men jeg tror ikke min mand er med på mere end 2, så det vil være perfekt for mig med 2 på en gang. Jeg tror dog min mand vil panikke gevaldigt hvis der kommer 2 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helst have dem en af gangen så jeg lettere vil kunne nyde de første helt specielle måneder.

Tror ikke jeg vil have overskud til at kunne nyde dem på samme måde hvis der var to da det efter sigende er umådelig hårdt.

Men hvis der kom to på en gang skulle jeg også nok klare det og elske dem lige så højt som hvis der var en - men skulle nok lige bruge et par minutter til at vænne mig til tanken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid haft det som dig Mille :)

Har altid syntes at der var noget helt fantastisk, nærmest magisk over tvillinger.

Og har også altid ønsket mig tvillinger.

Jeg har været i behandling for at få alle mine unger, og første gang var der 2 æg, så jeg håbede de ville blive der begge 2, men det gjorde de ikke.

Anden gang var der kun et æg, og sådan var det så bare.

Tredje gang var ønsket om tvillinger ikke så stærkt længere i og med vi jo havde 2 børn i forvejen, og min mand havde da også truet med at aflyse forsøget hvis der var mere end et æg. Men da det kom til stykket syntes han alligevel vi "skulle ta' chancen" ^_^

Da det så viste sig at der var 2 fik jeg det vildeste chok men følte mig også ualmindelig priviligeret at få lov at få den oplevelse med.

Syntes faktisk jeg var ret speciel nu jeg bar tvillinger ^_^

Efter jeg har fået dem skænker jeg det aldrig en tanke. At de er tvillinger altså. Så så meget for den magi :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville tage imod tvillinger med åbne arme. Vi har åde tvillinger og trillinger i familien, så jeg ville ikke blive overrasket, men indtil videre er der kommet én af gangen, selvom jeg var sikker på at Freja var en tvilling, hvorfor ved jeg ikke, men det var bare noget der sgade mig at hun rent faktisk var en tvilling. Nåh men hvis jeg skulle bive gravid igen nogen sinde så fint hvis det er tvillinger :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helst have dem en af gangen så jeg lettere vil kunne nyde de første helt specielle måneder.

Tror ikke jeg vil have overskud til at kunne nyde dem på samme måde hvis der var to da det efter sigende er umådelig hårdt.

Men hvis der kom to på en gang skulle jeg også nok klare det og elske dem lige så højt som hvis der var en - men skulle nok lige bruge et par minutter til at vænne mig til tanken :)

:ditto

Jeg har det på helt samme måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drømmer om at få tvillinger, tror dog chancen er minimal.

Synes det er så fantastisk med tvillingefødsler, det at kroppen kan rumme flere børn på en gang - er vildt.

Der er dog ingen tvillinger i vores familier, så det bliver nok ikke mig der bliver leveringsdygtig i 2 styk på samme tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var bare super glad da vi fik at vide at der var 2, lidt chokeret da de jo havde overset det i 22 uger ;) men jeg er alligevel meget glad for at vi lige nåede at få et par uger til at vænne os til tanken for selvom man bliver vildt glad så er det også lidt af et chok at få at vide at det er tvillinger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville godt nok have blandede følelser.

Jeg er i en situation hvor jeg må erkende (efter rådgivning fra mine læger) at det nok kun vil blive til en graviditet, for mit vedkommende af helbredsmæssige årsager. Jeg ved ikke hvorfor, men tanken om et enebarn er skræmmende for mig. Jeg er så glad for at have en søster at dele sorger og glæder med. Og selv vores uendelige diskussioner, ville jeg synes var en skam for mit barn at undvære. Men når det er sagt, kan man jo have andre glæder af at være enebarn.

Men ja... Af helbredsmæssige årsager, ville det være en MEGET problematisk velsignelse med tvillinger. Det ville være skønt at barnet ville kunne få en søster/bror og at jeg ville få to at elske. Men jeg tror ærlig talt at min fysik i den grad ville lide under det. Det økonomiske aspekt i tvillinger, ville nok også være noget jeg liiiige skulle synke ;)

Nu må vi se... ville være glad uanset hvad. Og bekymringerne er der jo altid om man bliver beriget med et eller to. Bekymringerne starter jo allerede i det sekund man overvejer graviditet. Kan jeg nu gøre det godt nok? Er barnet sundt og raskt? Hvad nu hvis osv. Tror det er en helt almindelig del af det at være (kommende)forældre.

Min kæreste ønsker helt klart tvillinger - netop da vi nok kun kommer til at kunne få et enkelt barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker meget over det at få tvillinger, især fordi jeg mistede tvillinger for ½ år siden :o før havde jeg aldrig forestillet mig at kunne få tvillinger og tror ikke at vi er så heldige igen... Men for et par uger siden drømte jeg, at jeg sad med tvillinger i mine arme og jeg var så ked af det og følte mig så tom indeni, da jeg vågnede :( Men det vil være en stor mundfuld at få tvillinger, men vil glæde mig lige så meget over at vente tvillinger som hvis jeg kun ventede et barn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville elske det.. Da jeg var gravid mad Nadja ville jeg ikke så gerne have det fordi vi kun skal have 2 børn og hvis jeg fik tvillinger der, skulle jeg kun opleve at være gravid en gang så håbede på det ville være en enkelt.. Jeg håber ikke på tvillinger, men jeg ville skam stadig blive rigtig glad for at få tvillinger..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min største drøm har også altid været at få tvillinger - en af hver!

Så jeg blev faktisk helt misundelig på KP Mary, da hoffet annoncerede at hun ventede tvillinger :rolleyes

Men jeg håber da stadig mit ønske kan blive opfyldt :blush :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også altid drømt om at få tvillinger, men da vi så kom i behandling, og de sagde, at de kun lægger et æg tilbage, fordi abort-risikoen er større, når der er to, var jeg glad for, at det kun bliver én... men havde elsket at få to alligevel...bare været mere nervøs de første uger i graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare jeg får det at vide inden fødslen, så tager jeg gerne imod tvillinger :) Der er tvillinger i begge sider af min familie, plus at vi jo er lidt i behandling, så sandsynligheden er der da.

Lige nu vil jeg bare så gerne være gravid, at jeg viiildt gerne vil have tvillinger, men jeg vil også viiiildt gerne have "bare" en baby ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv tvilling.. Hvad ville jeg sige hvis jeg selv skulle have tvillinger.. PUHA.. Ville blive chokeret, og tænke "Det kommer aldrig til at gå".. Og næst efter, ville jeg tænke over alle de ting jeg ville gøre anderledes end min mor!!

Hvis jeg helt selv kunne vælge, ville jeg tage en af gangen - ville også ønske min tvilling var et år ældre eller yngre end mig :) Hun er min bedste veninde, og elsker hende højt.. Men hvor er det ØV altid at dele ALLE oplevelser :/ Fødselsdage osv.. ØV.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tanken om tvillinger er på en gang skræmmende og fantastisk. Min kæreste håber på tvillinger, og jeg tager det vist bare som det kommer :loveshower En baby eller to, glæder mig bare til den dag jeg står med to streger :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne da være sjovt og dejligt med tvillinger, men tanken om 5 børn kan godt skramme lidt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. Gang ville jeg have elsket hvis det var tvillinger, 2. gang måske også, men derfter ville jeg have panikket! 3 børn er rigeligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har jo lige været igennem de tanker og bekymringer. For blev jo gravid med trillinger i maj måned sidste år.

Vi var målløse i 2 uger til den ekstra scanning for at se om alle 3 levede!

Vi endte med tvillinger pga dårlige Nf tal på den ene trilling samt alle lægerne frarådede mig at gennemføre med 3 da jeg havde førdt for tidlig ved sidste fødsels.

Desværre mistede vi også tvillingerne i uge 20 og uge 25. Men tankerne og frustrationerne og glæderne i de uger røg op og ned.

.... Om jeg ønsker tvillinger igen - nej tak.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER