Guest

Konfirmationsbudget

19 indlæg i dette emne

Nu har vi i tråden for 0-1 årige haft dåbsbudget oppe og vende, så synes jeg da også vi skal vende, hvor meget deres bruges på konfirmationer, for det er da ikke en billig affære længere.

Hvor meget regner i med at konfirmationen kommer til at koste, og til jer, som har haft konfirmationer, hvor meget endte det med at koste?

Og har i sparret sammen til denne dag længe? eller hvordan fik i pengene til festen? Jeg har planer om, at lægge penge til side hver månede, fra vi får vores barn. Ikke mange penge, men bare en lille slat, som kan stå og trække renter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min lillebror blev konfirmeret 1. maj... :) Håber det er okay jeg "deler" denne, da jeg var meget inde over da min mor var på sygehuset, så mig og min søster stod for den :)

Vi brugte samlet set 1100kr på tøj/sko til ham.. Han valgte selv det hele, fik pæne sko og en hvid habitjakke på med en polo indenunder og sorte bukser.

Vi havde reserveret et selskabslokale. Det kostede 1000 kr, men fik 400 kr igen. Så 600 kr på lokale.

Af mad fik vi salatbar, hamburgerryg og kartofler. Til dessert fik vi fløderand, islagkage, småkager og alverdens chokolade og karameller.. Vi lavede alt maden selv. Vi brugte 2700kr på mad. Heri var servietter og duge også..

Tror ikke vi brugte penge på mere - jo sodavand, vin og øl... mener det var omkring 5-600kr...

SÅ alt i alt blev det lige omkring 5000kr :)

Der var i alt 23 gæster :) Og kun et af dem var barn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spare op til børnenes nonfirmationer, vi har budgetteret med 30.000, vi holder det helt sikkert ude, og vil tro der skal 45-50 mennesker med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sparer op til de tre smås konfirmationer, men manden har ikke nogen opsparing til de to store og P skal konfirmeres næste år.

Har flere gange spurgt om hvor de penge skal komme fra men han mener ikke det bliver noget problem. Jeg kender dog hans ex og også P så jeg ved at det ikke er 500 eller 5000,- der skal findes men mindst 10.000,- (og så betaler vi kun halvdelen!)

Måske regner han med at vinde i lotto dry.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er der godt nok nogle år endnu til vi skal have konfirmation, men jeg regner med at vi begynder at spare op, når de hver i sær begynder i skole. Vores skal konfirmeres året efter hinanden, så der skal spares op. Vi regner med ca. 20000 kr til hver konfirmation, det er til det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal kun holde konfirmation for Cecilie for den del af familien der hører til os. Dvs. hendes mor sørger for tøj og den "store" fest på dagen. Hertil skal vi betale 5.000 kr.

Derudover regner jeg med at den fest vi holder for hende bliver på ca. 30-35 personer og holdes hjemme. Mon ikke det kan gøres for 5.000-10.000?

Så alt i alt bliver hendes konfirmationsbudget nok på omkring de 15-20.000 (for 2 fester). Dertil konfirmationsgave...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bonusdatter skal konfirmeres næste år... Og her har vi allerede talt omkring hvordan og hvorledes med ekskonen som selv har foreslået at vi deles om udgiften og at hun ikke søger om "konfrimations-/tøjbidrag" derudover (til mandens og min store overraskelse) Vi bliver omkring 30 og satser på at kunne holde budgettet på 20.000 kr. samlet set alt i alt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi startede en opsparing da de begyndte i skole, vi sætter 500kr ind hver mdr og det burde være nok til en fest og 2 gaver og 2 sæt tøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan kun svare for mig selv her, fa da jeg blev konfirmeret. Håber det okay jeg deler det.

Vi brugte 1700 kr. på kjolen og 300 kr. på sko, så samlet blev det 2000 kr plus 500 kr. til tilretning.

Efter kirken havde vi fotograf på, og det kostede 2.400 kr.

Imens var gæsterne kørt hjem til os, hvor vi var et par timer før vi tog hen til det sted, hvor festen skulle holdes. Og der var også lidt, men mener kun de brugte omkring 5000 kr. på det.

Selve festen blev holdt på et hotel, hvor vi gav 30.000 kr. for det hele.

Af mad fik vi:

Forret: Tigerrejer med hummersauce

Hovedret: Vildsvineryg med årstidens grøntsager og skysauce

Dessert: Chokoladeganashkage med sorbetis og frugt

Derefter var der så kransekage og kaffe.

Jeg ved at mine forældre i alt gav 45.000 kr. for hele dagen inkl. gave til mig (3.000 kr.)

Der var i alt 38 gæster og deraf var der 2 børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner med omkring 30.000 pr barn, når de enten skal konfirmeres eller nonfirmeres :) Vi spare et fast beløb op hver måned, og har gjort det siden de var 2 år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sparer op hver måned. Det har vi gjort fra Martin var 2 måneder.

Hvilken fest det bliver får vi at se engang i 2023 :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi vælger og lave en opsparing nu til konfirmationer har 4 børn og der bliver 2 år imellem dem, her skal festen holdes ude, og hvis børnene vil ha en musikker eller noget på til festen skal der det, og maden skal også være ude fra, til barnedåb osv har jeg altid lavet maden selv. med festen, gave mad, tøj, osv. ja alt har vi regnet med højst 50000 kr pr barn. gør jo ik noget, og ha penge til overs, så man kan hygge bagefter og opleve lidt, men ville være ærgerligt og ha for lidt, for ved ikke hvor de penge skulle komme fra.tror vi bliver 30-40 stk. alt efter hvor mange af dem som skal med der for børn eller flere børn :)

syns det er svært hvad beløb man præcis skal regne med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker umiddelbart at 20.000 kr må være max beløb. Men det kommer jo også lidt an på, hvordan priserne på sådan noget er til den tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt mig at sparre sammen fra november af, det er når han er en måned gammel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med, vi ligger et mindre beløb til side også, så når den dag bettefisen skal konfirmeres, at det kan blive en fin lille fest.

Selvfølelig skal der ikke mangle noget, men jeg er også der, at meget kan laves for billige penge, men stadig give et godt resultat.

Jeg vil nok ikke vi stod for maden selv, og gør vi endelig, så bliver det tagselv bord med den menu der nu vælges.

Af bordpynt regner jeg da med jeg til den dag, stadig kan fikse lidt sammen (er normalt kreativ :) ) så regner da ikke det bliver et problem der.

Og ellers er google og youtube en god måde at finde måder at være kreativ på uden det koster vildt meget, af tid og penge at skulle ud i.

Når min bonussøn skal konfirmeres, bliver det også en beskeden konfirmation, hvor der heller ikke skal mangle noget. Han er så 6 år, så vi har da lidt tid endnu til at spare op i, da vi holder selv for ham her fra den familie der er på B`s side primært. Men heller ikke her skal der mangle noget, og er B og jeg stadig sammen til den tid, regner jeg stærkt med at jeg står for bordpynt også. Om det bliver tagselv bord eller ej her, må tiden jo vise.

Men vil da mene at med sund fornuft så burde 10.000-max 20.000 kunne gøre det.

Kan det gøres for mindre er det jo også fint nok, så længe det gøres med omtanke og det bliver en dejlig dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt konfirmation for mandens den ældste i foråret.. Det blev holdt hjemme, så det var ikke udgifter til lokaler og det gjorde også at vi selv havde musikken at stille med. Vi fik en til at komme og lave maden, drikkevarer købte vi selv og derudover var meget hjemmelavet - invitationer, bordkort mv. Tror det hele løb op i ca 20.000 - derudover fik han så gave af os, som var en stor fladskærm, men regner den ikke som en del af budgettet.

Vi kunne have søgt hans mor om penge i forbindelse til konfirmationen, men valgte ikke at gøre det, da hun ikke ønskede at deltage, derfor mente vi også at set måtte stå for egen regning....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med et budget på max 25.000 kr , vi bliver 16 og de 4 af dem er børn :) ja vi er desværre en lille familie, men mon ikke det bliver en dejlig dag alligevel :) Det skal holdes ude på en kro og det løber op i højest 10.000 kr også er der til tøj og en pæn stor gave og hvis budgettet tillader det, kunne det være rigtig fedt at leje en limosine som kom og hentede ham efter kirke :rolleyes men nu må vi se, hvad det bliver til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har opsparinger til alle 4 børn, som er startet indenfor deres første leveår. Budgettet er 30.000 pr fest (45 prs), inkl tøj til konfirmand + gave.

Overskrider vi det, så må vi tage fra en anden opsparing.

Tøj til resten af familien er ikke med i budgettet.

Når de er konfirmeret fortsætter opsparingen til de fylder 18, så der er til hjælp til rejser, kørekort e.l., så skal de ikke bruge deres børneopsparinger på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med at vi skal bruge omkring 20.000 kr til hvert barn og vi har sparet op siden de blev født. Men manden mener dog at det må kunne gøres for 5.000 kr med lidt familie pizzaer :D ha ha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER