ki schou

Hvad gør I andre med alt det tøj????

38 indlæg i dette emne

Vi har gemt Leo's tøj, ikke fordi vi regner med at vi skal bruge det igen, men fordi vi håber på, at nogle af vores venner snart bliver forældre, og hvis de får en dreng, så vil vi gerne give dem alt Leo's tøj. Vi har flere heste at spille på, vi ved at flere forsøger, men det går ikke helt så stærkt som man kunne ønske <_<

Men det hober sig godt nok op - gisp. Og jeg ved ikke engang, om de vil have tøjet, det er jo ikke alle, der gider overtage brugt tøj. Synes det er mærkeligt at spørge på forhånd, når nu de ikke ved, om det lykkes at blive gravide.

Hvad gør I andre, der ikke skal have flere børn? Sælger I det eller giver det væk til velgørenhed eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sælger det der er værd at sælge og giver resten til mødrehjælpen :)

.. eller får et barn mere som kan bruge det :bunny (altså det er ikke noget jeg har i sinde at praktisere længere - det tog lidt overhånd :laugh )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg sælger de dyre mærker og giver resten væk hvis nogen vil ha det, ellers ryger det i en UFF container

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu har jeg jo ikke selv fået børn endnu, men jeg har da taget imod en del tøj allerede, som ligger pakket sammen i nogle poser oppe på loftet, så det bare skal tages ned, når vi engang får et barn i forslag. Vi har både drenge- og pigetøj. Som vi har fået fra min søster og nogle venner...

Jeg synes bare du skal spørge, om ikke andet så kan du få et nej Tak, og så evt sælge det eller give det til dansk røde kors eller lignende genbrugsforretninger, som støtter gode formål

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Få nogle flere unger :loveshower :loveshower

Ej jeg har faktisk vores opbevaret på loftet i i gennemsigtige plastikkasser med str. skrevet uden på.

Så ved jeg lige hvad det er jeg skal have fat i hvis vi kommer dertil igen.

Men syntes det er dejligt og så roder loftet ikke lige på det punkt :lolhit :lolhit

Hvis vi får et barn mere som skulle være en pige ja så vil jeg give det væk til nogle som er mere trængene, venner eller dem som gerne vil have det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gider ikke sælge det, der er SÅ mange dele og hvis man laver sådan nogle pakker, så vil køberne kun købe nogle af tingene sikkert. For meget bøvl.

Så det ender med at vi forærer det væk - om det så bliver til vennerne, hvis de snart kommer i omdrejninger ellers er mødrehjælpen og andre velgørende foreninger et rigtig godt bud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har solgt det i sækkevis meget til næsten ingen penge, så må folk tage det som det er, tøjet er stadig pænt istand.

Jeg har også sendt en del vilde til røde kors.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har gemt noget af tøjet - andet har jeg solgt, givet væk eller givet til genbrug :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har givet meget af pigernes væk enten til familie, venner eller til røde kors.

Overvejer at næste gang, der sorteres ud - at tøjet skal leveres til Rokken.dk, som sender det videre til krisecentre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sælger rigtig meget af det på ts, dba og g&g...men jeg har stadig RIGTIG meget tilbage! Jeg har haft gemt alt Jonas' tøj fra han blev født, ja forestil jer lige en mængde når vi snakker tøj på 10 år.. Crazy, men det blev gemt til den næste, som så viste sig at være en pige!!

Jaja...forfra ;) Klager nu ikke for jeg elsker slf at købe tøj til hende, men hvor er der meget drengetøj der bare står og står...Ja hvad gør man?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gemt en del af deres tøj, så har jeg solgt mærkevarerne og givet resten til rød kors :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til min store pige var vi i den lykkelige situation at vi kunne få arvetøj fra min veninde... Jeg ved hvor meget det har betydet for mig at kunne arve, derfor har jeg givet alt hendes tøj videre til andre 'værdigt trængende' :)

Vi har desværre ikke nogle at arve fra til lillebror... Jesus det er dyrt! Hans tøj går videre til andre i arv når han er vokset ud af det :)

Selvfølgelig sælger jeg noget af det, hvis det har kostet dyrt og kan sælges... Gemmer ikke til 'senere eventuel brug' i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

alle mærkevarene sælger jeg

resten ryger til venenr og veneners venner og så er der en mødrehjælp på Valby langade, de får også noget

Det der er slidt eller plettet ryger ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde gemt størstedelen af tøjet fra min datter til en evt. lillesøster... men da det viste sig at blive en lillebror i stedet, har jeg valgt at prøve at sælge det dyrere tøj og ellers foræret resten til dem der nu kunne tænke sig det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pt står det i plastkasser på loftet, men overvejer at sortere, gemme en kasse med det jeg synes der kunne være skønt at gemme til et evt barnebarn (jeps om 25 år er retro sikkert det vi har nu) og så måske sælge/give videre. Ved der er bekendte der godt vil ha nummer 2 , men jo ikke sikkert det blir piger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gemmer nogle af tingene til Nadja kan få det til sine børn en dag.. og resten er jo så gemt til næste barn eller givet til mine 2 niecer ;)

Hvis vi ikke får en pige næste gang, tror jeg da helt sikker jeg kan finde nogle at give det til.

Ellers må du lave en konkurrence om at vinde Leo's gamle babytøj :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gemt en del (og hvis den lille bliver en pige er det jo rigtig praktisk - ellers bliver det en meget lilla, rød og lyserød dreng <_< ) Andet har jeg solgt på TS, givet til mødrehjælpen og ellers lånt ud/givet væk til venner med børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sælger også de fleste mærkevarer, men ellers forærer jeg det væk til nogen der har brug for det- giver i øvrigt også væk i vores jule-gave-hjælpe-tråd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gemt noget fra da de var helt helt små, resten har jeg proppet i sådan en tøjcontainer og det der var ødelagt eller plettet røg ud. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sælger det som pakker opdelt i størrelser. Noget sælger jeg for sig hvis jeg tror det er nemmere at komme af med sådan.

babytøjet str 50-56 blev givet til en ung mor der ikke havde mange penge at gøre godt med, hun blev super glad for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige varmt anbefale diverse Babybazarer, baggagerumsmarkeder og børneloppemarkeder til at komme af med det på ;) Så kan folk stå og kigge på det og "rode" i det, og så får man endda lidt penge ud af det :)

Når vi 100% ved, om vi skal have flere eller ej, så er det dén vej, det går med vores "gamle" ting :)

Men man skal selvfølgelig gide at tage en dag ud af kalenderen til at være krejler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har givet det til mødrehjælpen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gemmer i plastkasser i kælderen, håber stadigvæk på at der kommer en mere som kan bruge tøjet. Alternativt må der være nogle venner som kan få glæde af det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille del af det sælger jeg.

Noget giver vi væk eller afleverer til genbrug.

Til hvert barn gemmer jeg noget tøj, som de kan få, når de selv får børn. Det er lidt af det, fra da de var helt små og andet tøj, der betyder noget helt særligt for mig.

(De er jo fuldstændig ligeglade med det nu)

Om de da vil bruge det til deres egne børn, er op til dem.

Synes det er dejligt, at have tøj, der minder en om, hvor lille man har været. Har fx. selv flere sækfulde tøj, fra da jeg var baby og barn.

Min svigermor har også foræret os noget af min mands tøj. Det gemmer vi naturligvis også. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det meste bliver gemt væk på loftet, da vi jo regner og håber på at vi får i hvert fald bare en enkelt mere.

Det jeg ved ikke bliver brugt igen, har vi givet til mødrehjælpen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER