babyboy

sex efter alm. fødsel og ved kejsersnit?

25 indlæg i dette emne

Hejsa .. ku godt tænke mig at hører hvornår i havde sex igen efter fødsel eller kejsersnit? Og gjorde det ondt .. min søn er 11 dage idag, og ville da gerne snart finde det intime frem med min kæreste igen snart .. ved bare ik om jeg tør, hvis det gør ondt i mit ar ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fødte 'alm' men fik en 3.grads bristning, her var han 6 uger før vi prøvede igen da jeg havde en del sting :) Det gjorde ikke ondt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ventede til efter 8 ugers tjekket her.. jeg ville først være sikker på at alt var som det skulle være, da jeg var blevet syet.

Jeg synes det gjorde ondt - og det gjorde det faktisk i mere end 6 måneder.

Denne gang tror jeg også at vi venter 6-8uger igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ventede ca 14 dage begge gange og det gjorde ikke specielt ondt.

Husk at bruge kondom indtil efter 8 ugers tjekket :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må så indrømme at der vist gik en 3-4 måneder her. Men det var ikke så meget pga af smerter i arret, men manglende lyst fra undertegnede ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik KS og tror der gik et par uger.

Du skal ikke starte ud vildt og voldsomt på køkkenbordet, men start stille og roligt og sæt så tempoet op. Skru ned for blusset hvis det begynder at gøre ondt et eller andet sted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må så indrømme at der vist gik en 3-4 måneder her. Men det var ikke så meget pga af smerter i arret, men manglende lyst fra undertegnede ;)

Ca. det samme her. Her var det dog både manglende lyst, men jeg også meget ondt i arret længe efter :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

med silje gik der ca 14 dage så måtte jeg lige ringe til sp og høre ad om det var okay og det var det bare husk gummi pga infektionsfare.. men jeg fødte jo så normalt ikke kejsersnit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må så indrømme at der vist gik en 3-4 måneder her. Men det var ikke så meget pga af smerter i arret, men manglende lyst fra undertegnede ;)

Her gik der lidt længere... Det var af samme grund som ovenstående - manglende lyst... til at starte med var det af frygt, da jeg jo var gået så skævt i strykker og havde ondt længe.

Jeg fødte normalt, men gik en del i stykker og havde smerter i sygningerne ca 3 uger efter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ventede til efter 8 ugers tjeck

Jeg synes dog stadig det gør ondt.. og efter sex er jeg øm et par dage efter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ventede til efter 8 ugers tjeck

Jeg synes dog stadig det gør ondt.. og efter sex er jeg øm et par dage efter...

Vi har også bestemt os for at vente til efter 8 ugers tjek... Selv om lysten nu ikke mangler ;)

Men åhh, jeg håber ikke det kommer til at gøre ondt... gik du meget i stykker under fødslen Sandie?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ik jeg kan vente seks uger endnu .. det sq lang tid :s. Har hygget lidt, og jo det ku mærkes i arret ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også bestemt os for at vente til efter 8 ugers tjek... Selv om lysten nu ikke mangler ;)

Men åhh, jeg håber ikke det kommer til at gøre ondt... gik du meget i stykker under fødslen Sandie?

Næj.. fik 6 sting.. men jeg har altid haft mange problemer "dernede" så det tager jeg ikke så tungt.. manden har vidst lært at være glad så længe jeg ikke græder under sex for det synes han var lidt ubehageligt dengang jeg gjorde det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næj.. fik 6 sting.. men jeg har altid haft mange problemer "dernede" så det tager jeg ikke så tungt.. manden har vidst lært at være glad så længe jeg ikke græder under sex for det synes han var lidt ubehageligt dengang jeg gjorde det ;)

:blink ja det kan jeg da godt forstå.... godt det er bedre nu så :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vente også til efter 8 ugers tjek og det er ikke fordi jeg tror det gør ondt, men med en baby der er vågen et par gange hver nat, så falder vi simpelthen i søvn så snart vi lander på hovedpuden :P :P :P :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ventede til efter 8 ugers tjeck

Jeg synes dog stadig det gør ondt.. og efter sex er jeg øm et par dage efter...

Ligeledes her. Dog stadig med smerter 9 år efter fødslen af Sigrid, kan jeg få ondt ved indtrængen. Jeg har flere gange grædt af smerter, men overvundet mig selv - for at finde gejsten med manden igen. Her er investeret i glidecreme for at hjælpe på vej.

Da Sigrid var 1 år og der endnu ikke var kommet godt gang i sexlivet, tog vi kontakt til en gynækolog og fik besked om, at vi bare skulle klø på, så ville smerten gå væk - da der intet unormalt var at se.

men det er ikke sjovt, her så længe efter - at skulle overvinde sig selv, for at dyrke sex med sin mand.

Puha - det er første gang jeg skriver om dette problem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligeledes her. Dog stadig med smerter 9 år efter fødslen af Sigrid, kan jeg få ondt ved indtrængen. Jeg har flere gange grædt af smerter, men overvundet mig selv - for at finde gejsten med manden igen. Her er investeret i glidecreme for at hjælpe på vej.

Da Sigrid var 1 år og der endnu ikke var kommet godt gang i sexlivet, tog vi kontakt til en gynækolog og fik besked om, at vi bare skulle klø på, så ville smerten gå væk - da der intet unormalt var at se.

men det er ikke sjovt, her så længe efter - at skulle overvinde sig selv, for at dyrke sex med sin mand.

Puha - det er første gang jeg skriver om dette problem.

Næææj det eneste jeg kan trøste med er du ikk er alene..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja efter Andy er der jo nok gået omkring de 8 uger, for Cody er blevet lavet første gang vi :hump efter jeg havde født :P

Tror også det har været omkring de 8 uger ved de andre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det var lige omkring 5-6 uger efter min fødsel (alm.), at vi var sammen igen for første gang og lysten var der bestemt, det gjorde ikke ondt og vi havde sørget for at få varmet mig godt op inden, så ingen problemer der. Det var dejligt igen at kunne være intim med min mand, for han var meget tilbageholende under graviditeten - han synes simpelthen ikke at maven var sexet, så det var nogle lange måneder for mig... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi ventede 17 dage, så kunne vi ikke holde det længere..

havde ellers sagt til manden at han måtte vente til der var gået 8 uger..

Men det var faktisk dejligt og gjorde slet ikke ondt som jeg havde troede det ville eftersom jeg blev syet meget, og stadig er lidt øm..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her gik der ca 4 uger, men det gjorde ekstrem ondt, så det blev ikke til mere.

Nu her efter lidt over 2 måneder, er det meget bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte helt "alm". og vi gjorde det første gang efter 4 dage. jeg har overhovedet ikke haft ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror der gik et par uger men skulle lige igang igen dame jeg var nervøs :balloons Men det gik jo fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligeledes her. Dog stadig med smerter 9 år efter fødslen af Sigrid, kan jeg få ondt ved indtrængen. Jeg har flere gange grædt af smerter, men overvundet mig selv - for at finde gejsten med manden igen. Her er investeret i glidecreme for at hjælpe på vej.

Da Sigrid var 1 år og der endnu ikke var kommet godt gang i sexlivet, tog vi kontakt til en gynækolog og fik besked om, at vi bare skulle klø på, så ville smerten gå væk - da der intet unormalt var at se.

men det er ikke sjovt, her så længe efter - at skulle overvinde sig selv, for at dyrke sex med sin mand.

Puha - det er første gang jeg skriver om dette problem.

Kære Amaryllois, har du overvejet om du måske lider af Vulvodyni? Det er en meget udbredt lidelse, men som der desværre er ret ukendt... du kan evt. søge et forum frem på facebook v. at skrive Vulvodyni og få mere at vide der.. Lidelsen er blotlagte nerve-ender i skedeindgangen - og det er IKKE psykisk betinget - men derimod fysisk... og der findes behandlinger for det...

KH Ginnie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at der gik en måneds tid begge gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER