dhg

Hvad skal i have til aften ?

10,454 indlæg i dette emne

Vi kører på 2. Uge med en måltidskasse fra aarstiderne og i dag står den på bagt laks med stegt fennikel og avocadocreme..

 

:ditto

Og det smagte vildt godt! :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:ditto

Og det smagte vildt godt! :sandie

Ja det smagte virkelig godt.. Dog er jeg ikke så pjattet med fisk, men smagte laksen.. Og havde grillstegt lidt kyllingefilet til.. Det var nu heller ikke skidt.. Mums.. Selv vores børn spiste det hele :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Æggekage sådan rimelig spontant, fordi Jon faldt over 12 økoæg til 8,5kr på kortdato! Vildt nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stegt flæsk med persillesauce.

Det blir nok nærmere en sovs istedet ;-)

:ditto og en slaw på gulerod og spidskål ved siden af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frisk pasta med italienske kødboller og tomat/parmesanost sovs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indisk inspireret mørbradgryde med ris til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frisk pasta med italienske kødboller og tomat/parmesanost sovs

Vil du ikke dele opskriften på sovsen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil du ikke dele opskriften på sovsen?

lige den her omgang er min tomatsovs med en masse grøntsager i blendet helt fint også en lille smule kaffefløde og 100 gram frisk revet parmesan ost der vendes i til slut så det smelter.

Men normalt fintsnittet løg og presset hvidløg steges i olie til blankt og blødt, men ikke brunt. Der tilsættes tomat fra dåse og det koges rigtig godt sammen med 2-3 basilikum blade. Blendes helt find og varmes med lidt kaffefløde/madlavningsfløde. Krydres med peber. Så putter jeg de stegte oksekødboller (med løg/hvidløg/basilikum/æg/rasp) i sovsen og luner med og til sidst vendes 50-100 gram revet parmesan ost i så det lige smelter ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lige den her omgang er min tomatsovs med en masse grøntsager i blendet helt fint også en lille smule kaffefløde og 100 gram frisk revet parmesan ost der vendes i til slut så det smelter.

Men normalt fintsnittet løg og presset hvidløg steges i olie til blankt og blødt, men ikke brunt. Der tilsættes tomat fra dåse og det koges rigtig godt sammen med 2-3 basilikum blade. Blendes helt find og varmes med lidt kaffefløde/madlavningsfløde. Krydres med peber. Så putter jeg de stegte oksekødboller (med løg/hvidløg/basilikum/æg/rasp) i sovsen og luner med og til sidst vendes 50-100 gram revet parmesan ost i så det lige smelter ud.

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æggekage sådan rimelig spontant, fordi Jon faldt over 12 økoæg til 8,5kr på kortdato! Vildt nok.

Nice! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lige den her omgang er min tomatsovs med en masse grøntsager i blendet helt fint også en lille smule kaffefløde og 100 gram frisk revet parmesan ost der vendes i til slut så det smelter.

Men normalt fintsnittet løg og presset hvidløg steges i olie til blankt og blødt, men ikke brunt. Der tilsættes tomat fra dåse og det koges rigtig godt sammen med 2-3 basilikum blade. Blendes helt find og varmes med lidt kaffefløde/madlavningsfløde. Krydres med peber. Så putter jeg de stegte oksekødboller (med løg/hvidløg/basilikum/æg/rasp) i sovsen og luner med og til sidst vendes 50-100 gram revet parmesan ost i så det lige smelter ud.

Oh my, det lyder lækkert :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anderledes og uprøvet koteletter i tikke masala med ris

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden kører forbi en fiskehandel på vej hjem, så det bliver lige hvad der frister :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fish pie med broccoli og grønne bønner til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh my, det lyder lækkert :sandie

Det var den ret jeg lavede på mandens og min 1. Date og den dag han friede ;) så noget rigtigt må jeg gøre. Og Mie tut elsker det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var den ret jeg lavede på mandens og min 1. Date og den dag han friede ;) så noget rigtigt må jeg gøre. Og Mie tut elsker det

Vil du mon ud med en mere konkret opskrift? Også på kødbollerne? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil du mon ud med en mere konkret opskrift? Også på kødbollerne? :)

Ja da. Ligger den ind i aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja da. Ligger den ind i aften.

Fedt, tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lynstegt kalv med ristet knoldselleri og rødbede-råkost

(Fra aarstiderne) uhh det var godt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luksus rugbrødsaften

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oste, pølse, skinke, bruchetta, laks, pate, pesto, oliven, syltede artiskokker og (alkoholfri til mig) hvidvin. :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt, tak :)

Her er opskriften jeg lærte retten ud fra. Nu er det auf gefühl ;)

Italienske kødboller:

300 g hakket oksekød

1-2 fed hvidløg

1 æggeblomme

1spsk rasp

5-6 blade basilikum

Salt og peber

Mix ingredienserne sammen til dine kødboller og steg dem i olie. (Jeg tager også fint hakket løg og bruger et helt æg og fint snitter basilikum og gerne flere blade - og lader farsen hvile inden jeg steger det. Og ofte bruger jeg 400-500 gram kød)

Tomatcreme:

1 dåse flåede tomater (jeg bruger som regel hakkede eller mosede/pure)

1 lille løg (jeg tilsætter også presset hvidløg)

Olivenolie ca 1 spsk

2 dk fløde max 13% (jeg bruger kaffefløde og ca 250 ml)

50 g reven parmesan ost.

Hak løget fin og svits det i oliven olie. Når gennemsigtige kommes de flåede tomater ved og lad det koge i 10 minutter, mos det sammen med en gaffel (stavblender FTW ;) )- det skal være en ensartet og jævn konsistens. Tilsæt fløde og parmesanost kog sagen op og smag til med salt og peber vend kødbollerne i saucen og server på pasta.

Jeg putter dog først parmesanosten i til sidst og så mere ost og basilikum på toppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag fik vi frisk pasta med kødsovs samt tomatsalat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Thank you! Det skal totalt meget på vores madplan! :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.