Guest baby2011

Baby2011´s fødsel...

48 indlæg i dette emne

Det er altid så svært at begynde sådan en beretning,for hvor skal man starte og stoppe, men vi skulle ned på sygehuset mandag aften og jeg skulle have lagt et ballonkarteter, for at få fødslen sat igang..:)

Det var en ulidelig lang mandag og jeg havde alle følelser hængende langt uden på tøjet.. Jeg gik rundt i ring og anede ikke hvilket ben jeg skulle stå på..

Men af en eller anden årsag gik tiden alligevel og vi drog mod Nykøbing Falster sygehus.. Her blev vi mødt af nogle enormt søde jordemødre og jeg kom ind på en fødestue for, at få lagt karteteret. Det gjorde godt nok nas og hvis du ikke helt ved hvad det er, så er det en lang slange med to balloner på, som stikkes op i livmoderen og derefter bliver de fyldt med saltvand, så de har størrelse som en knyttet voksen hånd :o Jeg fik nogle smertestillende og noget at sove på.. Jeg anede ikke om vi var købt eller solgt på det tidspunkt, for det skulle gøre at jeg åbnede mig og virkede det ikke skulle jeg have lagt en stikpille og så ellers vente igen..

Vi skulle møde nede på sygehuset dagen efter klokken 9 og den sovepille gjorde at jeg fik en perfekt nattesøvn..

Da vi kommer derned igen er jeg naturligvis meget spændt på om det overhoved har hjulpet noget.. Så tankerne kørte godt rundt da jeg igen blev lagt op i en fødeseng for, at blive undersøgt...Pyha, 3 cm åben men ikke det der lignede veer... Efter to timer er jeg 9 cm åben og har stadig ikke det der ligner smerte :wacko :wacko Det er ifølge jordemødre absolut ikke hver dag man møder en fødende der er åben 9 cm og ikke har smerter :)

Jeg bliver utålmodig da der bare ikke sker en dyt, så jeg kommer i vand i håb om at det kan sætte skub i det, men nej :( Jeg får besked om at hoppe let på stedet, men nej ( Sikke et syn i grunden ) :P Jeg kommer op på en gymnastikbold i håb om hun lige rykker sig det sidste, men heller ikke her var der gevinst..

Så får jordemoderen en ret god ide´ ;) Hun vil prøve med et vedrop og så eller tage vandet.. Vedrop skal op på 24 før jeg begynder at mærke bare en lille smule, men da hun så tager vandet skal jeg lige love for der kom gang i det.. På et splitsekund gik jeg fra ingenting til frygtelig smerte og jeg bad om en epidural, men det var slet ikke muligt, da jeg ville føde meget snart

30 minutter senere og 4 presseveer er Sofia ude :yay

Godt vandet ikke gik hjemme, så var vi ikke nået sygehuset :blush Hun ville pludselig meget hurtigt til verden..

Hun var jo selvfølgelig verdens smukkeste baby, selv da hun lå der med fosterfedt på mig.. Hun kom op på mit bryst med det samme, da hun skreg inden hun kom helt ud, så vejrtrækning var fin..En helt sorthåret langhåret prinsesse var født...

Mads, min mand stortudede, præcis som han gjorde sidste gang :biglove og han fik lov at klippe navlesnoren.. Moderkagen var perfekt og Sofia suttede på sin hånd lige da hun var født, så det var intet problem at lægge hende til brystet.. Vi valgte at blive på sygehuset til i dag og i nat har hun sovet hele natten :wub jeg har kun haft hende oppe to gange for at amme og det var fordi hun rodede lidt rundt i vuggen, men græd ikke og så snart hun bliver lagt til brystet snork sover hun, men får samtidig en god portion mælk.. Vi har kun hørt hende græde en gang og det var da hun skulle have en sprøjte med K vitamin.. Der skreg hun til gengæld så hun dårligt kunne trække vejret :( Godt det var jordemoderen der fik lov til det...

Vi tog så hjem i dag, vi savnede jo også Mille som havde været på ferie hos mormor og morfar i 2 dage.. Hun er så stolt, så stolt og vil aller helst sidde med hende hele tiden og hjælpe til

Så alt i alt en helt perfekt fødsel, som pludselig blev meget kort, da der kom gang i den..

Personligt kæmper jeg med nogle kraftige efterveer, men fik af vide at det er mere almindeligt de er så kraftige, når man er 2. gangsfødende..

Lige nu nyder jeg bare synet af vores to dejlige piger og nyder vores lille nye baby :kuller

Der kommer billeder lidt senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med hende :) Glæder mig til at se billeder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort stort tillykke :kuller

Hvor er det vildt så hurtigt det lige pludselig gik...

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STORT tillykke endnu engang :loveshower :loveshower :loveshower :hurra

Tusind tak for din beretning, hvor er det dejligt at du føler det har været en perfekt fødsel :kram2 og sikke da en fart hun pludselig fik på :)

Ihh glæder mig til at se billeder af prinsessen!! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

stort tillykke med hende... hvor er det bare vildt at du ingen smerte havde under udvidelsen... bare det var mig.

Rigtig dejlig beretning.. total solstråle historie om igangsættelse.

kan informere om at jeg også har de ledeste efter veer.

Men tror de er ved at aftage, heldigvis.. for puha hvor gør de ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med jeres lille prinsesse Sofia :wub dejligt at det hele gik godt :glad og vildt hurtigt :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er egentlig grunden til at du blev sat i gang allerede i uge 39?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den lille prinsesse :balloons

Glæder mig til at se billederne :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjertlig tillykke med den lille prinsesse :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej stort tillykke med hende :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med prinsesse Sofia :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

Jeg glæder mig til at se et billede eller tusind af hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aiii sikke en fødsel! :) Kæmpe stort tillykke med Sofia! Ai hvor skønt det gik så hurtigt alligevel! :)

Glæder mig også til billederne! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med hende! :loveshower

Synes sgodt nok de fleste fødsler man læser om herinde går temmelig hurtigt, når først de gå i gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tillykke Maibritt

Fantastisk fødselsberetning. Fedt at det gik så godt og hurtigt :)

:loveshower

Nu vil vi jo gerne se nogle billeder af vidunderet ;)

:babystol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære Maibritt

Tillykke med det hvor er det dejligt at læse, at alt gik så godt.

Og jeg skal da lige love for, at hun er en sen strater, men når hun så kommer i gang, så er der skub i hende :loveshower

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor lyder det skønt - hjertelig tillykke med hende :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind gange tillykke med hende :loveshower Hun ville da godt nok lige pludselig ud ;) Dejlig beretning :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du får da lige noget :sc også ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med hende :loveshower

Kom da lige til at fælde en lille tåre, da jeg læste din beretning :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med Sofia.

Jeg fødte selv for 9 år siden (i går) på Nykøbing F. sygehus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med prinsessen :hurra

Lyder virkelig som en drømmefødsel, og jeg glæder mig meget til at se billeder af det lille vidunder :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i søde :loveshower :loveshower

Vi har haft gæster hele dagen, så havde ikke lige mulighed for at skrive...

Jeg glemte at skrive hvorfor jeg skulle sættes igang inden termin.. Min fødsel med Mille gik alt andet end godt og var en forfærdelig fødsel som endte med hun ikke trak vejret da hun kom ud :( Men heldigvis fik de jo liv i hende.. Min læge og JM så derfor gerne jeg fik et kejsersnit, hvis jeg skulle være gravid igen og blev derfor indkaldt til fødselssamtale på sygehuset.. Her spurgte jeg så om jeg i stedet for KS kunne blive sat i gang. For så kunne de holde meget bedre øje med mig..Det ville de meget hellere og det var derfor sygehuset der satte datoen, da jeg helst ikke måtte gå i fødsel af mig selv.. Derfor nåede jeg ikke helt til terminen :)

Nå, men i skal selvfølgelig ikke snydes for et par billeder af vores lille sorthårede prinsesse :loveshower

Det er en meget stolt far der sidder med hans lille pige..

Og en helt perfekt Sofia :wub

post-86-050379800 1302725613_thumb.jpg

post-86-055425200 1302725674_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NØJ hvor er hun lækker :kuller :kuller :kuller :kuller :kuller :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER