TiaK

Strækmærker

31 indlæg i dette emne

Jeg mener at have læst et sted, at strækmærker ofte kommer omkring uge 28. Nu er jeg i uge 30 - men derfor kan jeg vel langt fra være sikker på at undgå disse "herligheder"?

Hvad er jeres erfaringer - hvornår fik I strækmærker, og hvor slemt så det ud i starten i forhold til efter I havde født?

Hilsen Tia - der håber hun slipper!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik først strækmærker omkring uge 36.... Jeg havde ellers gået og pralet med at jeg var sluppet <_< :P

I starten blev jeg faktisk ret ked af det, men nu er jeg på en eller anden underlig måde næsten stolt af dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået en lille smule på siden indenfor de sidste 14 dage og min mor havde dem på nøjagtig samme sted og man skal virkelig kigge godt efter på hende i dag for at se dem...

Pia 34+1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik strækmærker i første graviditet... omkring uge 33.

og det var ikke bare et par stykker - det var hele maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik strækmærker ved Xander da jeg var 40 + 3.

Var han bare kommet til tiden havde jeg sluppet dry.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en del strækmærker i første graviditet omkring uge 35 og denne gang er jeg sluppet, men de "gamle" er der stadig og er hvide..

Men det skulle da ikke undre mig der dukker et par stykker op <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik strækmærker på maven allerede i uge 20 ved min første graviditet, men der var jo så også 2 derinde. men jeg havde allerede strækmærker på lår og bryster inden jeg overhovedet blev gravid :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner ikke hvornår mine strækmærker kom, da de sad på undersiden af maven, og jeg lagde derfor først mærke til dem et par dage efter fødslen. :)

Jeg vil give jer ret i, at de absolut ikke ser kønne ud når de er nye, men kan berolige med, at de bliver mere eller mindre usynlige med tiden. :)

Jeg fik strækmærker på ben, bryster og hofter da jeg var 13/14 år gammel, simpelthen fordi jeg voksede hurtigere end huden kunne følge med til. Og i dag er jeg vist den eneste som kan se dem, da jeg ved de er der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er en af de heldige som ingen strækmærker har men kender flere der fik dem de sidst dage.. desværre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik strækmærker da jeg var omkring 15-16 år, da jeg tog en del på og kroppen ikke kunne følge med... og synes da godt nok de er tydelig nok endnu, så er sku godt nok træt af det...

Håber ikke jeg får så mange når ejg bliver gravid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik strækmærker omkring uge 33-34.. og de fyldte næsten hele maven, var meget røde, kløede og bulede ud.. heldigvis er de meget smalle, så nu er de næsten ikke til at se..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik strækmærker ved Xander da jeg var 40 + 3.

Var han bare kommet til tiden havde jeg sluppet dry.gif

Det samme her <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres tilbagemeldinger! :loveshower Vil gerne høre fra flere!

Bryder mig dog ikke helt om at strækmærkerne sagtens kan komme helt til sidst - havde lidt håbet man kunne vide sig sikker på et tidspunkt - men næh nej...

Er der sammenhæng mellem hvor meget man tager på - og hvor mange strækmærker man får?

Hilsen Tia - der ikke håber hun får nogle - selvom hendes mor gjorde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes jeg har hørt rigtig mange sige de fik dem lige par dage før fødsel.. det må bare være surt.. Jeg fik tonsvis af dem over hele maven og kan ikke huske hvornår.. men synes bestemt ikke de er blevet mindre eller mere utydelige efter vægttab...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget 30 kg. på og jeg har kun fået meget lidt? Så tror ikke kg. har noget at sige, men desværre tror jeg der er stor chance for du får det, når din mor fik :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud fra hvad læger og jordemødre siger, så er strækmærker arvelige og man kan smørre med nok så meget creme og olier og lige lidt hjælper det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var så heldig at slippe med ganske få strækmærker og dem jeg har er heller ikke særlig store. Jeg tror de kom omkring uge 32-33 men jeg kan ærligt talt ikke huske det...

Jeg var også en af dem, der frygtede at få dem, for har nogle fra min tidlige ungdom, som jeg HADER! Godt nok bliver de lyse med tiden, men synes min hud føles ganske træls, der hvor jeg har dem... Men jeg tænker lidt om vi ikke skal være stolte af dem også, for lidt ligesom krigssår, så er vores strækmærker jo bevis på, hvad vi har gennemgået for at stå med vores små guldklumper i dag :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var så heldig at slippe med ganske få strækmærker og dem jeg har er heller ikke særlig store. Jeg tror de kom omkring uge 32-33 men jeg kan ærligt talt ikke huske det...

Jeg var også en af dem, der frygtede at få dem, for har nogle fra min tidlige ungdom, som jeg HADER! Godt nok bliver de lyse med tiden, men synes min hud føles ganske træls, der hvor jeg har dem... Men jeg tænker lidt om vi ikke skal være stolte af dem også, for lidt ligesom krigssår, så er vores strækmærker jo bevis på, hvad vi har gennemgået for at stå med vores små guldklumper i dag :loveshower

Super fed idé! Lad os være stolte af dem, det er jo det vildeste vi gennemgår. Vi må simpelthen starte en ny trend :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud fra hvad læger og jordemødre siger, så er strækmærker arvelige og man kan smørre med nok så meget creme og olier og lige lidt hjælper det :(

Det er nemig ritigt :( Det er underhuden der sprækker, så man kan ikke undgå dem ved at smørrer <_< Jeg er også den "heldige" indehaver af en hel del strækmærker, der dog er blevet mere utydelige nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemig ritigt :( Det er underhuden der sprækker, så man kan ikke undgå dem ved at smørrer <_< Jeg er også den "heldige" indehaver af en hel del strækmærker, der dog er blevet mere utydelige nu :)

Mine fra første graviditet er også helt hvide som min mave :D De er egentlig svære at få øje på, så det er ikke noget der generer mig..

Og denne gang er de stadig hvide, dog lidt mere strukken, men nu har maven også været udvidet én gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine fra første graviditet er også helt hvide som min mave :D De er egentlig svære at få øje på, så det er ikke noget der generer mig..

Og denne gang er de stadig hvide, dog lidt mere strukken, men nu har maven også været udvidet én gang :)

Mine er også næsten ved at være lige så hvide, som min mave :D Dog har de stadig lige et touch af lilla <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikk fået børn endnu, men fik strækmærker på hofter, lår og bryster i voksealderen. Så jeg frygter at få mange strækmærker når jeg bliver gravid, selvom min mor kun har et lille strækmærke efter 3 fødsler. Men læste engang om en som havde betalt for at få hendes fjernet, og det har jeg overvejet at gøre men først når jeg er færdig med at få børn, for selvom at dem jeg har nu er tynde og hvide er jeg ked af dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vejede ca. 60 kg da jeg blev gravid og tog 10 kg på og fik strækmærker uge ca. 35, kun rundt om navlen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan så afsløre at jeg har fået mange strækmærker!! :(

Jeg fik dem på maven da jeg var 39+. Hvornår jeg fik dem på lårene og brysterne ved jeg ikke - dem på brysterne tror jeg kom i den første uge efter jeg havde født - der var de i hvert fald KÆMPE!

Men de er allesammen perlemorshvide, så på den måde er det ikke så slemt - men huden føles bare rigtig kedelig - specielt dem under brysterne gør ikke noget godt for mine bryster :(

Men jeg har fået en fantastisk datter så skidt pyt med at kroppen ikke ser ud som den gjorde da jeg fik taget boudoirbilleder til mandens morgengave til bryppulppet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 graviditet = ingen

2 graviditet, 2-3 stykkr UNDER fødslen :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER