Guest

Hvor meget vil du betale for at ende med et barn?

16 indlæg i dette emne

Nu hvor at behandlingerne koster penge, vil du så betale alt for at ende med graviditet, som ender ud med et barn? Eller kommer der mon et tidspunkt hvor du vil sige stop pga pengene.

Her tænker jeg på, at nogle behandlinger koster jo op mod 30.000 kr.

Håber I forstår hvor jeg vil hen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil betale hvis det ikke kunne lykkedes os selv. Vi er jo meget heldige og kun var på metformin dengang. Men om beløbet hedder 30 eller 300.000 så tror jeg vores "forsøg" ville stoppe når pengene bare ikk var til det mere.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg er rigtig rigtig svært at sige noget om, før man står i situationen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg er rigtig rigtig svært at sige noget om, før man står i situationen.

Det er det helt sikkert også, men jeg ved også fra nogle at de på et tidspunkt blir nødt til at sige stop pga pengene, hvilket er imod deres ønsker. Men de har bare ikke noget valg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke nogen grænse pt... vi kaster os ud i det uanset hvad det koster...

SOm min mand siger.. så betalte vi jo fint 300.000 hvis bare vi var sikret et barn... men det er vi jo ikke.

Tror ikke jeg skal begynde og tænke på hvad vi har brugt af penge på medicin og andre udgifter i forbindelse med de sidste 5 år...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi starte med 75000 kr, når den konto er tom, så er det stop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hende vi venter nu har kostet os ca 70.000 kr i behandlinger.. Vi sparede alle penge sammen selv og havde vitterligt ikke salt til ægget i perioder.. Men hvis vi skulle have flere børn ville jeg gøre det én gang mere.. Jeg ved ikke om vi ville låne penge i banken til det, men hvis vi stod uden børn ville vi nok alligevel vælge, at gøre det..

Det er dælme mange penge, men taget i betragtning hvad et barn giver dig igennem resten af dit liv, så er det pludselig basører :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg jo ikke været i samme situation som mange af jer.

Jeg tror bare ikke det er et spørgsmål om hvad man VIL betale for et barn, men hvad man KAN betale for et barn. Mon ikke vi alle ville ofre 3.000.000 hvis vi havde pengene til det - jeg ved at jeg ville. De fleste almindelige danskere har jo bare ikke den slags penge og er derfor nødt til at sætte en grænse for hvad man kan betale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ville været blevet ved til der var gevinst på den ene eller anden måde eller alt håb var ude, men jeg har også længe været afklaret med at jeg ville have børn (biologiske eller adopterede) hvis det overhovedet kunne lade sig gøre. Vi var helt indstillede på at fertilitetsbehandling eller adoption kunne have store økonomiske omkostninger og at det kunne blive nødvendigt at tage et lån i sidste ende og der et eller andet sted ville være en risiko for at stå med gæld og alligevel uden et barn.

Jeg synes der er mange muligheder for at spare i hverdagen og fravælge dyre dagligvarindkøb, luksus og ferier og leve virkelig minimalt. Endelig talte vi også om muligheden for at flytte i noget småt og billigere, evt. i en anden og billigere by og skifte bilturene 25 km til og fra job, ud med cykelture i sommerhalvåret hvis det blev nødvendigt. Min mand har også haft mulighed for at tage en masse overarbejde. Nu lykkedes det så for os uden at vi var nødt til at prioritere drastisk, men vi havde da alle overvejelserne. Jeg synes det handler om prioritering.

Alting har jo en pris - spørgsmålet er så bare om man vil betale den. jeg hører ind i mellem folk der bliver forarget over min holdning eller siger at de ikke vil bruge hele deres opsparing eller undvære ferier for (måske) at få et barn og det respekterer jeg fuldt ud, men jeg har det selv helt modsat. For mig er der slet intet materielt der kan måle sig med at få børn...

Sådan er vi jo allesammen forskellige - det synes jeg er fint :P

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tja.... vi skylder mange penge væk og alligevel vælger vi at bruge en kassekredit til dækning af et forsøg nu, som kommer til at stå os i 60000 kr. Og lykkes det ikke, så prøver vi nok igen, men skal spare op først.

Egentlig kunne jeg vel stadig få hjælp på det offentliges regning - men når mine egne æg ikke duer så fører det jo ikke til noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen vi kommer jo til at betale 155000 kr for at få et barn. Det er nemlig det, som det koster at adoptere et barn fra Korea. Pengene går til adminstration og oversættelse af vores sag til koreansk. Så går nogle af pengene til børnehjem og opretholdelse af dem, samt til plejefamilien, som kommer til at have vores barn indtil vi kan få det hjem. Derudover går nogle af pengene til pleje og pasning af netop vores barn til det mad, tøj osv.

Og ja vi kommer til at skulle af med et lignende beløb, når vi skal have barn nr.2. Men når ønsket om et barn er så stort, som det er for os, så er jeg sikker på, at det er alle pengene værd. Og så ved vi jo, at vi gerne skulle få et barn ud af det i sidste ende.

Vi er så heldige, at pengene falder i rater. Hvilket vil sige, at vi har betalt de første 5000 kr. for tilmelding af organisation. Når vi kommer på venteliste, skal vi betale 12700 kr. Og nå vi får barn i forslag skal vi betalte 55000 og resten skal betales lige inden vi skal hente barnet. Hvilket vil sige, at vi har de næste 3 år til at få sparret så meget sammen som muligt, og så regner vi med enten at kunne låne de sidste penge enten i banken eller hos mine forældre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg vidste der var 'leverings-garanti', så ville jeg ikke tøve med at betale RIGTIG mange penge! Problemet er jo desværre, at sådan hænger verden ikke sammen og jeg synes det er virkelig svært at skulle bruge en masse penge uden at vide om det giver andet afkast end afkald, frustrationer, afmagt og sorg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg ville bruge de penge som det krævede, hvis projektet ikke ville lykkedes ville det være en aktiv beslutning, og ikke fordi der ikke var flere penge - jeg tror jeg ville være villig til at bruge hele vores friværdi, optage lån eller sælge huset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi betalte 47.000 for 3 forsøg i sin tid med Luca.

Har dog ingen anelse om hvad det løber op i med medicin for 4 IUI forsøg og 3 ICSI forsøg.

Men har dog også besluttet os for at, hvis vi ikke selv kan lave nummer 2, må vi jo betale os fra det igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For os er det ikke pengene der siger stop, men mere hvor meget vi kan holde til at udsætte os selv for - og så den usikkerhed i det.

Rent praktisk vil jeg sige at lige på nuværende tidspunkt ligger smertegrænsen nok på omkring 2-300.000, men så ville vi også være godt presset, så jeg håber ikke det kommer dertil...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej,

nu var vi så heldige, at det lykkedes for os i første forsøg...og vi nåede det lige i december, inden egenbetalingen kom, men vi havde snakket om det med pengene, og der var ingen tvivl, at vi ville blive ved så længe som overhovedet muligt. Sådan kommer det også til at blive, når vi engang skal prøve at få et barn mere.

Hilsen Hilde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER