mtune

Hvor hjælpesomme er jeres mænd??

38 indlæg i dette emne

Overskriften siger vel næsten sig selv

Herhjemme er det meget op og ned hvor meget han hjælpe.. Og også stor forskel med hvad han hjælper..

Fx vasketøj.. Hvis ikke jeg vasker og hænger det op, ja så ville vi aldrig få rent tøj her i huset.. Ind imellem får jeg så et flip og råber højt og så skal han nok få lagt lidt tøj sammen og på plads.. Men det er sjovt nok kun hans eget..

Hvis vi spiser foran tv'et kan tallerkener og den slags aldrig finde ud i køkkenet selv, det ender altid med at jeg rydder op og sørger for tingene kommer i opvaskeren.

Fx i går ville han lave mad, men i morges da jeg stod op var restene stadig ude på komfuret.

Andre gange beslutter han sig for at nu skal han støvsuge hele huset, når vi skal have gæster eller sådan noget.. Men så kan jeg så undre mig over prioriteringen, fx fatter jeg jo ikke at det er vigtigt at bryggerset er ryddet op når det er stuen vi skal være i.

De perioder min ryg er rigtig dum er han bare nødt til at tage sig sammen og hjælpe noget mere til.. Hvis han altså er hjemme, for som chauffør er han ude det meste af ugen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha min mand er for det meste rigtig god til at hjælpe til... Indimellem har han nogle døde perioder, hvor han ikke en gang kan finde ud af at tømme og sætte i opvaskeren... Min mand er rigtig sød til at støvsuge, så tører jeg støv af og gør badeværelse rent... For det meste er det mig der laver mad, men har han fri og jeg ikke har er det ham der laver mad, og har vi gæster hjælpes vi ad med at lave mad....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en dejlig mand der til tider laver mere end jeg herhjemme.

Lige pt. er det mig der trækker læsset, men det fordi jeg går hjemme med de 2 små, og han er væk på job fra 7 til 18.

Dog er det altid ham der laver mad, og stort set altid ham der putter de mindste, og også altid ham der står tidligt op med de mindste.

Ja jeg føler mig heldig :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand laver mere end jeg herhjemme - jeg er meget heldig! :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand hjælper ikke - vi er fælles om projektet :)

Han tager sig af: ALT Vasketøj (alle processer), putning/badning/historie af mindst 1 barn, oprydning efter maden, fejning af køkken.. Og halvdelen af rengøringen. Jeg tager: Indkøb, madlavning (planlægning af det også), putning/badning godnat historie af 1-2 børn, jeg er alene med børnene hver eftermiddag og til mellem 18-19.30, hvor jeg også tager en del oprydning og den halvdel af rengøringen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand ordner faktisk alt vasketøjet :glad

Vi nogenlunde deles om resten, bortset fra at jeg laver mad, og for det meste handler ind.

Til gengæld er han også én af dem, der nok synes han laver maaaaajet mere end mig- eller i hvert fald gør han det dobbelt så godt - og tager dobbelt så lang tid mindst. Han har præsteret at gøre badeværelse rent over 3 dage- og jeg mener, så stort er vores badeværelse ikke ;) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg tror jeg laver noget mere end min kæreste. For det meste er det mig der vasker tøj, men jeg får som regel ham til at hænge det op, og så lægger jeg det sammen. Han er den der støvsuger mest herhjemme, hvor imod jeg er den der som regel gør køkken og bad rent. Jeg er som regel den der handler, men så har jeg kærestens kort med. Han tømmer kattebakken, og er skrap til at lægge rent på sengen. Så egentlig er jeg godt tilfreds. Han er den der tjener klejnerne herhjemme, og dermed betaler mest, så for mig gør det ik noget at jeg tager det største læs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her deles vi om opgaverene men de er nok lidt kønsorienteret.. jeg ordner vasketøj, bader børn, tørre støv af osv. Han laver næsten alt det praktiske, slår græs, rydder sne, klipper hæk, køre på gendbrugsstationen osv. De store projekter så som save, kløve og køre brænde og ombygningsprojekter, kalke hus osv er vi sammen om. Jeg skal bestemt ikke klage og det gør jeg heller ikke.:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han laver mad :) Så hjælper han ellers når jeg beder ham om det - han ser ikke nødvendigvis tingene selv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand laver lige så meget som jeg herhjemme både hvad angår børn og husholdningen :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er manden meget hjælpsom- men alligevel er tingene tit delt op :D

Han hjælper gerne med at gøre rent, han pudser vinduer ( HADER det ), ordner bilen, og klare alle de reprationer/forbedringer der er ved gamle huse ;)

Jeg ordner altid vasketøj, mad, aflevering af unger, luftning af hunde og rengøring af burene hos alle vores dyr :)

Ellers er resten fælles, mht børn og haven ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand hjælper ikke - vi er fælles om projektet :)Han tager sig af: ALT Vasketøj (alle processer), putning/badning/historie af mindst 1 barn, oprydning efter maden, fejning af køkken.. Og halvdelen af rengøringen. Jeg tager: Indkøb, madlavning (planlægning af det også), putning/badning godnat historie af 1-2 børn, jeg er alene med børnene hver eftermiddag og til mellem 18-19.30, hvor jeg også tager en del oprydning og den halvdel af rengøringen.

God pointe. Her hjælper vi hinanden. Jeg laver lidt mere inde end min mand gør, men så laver han lidt mere i haven og bilen er det altid ham der vasker :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg studser over din overskrift... hjælpsom????

Her er ALT fælles... også græsslåning....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes min mand er meget god.. vi er meget fælles om det meste. Vi har dog også hver vores "arbejdsområder"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en skøn mand der laver mindst lige så meget som jeg, nogen gange mere når han ved jeg er flad, dejligt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han vasker tøj og vasker op, ordner alt det grove udenfor, laver mad ca. 4 gange ud af 10, det er vist meget hovedopgaverne men beder jeg om hjælp til andet, gør han det da oftest :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er det for det meste min mand der gør rent, i hvert tilfælde den sådan lidt mere grove del...Badeværelser, køkken osv., det er oftest ham som går med støvkluden og støvsugeren osv...Renser komfuret, aftørrer håndtag i rustrfri stål osv...Støver af på pigernes værelser, rydder op derinde og støvsuger.

Jeg laver mad, køber ind, klarer alt omkring tøjvask osv.

Men jeg synes han er super god til at tage sin del (eller lidt mere :rolleyes ), så jeg klager ikke... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er fælles om tingene, dog er det mest mig der tager det meste af rengøringen og tøj vasken. Da jeg jo er dagplejer, så har jeg jo min middagspause til at lave nogle ting. Så jeg er ganske tilfreds med min mand :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hejsa

herhjemme er det lidt forskeligt, selvfølgelig hjælpes vi ad. men da min mand rejser ca 100 dage om året, så står jeg selvfølgelig ret meget alene om det huslige. men når han er hjemme så hjælper han rigtig meget til og sørger for rigtig meget, pt nok mere end mig, fordi jeg er gravid og mere træt. jeg sortere vasketøjet, men han kan sagtens starte maskine og hænger gerne op og tager ned og lægger sammen :) han elsker at lave mad, så det gør han oftest når han er hjemme. badeværelserne og viduespudsning, græsslåning og bilvask er primært min mand. oprydning, tørre støv af, indkøb er primært mig. børnene er 50-50 :)

så jeg klager bestemt ikke, selvom det selvfølgelig er hårdt når han er væk.

mvh subos

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jakob er super god..

Ville faktisk skrive, at det er ham som er den gode og mig som er hjælpsom.. haha. Det er ofte ham som siger gør du ikke lige det, hjælper du ikke lige her osv. Jeg har bare ikke det kvindegen der.. Men til gengæld bager jeg og gør en pokkers masse andre ting.. Så i sidste ende er vi lige gode til at gøre tingene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm hjemme hos er den delt 80-20, ja det er mig som tager 80 og jeg har ingen undskyldninge for hvorfor det er sådan.

Jeg flipper og så er fordelingen 60-40 i ca 2 timer og så er vi tilbage, så tja jeg laver lister og sætter en deadline og sker der da lidt :lolhit :lolhit :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg er hjemmegående, tager jeg mig af huset, og hvad der dertil hører. Det har jeg det fint med. Jeg er måske lidt perfektionist ;) - så støvsugningen kan ikke gøres "godt nok" af andre :D Det samme med vasketøjet. Jeg vil gerne have, at mine lyse bluser forbliver lyse og i min størrelse :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er 100% fælles :) altså vi har delt det op, jeg vasker f.eks. tøj mens han støvsuger og vasker gulv.. bare lige for at give et eksempel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver nogenlunde det samme, måske laver jeg en smule mere men til gengæld har min kæreste også et megt mere krævende arbejde så han arbejder mere end jeg gør (og slæber flere penge hjem til husholdningen)

Men når han er hjemme er han super til at hjælpe til :loveshower

jeg kan ikke klage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand går sygemeldt, deraf er det nok 70% mig der ordner tingene, dog handler han altid ind, henter børn, laver mad og ordner have, støvsuger køkkenet(hver dag).. De andre pligter - ja der er det mest mig PT, men vil hellere gøre det end at han har ondt resten af dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER