januar2017

Dåb/navngivning/fødselsdage/højtider m.m.

118 indlæg i dette emne

45 minutes ago, Kia... said:

Hov den med vand, yes 4 mdr så behøver det ikke være kogt mere :) 

 

jeg bruger tupperware drikkedunke, det er nemt at opbevare i køleskabet :) 

 

Når jeg havde laura med på tur havde jeg altid en tuppervare med kogt koldt vand og en termoflaske med kogt varmt vand, så kan man nemlig blande en flakse alle stedder uden mikro ovn ;) 

 

Jeg gjorde det samme med vandet, det var nemlig super smart og meget nemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Chloé er jo ikke meget for at køre bil, og i næste weekend skal vi til Karrebæksminde og til juni skal vi til Marielyst, så jeg overvejer at leje en Easylift - har nogen af jer erfaringer med den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, Micka said:

Chloé er jo ikke meget for at køre bil, og i næste weekend skal vi til Karrebæksminde og til juni skal vi til Marielyst, så jeg overvejer at leje en Easylift - har nogen af jer erfaringer med den?

Ellie hader at køre bil! Det vil desværre ikke hjælpe her at lægge hende ned. 

 

Mer chloe glad for liften normalt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 hours ago, Kia... said:

 

 

Haha de er blevet populære! Dejligt jeg kunne inspirere :) 

 

nej jeg måtte også bruge en oversætter http://designbydalkaer.blogspot.dk/p/hkle-og-strikkeordbog.html?m=1

 

Slå 30 lm op

hækle en stgm i 3. maskeled, hækle stg helvejen retur

vend med 3 lm 

hækle 4 stgm i første maskeled (de 3 udgør en stg) 

hækle en fm i næste maskeled

hækle 5 stgm i næste og dernæst en fm, fortsæt sådan resten af vejen retur. 

Slut af med en km, klip garnet så der er nok til at sy den sammen. 

 

Hvordan den snoes og sys kan ses på billederne på linket :) 

 

 

Jeg aner slet ikk hvad en stgm - fm - stg og km er for noget :D det kommer aldrig til at gå!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 hours ago, januar2017 said:

Really??? Fra hanen??? Okay fedt nok. Tak for info. Det er fedt. Så skal man ikke slæbe termokopper med rundt. 

 

De skal da have 180 ml. mme/vand når de er på denne størrelse vores børn er? Det står der bag på mme dåsen. 100 ml. vand svarer jo kun til lidt over tre skefulde mme. Men har hun fået en flaske spiser hun heller ikke meget ved mig

Melina spiser mellem 100 og 120 mme af gangen, hvor der står på pakken at hun skal have mellem 140-200 - 5 gange om dagen. Men hun spiser 7 gange om dagen, så hun får det mad hun skal have, hun tanker op til natten kan man sige så hun sover igennem. man kan ikk altid regne med hvad der står på pakken. Det er ens eget barn der ved hvad de har brug for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 hours ago, Nans said:

Jeg aner slet ikk hvad en stgm - fm - stg og km er for noget :D det kommer aldrig til at gå!

 

:D nej man skal lige lære de forskellige udtryk, jeg er selvlært på youtube og google :) 

 

stgm (stangmaske) (stg skulle have været stgm), fm (fastmaske), km (kædemaske) :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 hours ago, Kia... said:

 

:D nej man skal lige lære de forskellige udtryk, jeg er selvlært på youtube og google :) 

 

stgm (stangmaske) (stg skulle have været stgm), fm (fastmaske), km (kædemaske) :) 

Haha ja! Og hvad er det :D men må ind og lære hvis jeg vil have den lavet :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, Nans said:

Haha ja! Og hvad er det :D men må ind og lære hvis jeg vil have den lavet :wub

 

De er ikke helt magen til men hvis du søger "hæklet rose" på youtube så kommer der fra start til slut guides :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så der snart kun en uge til :o 

vi er slet ikke klar! 

 

Jeg nåede dog lige til silkeborg og hente servietter, lys og en kjole til Ida.

kunne ikke få de lys jeg havde tænkt, så endte med nogle helt andre! Er spændt på hvordan det tager sig ud på bordet sammen med roserne! 

 

Kjolen er fra H&M 

 

Nu skal jeg så lige beslutte om jeg vil give 500 kr for en fondant kage, eller om vi bare skal lave en lagkage ;) 

 

vi bliver 19 (20 med ida) - alle inviteret kan komme :) Håber virkelig det er vejr til telt i haven! 

IMG_6806.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er den fin @Kia... :):) er det til kirken eller til festen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mormors gamle ven fra de voksede op i Sønderjylland var forbi med en dåbskjole fra hans familie. Den er så fin. Karoline kan ikke passe den fra thomas' familie. Så skal sløjfen bare skiftes ud med en lyserød

IMG_2077.JPG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, januar2017 said:

Hvor er den fin @Kia... :):) er det til kirken eller til festen?

 

Vi skal ikke i kirke ;) 

så ingen dåbskjole her, men synes den der var fin til dagen, kæresten var heldigvis enig! :) 

 

hvor er hun fin :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåhh nej der er også rigtigt. Havde jeg glemt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja sikke nogle fine og søde kjoler :) Glæder mig til at Melina's kjole kommer med posten, så vi kan prøve :wub der var 3 ugers leveringstid, imorgen er det 2 uger siden, så håber lidt på næste uge :kuller 

 

kia.. Hvad er grunden til at i har valgt ikke at få Ida døbt og kun holde en navngivningsfest hvis jeg må spørger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Nans said:

Ja sikke nogle fine og søde kjoler :) Glæder mig til at Melina's kjole kommer med posten, så vi kan prøve :wub der var 3 ugers leveringstid, imorgen er det 2 uger siden, så håber lidt på næste uge :kuller 

 

kia.. Hvad er grunden til at i har valgt ikke at få Ida døbt og kun holde en navngivningsfest hvis jeg må spørger :)

 

Spændende med kjolen :) en helt ny? 

 

Det må du gerne spørge om. Pigerne er ikke døbt fordi kæresten ikke er kristen, så hvis jeg vil have pigerne døbt så skulle jeg kigge ham dybt i øjnene og fortælle ham at det var for troens skyld, ellers så han ingen grund til at tage i kirken. Det kunne jeg ikke, det vil være for traditionen for mit vedkomne. Og så måtte jeg mærke efter om det betød nok for mig til at holde hårdt på at de skulle døbes, og det gjorde det så ikke :) Så de er navngivet, og får valget når det er konfirmationstid. 

 

Vi har dog valgt at holde en fest alligevel, det er en måde at samle hele familien på og fejre lidt at der er kommet endnu en generation :)

Samtidig kan vi samle 7 oldeforældre (kun min farfar som desværre gik bort for 8 år siden, som mangler). Vi fik er billede sidst af alle oldeforældrene sammen med Laura- jeg håber vi gentage og få et billede af alle olderne sammen med begge oldebørn :wub

 

Jeg er blevet færdig med alle roserne, 33 stk! 21 lyserøde og 12 lilla! Så håber jeg det er nok til at se ud af noget! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 hours ago, Kia... said:

 

Spændende med kjolen :) en helt ny? 

 

Det må du gerne spørge om. Pigerne er ikke døbt fordi kæresten ikke er kristen, så hvis jeg vil have pigerne døbt så skulle jeg kigge ham dybt i øjnene og fortælle ham at det var for troens skyld, ellers så han ingen grund til at tage i kirken. Det kunne jeg ikke, det vil være for traditionen for mit vedkomne. Og så måtte jeg mærke efter om det betød nok for mig til at holde hårdt på at de skulle døbes, og det gjorde det så ikke :) Så de er navngivet, og får valget når det er konfirmationstid. 

 

Vi har dog valgt at holde en fest alligevel, det er en måde at samle hele familien på og fejre lidt at der er kommet endnu en generation :)

Samtidig kan vi samle 7 oldeforældre (kun min farfar som desværre gik bort for 8 år siden, som mangler). Vi fik er billede sidst af alle oldeforældrene sammen med Laura- jeg håber vi gentage og få et billede af alle olderne sammen med begge oldebørn :wub

 

Jeg er blevet færdig med alle roserne, 33 stk! 21 lyserøde og 12 lilla! Så håber jeg det er nok til at se ud af noget! 

Nå okay :) det kan jeg godt se så.. Men det er da også helt fint bare at holde en fest, hvis man ikke er til det andet.. 2 af vores venne par har også kun navngivet deres børn.. Men jeg tror bare der er en mening med at man skal døbes.. Vil ikke sige at jeg er kristen på den måde! Men både min kæreste og jeg er døbt, og så synes jeg også Melina skal døbes.. 

 

Den kjole vi har købt er på side 2 herinde som jeg har lagt ind :)

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Thomas er ateist og det samme er hele hans familie. Jeg er kristen. Ikke fantastisk. Men jeg går op i den Kristne tro og med den begrundelse skal Karoline døbes. Jeg ville ikke lade hende døbe alene på baggrund af traditioner. Man må gerne reflektere lidt over hvad det egentlig betyder at blive døbt. Men omvendt. Betaler man til folkekirken har man jo også ret til at bruge den og jeg skal ikke gøre mig til dommer overfor andre. 

 

Vi har i øvrigt besluttet et mellemnavn til hende. Det bliver Mathilde. Spørgsmålet er så bare om det bliver et problem at alle så vil spørge hende om hun er opkaldt efter dronningen. Men det er hun ikke. Mathilde var vores andet favoritnavn. Og synes det "ligger godt i munden". 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Thomas er ateist og det samme er hele hans familie. Jeg er kristen. Ikke fantastisk. Men jeg går op i den Kristne tro og med den begrundelse skal Karoline døbes. Jeg ville ikke lade hende døbe alene på baggrund af traditioner. Man må gerne reflektere lidt over hvad det egentlig betyder at blive døbt. Men omvendt. Betaler man til folkekirken har man jo også ret til at bruge den og jeg skal ikke gøre mig til dommer overfor andre. 

 

Vi har i øvrigt besluttet et mellemnavn til hende. Det bliver Mathilde. Spørgsmålet er så bare om det bliver et problem at alle så vil spørge hende om hun er opkaldt efter dronningen. Men det er hun ikke. Mathilde var vores andet favoritnavn. Og synes det "ligger godt i munden". 

Mathilde er virkelig også et sødt navn, og passer rigtig godt til karoline :wub

 

Melina skal hedde Michelle til mellemnavn, det hedder min søster. Og hendes datter har mit navn som mellemnavn. 

 

jeg går også op i den kristne tro, også derfor Melina skal døbes, og at jeg valgte at blive konfirmeret. Det jeg mener med at jeg ikk er kristen på den måde er at jeg ber ikke hver aften, jeg går heller ikke i kirke hver søndag.. Jeg tror på at der er noget mellem himmel og jord, og at der er et liv bagefter det her.. 

 

Men tror også på at vi er en del af stammen fra aberne, at det er der vi mennesker kommer fra, det lyder måske helt hul i hovedet, men det er sådan jeg tror vi er skabt, vi er bare de kloge generationer, som har skabt alt og lære videre fra os :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde kæresten ikke haft en anden holdning så havde jeg også døbt dem (og vi blev gift i kirken) - men jeg kan godt se det fra hans synspunkt :) 

 

Han er Ateist men opvokset som Jehovas vidner, og derfor han har det med tro som han har.. vi snakker stadig med hans del af familien, hans forældre er stadig gift selv om hans far også har meldt sig ud, men hans mor går stadig til møder og er med til stævner :) 

 

Kan godt huske kjolen nans, kunne bare ikke huske om det var fra helt ny den var bestilt :) 

 

vi har en kjole i vores familie med alle vores navne på, det kunne have været fint at få pigerne i den - men med deres kampvægt så tror jeg de skulle være døbt på deres fødselsdag :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Katoline Mathilde lyder altså også bare rigtig godt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der skal fest på lørdag får jo sygt godt vejr!!! Er misundelig 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber virkelig også I får godt vejr til jeres! 

 

Selv vi mangler meget endnu (havetraktoren valgte at strække i weekenden blandt andet..) så begynder jeg at glæde mig helt vildt nu! 

 

Mine forældre kommer i morgen og sætter telt om, min svigermor på fredag og hjælpet med at passe ungerne, min svigerfar kommer en af dagene og pudser vores vinduer! 

 

Så skal vi bare have hentet borde, og lavet maden :) det bliver frokost buffet :)

 

lavede lige en prøve på bordpynten! 

Uhh jeg glæder mig! 

 

 

IMG_6999.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ser fint ud!!! Åh ja vores vinduer skal også pudses efter vi har højtryksspulet terassen.  

 

Købte en masse pynt, servietter, plastiktallerkener , kopper, kagefade osv . i Ikea i samme farver. I lyserøde og lilla pastel. 

IMG_1994.JPG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan ikke se det hele da billedet skulle beskæres meget for at kunne blive lagt herind

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver så fint Januar! :) 

 

Vi bliver mere og mere klar :) 

mine forældre kom med teltet i dag og hjalp med at sætte den op (det kan min yngste søster og far på rygraden, så godt de var med!) vi sluttede af med at grill :) 

 

 

IMG_7065.PNG

IMG_7064.PNG

IMG_7062.PNG

IMG_7063.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER