januar2017

Dåb/navngivning/fødselsdage/højtider m.m.

118 indlæg i dette emne

Nå opretter lige en festtråd. 

Karoline skal døbes. Vi er bare virkelig i tvivl om hvem vi skal invitere. Vi vil gerne holde det til et minimum men dagen skal stadig være speciel og særlig. 

 

Skal vi kun invitere nærmeste familie (og der skal mine 12 søskende ikke engang med) så bliver vi 32. Og det er endda uden venner. KUN familie. 

 

Og så overvejer vi at lave noget tapas agtigt. Eller åbent hus. 

 

Men kom med jeres tanker og ideer! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror vi sætter et telt op i gården og laver noget grill hygge. Til Amilias dåb inviterede vi kun den nærmeste familie og en veninde, som er gudmor. Til Ellies dåb vil vi gerne inviterer lidt flere, så vi kan få nogle venner med. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det så til grill om eftermiddagen? Eller aften? Vi overvejede lidt at lave "åbent hus". Men det bliver måske også for løst. Men vi gider heller ikke at sidde side om side ved et langbord. Omvendt er vi nødt til at servere mad af en vis kaliber da nogle kommer helt fra Jylland. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 minutes ago, januar2017 said:

Er det så til grill om eftermiddagen? Eller aften? Vi overvejede lidt at lave "åbent hus". Men det bliver måske også for løst. Men vi gider heller ikke at sidde side om side ved et langbord. Omvendt er vi nødt til at servere mad af en vis kaliber da nogle kommer helt fra Jylland. 

Om eftermiddagen. Hun skal døbes om formiddagen, så det bliver til noget frokost. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har booket 1 times havnerundfart til efter kirken, og der vil vi servere noget sandwich/bagels af en art.

Derefter vil vi tage hjem til os, og servere eftermiddagskaffe og kage ude i gården (kryds gerne fingre for godt vejr) - der er en stor legeplads til alle børnene.

Vi har skrevet en gæsteliste på alle, både venner og familie og vi inviterer derfor omkring 75 voksne og vist nok 20 børn. Det er lidt voldsomt, men vi synes det var svært at skære nogen fra, og desuden vil det være en god anledning at få samlet folk efter vi er flyttet retur :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores bebs skal ikke døbes da jeg er imod at man pådutter folk en religion på sig. Og hvis hun en dag vil døbes og konfirmeres må hun det gerne så længe hun selv har valgt det.

 

Så vi holder ikke dåb men derimod navnefest.

 

Og det bliver ikke noget vildt bare de nærmeste familie og venner. Tror ik vi bliver mere end 20 hvis ik mindre :D

 

Ude i haven, en kæmpe grill, pølser, brød, tilbehør, øl, sodavand, Chips mv og selvfølgelig en fin kage med navn på :)

 

Det kan kun bliv hyggeligt på en varm sommer dag :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellie skal døbes D. 11 juni, så håber vi på godt vejr. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis lokalerne er ledige, skal vi holde Ellies dåb i sejlklubben. Det ville være så fedt hvis det var en lækker sommerdag ude på havnen, 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken sejlklub? Men lyder fantastisk. Håber på vejret er godt!

 

vi har aftalt med kirken at hun skal døbes søndag d. 4/6. Det er pinse og grundlovsdag i dagene omkring så det er godt. 

Og så vil vi høre vores yndlings indiske restaurant inde på Vesterbro Om de vil lave maden dertil. Hvis det fx. bliver en indisk ret med kylling skal man ikke nødvendigvis sidde ned ved et bord og spise det. 

Ellers har vi talt Om tapas. Lidt brød, pølse og ost og så kage. Det vigtigste er bare at det bliver casual og nede på jorden. Skal for Guds skyld ikke være et langbord med suppe steg og is. Det er noget nær kedsomheden selv. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Hvilken sejlklub? Men lyder fantastisk. Håber på vejret er godt!

 

vi har aftalt med kirken at hun skal døbes søndag d. 4/6. Det er pinse og grundlovsdag i dagene omkring så det er godt. 

Og så vil vi høre vores yndlings indiske restaurant inde på Vesterbro Om de vil lave maden dertil. Hvis det fx. bliver en indisk ret med kylling skal man ikke nødvendigvis sidde ned ved et bord og spise det. 

Ellers har vi talt Om tapas. Lidt brød, pølse og ost og så kage. Det vigtigste er bare at det bliver casual og nede på jorden. Skal for Guds skyld ikke være et langbord med suppe steg og is. Det er noget nær kedsomheden selv. 

Vallensbæk havn, så det er lige ved siden af dig :D vi har en sejlbåd i Vallensbæk havn. Lokalet er ledigt, så det bliver nok sejlklubben. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er endda meget tæt på! Bor lige på grænsen til Vallensbæk ud til vejleå. Men fedt. Stemningen på en havn en god sommerdag er virkelig lækker og med vandet der glimter. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Ja det er endda meget tæt på! Bor lige på grænsen til Vallensbæk ud til vejleå. Men fedt. Stemningen på en havn en god sommerdag er virkelig lækker og med vandet der glimter. 

En lækker sommerdag vil vi gerne bestille :D der er nemlig super god stemning på en havn. 

Har i nogensinde været på Vallensbæk havn? De har en lækker restaurant der hedder restaurant krabben. Det er en grøn havn lige ved siden af strandparken og de er ved at bygge ny legeplads. Det er så hyggeligt et område. Også bare til en gåtur og en is. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lagt os fast på navngivningsfest d. 20. maj :) 

nu skal jeg blot have lavet indbydelser - det bliver mine forældre, bedste forældre og søskende samt A's forældre og bedsteforældre! 

 

Håber de alle kan, vi fik jo taget et billede af alle olderne og Laura i sin tid, vil gerne have en mere med lillesøster også! 

 

Der mangler jo kun min farfar som desværre døde for 8 år siden, ellers er resten af olderne jo stadig i live, 7 stk! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal være sammen med det halve af familien i morgen, så havde egentlig tænkt jeg lige skulle lave indbydelserne færdig - men har helt glemt ønskerne... 

 

jeg har egentlig kun et ønske, og det sådan en sølvramme magen til storesøsters med fødselsdato, længde, vægt og navn... 

 

what to wish - det jo ikke en barnedåb, så det skal ikke være dåbsting - og hun har fået en søvl sparegris af sin farmor og farfar som Laura også fik.. 

 

Laura fik et armbånd, og så fik hun en bobels krokodille til hendes fest, vi har bare en masse bobles, ida har fået i barselsgave også - og legetøj mangler vi jo heller ikke - tøjskabet bugner... Ja faktisk er det jo et par møgforkælet unger på det punkt! 

 

What to wish? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har tænkt os at ønske os gavekort af se gæster som ikke er tæt familie/venner. Vi ved, vi får brug for at kunne købe en masse ting i fremtiden og gavekort vil virkelig hjælpe. Det er upersonligt. Men jeg vil meget hellere have gavekort end gaver som man kun halvt kan bruge. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, januar2017 said:

Vi har tænkt os at ønske os gavekort af se gæster som ikke er tæt familie/venner. Vi ved, vi får brug for at kunne købe en masse ting i fremtiden og gavekort vil virkelig hjælpe. Det er upersonligt. Men jeg vil meget hellere have gavekort end gaver som man kun halvt kan bruge. 

 

Vi har bare kun nær familie med så vil gerne ønske mig noget der betyder noget og som hun kan bruge i længere tid. 

 

Lige nu står der den der ramme, et skrin sæt med første tand og hårlok, træklodser Og penge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snart kun en måned til barnedåben og vi har planlagt sådan set ingenting!!! Fuck mand

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Snart kun en måned til barnedåben og vi har planlagt sådan set ingenting!!! Fuck mand

Det skal nok gå. Vi har heller ikke planlagt det store og invitationen bliver forhåbentlig sendt i dag :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay trods alt "godt" at høre. Thomas har ikke engang inviteret sin familie endnu heller. Jeg har inviteret min. Vi har bare skrevet en mail

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sendte invitationerne i sidste uge :) 

 

vi har heller intet planlagt endnu, jeg har lige købt garn til bordpynten i dag :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16 minutes ago, januar2017 said:

Okay trods alt "godt" at høre. Thomas har ikke engang inviteret sin familie endnu heller. Jeg har inviteret min. Vi har bare skrevet en mail

Vi skriver også bare en mail, det viser bare hvor fesent det er at vi ikke har gjort det :D kender de datoen? For så går der nok. Vi har meldt dato ud. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha nej de kender ikke datoen. De ved ikke engang at hun skal døbes. Men det er thomas' bord. Vil han have sin familie med, må han invitere dem :-D jo flere der ikke kan komme, jo bedre pga økonomien :icon_crybad:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Olderne har ikke mail - så jeg lavede invitationer - sidst lavede jeg dem helt selv fra bunden med karton og det hele - den her gang snød jeg lidt, og kun indmaden blev lavet med karton og en personlig hilsen :) 

 

januar, har i stadig lejligheden på frederiksberg så I har to x husleje? 

IMG_5935.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt seriøst. Hvor får du energien fra?? Det eneste jeg orker er at være herhjemme og fylde opvaskemaskinen og nogle få andre huslige pligter. Jeg orker ingenting! Maj måned bliver travl og jeg har lyst til at aflyse alt. Skal d. 4. ind på thomas' job i SKAT og d. 5. ind på mit eget job. Magter det slet ikke. Egentlig også fordi ved mit job skal jeg ind igennem gården så alle de indsatte kan se ned på een. Har faktisk ikke rigtigt lyst til at forene fængslet med mit barn. Og så er det Gud hjælpe mig kl. 09 om morgenen. 

 

Ja vi har stadig lejligheden men den er fremlejer ud til thomas' søster. Den kosher jo kun 2700 kr. så det er jo ikke så meget. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaeh, invitationerne kunne laves på mobilen, de fleste hjemmesider er jo mobil optimeret i dag :) så det tog jo kun 10 min, så skrev jeg indbydelsen på pc, vi skal jo ikke have så mange gæster så det var kun 9 invitationer - printede dem på lyserødt karton og klisterede i indbydelserne :) 

 

forstår godt det med dit arbejde, det vil jeg heller ikke synes er sjov :/ 

 

nej det var ikke det store, troede det var dyere på frederiksberg :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER