januar2017

Graviditetsgener

243 indlæg i dette emne

Jeg har sådan en cariwell (staves) fra sidst, jeg hadede den! Jeg er bare en bøjle bh kind of girl (og de skal bare sidde løse nok, er blevet målt en milliard gange ved en rigtig undertøjsforretning, og jeg opgiver altid at gå i dem da de

sinpelthen sidder for tæt til). 

 

De her amme toppe er dem som jeg har, skal klar have fat i et sæt mere hvis det lykkes at amme den her gang. 

http://m.hm.com/dk/product/13906?article=13906-D

 

Hvad har I af vaskemaskine @januar2017 for alle nyere vaskemaskiner henter vand ind i forhold til mængden af tøjet. Og med en lille str kan det bestemt godt svare sig at vaske i små mængder af gangen lidt oftere end at samle sammen til store mængder :) 

 

Nej Laura var heller ike i str 1, det er også str 2 de har på sygehuset. Jeg synes bare at huske da vi var færdige med alverdens babypakker så var hun i str 3...

 

puha moderne stofbleer, jeg kan næsten ikke have hvis hun bare har ramt en lille smule af tøjet og kan tilmed finde på at vaske det to gange - just in case! 

Så moderne stofbleer tror jeg ikke lige bliver mig.. 

 

tilgengæld trives hun mega godt i de fleste bleer, har nærmest aldrig rød numse, kun hvis hun har dårlig mave. Så det satser vi på lillesøster også kan :) 

 

Dieere kan være tegn på en forestående fødsel ved nogen, men eet behøver ikke være det :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, januar2017 said:

 

Kan diarré ikke være tegn på forestående fødsel ?

Jo. Jeg burde nok have ringet til Herlev for flere dage siden med alle de plukkeveer, men uhh man gider ikke spilde tiden derinde når man har en i forvejen. 

Nu har jeg taget en bad og taget bind på. Jeg mærkede lige efter ude i badet og min livmoderhals er i hvert fald så kort, at jeg ikke kan mærke dens længde hvis der overhovedet er nogen længde tilbage. Til gengæld kunne jeg uden problemer få en finger ind, så jeg er i hvert fald lidt åben. Jeg har faktisk ligget i sengen stort set siden mandag, jeg kan virkelig ikke andet mere, bare jeg vender mig i sengen får jeg jeg plukkeve der gør ondt. Skal til jordmoder på tirsdag, så tænker lidt hvis der ikke sker mere, at vente til tirsdag. Hun skal jo helst lige vente et par uger endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, Maj 2014 said:

Jo. Jeg burde nok have ringet til Herlev for flere dage siden med alle de plukkeveer, men uhh man gider ikke spilde tiden derinde når man har en i forvejen. 

Nu har jeg taget en bad og taget bind på. Jeg mærkede lige efter ude i badet og min livmoderhals er i hvert fald så kort, at jeg ikke kan mærke dens længde hvis der overhovedet er nogen længde tilbage. Til gengæld kunne jeg uden problemer få en finger ind, så jeg er i hvert fald lidt åben. Jeg har faktisk ligget i sengen stort set siden mandag, jeg kan virkelig ikke andet mere, bare jeg vender mig i sengen får jeg jeg plukkeve der gør ondt. Skal til jordmoder på tirsdag, så tænker lidt hvis der ikke sker mere, at vente til tirsdag. Hun skal jo helst lige vente et par uger endnu.

 

Ahh havde slet ikke set hvad spørgsmålet kom sig af. Ja det er da lige tidlig nok nu, håber det holder sig ved det hvis du får slappet godt af! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Kia... said:

 

Ahh havde slet ikke set hvad spørgsmålet kom sig af. Ja det er da lige tidlig nok nu, håber det holder sig ved det hvis du får slappet godt af! 

Jeg kan bare ikke slappe mere af end jeg allerede har gjort den sidste uge. Det stikker godt i underlivet. Jeg er 35+0 i dag. Vil de forsøge at stoppe fødslen på nuværende tidspunkt hvis jeg får veer? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej. Jeg havde jo de voldsomme plukveer i torsdags hvor jeg var 35+4 og der sagde de på Herlev at gik fødslen igang ville de ikke gøre noget for at standse den. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, januar2017 said:

Nej. Jeg havde jo de voldsomme plukveer i torsdags hvor jeg var 35+4 og der sagde de på Herlev at gik fødslen igang ville de ikke gøre noget for at standse den. 

Tjekkede lige på Google og kan læse og frem til, at de danske retningslinjer siger efter 34+0, vil man ikke stoppe en fødsel. Så vi ringer ikke til Herlev. Får jo intet ud af et tjek alligevel. Modning behøver jo heller ikke betyde at fødslen er lige oppe over. Der kan uden problemer gå et par uger endnu. Jeg må fortsætte med at slappe godt af og passe på mig selv og så kommer hun når hun kommer. Vil jo også gerne undgå igangsættelse, så måske det er en reel mulighed nu. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det efter 34+0 lungerne er modnet? 

For det vel det sidste kritiske? 

 

Hun skulle jo helst blive derinde nogle uger endnu, men nej vi når heldigvis så langt hen nu at det ikke er vildt kritisk hvis de skulle komme :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 minutes ago, Kia... said:

Er det efter 34+0 lungerne er modnet? 

For det vel det sidste kritiske? 

 

Hun skulle jo helst blive derinde nogle uger endnu, men nej vi når heldigvis så langt hen nu at det ikke er vildt kritisk hvis de skulle komme :) 

Ja det er derfor man ikke stopper fødslen efter der. 

Du har ret, det er ikke vildt kritisk, men derfor må hun meget gerne lige vente et par uger endnu:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Maj 2014 said:

Ja det er derfor man ikke stopper fødslen efter der. 

Du har ret, det er ikke vildt kritisk, men derfor må hun meget gerne lige vente et par uger endnu:D

 

De har jo klart bedst af at vente, men synes det er skønt at være nået hertil nu :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, Kia... said:

 

De har jo klart bedst af at vente, men synes det er skønt at være nået hertil nu :) 

Sådan har jeg det også. Det er virkelig en lettelse, at de uden problemer kan tåle at komme nu. Det giver ro i maven synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vores børn kommer ud nu, kan vi nå at få børnepenge for det første kvartal. Noget vi virkelig godt kunne bruge :-O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, januar2017 said:

Hvis vores børn kommer ud nu, kan vi nå at få børnepenge for det første kvartal. Noget vi virkelig godt kunne bruge :-O

Haha det er rigtig nok :D de skal bare komme inden D. 20. Hvis Ellie gør det får vi 9000 kr i børnepenge :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

21 minutes ago, januar2017 said:

Hvis vores børn kommer ud nu, kan vi nå at få børnepenge for det første kvartal. Noget vi virkelig godt kunne bruge :-O

 

Hvis vi føder til feb hvornår er der så

børnepenge igen :D ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener lige jeg har læst at vi faktisk skulle føde før d. 1/1 for at få første kvartal med. Næste udbetaling er til april. Mener det er d. 20.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, BabyFebuar said:

Maj, skal hun hedde Ellie ?:kuller:baby1

Ja det har vi besluttet :wub Amilia kalder hende godt nok både for Lillebror og Aya, men Ellie bliver navnet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, januar2017 said:

Mener lige jeg har læst at vi faktisk skulle føde før d. 1/1 for at få første kvartal med. Næste udbetaling er til april. Mener det er d. 20.?

Det er D. 20 april. Børnepenge kommer altid D. 20. Jeg er ellers ret overbevist om, at de bare skal komme inden udbetalingsdato. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tjekkede lige på borger.dk de skulle være født inden D. 1 så vi får alle sammen børnepenge til april.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maj søøøødt navn <3  

 

Januar ah pis os :-p 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, BabyFebuar said:

Maj søøøødt navn <3  

 

Januar ah pis os :-p 

Tak :kiss

har i fundet navn? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ærgerligt. Man burde få for den dag barnet fødes. Ikke fordi jeg er super meget tilhænger af børnepenge da jeg synes det sindssygt at få penge fra staten for at føde børn. Men pengene falder på et tørt sted for os. Det er nogle meget hårde måneder økonomisk pga. en masse med huset og vi står stadig uden ordentligt brusebad. Og med de ting vi mangler til babyen så får vi problemer med at have penge til mad. Så børnepenge falder virkelig godt i vores punge. 

Vi havde nok også lidt regnet med lidt mere hjælp fra vores forældre end tilfældet er. Men sådan er det jo. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 minutes ago, Maj 2014 said:

Tak :kiss

har i fundet navn? 

 

Ja det har vi :D

 

Baby M bliver Baby Molly :)

 

har vidst siden jeg var lille at min første datter jeg fik skulle hedde det.

Navnet kommer fra Disney Sjov - Luftens Helte :D:D  var vild med den lille pige med rottehaler og lyst hår som hed Molly <3 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Januar Autch ja så kan jeg godt se i kunne bruge dem... :( ævs

Ja det vildt nok vi for de penge i første omgang, men ja det kunne da være dejligt at få dem når barnet kom :-p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

22 minutes ago, BabyFebuar said:

 

Ja det har vi :D

 

Baby M bliver Baby Molly :)

 

har vidst siden jeg var lille at min første datter jeg fik skulle hedde det.

Navnet kommer fra Disney Sjov - Luftens Helte :D:D  var vild med den lille pige med rottehaler og lyst hår som hed Molly <3 

Hun er også virkelig sød! 

Molly er også et rigtig sødt navn :kuller 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

25 minutes ago, januar2017 said:

Ja ærgerligt. Man burde få for den dag barnet fødes. Ikke fordi jeg er super meget tilhænger af børnepenge da jeg synes det sindssygt at få penge fra staten for at føde børn. Men pengene falder på et tørt sted for os. Det er nogle meget hårde måneder økonomisk pga. en masse med huset og vi står stadig uden ordentligt brusebad. Og med de ting vi mangler til babyen så får vi problemer med at have penge til mad. Så børnepenge falder virkelig godt i vores punge. 

Vi havde nok også lidt regnet med lidt mere hjælp fra vores forældre end tilfældet er. Men sådan er det jo. 

Det er jo for at kompensere lidt for hvor dyrt det er, at have børn i Danmark. En institutionsplads i Københavns kommune koster på måneds basis næsten det samme som et kvartals børnepenge.

 

det lyder hårdt. Hvad mangler i til babyen? De behøver ofte slet ikke alt det man tror de gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER