januar2017

Graviditetsgener

243 indlæg i dette emne

44 minutes ago, Micka said:

 

Ærgerligt, håber du kan slippe denne gang, eller hvert fald undgå at det starter lige om snart, så det bliver kortest mulig tid med kløe.

Det håber jeg virkelig også! Man bliver halvt sindssyg af sådan en konstant kløen man ikke kan gøre noget ved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan går det med kløen @Maj 2014

 

Jeg føler mig ekstrem besværet, frihedsberøvet og træt hele tiden... 

 

Laura synes åbenbart jeg er kedelig for hun snakker både om dagpleje, gæstehuset og bedsteforældrene :P 

 

Men hun skal faktisk også underholde sig selv en stor del af dagen, jeg glæder mig til igen at kunne sætte mig på gulvet og lege med hende, for det kan jeg bestemt ikke nu :( lillesøster trykker så voldsomt på ribben og lunger hvis jeg forsøger at jeg knap kan få luft, mega nederen! 

 

I min sidste graviditet tonsende jeg jo i konkurrence med hunden 3 uger før termin, jeg er røv træt af at være mere frihedsberøvet denne gang :/ 

 

Gik en tur på legepladsen med den store og hunden i går formiddags, vi var afsted lidt over en time, men så jeg heller ikke meget mere værd derefter. 

 

Nå lidt klynk herfra, jeg har jo hverken bækkenløsning eller ligende, så er jo ikke så hårdt ramt, jeg plejer bare at være aktiv, og det genere mig at være så energiforladt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kløen er tiltaget så var en tur på fødemodtagelsen i går morges. De ringer til mig nok i morgen, hvis de ikke er tilfredse med tallene. Jeg fik kørt CTG og tjekket urin. Ellie har det godt inden i maven, men var nu heller ikke bekymret. Til gengæld havde jeg helt regelmæssige sammentrækninger i livmoderen i al den tid de kørte CTG. De plukkeveer jeg har, som jeg lægger mærke til gør ondt.

juledagene har været så hårde ved min krop, så i dag bliver en ligge dag. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været til jordemoder og hun vender ikke rigtigt så skal til scanning i morgen og så må vi se derfra. Tilmed er hun for lille ud fra jordemoderens skøn. Så alt i alt ærgerligt! Maj jeg håber dine tal er gode! Så må du bare slappe af de kommende dage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha Maj 2014, godt du kan smide dig i dag! Jeg håber de er tilfreds med tallene og at du kan holde kløen ud! Godt der ikke er så længe tilbage! :) 

 

øv hun ligger forkert januar2017, hun kan da heldigvis nå at vende sig endnu, i forhold til at være skønnet for lille, så tag det lige med et gran salt, Det er fint de er opmærksomme, men det er jo set i forhold til gennemsnittet, og da nogle trækker meget op, så der jo altså også en del som trækker ned, så hvis hun ellers har det godt, så vil jeg ikke være bekymret, de kan jo hverken gøre til eller fra alligevel! ;) 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, januar2017 said:

Jeg har lige været til jordemoder og hun vender ikke rigtigt så skal til scanning i morgen og så må vi se derfra. Tilmed er hun for lille ud fra jordemoderens skøn. Så alt i alt ærgerligt! Maj jeg håber dine tal er gode! Så må du bare slappe af de kommende dage

Så er det da spændende hvad Scanningen siger i morgen så. Hvor irriterende, at hun ikke har fundet den rigtige vej ud. Vil du så forsøge at vende hende nu? Hvis hun er lille kan hun jo nok nå det selv endnu. 

Det håber jeg virkelig også, men tænker jeg forventer de ikke er og hvis de så er, er det bare dejligt. 

Vi skal til julefrokost igen i morgen. Jeg orker det bare slet ikke! Nu ligger jeg i sengen og ser Call the midwife. Manden har taget Amilia med ud og lege.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laura fald over sit modelervoks, så det gik der lidt over en time med, nu tager hun forhåbentlig en god lang lur :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kia: ja jeg er helt færdig. Havde 5 plukkeveer der gjorde ondt på under en time lige da jeg stod op. Alt i min krop skriger bare, at den er færdig. Jeg har sovet til kl. 10 i dag og er alligevel helt vildt træt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Kia... said:

Laura fald over sit modelervoks, så det gik der lidt over en time med, nu tager hun forhåbentlig en god lang lur :) 

Hvis du håber alt for meget gør hun sikkert ikke :D sådan gør Amilia i hvert fald. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Maj 2014 said:

Hvis du håber alt for meget gør hun sikkert ikke :D sådan gør Amilia i hvert fald. 

 

Ja det er i hvert fald aldrig som planlagt! Men hun tog lidt over 2 timer, så det er godkendt! :) 

 

de sidste par dage har hun indhentet en del søvn med først en 4 timers og i går en 3 timers lur :) 

 

Jeg håber virkelig at lillesøster har lige så godt et sovehjerte som storesøster :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Kia... said:

 

Ja det er i hvert fald aldrig som planlagt! Men hun tog lidt over 2 timer, så det er godkendt! :) 

 

de sidste par dage har hun indhentet en del søvn med først en 4 timers og i går en 3 timers lur :) 

 

Jeg håber virkelig at lillesøster har lige så godt et sovehjerte som storesøster :) 

Det håber vi virkelig også på her! Amilia sov så meget som baby og sover stadig en del.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg tager den også med ro indtil scanningen i morgen. Bare hun er stor nok og er rask så går det nok at hun vender forkert. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke det kan betegnes som en gene. Men hos jordemoderen i går ville hun lige vente med at måle maven til plukveen var overstået. Kan SLET ikke mærke at jeg har dem men da hun sagde det, kunne jeg sagtens se min mave være spændt og hård for derefter at slappe af. Planen er at jeg heller ikke kan mærke de rigtige veer :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også rigtig svært ved at mærke plukveerne, hvilket var det samme med den første. Men jeg kunne dog mærke de rigtige veer, men ikke så slemt som mange andre beskriver dem. Jeg kunne fint gå, tale og trække vejret under veerne. Jeg vil så sige at fra de regelmæssige veer startede til vores søn blev født, gik der 31 timer - så det er ikke nødvendigvis at foretrække ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuck 31 timer??? Lyder helt uudholdeligt. Især hvis man ikke rigtigt kan noget i de fleste af timerne pga. smerter. Og man sover vel ikke rigtigt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, januar2017 said:

Fuck 31 timer??? Lyder helt uudholdeligt. Især hvis man ikke rigtigt kan noget i de fleste af timerne pga. smerter. Og man sover vel ikke rigtigt...

 

Smerterne var netop ikke så slemme, men alligevel slemme nok til at jeg ikke kunne sove, så jeg blev bare ekstremt udmattet af det. Først da jeg var 4 cm åben, efter omkring 20 timer, fik jeg epidural, så jeg kunne hvile mig og få sovet en smule. Manden lå og sov størstedelen af tiden, der var alligevel ikke rigtig noget han kunne hjælpe med. Da jordemoderen tidligt morgen sagde at jeg var 10 cm åben og klar til at presse, vækkede jeg manden så han kunne se sin søn blive født ;) 12 minutter og to presseveer senere var vores søn blevet født, så da det først galdt, gik det hurtigt :) Jeg var egentlig glad for det lange forløb op til, da det nok har været grunden til at det ikke gjorde mere ondt, men jeg håber at det bare går en smule hurtigere denne gang :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ingen scanning. Hun stak et par fingre (langt) op og konstaterede at hovedet stod så fint i bækkenet og stod helt fast. Vægten anslog hun til 2600 gram. Så alt i alt helt perfekt. Pyha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at alt er som de skal være med hende den bette, lidt ubehageligt med et par fingre, jeg husker det tydeligt :D 

men det er jo underordnet når hun er så fin som hun er! :) 

 

Det er ikke unormalt at man som første gangs fødende ikke kan mærke ens plukveer :) 

 

Jeg har i perioder haft tendens til en stenhård mave i denne graviditet - og det har kunne mærkes, for den har hængt ved nogle timer, men det har fortaget sog, og jeg mærker heller ikke noget til plukveer :) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kløe bliver værre og værre. Jeg bliver sindsyg! Jeg venter stadig svar fra Herlev. Jeg går ud fra der er svar i morgen, men jeg høre kun noget hvis mine tal er for høje. Jeg har tjekket sundhed.dk og der er ikke svar endnu. Jeg er nok så sikker som jeg kan være på, at det er leverkløe. Jeg venter faktisk bare på at de ringer. Hvis det ikke er leverkløe bliver jeg virkelig overrasket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh øv med den kløe! En ting er hvis tallene er for høje, behandling mm som bare er træls for dig, noget andet er selve kløen! Det er uudholdeligt når man klør!!

 

Har du overvejet at ringe derind? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det behandlingen er for den kløe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ringer senere i dag hvis jeg ikke høre noget eller kan se noget på sundhed.dk. Om aftenen er det virkelig slemt! 

Man bliver som regel sat på noget medicin der vidst nok hedder ursofalk så vidt jeg husker. Det sænker levertallene og derfor bliver kløen også bedre. Med Amilia steg mine tal bare rigtig meget til sidst, så medicinen ikke længere tog kløen, men det var nok blevet endnu værre uden medicin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16 hours ago, Maj 2014 said:

Ringer senere i dag hvis jeg ikke høre noget eller kan se noget på sundhed.dk. Om aftenen er det virkelig slemt! 

Man bliver som regel sat på noget medicin der vidst nok hedder ursofalk så vidt jeg husker. Det sænker levertallene og derfor bliver kløen også bedre. Med Amilia steg mine tal bare rigtig meget til sidst, så medicinen ikke længere tog kløen, men det var nok blevet endnu værre uden medicin.

Hvordan er det gået? Fik du svar på tallene? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 hours ago, ccc said:

Hvordan er det gået? Fik du svar på tallene? 

De har ændret procedure, så man tjekker åbenbart kun for galdesalte og de er fine, så jeg aner ikke om mine levertal er for høje. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhh det giver sgu da ingen mening når du havde leverkløe sidst??? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER