januar2017

Graviditetsgener

243 indlæg i dette emne

Jeg har fået kvalme igen. Puh hvor de det ulækkert! Hun skubber sig også godt ned i bækkenet, det gør virkelig nas.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eeiijjj!!?? Fuck mand!!! Jeg har også kvalme fra tid til anden. Man skulle næsten tro man var retur i 1. semester. Jeg er IKKE fan!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, januar2017 said:

Eeiijjj!!?? Fuck mand!!! Jeg har også kvalme fra tid til anden. Man skulle næsten tro man var retur i 1. semester. Jeg er IKKE fan!!!

Det er altså for ulækkert med kvalme! Jeg er sikker på, at det er fordi der ikke er plads i maven. Jeg føler mig totalt mast og hun ligger altså så langt oppe, som det er muligt. Frygter hun er større end sin storesøster. 

 

Jeg er bestemt heller ikke fan! Bare jeg ikke begynder at kaste op igen, det er det klammeste!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det lyder hårdt! Jeg kan blive sådan helt overmæt af at spise bare en smule, ret belastende, men heldigvis 7-9-13 ingen kvlame her...

 

Håber jeres kvalme forsvinder igen! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, Kia... said:

Puha det lyder hårdt! Jeg kan blive sådan helt overmæt af at spise bare en smule, ret belastende, men heldigvis 7-9-13 ingen kvlame her...

 

Håber jeres kvalme forsvinder igen! 

Der er bare ikke meget plads længere i de maver, selvom det ligner det :D

lad os bare vedtage at den forsvinder igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid tænkt sådan lidt om gravide kvinder der ikke kunne nå deres fødder, at de bare lige skulle tage sig lidt sammen. Come on hvor svært kan det være at bøje sig. Det viser sig: MEGET!! Daaaamn. 

 

Og kan så godt forstå de kvinder der siger, at de glæder sig til at få deres gamle kroppe retur. 

 

Engang byttede min veninde og jeg cd'er i et helt år. Vi havde nok 100 hver. Da jeg fik mine egne retur var det som at få en masse nyt. 

Sådan må det være med alt det tøj man ikke har kunnet gå med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå var lige hos lægen. Havde sgu blærebetændelse. Nok derfor jeg har gået og småtisset og har haft crazy ondt i maven og blæren. 

Jeg er lidt som en mand. Hader at gå til lægen. Men er i behandling nu så det er fint. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nær umuligt at tage strømper på, og ja man når dertil hvor man glæder sig til at få sin krop igen, det får man så bare ikke i det øjeblik man har født...

 

godt du kom afsted og fik det tjekket! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det var så ubehageligt i dag. Var i bad

i omklædningen inden job og fik det pludselig skidt. Og endte med at besvime ude i badet. Var kun væk i få sekunder men stadig. Da jeg mødte på job tog jeg blodtryk, sat, temperatur, blodsukker og en urinstix. Alt var normalt på nær at der var ketoner i min urin. Så det kunne måske tyde på for lavt blodsukker. Havde også lige cyklet 16 km. inden. 

Men jeg måtte gå hjem fra job kl. 21 og sygemelde mig til i morgen for er sgu lidt nervøs. Har også haft rigtigt ondt i maven. Så nu slapper jeg lige af engang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 hours ago, januar2017 said:

Ej det var så ubehageligt i dag. Var i bad

i omklædningen inden job og fik det pludselig skidt. Og endte med at besvime ude i badet. Var kun væk i få sekunder men stadig. Da jeg mødte på job tog jeg blodtryk, sat, temperatur, blodsukker og en urinstix. Alt var normalt på nær at der var ketoner i min urin. Så det kunne måske tyde på for lavt blodsukker. Havde også lige cyklet 16 km. inden. 

Men jeg måtte gå hjem fra job kl. 21 og sygemelde mig til i morgen for er sgu lidt nervøs. Har også haft rigtigt ondt i maven. Så nu slapper jeg lige af engang

Ej det lyder ubehageligt. Godt du sygemeldte dig, du skal virkelig passe på dig selv! Måske du skulle spise både lige før og lige efter hvis du cykler så langt igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder bestemt ikke som en sjov oplevelse, og nej selv om graviditet ikke er en sygedom, så skal man bare passe lidt på sig selv specielt her til slut! 

 

Du har ikke mulighed for at leje en scooter eller ligende istedet så du slipper for decideret at skulle cykle? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om det kan gå under "gener".... men jeg har det sgu stadig skidt med at jeg skal have det her barn. Faktisk overvejer jeg om bortadoption vil være en mulighed. Sådan helt seriøst. Jeg gør det ikke - bare rolig. Men tænker over Om der her barn mon er tjent med en mor der reelt ikke ønsker at det kommer til verden. 

Jeg HADER at være gravid. HADER at der er et barn derinde. Føler INTET andet end dårlige følelser. Gider ikke lave babyværelset. Gider ikke koncentrere mig om hvordan fødslen skal foregå og gider i det hele taget slet ikke den her baby. Hun er desværre ikke et ønskebarn. Det var hun i starten men jo tættere jeg kommer på at skulle føde jo mere og mere fortryder jeg at jeg blev gravid. 

Har aldrig været den fødte mor og har altid sagt, at blev jeg aldrig mor,ville det ikke være verdens undergang. 

 

Jeg har begået verdens største fejl da jeg stoppede med p-pillerne. En fejl som jeg ikke kan rette op på. 

 

Fuck mand. Tal lige om at have gravet sin egen grav

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

32 minutes ago, januar2017 said:

Ved ikke om det kan gå under "gener".... men jeg har det sgu stadig skidt med at jeg skal have det her barn. Faktisk overvejer jeg om bortadoption vil være en mulighed. Sådan helt seriøst. Jeg gør det ikke - bare rolig. Men tænker over Om der her barn mon er tjent med en mor der reelt ikke ønsker at det kommer til verden. 

Jeg HADER at være gravid. HADER at der er et barn derinde. Føler INTET andet end dårlige følelser. Gider ikke lave babyværelset. Gider ikke koncentrere mig om hvordan fødslen skal foregå og gider i det hele taget slet ikke den her baby. Hun er desværre ikke et ønskebarn. Det var hun i starten men jo tættere jeg kommer på at skulle føde jo mere og mere fortryder jeg at jeg blev gravid. 

Har aldrig været den fødte mor og har altid sagt, at blev jeg aldrig mor,ville det ikke være verdens undergang. 

 

Jeg har begået verdens største fejl da jeg stoppede med p-pillerne. En fejl som jeg ikke kan rette op på. 

 

Fuck mand. Tal lige om at have gravet sin egen grav

Det lyder som nogle ubehagelige følelser. Jeg tænker om du ikke skal opsøge en professionel og få snakket om det. Jeg tror der er flere kvinder der har det som dig, men dine følelser vil helt sikkert ændre sig. Du er i meget stor risiko, tænker jeg, for at gå ned med flaget og få en fødselsdepression. Måske det endda er det du har allerede nu, så derfor tror jeg det er vigtigt at få taget fat i de følelser med en professionel og accepterer at det er sådan du har det. Har du snakket med din kæreste om det? Hvad siger han?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er bare lige det at jeg rent faktisk ikke tror det er en depression. For er ganske tilfreds med livet og altid glad. Gider bare ikke et barn. Min kæreste er selvfølgelig ked af at jeg har det sådan men siger at vi skal vente og se når barnet er født. 

Jeg er da også sikker på at jeg får følelserne når jeg har født. Jeg er jo hverken en kold eller afstumpet person. Og jeg kan elske andre og holde af andre så mon ikke at jeg også kan det med mit eget barn. Men det er klart at jeg skal være opmærksom på det :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Der er bare lige det at jeg rent faktisk ikke tror det er en depression. For er ganske tilfreds med livet og altid glad. Gider bare ikke et barn. Min kæreste er selvfølgelig ked af at jeg har det sådan men siger at vi skal vente og se når barnet er født. 

Jeg er da også sikker på at jeg får følelserne når jeg har født. Jeg er jo hverken en kold eller afstumpet person. Og jeg kan elske andre og holde af andre så mon ikke at jeg også kan det med mit eget barn. Men det er klart at jeg skal være opmærksom på det :-/

Jeg tror i hvert fald, at du skal være meget obs på hvordan du har det når hun bliver født. Det er nok en god ide, at vende den med Sp, hvis du stadig har det sådan efter fødslen. 

Med fødselsdepressioner tror jeg at ens følelser primært handler om barnet og ikke alt andet, så det kan godt være det. Måske er du bare påvirket af alle hormonerne, som virkelig kan lave kuk i det hele. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker da det er reelle tanker der er værd at vende med JM allerede nu... 

 

Måske der ligger mere bag :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv du har det sådan Januar.. 

Måske er du bare bange?

Det er jo nyt for de fleste af os og det store ansvar man pludselig får kan da lige tage pusten fra en.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er færdig i penicillinfbehandlingen. Og er gået fra at have +1 leucocytter i urinen til +5..... tog lige en urinprøve på mig selv i går på job. Hvordan kan det lade sig gøre når jeg har fået penicillin der specifikt går efter den infektion jeg havde. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 hours ago, januar2017 said:

Er færdig i penicillinfbehandlingen. Og er gået fra at have +1 leucocytter i urinen til +5..... tog lige en urinprøve på mig selv i går på job. Hvordan kan det lade sig gøre når jeg har fået penicillin der specifikt går efter den infektion jeg havde. 

En ny infektion oveni? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 hours ago, januar2017 said:

Er færdig i penicillinfbehandlingen. Og er gået fra at have +1 leucocytter i urinen til +5..... tog lige en urinprøve på mig selv i går på job. Hvordan kan det lade sig gøre når jeg har fået penicillin der specifikt går efter den infektion jeg havde. 

 

Det lyder som en tur mere til lægen.

 

Men den pencilin du har fået er det ikke bare en generel mod blærebetændelse? 

Man må jo næsten ingen ting få som gravid.

 

Det var for mig et problem sidst. Jeg har døjet meget med blærebetændelse i mit liv, flere gange i flere uger i streg. Til sidst søgte min mor andre veje, for det der med pencilin og antibiotika kure, 6 gange på er halvt år er jo heller ikke lige frem sundt.

 

cantharon kan tage det for mig, og kan bruges forebyggende. Først da jeg begyndte på det var jeg i flere år fri for blærebetændelse. Så blev jeg gravid og var ikke opmærksom på at en graviditet kunne skjule alle symptomer (som jeg ellers kender så godt), så 3 uger på pencilin som bare slet ikke hjalp, men så fandt jeg ud af at man må tage cantharon som gravid, og har ikke haft problemet siden, og har taget forebyggende kure i løbet af denne graviditet med stor succes :) 

 

det må yderligere kombineres med pencilin, fuldstændig på lige fod med tranebær :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak for godt råd! 

 

Var hos en vikarlæge fordi min egen læge var syg. Og han undredede sig MEGET over at min egen læge ikke havde sendt min urin til dyrkning (hvilket jeg egentlig troede at han havde gjort). For hvis man har en streptokok infektion som gravid "kan det ende fatalt", sagde han. Så nu er urinen sendt til dyrkning og jeg er startet forfra på kur. Kan være jeg skal prøve der du skriver også!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, januar2017 said:

Okay tak for godt råd! 

 

Var hos en vikarlæge fordi min egen læge var syg. Og han undredede sig MEGET over at min egen læge ikke havde sendt min urin til dyrkning (hvilket jeg egentlig troede at han havde gjort). For hvis man har en streptokok infektion som gravid "kan det ende fatalt", sagde han. Så nu er urinen sendt til dyrkning og jeg er startet forfra på kur. Kan være jeg skal prøve der du skriver også!!

 

Det er virkelig effektiv.

min mor kender til det fordi jeg har en barndoms veninde der endte i kronisk blærebetændelse, indlæggelser mm. Og fik konstateret kronisk blærebetændelse. 

Cantahron er hømopatisk, og i desperation gik de den vej, hun er i dag fri for blærebetændelse. 

 

God bedring til dig! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå nu skal jeg lige høre..

vi har lige "hygget" os her til aften... det er længe siden sidst... (meget længe) så det var jo lige før den jomfruelige hinde var kommet tilbage (haha)...

nå men efterfølgende begyndte det at svie lidt dernede.. er det normalt?efter 5-10 min blev det dog bedre... 

kan jeg fejle noget dernede ? :-/ 

 

læste os lidt forleden dag mht udflåd som gravid.. og jeg har da fået mere end jeg plejer.. vil dog ikke mene lugten minder mig om "fisk" som jeg læste mig frem til, men det lugter lidt ja.. og nogen gange kan jeg godt sidde og pludselig kan jeg lugte mig selv... men er det normalt eller skidt? :-/

 

Sorry for det klamme indlæg hahaha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske du skal blive tjekket for svamp.

Jeg synes også godt at det kan svie efter en omgang med manden, men det er nok på grund af sarte slimhinder her i graviditeten.

Lugten genkender jeg ikke - så derfor tænker jeg umiddelbart svamp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER