januar2017

Graviditetsgener

243 indlæg i dette emne

9 minutes ago, januar2017 said:

Øhh det giver sgu da ingen mening når du havde leverkløe sidst??? 

Det er fordi det kun er galdesaltene der er farligt for barnet, det andet er bare generende for moren. På riget med Amilia sagde de, at galdesaltene først blev dannet efter 38+0, derfor satte man igang der. Så jeg skal åbenbart bare leve med den her latterlige kløe, selvom de ville kunne sænke tallene medicinsk. Virkelig irriterende! Under 2,5 uger til normal fødselsperiode, så må hun virkelig gerne komme ud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nåh okay på den måden men synes da egentlig også de burde afhjælpe dine gener. Men selvfølgelig heller ikke bare give medicin. 

Og ja altså jeg synes da der er hyggeligt at være gravid men jeg er træt af fysisk at skulle tage hensyn til barnet og at barnet ejer min krop. Glæder mig til at kunne træne ordentligt igen og al den slags 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Nåh okay på den måden men synes da egentlig også de burde afhjælpe dine gener. Men selvfølgelig heller ikke bare give medicin. 

Og ja altså jeg synes da der er hyggeligt at være gravid men jeg er træt af fysisk at skulle tage hensyn til barnet og at barnet ejer min krop. Glæder mig til at kunne træne ordentligt igen og al den slags 

Altså det synes jeg jo også, men åbenbart ikke. Jeg har stadig mange plukkeveer der gør ondt, selvom jeg ingenting laver, så måske kommer hun før jeg regner med. 

Jeg er altså også virkelig træt af, at være gravid nu, men det er meget naturligt på det her tidspunkt. Nu må de gerne snart komme, men det er heldigvis også snart vores tur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nooooooooooo har fået en fodvorte... What do i dooooooooooo?????

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, BabyFebuar said:

Nooooooooooo har fået en fodvorte... What do i dooooooooooo?????

 

 

Går til lægen og får den frosset ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja os det jeg ende frem til.. fik skrevet til lægen... hvordan filan har jeg fået den fra.. har ikke været nogen mærkelig steder..... iiihhhhh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 minutes ago, BabyFebuar said:

Ja os det jeg ende frem til.. fik skrevet til lægen... hvordan filan har jeg fået den fra.. har ikke været nogen mærkelig steder..... iiihhhhh

Har du været i svømmehallen? Omklædningsrum? Sådan nogle fugtige rum med bare fødder er virkelig en synder. Jeg tror den går hurtigt væk når den er helt ny.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh øv med den kløe, så vil man da virkelig gerne hun snart kommer! 

 

Findes der nogle naturmidler der kan mindste kløe? Man kan smøre på/spise eller ligende? Tænker aloevera / hømopatisk? 

 

Jeg har været lidt ramt i dag, har fået pakket alt vores julepynt ned, men det kostede flere ture på sofaen, godt hende den toårige kan bestikkes med en ipad, hun bliver virkelig opbevaret på den måde disse dage... Jeg tror det var lidt eftervirkeninger fra vaccinen i går, for har ikke været syg som sådan, bare træt, slidt, forpustet og ind i mellem små utilpas. 

 

I morgen skal vi bare være hjemme os 3, det var ikke planen, men grundet en skildsmisse i vennekredsen er det blevet sådan, og det passer faktisk os begge rigtig godt! Vi har købt et par bøffer og handler resten i morgen, tager en stille aften og pynter lidt op for stemningens skyld :) 

 

selv om jeg gerne vil lillesøster kommer ud snarest, så glæder jeg mig til en måned, bare mig tuller rundt herhjemme.

Den store kommer i dagpleje nogen timer hver dag (hun får nok lodt ekstra fridage) og får sin middagslur deromme også.

Men det er faktisk en måned jeg ser frem til nu! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

27 minutes ago, BabyFebuar said:

Ja os det jeg ende frem til.. fik skrevet til lægen... hvordan filan har jeg fået den fra.. har ikke været nogen mærkelig steder..... iiihhhhh

 

Vorter er en virus og kan stamme andre stedder fra end lige andres fodvoter.

men ja hop til lægen en tur, endten fryser de dem ellers også skære de dem væk hvis de er meget nye :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart er der intet der tager kløen. Det var det samme med Amilia, så må bare bide i det sure æble og tænke der ikke er længe endnu. Vi regner med en januarbaby herhjemme. 

I morgen er der kun 2 uger til at jeg er 37+0, så er hun velkommen. Autostol og lift er blevet vasket og står klar. Brystpumpen er blever fundet frem og der gemte sig lige en hel pakke pigeon Ammeindlæg :yay super fedt når de nu ikke fås længere. Vi mangler kun lige at vaske barnevognen og få købt et ståbræt, ellers er vi klar nu.

jeg skal også lige have købt et mavebælte. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer tæt på nu :) 

 

ej fås pigeon ikke længere :o hvad skal man så vælge! Jeg har heldigvis 4 pakker stående fra sidst! 

 

Jeg har slet ikke vakset tøj mm endnu, men jeg forventer jo også mindst 6 uger inden ankomst :) 

 

jeg skal lige have købt en pakke sukker og  og nogle sutter til sutteflaskerne (af erfaring er det godt at have på lager). 

 

Ellers tror jeg vi er der hvor vi kan klare os, sådan en str behøver jo ikke så meget :) 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej desværre er pigeon udgået. Virkelig fesent for de er virkelig gode! De er gået over til nogle der hedder Mininor eller sådan noget. Jeg ved ikke om de er lige så gode. 

Jeg har steriliseret sutter i går og vi har 2 brikker erstatning stående i skabet, just in case. Amilia var skrupsulten og skreg den halve nat, så vi blev nødt til ar give hende en lille smule. Denne her gang vil jeg pumpe lidt ud og fryse inden fødslen, så kan det være vi undgår erstatning. Jeg begyndte i går. 

Vi forventer ankomst om ca. 3 uger. Jeg regner med igangsættelse omkring 38+0, men nu må vi se hvad jordmoderen siger på tirsdag. Jeg vil gerne strække den en uges tid, men så er det også slut. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tjekkede lige reshopper, der er nogle der sælger uåbne pakker pigeon, så jeg må på rov :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuck - ift jer er vi jo sket ikke klar. 

Vi mangler sutter, flasker, ammebh , ammeindlæg, bleer, og og og.... nå men det meste tøj er da i det mindste vasket. 

 

Vi har ikie tænkt os at vaske lift eller noget. Selvom det er brugt. Kom fra et rent og pænt hjem. Sådan må det være. 

Jeg har termin om under en måned :-O forstår det virkelig ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også have lidt mme på lager, Laura var også skrupsulten og blev supleret med mme, hvilket minder mig om jeg skal have tjekket om vi har små engangsshotglas hjemme :) 

 

Ja amme bher har jeg kun en enkelt, som er skidetræls, så tænker jeg lige skal i h&m til udsalg :) 

 

@januar2017 tror som ikke vi er så meget mere klar, men tager meget lettere på det den her gang end sidst, jeg tænker blot det er forskellen på første og fleregangs, jeg er i hvert fald ikke nær så "forberedt" den her gang som sidst :) Og mon ikke det bare er helt naturligt :) 

 

jeg har heller ikke vasket lift (den er fra laura), og autostolen bliver heller ikke vasket, den er pæn velholdt :) 

 

Rigtig godt nytår til jer alle :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var bare vasket betrækket, fordi det har ligger på loftet i to år. Ellers havde jeg heller ikke gjort det. 

Så klar er vi heller ikke, tror også bare vi er mere afslappede denne her gang. 

Vi har kun en enkelt lille flaske, de er så nemme at få fat i når man har født hvis det bliver nødvendigt. 

 

Bleer og sutter har vi fra babypakker fra fakta og Føtex.

 

ammebh køber jeg først når mælken er løbet til. Man aner ikke hvilken str man skal have og det er vigtigt, at de sidder godt. Jeg tænker jeg vil have carriwell med gele bøjle, så vi kører bare en tur i babysam når mælken er løbet til. 

Jeg har købt ammetoppe i hm til at starte med. Derhjemme gider jeg nok alligevel ikke have ammebh på. De mælkefyldte bryster har brug for ro indtil det hele lige finder et naturligt leje. 

 

Herhjemme er tøjet vasket, vi har bleer, vaskeklude, sutter, en enkelt flaske, shotsglas og små sprøjter (til supplering), autostol og lift er klar, dynen skal vaskes, vi har to brikker mme i skabet, brystpumpen er steriliseret jeg tror det er det vi har klar. Mere behøver vi heller ikke. Vi har også bunker af stofbleer som også er vasket og så mangler jeg at vaske og strippe vores moderne stofbleer. Ammepude ved jeg faktisk ikke hvor er henne, men hovedpuder var også det jeg brugte mest sidst.

 

Jeg skal snart have pakket tasken til hospitalet, men skal lige høre jordmoderen hvad jeg skal have med. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi bruger også bare bleerne fra startpakkerne først, både rema og føtex var jo en hel pakke og så de alligevel hoppet op i str derefter, sådan var det i hvert fald sidst :) 

 

jeg tør godt handle et par amme bher inden, jeg ved vi ikke kommer afsted sådan lige ud og handle som det første, så det vil jeg ikke stress over :) 

 

tilgengæld er h&ms ammetoppe fantastiske! De er også mega gode at sove i, og holder fint på ammeindlæg! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

33 minutes ago, Kia... said:

Ja vi bruger også bare bleerne fra startpakkerne først, både rema og føtex var jo en hel pakke og så de alligevel hoppet op i str derefter, sådan var det i hvert fald sidst :) 

 

jeg tør godt handle et par amme bher inden, jeg ved vi ikke kommer afsted sådan lige ud og handle som det første, så det vil jeg ikke stress over :) 

 

tilgengæld er h&ms ammetoppe fantastiske! De er også mega gode at sove i, og holder fint på ammeindlæg! :) 

Jeg har også købt 4 af dem :D

det er bare så vigtigt at det sidder ordenligt. Jeg har to ammebh'er fra hm fra sidst, men de var altså ikke gode, så dem gider jeg ikke bruge. 

 

Amilia kunne slet ikke passe str 1 i bleer, så det var godt vi ikke havde investeret i dem. 

 

Vi bruger moderne stofbleer, så engangsbleerne bliver bare sådan som ekstra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er moderne stofbleer? 

 

Jeg har også sådan nogle toppe som ligner dem man brugte fra sloggi da man var helt ung. 

Dem bruger jeg hvis jeg er herhjemme og jeg ikke gider bøjlebh'er. De lyder lidt som h og m's toppe som I snakker om? 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå nu fik jeg lige læst om de stofbleer. Det er sgu da ret smart?! Hvad er the downside på dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Nå nu fik jeg lige læst om de stofbleer. Det er sgu da ret smart?! Hvad er the downside på dem?

Jeg synes kun det er at man skal vaske ofte, men det er virkelig nemt. Vi er så glade for dem. Det er bare ind i maskinen på 60 grader og så skal de hænges op. Vi bruger pøllepapir i, som man bare vipper i toilettet. Numsen kan ånde, hvilket den slet ikke kan i engangs og så er det jo noget billigere i længden. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Hvad er moderne stofbleer? 

 

Jeg har også sådan nogle toppe som ligner dem man brugte fra sloggi da man var helt ung. 

Dem bruger jeg hvis jeg er herhjemme og jeg ikke gider bøjlebh'er. De lyder lidt som h og m's toppe som I snakker om? 

 

 

De minder sikkert også om. Dem jeg har købt i hm er bare specifikt til amning. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det som om det siver ud af mig. Jeg vågnede fra middagslur pga. Det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja for hvad gør man med pølserne? De skal jo tages op seperat og smides ud så man ikke vasker bleen med indhold, tænker jeg? 

Men så skal man vel have anskaffet sig en del før det kan betale sig at vaske dem? For os i hus, er vand rigtigt dyrt, så vi er nødt til at fylde en hel vask for at vores vandforbrug ikke går i skyerne 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Maj 2014 said:

Jeg har det som om det siver ud af mig. Jeg vågnede fra middagslur pga. Det.

 

Kan diarré ikke være tegn på forestående fødsel ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER