Rebecca9000

Smalltalk: april 2017

391 indlæg i dette emne

1 hour ago, AnneDam said:

 

Puha der lyder ikke rart når din elev kommer med trusler, kan godt forstår at det kan slå dig ud af kurs, selvom det jo er noget han siger i afmagt. 

 

I forhold til at mærke liv, fik jeg at vide af jordemoderen i sidste uge, at det først er fra uge 25 at man skal mærke liv hver dag. Og at det godt kunne komme før, men at der ikke er noget underligt/mærkeligt i at man ikke mærker det før eller at det kan få lang tid i mellem man mærker guldklumpen.

men godt du skal til md scanning så du kan få at de at babyen har det godt :kiss

 

Ja, de var dælme ikke særligt sjovt! Jeg tror også bare det er fordi jeg er med i de der terminsgrupper på FB, hvor folk hele tiden skriver om alt det de mærker..og jeg mærker bare ingenting, så bliver jeg så nemt bekymret. Men som min mor så sødt siger er man evigt bekymret fra den dag man har den ekstra streg på testen:)

 

1 hour ago, AnneDam said:

Var til jordermoder i sidste uge, det var et fint besøg. Jeg skal til jordemoder igen i næste uge, da jeg skal have en snak med jordemoder omkring fødslen. Jeg fik akut kejsersnit sidste gang, og fik fortalt at jeg har et stort ønske om kejsersnit igen. Så det skal vi snakke om i næste uge. 

 

Og på fredag skal vi til kønsscanning, vores datter på snart 5 år skal med, glæder mig til at se om det bliver en lillesøster eller lillebror :wub

Ih det bliver spændende! Håber du på noget bestemt køn? 

Jeg skal til jordemoder her sidst i november, tænker jeg gerne vil høre lidt mere om det med fødselsdag vand. Umiddelbart lyder det rart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Cathla said:

Suk. Jeg er 19+3 idag og mærker stadig intet til baby. Ved godt det kan hænge sammen med at jeg både er høj og tyk.,,men alligevel, jeg håber håber det snart kommer! Jeg bliver altså bekymret. Godt det er MD i næste uge.

 

idag sagde en af mine elever i vrede at han ville slå mig i maven så min baby dødede.... puha den sved. Jeg er normalt ret tykhudet og har hørt lidt af hvert på job, men det var bare ikke sjovt! Ved godt det kun var en trussel, og han nok ikke gør noget, men kunne lige mærke tårene presse på...det var hårdt at holde masken. Det er så snart noget handler om baby så rammer det. Var helt beskyttende omkring min mave i ikea fordi der var vildt mange og folk gik ind  mig. Helt fjollet, men totalt på automatik.

Ej det lyder bestemt ikke rart! Kan godt forstå din reaktion.. Håber at du har nogen gode kollegaer, som du kan snakke med!:blush

Som sagt så har jeg jo mærket til guldklumpen, et par gange nu, sidst kunne jeg mærke ham to dage i træk, nu har jeg ikke mærket noget i 10-14 dage og det bekymre mig virkelig! Men som mange siger, så kan der gå lang tid imellem.. Og han vokser jo også der inde, så de små "slag" rykkes jo også længere op! Men jeg er jo sikker på at det er samme sted, jeg skal mærke ham hver gang, så det er jo det jeg er opmærksom på, så hver gang jeg mærker noget som minder om den følelse.. Så er jeg ikke sikker på, at det er bebs jeg kan mærke, for det er jo ikke samme sted.. Det er jo så skørt! 

Jeg skal heldigvis til MD på torsdag og glæder mig helt enormt, til at se guldklumpen igen! :wub

22 hours ago, AnneDam said:

Var til jordermoder i sidste uge, det var et fint besøg. Jeg skal til jordemoder igen i næste uge, da jeg skal have en snak med jordemoder omkring fødslen. Jeg fik akut kejsersnit sidste gang, og fik fortalt at jeg har et stort ønske om kejsersnit igen. Så det skal vi snakke om i næste uge. 

 

Og på fredag skal vi til kønsscanning, vores datter på snart 5 år skal med, glæder mig til at se om det bliver en lillesøster eller lillebror :wub

Uh.. Det bliver spænende, hvad der gemmer sig der inde! Har storesøster et ønske om enten en lillebror el. lillesøster? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21 hours ago, Cathla said:

 

Ja, de var dælme ikke særligt sjovt! Jeg tror også bare det er fordi jeg er med i de der terminsgrupper på FB, hvor folk hele tiden skriver om alt det de mærker..og jeg mærker bare ingenting, så bliver jeg så nemt bekymret. Men som min mor så sødt siger er man evigt bekymret fra den dag man har den ekstra streg på testen:)

 

Ih det bliver spændende! Håber du på noget bestemt køn? 

Jeg skal til jordemoder her sidst i november, tænker jeg gerne vil høre lidt mere om det med fødselsdag vand. Umiddelbart lyder det rart.

 

Jeg har slet ingen ide om hvad der gemmer sig, og har heller ikke et ønske om et bestemt køn. Men det bliver spændende at finde ud af hvad det er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 minutes ago, Jensen21 said:

Ej det lyder bestemt ikke rart! Kan godt forstå din reaktion.. Håber at du har nogen gode kollegaer, som du kan snakke med!:blush

Som sagt så har jeg jo mærket til guldklumpen, et par gange nu, sidst kunne jeg mærke ham to dage i træk, nu har jeg ikke mærket noget i 10-14 dage og det bekymre mig virkelig! Men som mange siger, så kan der gå lang tid imellem.. Og han vokser jo også der inde, så de små "slag" rykkes jo også længere op! Men jeg er jo sikker på at det er samme sted, jeg skal mærke ham hver gang, så det er jo det jeg er opmærksom på, så hver gang jeg mærker noget som minder om den følelse.. Så er jeg ikke sikker på, at det er bebs jeg kan mærke, for det er jo ikke samme sted.. Det er jo så skørt! 

Jeg skal heldigvis til MD på torsdag og glæder mig helt enormt, til at se guldklumpen igen! :wub

Uh.. Det bliver spænende, hvad der gemmer sig der inde! Har storesøster et ønske om enten en lillebror el. lillesøster? :)

 

Både Caroline og faderen mener det er en lillesøster, så det er spændende om de har ret.  Jeg har overhovedet ingen fornemmelse af om det er en dreng eller pige, så glæder mig til at se babyen på fredag og ikke mindst finde ud af om det er lillesøster eller lillebror. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drømte i nat at baby var død og tørret helt ind som en rosin. Scary.  Det har bare fulgt mig hele dagen. Trænger godt nok snart til at se ham igen eller mærke ham:) har ikke før haft drømme om baby...de er først kommet nu,  men har været hver nat en uges tid.  Både gode og mareridt. Det er nu vildt hvad man kan brygge sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drømte forleden at min babys krop var en tampon.. Det var meget underligt, men dog ikke lige så skræmmende som din drøm!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, DOFR said:

Jeg drømte forleden at min babys krop var en tampon.. Det var meget underligt, men dog ikke lige så skræmmende som din drøm!

Hehe... det er altså super skørt og lidt sjovt:) jeg har også efterladt baby i grøntafdelingen i føtex:whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, DOFR said:

Jeg drømte forleden at min babys krop var en tampon.. Det var meget underligt, men dog ikke lige så skræmmende som din drøm!

 

2 hours ago, Cathla said:

Hehe... det er altså super skørt og lidt sjovt:) jeg har også efterladt baby i grøntafdelingen i føtex:whistling

Sikke drømme i har haft! 

Især din Cathla, selvom det "bare" var en drøm, så er det da vildt skræmmende! Godt du snart skal se, den lille gut igen! :-) 

 

Jeg har dog kun drømt, at vi var til MD scanning og så fik at vide, at det var en pige istedet for en dreng? :blink

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi klaret MD scanningen i dag.. Det var stadig en lille skøn dreng, der gemte sig derinde! Men selvfølgelig, var han ikke helt samarbejdsvillig, så mange af de mål og ting, hun skulle have på ham, kunne hun ikke se, fordi han lå som han gjorde.. Så vi blev sendt på en længere gåtur og skulle komme tilbage igen, hvor han så lå meget bedre og hun kunne få alt det hun skulle bruge! :wub

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Jensen21 said:

Så fik vi klaret MD scanningen i dag.. Det var stadig en lille skøn dreng, der gemte sig derinde! Men selvfølgelig, var han ikke helt samarbejdsvillig, så mange af de mål og ting, hun skulle have på ham, kunne hun ikke se, fordi han lå som han gjorde.. Så vi blev sendt på en længere gåtur og skulle komme tilbage igen, hvor han så lå meget bedre og hun kunne få alt det hun skulle bruge! :wub

 

 

Sikke en lille drillepind:D godt det hjalp med en gåtur, og at alt var som det skulle være. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe...det var lidt som man nakkefold der ikke lykkedes:D jeg glæder mig meget til på onsdag også så jeg kan se ham! Min drømme er vilde, og det er mine plukveer også idag.  Så nu bliver det godt at sove tror jeg, og godt det snart er weekend. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været til kønsscanning og set den skønne baby igen. Og vi skal have en lillebror :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, AnneDam said:

Så har vi været til kønsscanning og set den skønne baby igen. Og vi skal have en lillebror :wub

Yay! Kæmpe tillykke! Hvor dejligt :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

24 minutes ago, Cathla said:

Yay! Kæmpe tillykke! Hvor dejligt :kuller

 

Tusind tak :) det er så vildt at sige ham i stedet for den :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23 hours ago, AnneDam said:

 

Tusind tak :) det er så vildt at sige ham i stedet for den :wub

Stort tillykke med lillebror! Det er simpelthen så fantastisk, at kunne sige ham.. På en eller anden måde, bliver det hele mere virkeligt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Jensen21 said:

Stort tillykke med lillebror! Det er simpelthen så fantastisk, at kunne sige ham.. På en eller anden måde, bliver det hele mere virkeligt! :)

 

Tak, ja det er så vildt at kunne sige ham, og det gør det også meget nemmere for Caroline, når hun kan kalde babyen for lillebror :wub

 

nu kan der endelige kigges på ting/tøj til ham :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh ja, det er simpelthen så skønt med lidt baby shopping! Og meget sjovere, nu når man ved hvad man skal gå efter! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, Jensen21 said:

Årh ja, det er simpelthen så skønt med lidt baby shopping! Og meget sjovere, nu når man ved hvad man skal gå efter! :D

 

 

Lige præcis :D har også fundet det af Carolines tøj som lillebror kan bruge, nøj det var småt :wub  men synes nu ikke der var så meget, så der er rig mulighed for st få shoppet :glad 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til 2. Jordemoder besøg, i dag var det til snak om fødslen, da jeg til første besøg nævnte at jeg har et ønske om kejsersnit(fik akut kejsernit ved første fødsel).  Det var en rigtig god samtale, en sød jordemoder som gav sig god til at forklare mine muligheder. Jeg endte med at holde fast i kejsersnit, men at jeg selvfølgelig godt kan ændre mening, selvom jeg ikke tror det. Så nu er planen jordemoderbesøg  igen i starten af februar og samtale med fødselslæge i midten af februar. 

Så alt i alt et godt besøg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, AnneDam said:

Så har jeg været til 2. Jordemoder besøg, i dag var det til snak om fødslen, da jeg til første besøg nævnte at jeg har et ønske om kejsersnit(fik akut kejsernit ved første fødsel).  Det var en rigtig god samtale, en sød jordemoder som gav sig god til at forklare mine muligheder. Jeg endte med at holde fast i kejsersnit, men at jeg selvfølgelig godt kan ændre mening, selvom jeg ikke tror det. Så nu er planen jordemoderbesøg  igen i starten af februar og samtale med fødselslæge i midten af februar. 

Så alt i alt et godt besøg :)

Dejligt at høre, at det var et godt besøg! Det betyder bare så meget, at man kommer hjem med med en god følelse og oplevelse, når man har været afsted! 

Og hvor er det bare rart med en god og forstående jordemoder.. Kan godt forstå, at du holder fast ved dit valg! 

Jeg skal til 2. Jordemoder besøg om 14 dage, sidste gang nævnte hun for mig, at hun ville anbefale mig, hjemmefødsel.. Den synes jeg dog er lidt svær.. Så det bliver rart, at få en snak med hende igen! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, Jensen21 said:

Dejligt at høre, at det var et godt besøg! Det betyder bare så meget, at man kommer hjem med med en god følelse og oplevelse, når man har været afsted! 

Og hvor er det bare rart med en god og forstående jordemoder.. Kan godt forstå, at du holder fast ved dit valg! 

Jeg skal til 2. Jordemoder besøg om 14 dage, sidste gang nævnte hun for mig, at hun ville anbefale mig, hjemmefødsel.. Den synes jeg dog er lidt svær.. Så det bliver rart, at få en snak med hende igen! :)

 

Det er så vigtigt med en forstående jordemoder, det handler jo om at vi skal være trygge. Min jordemoder gjorde meget ud af at fortælle hvilke forholdsregler der ville blive taget hvis jeg valgte vaginal fødsel, og også hvad kejsersnittet vil kunne have af konsekvenser.  Det hele blev sagt på en god og ordentlig måde, så jeg følte mig på ingen måde presset eller gjort forkert, og det var så rart. Hun sagde også at der handlede om at jeg fik en god oplevelse og hvis mit ønske var kejsersnit, så var det selvfølgelig det jeg skulle have. 

 

Spændende med dit næste besøg, og at få tingene snakket igennem. Spændende om det bliver en hjemmefødsel, men igen så handler det om at du skal have det godt med det og være tryg.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville faktisk gerne have født hjemme...Men det skal jeg ikke da jeg tager medicin så jeg skal være på sygehuset og have 4-5dages barselsophold. Jeg skal til jordemoder sidst på måneden.. er meget spændt på Md i morgen. Mærker ham stadig ikke men vokser derudaf.  Men glæder mig også. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 Cathla- håber du får en god mdscanning i morgen, og han han snart begynder st gøre opmærksom på sig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 hours ago, Cathla said:

Jeg ville faktisk gerne have født hjemme...Men det skal jeg ikke da jeg tager medicin så jeg skal være på sygehuset og have 4-5dages barselsophold. Jeg skal til jordemoder sidst på måneden.. er meget spændt på Md i morgen. Mærker ham stadig ikke men vokser derudaf.  Men glæder mig også. 

 

Jeg mærker hende heller ikke endnu, så det er rart at høre at andre også venter i spænding. Jeg skal lige vente 14 dage med md endnu, men det bliver rart at se hende igen der. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja man kan blive så bekymret over ikke at mærke noget. 

MD var så dejligt :wub efter alle de dumme drømme var det skønt at se ham hoppe rundt. Han er glad i live, meget aktiv og så fin! Da jeg får medicin blev jeg tjekket ekstra, så det tog 45min. Vi fik set det hele,  men det var svært for ham at ligge stille:D bagefter læge, og så besked om at vi skal scannes igen i uge 32. Men så dejligt at medicinen ikke havde haft indvirkning på ham...iisær var jeg bekymret for hjertet. Men alt var perfekt og to glade mødre:kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER