Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

Amilia var så sulten at amningen gik galt her efter 2 mdr, men den her gang lykkes det. Det ved jeg! 

 

Jeg glæder mig helt vildt til at blive mor til to og kunne slet ikke forstille mig kun at have en. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Micka said:

 

Håber hun snart finder udgangen, så du slipper for igangsætning :)

 

Jep, han vejede 2910 gram da han blev født 40+2. Ville rigtig gerne have en baby der bare var en smule større, storebror var jo vanvittig sulten, så amningen var op ad bakke.

Åhh det håber vi virkelig også! 

Det var en lille fis :wub 

til gengæld spiser sådan en størrelse jo mindre end en kæmpe basse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh det lyder sgu da også som om der er noget under opsejling!! Og plukkeveer kan jo også sætte sig til rigtige har jeg hørt! Håber hun bliver derinde i nogle uger endnu. 

 

Bliver i grunden spændende at se hvem der føder først. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, januar2017 said:

Argh det lyder sgu da også som om der er noget under opsejling!! Og plukkeveer kan jo også sætte sig til rigtige har jeg hørt! Håber hun bliver derinde i nogle uger endnu. 

 

Bliver i grunden spændende at se hvem der føder først. 

De har i hvert fald bidt godt i dag, så jeg har skullet trække vejret godt ned i maven. Jeg har i øvrigt stadig dårlig mave. Ikke sådan jeg løber på toilettet hele tiden, men det er tyndt i det. 

Halvanden uge og så er hun mere end velkommen :wub 

det er så spændende! Der kunne jo virkelig godt snart dukke en baby op :kuller 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh babyklar.dk er både et lykkeligt og ulykkeligt sted. 

Så mange kvinder kæmper med at blive gravide og deler deres historier om aborter og så er der de her terminsgrupper hvor alt går som det skal. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Åh babyklar.dk er både et lykkeligt og ulykkeligt sted. 

Så mange kvinder kæmper med at blive gravide og deler deres historier om aborter og så er der de her terminsgrupper hvor alt går som det skal. 

Det har du ret i, men sådan er det jo desværre også ude i virkeligheden. Babyklar gemmer også på mange solstråle historier, hvor det alligevel lykkes til sidst. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt sikkert. Min veninde og hendes mand var helt ude og skulle have reagensglasbehandling. Både hun og han var "defekte" og lægerne sagde at det ville være et mirakel hvis reagensglasbehandlingen overhovedet virkede. 

Det gjorde den heldigvis. Og de fik tvillinger. 

Lægerne sagde, at de selvfølgelig ikke skulle bruge nogen form for beskyttelse selvom de ikke ville have flere børn, for det kunne rent fysisk ikke lade sig gøre for dem at blive gravide på naturlig vis. 

 

Men det blev hun så alligevel! 

Tvillingerne var født for tidligt og den ene havde været ret syg og de var kun knapt to år, da hun skulle føde igen. Deres familier orkede næsten ikke mere fordi det havde været så hårdt for dem alle. 

 

Men min veninde kunne ikke få sig selv til at få en abort. 

 

Så i dag har de tre dejlige børn :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det da en solstråle historie, omend det har været hårdt :) 

 

Ja babyklar rummer alle og det synes jeg er skønt, omend noget af det kan være hård læsning! 

 

Hvordan går det med plukveerne maj? 

 

Det bliver spændende hvem der når først, jeg havde hele tiden tænkt det blev januar2017, meen det kan være maj 2014 lige sniger sig inden om :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, Kia... said:

Det da en solstråle historie, omend det har været hårdt :) 

 

Ja babyklar rummer alle og det synes jeg er skønt, omend noget af det kan være hård læsning! 

 

Hvordan går det med plukveerne maj? 

 

Det bliver spændende hvem der når først, jeg havde hele tiden tænkt det blev januar2017, meen det kan være maj 2014 lige sniger sig inden om :) 

De forsvundet som dug for solen, så føler mig faktisk lidt snydt selvom hun skal blive inde halvanden uge endnu, kunne de jo godt lige sørge for, at hun kom der. 

 

Jeg tror jeg føder først, for jeg skal jo sættes igang før termin, så jeg snyder lidt. Jeg bliver sat igang i januar. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du ved ikke hvornår du skal sættes i gang vel? Det er godt nok spændende! 

Jeg begyndte at pakke hospitalstasken i går. Startede med en lille weekendtaske. Men måtte sande at jeg måtte have fat i en kuffert. Shit der er mange ting man skal have med! Jeg er så også ret forfængelig så jeg SKAL have hårtørrer, glattejern osv med ud. Gider ikke sidde dagen efter og ærgre mig over jeg ligner udskidt æblegrød bare fordi jeg ikke gad tage en større taske. 

Og så fylder alt ens tøj en hel del. Har ikke rigtigt nogle bluser der kan åbnes fortil. Men jeg vil heller ikke købe nogle ting før jeg ved hvad jeg sådan præcist får brug for. Og så er det ammetøj man kan få SLET ikke min stil. Synes h og m'S bluser er håbløst grimme. Så har bare taget nogle af mine egne løse trøjer med. Og så en trøje som jeg kan være pæn i. Og så løst nattøj. 

Selvom jeg har pakket sindssygt mange ting så har jeg stadig en lang liste med mangler. Nogle ting kan jo ikke pakkes nu. Fx. mine briller. 

Men tror det er godt at have en mangelliste for den dag jeg står med veer har jeg nok ikke det store overskud til at huske hvad jeg mangler. 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 minutes ago, januar2017 said:

Du ved ikke hvornår du skal sættes i gang vel? Det er godt nok spændende! 

Jeg begyndte at pakke hospitalstasken i går. Startede med en lille weekendtaske. Men måtte sande at jeg måtte have fat i en kuffert. Shit der er mange ting man skal have med! Jeg er så også ret forfængelig så jeg SKAL have hårtørrer, glattejern osv med ud. Gider ikke sidde dagen efter og ærgre mig over jeg ligner udskidt æblegrød bare fordi jeg ikke gad tage en større taske. 

Og så fylder alt ens tøj en hel del. Har ikke rigtigt nogle bluser der kan åbnes fortil. Men jeg vil heller ikke købe nogle ting før jeg ved hvad jeg sådan præcist får brug for. Og så er det ammetøj man kan få SLET ikke min stil. Synes h og m'S bluser er håbløst grimme. Så har bare taget nogle af mine egne løse trøjer med. Og så en trøje som jeg kan være pæn i. Og så løst nattøj. 

Selvom jeg har pakket sindssygt mange ting så har jeg stadig en lang liste med mangler. Nogle ting kan jo ikke pakkes nu. Fx. mine briller. 

Men tror det er godt at have en mangelliste for den dag jeg står med veer har jeg nok ikke det store overskud til at huske hvad jeg mangler. 

 

Nej datoen er ikke fastlagt end u. Det regner jeg med den bliver til samtale med fødselslæge d. 16. Vores eget forslag vil være d. 25 38+3. Min svigermor har fødselsdag d. 24 og den dato vil vi gerne undgå hvis vi kan. Ellers ville mit bud hedde d. 22 38+0, men så rammer vi helt sikkert svigermors fødselsdag. 

 

Vi slæbte også med første gang og vi brugte ikke en gang halvdelen. Hvad med en løs skjorte? Den er nem lige at knappe op til amning og hud mod hud. 

Man behøver altså heller ikke ammetøj. Jeg brugte mit almindelige tøj sidst. Det er mere fordi man lige skal have noget indenunder, som holder ammeindlæg på plads. Dem får du garanteret ikke brug for mens i er på hospitalet, mælken løber jo ikke til med det samme. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ligger her i sengen og putter med min store pige. Lillesøster begyndte at skubbe helt vildt og det begyndte at stikke en del i underlivet og nu er der altså gang i de av plukkeveer igen. Det spænder godt helt nede foran og i lænden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Den men hjemmepasning havde jeg da også lige misset. Men er der noget med du har selvstudie? 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Kia... said:

Jeg var glad for jeg havde pakket sidst, jeg var intet værd, veerne var lige på og hårdt! Så A klarede børste/tandbørste og så havde jeg lavet lidt pizzasnegle vi havde i fryseren han pakkede også :) 

 

jeg havde kun de der ammetoppe sidst, og så en cardigan til uden over :) synes ammetoppene er gode for de kan knappes op og så er maven stadig dækket at en top, ellers bare løse trøjer :)

 

det er godt nok spændende om hun selv er på vej Maj 2014 :) 

 

Tror jeg har tidlig ammehjerne, havde aftalt at aflevere laura kl 8. Det kom vi så åbenbart ikke op til, så var der først kl 8.30 - kom i tanke om jeg havde glemt hendes sutter, så aflevere hende og aftaler jeg bare smidder dem i barnevognen :) 

Så hjem igen efter sutter, (jeg var på vej til ikea), holder ind i silkeborg for at tanke og få et rundstykke (jeg nåede ikke morgenmad fordi jeg pakkede mens Laura spiste), da jeg holder der så får jeg øje på sutterne! Fuck 15 km retur igen :D 

 

endelig afgang til ikea, så har de self udsolgt af mine skabe :( nederen, der var 13 på lager i forgårs da jeg tjekkede... 

 

Nu jeg hjemme igen, købt mig fattig i alt muligt andet, om en time skal jeg hente L, lige nu kan jeg godt mærke jeg ikke har fået min middagslur ;) 

 

 

 

 

 

Tror bare hun forbereder lidt. Det er meget on/off.

 

det var noget af en tur du har været ude på :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Den men hjemmepasning havde jeg da også lige misset. Men er der noget med du har selvstudie? 

 

Ja jeg er på e-learning, så har Amilia hjemme samtidig. Far har også altid været meget hjemme. Han blev færdig med sit studie i slutningen af oktober og er på dagpenge nu. Han skal på barsel med Ellie samtidig med mig, så hans barsel begynder så snart hun kommer ud. 

 

Ellie skal også være hjemme indtil børnehave start.

 

lige nu går vi alle hjemme og hygger og venter på lillesøsters ankomst. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det er da - på trods af dagpenge og den slags - super dejligt!!! Thomas har jo kun de to ugers barsel. Men får så 7 uger i slutningen af barslen fordi både ham og jeg arbejder for Staten. Men han er sent hjemme hver dag og det ville da være rart hvis han var mere hjemme. Håber vi kan slappe af i de to uger. Det er jo vitterligt ikke særlig længe. Og han har først betalt ferie fra næste ferieår. Han blev færdig som jurist for et år siden. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

35 minutes ago, januar2017 said:

Ej det er da - på trods af dagpenge og den slags - super dejligt!!! Thomas har jo kun de to ugers barsel. Men får så 7 uger i slutningen af barslen fordi både ham og jeg arbejder for Staten. Men han er sent hjemme hver dag og det ville da være rart hvis han var mere hjemme. Håber vi kan slappe af i de to uger. Det er jo vitterligt ikke særlig længe. Og han har først betalt ferie fra næste ferieår. Han blev færdig som jurist for et år siden. 

Det er så dejligt! Vi nyder at vi har meget tid sammen og skal helt klart fortsætte med det mange år endnu. Vi vil ikke arbejde fuldtid, så længe vi kan undgå det. 

 

Dagpenge er jo ret ofte et vilkår som dimittend, men det stopper jo snart. Han læser nok videre fra september. 

 

2 uger er ikke lang tid. De flyver afsted! Ærgerligt at han er sent hjemme hver dag. 

 

Har han så de 7 uger alene eller har i dem sammen?

 

lauritz havde 6 mdr sammen med mig med Amilia, fordi vi begge var studerende. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er heldigvis på nedsat tid. 32 timer. Og kunne godt forestille mig at gå ned på 30 timer når vi har betalt gælden af til thomas' farmor om et års tid. Men vi vil også meget gerne have en bil. Nu må vi se. Det er awsome kun at arbejde 32 timer. Har jeg gjort i rigtigt mange år. Kunne slet ikke forestille mig at skulle arbejde fuld tid. 

Men nu bruger jeg så også lang tid på transport ift da vi boede på Frederiksberg. Min transport er øget med 80 min. om dagen. Også derfor en bil ville være en god løsning. 

Men ja vores plan er at hun først skal i vuggestue så sent som vuggestuen tillader. Men vi betaler jo for pladsen så vi bestemmer også til dels vil jeg sige. Og vuggestuen ligger 100 meter fra vores hjem så det kan ikke blive nemmere. 

 

Men lige nu kan jeg slet ikke forstå hvordan folk klarer et fuldtidsjob og to børn!!? Jeg kan slet ikke overskue at skulle arbejde igen. Haha. Forstår virkelig godt at børnefamilierne er pressede. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været lidt i legestue og mødes privat med andre hjemmepassere. Ellers er vi ude på legepladser osv næsten dagligt. Det har været så godt for Amilia at være hjemme. 

 

Det er godt nok mange timer du er væk! Det kunne vi slet ikke leve med her, men vi har jo heller aldrig prøvet det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, januar2017 said:

Jeg er heldigvis på nedsat tid. 32 timer. Og kunne godt forestille mig at gå ned på 30 timer når vi har betalt gælden af til thomas' farmor om et års tid. Men vi vil også meget gerne have en bil. Nu må vi se. Det er awsome kun at arbejde 32 timer. Har jeg gjort i rigtigt mange år. Kunne slet ikke forestille mig at skulle arbejde fuld tid. 

Men nu bruger jeg så også lang tid på transport ift da vi boede på Frederiksberg. Min transport er øget med 80 min. om dagen. Også derfor en bil ville være en god løsning. 

Men ja vores plan er at hun først skal i vuggestue så sent som vuggestuen tillader. Men vi betaler jo for pladsen så vi bestemmer også til dels vil jeg sige. Og vuggestuen ligger 100 meter fra vores hjem så det kan ikke blive nemmere. 

 

Men lige nu kan jeg slet ikke forstå hvordan folk klarer et fuldtidsjob og to børn!!? Jeg kan slet ikke overskue at skulle arbejde igen. Haha. Forstår virkelig godt at børnefamilierne er pressede. 

Jeg forstår det heller ikke! Vi ville dø af stress herhjemme med den hverdag de fleste børnefamilier har. Puha! 

 

I bestemmer 100% selv med den vuggestue. Det må i huske! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nemlig. Jeg er selvfølglig lydhør overfor deres program også. Men kunne jeg vente med at aflevere hende indtil kl. 12 måske ville det være perfekt. Men kommer selvfølgelig også helt an på hendes sovemønster. 

 

Jeg forstår virkelig ikke at jeg snart står med en baby i armene som er MIN. Det er så surrealistisk. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Ja nemlig. Jeg er selvfølglig lydhør overfor deres program også. Men kunne jeg vente med at aflevere hende indtil kl. 12 måske ville det være perfekt. Men kommer selvfølgelig også helt an på hendes sovemønster. 

 

Jeg forstår virkelig ikke at jeg snart står med en baby i armene som er MIN. Det er så surrealistisk. 

Jeg forstår det altså heller ikke helt og jeg har prøvet det før. 

 

Kl. 12 tror jeg passer ret godt i forhold til hvornår de lægger dem til anden lur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER