MrsMe

Smalltalk...

956 indlæg i dette emne

I må hellere bestemme jer inden MD scanningen for de spørger gerne om man vil vide det hvis det kan ses :)

Ved mine første 3 har jeg ikke kendt kønnet og det gjorde ikke spor, jeg var lige så lykkelig ved at gå og vente og blive overrasket. Men jeg er ikke i tvivl om jeg gerne vil vide det nu, det er lidt praktisk ifht indkøb, men det er også lidt de tanker man har om baby hvor det er rart at have et køn på, når man nu ellers ved så lidt om hvordan den ser ud og hvilken personlighed osv.

Vi vil rigtig gerne overraskes, men er også bare den helt store planlægger, perfektionist og krejler. Så vil gerne kunne købe tingene efterhånden som jeg finder dem - også de kønsbestemte. Og så synes jeg at det bliver sværere og sværere at finde søde intetkønsting - eller bare at finde nogen overhovedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved vores datter kendte vi først kønnet cirka 10 minutter efter, hun var blevet født! Vi var så optaget af at beundre det perfekte, lille væsen, der var landet i vores arme, at det først var da Sosu-assistenten spurgte, om hun skulle finde den lyseblå eller lyserøde hue, at vi fik kigget efter ;)

 

Mht. det forhåbentlig sunde og raske lille væsen, der vokser inde i maven pt., så vil jeg helst ikke kende kønnet - jeg synes, det er en del af oplevelsen, og man ved i dag så meget andet omkring barnet på forhånd og har set billeder osv, så der må gerne være lidt overraskelse tilbage. Manden er ikke helt sikker på, om han vil det ene eller det andet, så det bliver nok først, når vi sidder inde til MD, at det bliver afgjort :-) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov MX4 har slet ikke set dette indlæg.

 

Jeg kan godt forstå at du er bekymret. Det tror jeg at alle ville være. 

Men din mave vokser? 

 

Hvornår skal du til tryghedsscanning? 

Hmm jeg ved ikke rigtig om jeg synes den vokser hvis jeg skal være helt ærlig.. har taget billeder løbende, men synes det er lidt svæt at se en udvikling.. men tænker også at det kan være fordi det er 4 1/2 år siden jeg sidst var gravid og min krop har haft mere tid til at "komme sig" end mellem de andre graviditeter og at det så derfor ikke går så hurtigt. 

Men har fået en tid til scanning på tirsdag. Glæder mig til at få vished! Det er bare SÅ dum en fornemmelse jeg går rundt med for tiden. Hader det. Er bange for at knytte mig for meget til noget der måske ikke er der, men er også bange for ikke at knytte mig.. 

Men må bar lige have tålmodighed nogle dage endnu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg ved ikke rigtig om jeg synes den vokser hvis jeg skal være helt ærlig.. har taget billeder løbende, men synes det er lidt svæt at se en udvikling.. men tænker også at det kan være fordi det er 4 1/2 år siden jeg sidst var gravid og min krop har haft mere tid til at "komme sig" end mellem de andre graviditeter og at det så derfor ikke går så hurtigt. 

Men har fået en tid til scanning på tirsdag. Glæder mig til at få vished! Det er bare SÅ dum en fornemmelse jeg går rundt med for tiden. Hader det. Er bange for at knytte mig for meget til noget der måske ikke er der, men er også bange for ikke at knytte mig.. 

Men må bar lige have tålmodighed nogle dage endnu..

Ej hvor blir det spændende på tirsdag. Måske kan man endda se kønnet, hvis I er interesseret i at vide det? Men en fin, levende baby er selvfølgelig nr1. Krydser fingre for at alt er tiptop inde i hulen :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg ved ikke rigtig om jeg synes den vokser hvis jeg skal være helt ærlig.. har taget billeder løbende, men synes det er lidt svæt at se en udvikling.. men tænker også at det kan være fordi det er 4 1/2 år siden jeg sidst var gravid og min krop har haft mere tid til at "komme sig" end mellem de andre graviditeter og at det så derfor ikke går så hurtigt.

Men har fået en tid til scanning på tirsdag. Glæder mig til at få vished! Det er bare SÅ dum en fornemmelse jeg går rundt med for tiden. Hader det. Er bange for at knytte mig for meget til noget der måske ikke er der, men er også bange for ikke at knytte mig..

Men må bar lige have tålmodighed nogle dage endnu..

Jeg forstår dig godt - og må tilstå at det først er efter NF og bekræftelsen på at der er noget derinde, der har det godt og vokser som det skal, at jeg føler en anderledes, sammenlignet med før, tilknytning.

Det handlede både om at det rent faktuelt, med større risici, kan gå begge veje inden uge 12 samt at jeg blødte en del og jeg ofte havde følelsen af at det ville gå til grunde.

Det ændrede sig heldigvis efter NF.

Jeg håber at I får en rigtig god oplevelse ved scanningen tirsdag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sagtens sætte mig ind i dine tanker MX4 - jeg havdet det præcis sådan med vores datter og igen ved denne graviditet. Jeg har meget svært ved at forhold mig til, at der forhåbentlig er en sund og rask baby i maven, og det sammen med frygten for om alt er ok gør, at jeg har meget svært ved at knytte mig allerede nu. Ja jeg har kvalme og er træt, og min mave voksede fra uge 4 til 8, men siden da synes jeg ikke, der er sket noget, men ellers kan jeg ikke mærke, jeg er gravid. Det hjalp efter NF sidst, selvom jeg synes det var den mest surrealistiske oplevelse at et lille menneske hoppe rundt inden i mig, når jeg nu ikke kunne mærke noget. Men det hjalp ikke mindst på det at turde begynde glæde sig, men den sådan voldsomme tilknytning kom først, da jeg begyndte at mærke liv omkring uge 20.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, håber også bare at alt er som det skal være, at baby er sund og rask og at jeg får fred i sindet, og kan begynde at glæde mig rigtigt igen. 

Jeg ved ikke om vi vil vide kønnet. Det har vi ikke vidst de andre gange, og det har været en dejlig overraskelse hver gang. 

Men måske nysgerrigheden tager over...:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

^ Hvis det stod til min kæreste så ville han også vente. Men han har så tilfældigvis en virkelig utålmodig og yderst nysgerrig kæreste :D 

 

Køber man så kun hvidt, gråt og lysebrunt tøj? Hvordan forbereder man sig? Jeg er ideforladt når det kommer til ikke at kende kønnet  :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil også vide det og regner med en kønscanning der 14+ :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

^ Hvis det stod til min kæreste så ville han også vente. Men han har så tilfældigvis en virkelig utålmodig og yderst nysgerrig kæreste :D

 

Køber man så kun hvidt, gråt og lysebrunt tøj? Hvordan forbereder man sig? Jeg er ideforladt når det kommer til ikke at kende kønnet  :lol

 

Ja man går efter tøj i neutrale farver, sengetøj der kan gå til begge køn, og så sørger man for at lade være med at købe alt for meget på forhånd ;) Den første tid er lift, dyne, autostol, bleer, stofbleer, bløde bukser og trøjer alligevel det eneste, man bruger. Det kan snildt lade sig gøre - tro mig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er blevet ramt af et nyt graviditessymptom: Jeg er begyndt at strikke :D :D

 

Det havde jeg ikke set komme. Jeg kan godt men gider sjældent. Men baby skal altså ha hjemmestrikkede undertrøjer i silkeuld, har jeg bestemt, og der er ingen andre som gider strikke dem så nu er jeg startet i god tid i håb om at jeg så når at få lavet et par stykker inden fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen, der bruger graviditetssele i bilen?

 

Jeg tænker, at det nok er en ide at anskaffe en, men hvis den ikke er nem at flytte fra bil til bil, kommer jeg kun til at bruge den i min egen bil, hvilket ikke hjælper meget, hvis jeg kører med kollega eller manden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen, der bruger graviditetssele i bilen?

 

Jeg tænker, at det nok er en ide at anskaffe en, men hvis den ikke er nem at flytte fra bil til bil, kommer jeg kun til at bruge den i min egen bil, hvilket ikke hjælper meget, hvis jeg kører med kollega eller manden...

Jeg har aldrig haft en men hvis man kører meget tænker jeg da det er det sikreste at bruge. Vi har ikke selv bil så det er ikke rigtig aktuelt... så jeg kan desværre ikke svare på hvordan med at flytte rundt med den.

 

Ok det var godt nok et tamt svar, undskyld :D måske du sku smide spørgsmålet op i det alm gravidforum her på bk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok jeg er vist bare blevet til min bedstemor... ud over at være i gang med at strikke har jeg også i dag lavet syltetøj :D :D

 

Jeg opdagede at vi har modne solbær på buskene udenfor så det var bare at gå i gang. Med diabetes vil jeg gerne prøve at lære at lave sukkerfri sager, så nu træner jeg i at lære at lave syltetøj. Jeg skal dog ha noget andet sødemiddel, for det jeg brugte var der stevia i og det smager altså for meget igennem efter min mening.

 

Hvad blir det næste... porcelænsmaling måske...? Korsstingsbroderi?? :rolleyes  :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen graviditetssele - og vidste faktisk ikke engang at det fandtes  :P

 

Jeg læser i Aarhus og cykler til og fra studiet/klinik. Det er min kæreste der kører på arbejde. 

Tænker ikke at det er nødvendigt så lidt vi bruger bilen? Men det skal jeg nok udtale mig om når maven vokser  -_-

 

 

Jeg vil vildt gerne lære at strikke og hækle. Har købt hæklepinde, garn og bog om hvordan man hækler figurer. 

Men jeg forstår virkelig ikke de opskrifter.

 

Vi skal snart på en lille sommerferie ved min kærestes familie. Der kommer hans farmor også - og hun er en haj til at strikke og hækle. Så forventer at jeg kan finde ud af det når jeg tager hjem efter en uge med hende  :P

 

Til gengæld kan jeg finde ud af at sy. Har en kreativ uddannelse bag mig og selvom jeg ikke bruger den mere, så synes jeg det er lidt hyggeligt at sy ind imellem.

Jeg har syet en babynest til min veninde som lige har født en pige - og når vi kender kønnet så skal jeg også igang med at lave en til rejen  :baby1

post-12962-0-29913200-1468082132_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen graviditetssele - og vidste faktisk ikke engang at det fandtes  :P

 

Jeg læser i Aarhus og cykler til og fra studiet/klinik. Det er min kæreste der kører på arbejde. 

Tænker ikke at det er nødvendigt så lidt vi bruger bilen? Men det skal jeg nok udtale mig om når maven vokser  -_-

 

 

 

Jeg har aldrig haft en men hvis man kører meget tænker jeg da det er det sikreste at bruge. Vi har ikke selv bil så det er ikke rigtig aktuelt... så jeg kan desværre ikke svare på hvordan med at flytte rundt med den.

 

Ok det var godt nok et tamt svar, undskyld :D måske du sku smide spørgsmålet op i det alm gravidforum her på bk?

 

 

Jeg har 45 km hver vej på arbejde, så det bliver til nogle kilometer på vejene.

Min kollega bor tæt på, så vi skiftes til at køre, når det passer i kalenderen.

Dertil kører jeg med manden på arbejde to dage om ugen, for der kører vi ca. samtidig alligevel.

De dage der så bliver til overs, kører jeg selv :)

 

Og når jeg jævnligt kører i tre forskellige biler, så skal den være nem at flytte - ellers kommer den jo bare til at være fast i en bil, og så hjælper det jo ikke meget.

 

På den ene side tænker jeg også, om det mon er nødvendigt.

Omvendt er den nok god at have, hvis der skulle ske et uheld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 45 km hver vej på arbejde, så det bliver til nogle kilometer på vejene.

Min kollega bor tæt på, så vi skiftes til at køre, når det passer i kalenderen.

Dertil kører jeg med manden på arbejde to dage om ugen, for der kører vi ca. samtidig alligevel.

De dage der så bliver til overs, kører jeg selv :)

Og når jeg jævnligt kører i tre forskellige biler, så skal den være nem at flytte - ellers kommer den jo bare til at være fast i en bil, og så hjælper det jo ikke meget.

På den ene side tænker jeg også, om det mon er nødvendigt.

Omvendt er den nok god at have, hvis der skulle ske et uheld.

Jeg køre aldrig uden. Jeg har brugt den siden jeg testede positiv. Den er nem nok at flytte fra bil til bil. Den gør ikke noget i forhold til hvor stor maven er, men dem forhindre selen i, at trykke baby hvis man køre galt. Jeg ville købe en. De koster kun 300-400 kr fra nye.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køre aldrig uden. Jeg har brugt den siden jeg testede positiv. Den er nem nok at flytte fra bil til bil. Den gør ikke noget i forhold til hvor stor maven er, men dem forhindre selen i, at trykke baby hvis man køre galt. Jeg ville købe en. De koster kun 300-400 kr fra nye.

 

Det lyder godt, at de er nemme at flytte. Så er det nok høje tid, at jeg får købt en :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saga det er i den kommende uge I får svar på blodprøven? Har det været nogle lange dage?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saga det er i den kommende uge I får svar på blodprøven? Har det været nogle lange dage?

Jeg forventer først at få svar sidst på ugen da det jo var om torsdagen jeg fik taget blodprøven og vi fik at vide der ville gå ca 14 dage.

 

Jeg syns egentlig det går ok med at vente, jeg er optimist og tror vi får godt svar. Men det er da et punktum som jeg glæder mig meget til at få sat! Tak fordi du tænker på mig  :kiss

 

I morgen skal jeg på Skejby til JM (ikke kendt JM ordning men en fra diabetes-teamet), læge og diætist. Jeg er spændt på hvad de siger til mine blodsukre, som ærligt talt har været meget svære at få under kontrol, og håber diætisten har nogle flere guldkorn til mig, for jeg har virkelig kæmpet med det den sidste 1½ uge, har gjort alt hvad jeg kunne for at spise efter anbefalingerne, og har alligevel målt alt for mange for høje værdier :( håber det kan justeres med mere insulin og måske flere kostråd. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen graviditetssele - og vidste faktisk ikke engang at det fandtes  :P

 

Jeg læser i Aarhus og cykler til og fra studiet/klinik. Det er min kæreste der kører på arbejde. 

Tænker ikke at det er nødvendigt så lidt vi bruger bilen? Men det skal jeg nok udtale mig om når maven vokser  -_-

 

 

Jeg vil vildt gerne lære at strikke og hækle. Har købt hæklepinde, garn og bog om hvordan man hækler figurer. 

Men jeg forstår virkelig ikke de opskrifter.

 

Vi skal snart på en lille sommerferie ved min kærestes familie. Der kommer hans farmor også - og hun er en haj til at strikke og hækle. Så forventer at jeg kan finde ud af det når jeg tager hjem efter en uge med hende  :P

 

Til gengæld kan jeg finde ud af at sy. Har en kreativ uddannelse bag mig og selvom jeg ikke bruger den mere, så synes jeg det er lidt hyggeligt at sy ind imellem.

Jeg har syet en babynest til min veninde som lige har født en pige - og når vi kender kønnet så skal jeg også igang med at lave en til rejen  :baby1

Hov glemte at svare den her - den er virkelig yndig den babynest! Rigtig god ide at lave sådan en når du nu har hænderne og symaskinen til det. Min mor lavede faktisk babynest til min niece og nevø men vi takkede nej sidst, ved ikke om vi vil have en, jeg syns ikke rigtig jeg har manglet en før, selv om den jo ser smart ud...  :chin: Nå jeg overvejer :)

 

Det er med garanti den bedste måde at lære at nørkle at sidde ved siden af nogen som kan finde ud af det. Håber det blir hyggeligt og lærerigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok jeg er vist bare blevet til min bedstemor... ud over at være i gang med at strikke har jeg også i dag lavet syltetøj :D :D

 

Jeg opdagede at vi har modne solbær på buskene udenfor så det var bare at gå i gang. Med diabetes vil jeg gerne prøve at lære at lave sukkerfri sager, så nu træner jeg i at lære at lave syltetøj. Jeg skal dog ha noget andet sødemiddel, for det jeg brugte var der stevia i og det smager altså for meget igennem efter min mening.

 

Hvad blir det næste... porcelænsmaling måske...? Korsstingsbroderi?? :rolleyes  :lolhit

Lækkert når der går bedstemor i den :yay

Min mormor har også diabetes og både mor og jeg har lavet marmelade til hende. Jeg kan først og fremmest anbefale at bruge flydende sødemiddel frem for det faste, der ligner sukkerkrystaller (der skal bruges alt for meget, så det smager alt for meget igennem). Mener min mor brugte flydende stevia en gang og det brød jeg mig heller ikke om. Det er selvfølgelig smag og behag, men jeg synes vi har fået de bedste resultater med "perfekt sød" fra det der hed isis, inden de fandt ud af at lave navnet om. Det er flydende og der skal ikke bruges særligt meget af det :)  

 

Har ingen graviditetssele - og vidste faktisk ikke engang at det fandtes  :P

 

Jeg læser i Aarhus og cykler til og fra studiet/klinik. Det er min kæreste der kører på arbejde. 

Tænker ikke at det er nødvendigt så lidt vi bruger bilen? Men det skal jeg nok udtale mig om når maven vokser  -_-

 

 

Jeg vil vildt gerne lære at strikke og hækle. Har købt hæklepinde, garn og bog om hvordan man hækler figurer. 

Men jeg forstår virkelig ikke de opskrifter.

 

Vi skal snart på en lille sommerferie ved min kærestes familie. Der kommer hans farmor også - og hun er en haj til at strikke og hækle. Så forventer at jeg kan finde ud af det når jeg tager hjem efter en uge med hende  :P

 

Til gengæld kan jeg finde ud af at sy. Har en kreativ uddannelse bag mig og selvom jeg ikke bruger den mere, så synes jeg det er lidt hyggeligt at sy ind imellem.

Jeg har syet en babynest til min veninde som lige har født en pige - og når vi kender kønnet så skal jeg også igang med at lave en til rejen  :baby1

Hvis farmor ikke hjælper (hvilket jeg dog har svært ved at forestille mig) eller du bare er utålmodig inden da, så kan youtube videoer også virkelig anbefales. Håber det lykkedes at lære det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lækkert når der går bedstemor i den :yay

Min mormor har også diabetes og både mor og jeg har lavet marmelade til hende. Jeg kan først og fremmest anbefale at bruge flydende sødemiddel frem for det faste, der ligner sukkerkrystaller (der skal bruges alt for meget, så det smager alt for meget igennem). Mener min mor brugte flydende stevia en gang og det brød jeg mig heller ikke om. Det er selvfølgelig smag og behag, men jeg synes vi har fået de bedste resultater med "perfekt sød" fra det der hed isis, inden de fandt ud af at lave navnet om. Det er flydende og der skal ikke bruges særligt meget af det :)  

 

Hvis farmor ikke hjælper (hvilket jeg dog har svært ved at forestille mig) eller du bare er utålmodig inden da, så kan youtube videoer også virkelig anbefales. Håber det lykkedes at lære det :D

Tak for tip om sødemidler  :super jeg vil helt sikkert styre udenom stevia, det er sikkert fint til lakridser men jeg syns virkelig ikke det er så fint i syltetøj. (Ja ISIS fandt ud af deres navn ikke var så heldigt alligevel :D jeg mener produkterne hedder AESIS nu)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til endnu et Skejby-tjek, og de var egentlig pænt tilfreds med kost og blodsukre så jeg fortsætter bare det bedste jeg kan. Mit langtidsblodsukker er heldigvis flot faldende, så det er jo bevis på det går den rigtige vej.

 

Snakken med jordemoder fra diabetes teamet kom ind på nogle af de ting jeg kan forvente ifbm at skulle føde med diabetes. Det er lidt af nogle kameler at sluge for mig, som gerne vil føde så naturligt som muligt og helst ville have født ambulant. Det kommer så bare ikke til at ske. Jeg og baby skal overvåges under hele fødslen og der er stor sandsynlighed for at vi skal være indlagt 1-2 dage eller mere for at sikre sig at både mit og babys blodsukre blir stabile. Der er en vis risiko for at baby skal overføres til børneafd straks efter fødslen, hvor jeg vil være nødt til at blive på fødegangen indtil min blødning er under kontrol og jeg har været oppe og tisse. Det gør helt ondt i hjertet at tænke på at blive adskilt så det håber jeg virkelig ikke blir nødvendigt! Hvis det skulle ske vil babys far gå med baby på børneafd, og jeg må komme så snart jeg kan... Det er også sandsynligt at jeg skal sættes i gang før tid, hvilket i dag ramte mig da jeg kiggede i kalenderen og kan se at jeg er 38+3 juleaften... Af mange grunde, men mest for at baby skal blive så klar til livet som muligt, ville jeg foretrække at gå til termin hvis det er muligt. Men jeg vil selvfølgelig følge lægernes anbefalinger i alt det her. Det vigtigste er at få et sundt barn men lige nu er jeg lidt ked af at udsigterne til indlæggelse og indgreb er så overvældende. Nu har jeg i det mindste noget tid til at vænne mig til tanken og indstille mig på hvad der sandsynligvis kommer til at ske.

 

Hvis alt går vel skal jeg nu ikke se Skejby sygehus igen før 18/8 hvor jeg skal til MD scanning mm :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

^ Hvor dejligt at det gik godt mht blodsukker / kost! Det virker også til at du virkelig har gjort dit for at få styr på det! :)

 

Jeg kan godt forestille mig at det må være en stor mundfuld at få beskeden om muligvis at blive adskilt fra din baby efter fødslen - og jeg håber for dig at det ikke bliver nødvendigt. Men som du selv skriver, så har du noget tid til at indstille dig på det - og det betyder virkelig meget.

De gør jo det absolut nødvendigste for at du og baby skal have - og får det godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER