MrsMe

Smalltalk...

956 indlæg i dette emne

Mine forældre har en trip trap stol stående fra da min nevø brugte den. Så hvis vi vil overtage den så køber vi bare babyindsatsen:)

Jeg synes også at det er super smart!

I skal bare være opmærksom på at babyindsats og plastik bøjle ikke passer til den gamle model af trip trap, den som havde træbøjle. De stole er ellers uopslidelige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad tror I jeres mave gemmer på?

Jeg føler mig næsten helt sikker på at det er en lille pige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte barnevogn i torsdags. En Basson Nordic Lux med drejehjul. Jeg kendte den ikke og var inden sikker på at jeg ville have en Emaljunga eller en Odder, formodentligt en nyere brugt. Men da vi så ankom forelskede vi os dybt i Emaljungaen pga drejehjulene, men hjulene skulle af før den kunne være i bagagerummet, men det var stadig den vi ville have. Da vi så lige ville tjekke priser i nabobutikken som så både havde Emaljunga og Basson og sælgeren forklarede at de kan alt det samme men at Emaljungaen er Audien og Basson en Toyota. Så det er en god og solid vogn men ikke lige så lyksuriøs. Og jeg synes at den er rigtig lækker og den kan snildt gå i bagagerummet. Derudover kan den laves om til klapvogn på trods af et liggemål på 97 cm.

Derudover købte vi en tre pak, med skråstol, vugge og højstol der kan klikkes på det samme træstativ. Ligesom det hele kan klappes sammen så det er genialt at have med på besøg. Egentligt mest købt pga. af skråstolen (vi har nemlig vugge i forvejen) da jeg inden drømte om en triptrap med newbornsæt så baby kan sidde med ved bordet fra helt spæd, men hele sættet vi købte kostede 1500, hvilket en brugt triptrapstol løber op i inden man har købt alle de forskellige dele og så skal den formentlig oven i købet have en klat maling.

Puslebord købte vi næsten med det samme da jeg fandt et rigtig fint Disney smallworld med store gode skuffer brugt på nettet.

Derudover har vi fået rigtig meget tøj, legetøj osv af venner og familie og også købt lidt. Så føler at vi er vældig godt på vej. Men mangler RIGTIG meget endnu. Specielt af de store ting såsom autostol, babyalarmer og tremmeseng.

Puhha vi har overhovedet ikke købt noget endnu. Og jeg er helt stresset over alt det vi skal ha købt.

Hvad er en tre pak? Det lød smart ....:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad tror I jeres mave gemmer på?

Jeg føler mig næsten helt sikker på at det er en lille pige

 

I have absolutely no clue :) Det havde jeg heller ikke med vores datter.

 

Sidste gang var manden sikker på, det var en pige, og det er hans også overbevist om denne gang, men det finder vi først ud af til januar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah crap - synes ellers kvalmen og madleden var på retur i sidste uge, men de sidste par dage har den da været tilbage for fuld tryk *suk*. Det er absolut den trælse side ved graviditet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan virkelig ikke blive enig med mig selv, om jeg vil have en barnevogn med drejehjul eller ej.

Den ene dag tænker jeg, at jeg gerne vil have det - den anden, at jeg gerne vil spare pengene...

 

Det er jo helt klart nemmere at komme rundt med drejehjul - fx i supermarked.

Men omvendt må det jo også være rimelig nemt uden drejehjul - jeg har bare ikke helt nogen fornemmelse af, hvor meget forskel der vil være i dagligdagen.

 

Der findes ikke ret mange brugte vogne med drejehjul til salg, så på brugtmarkedet koster det nemt 3.000 kr. ekstra, hvis der skal drejehjul.

Vil jeg give 3.000 kr. for det...

 

Hvad tænker I? Nogen der har erfaringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan virkelig ikke blive enig med mig selv, om jeg vil have en barnevogn med drejehjul eller ej.

Den ene dag tænker jeg, at jeg gerne vil have det - den anden, at jeg gerne vil spare pengene...

 

Det er jo helt klart nemmere at komme rundt med drejehjul - fx i supermarked.

Men omvendt må det jo også være rimelig nemt uden drejehjul - jeg har bare ikke helt nogen fornemmelse af, hvor meget forskel der vil være i dagligdagen.

 

Der findes ikke ret mange brugte vogne med drejehjul til salg, så på brugtmarkedet koster det nemt 3.000 kr. ekstra, hvis der skal drejehjul.

Vil jeg give 3.000 kr. for det...

 

Hvad tænker I? Nogen der har erfaringer?

 

Da vi kiggede barnevogn for et par år siden, syntes jeg også, drejehjul var virkelig smart, så det skulle vi da have. Vi købte også en med drejehjul (mener den hed Trille), men efter kun et par måneders brug kom vi af med den og fik en med almindelig hjul. Den var simpelthen umulig at styre. Så snart der det mindste bump på vejen, eller man skulle op over en kantsten, begyndte hjulene at dreje rundt, og så skulle man løfte forhjulene og nærmest kaste dem ned i jorden. Vi var ved at blive idioter. Det var lidt ligesom en indkøbsvogn, hvor hjulene nogen gange "spasser" ud - hvis du har prøvet det ;)

 

Om det generelt er sådan med drejehjul, eller om den model vi havde bare var specielt umulig, ved jeg ikke, men drejehjul kan ihvertfald ikke anbefales herfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh, synes bare slet ikke, jeg kan beslutte mig om den barnevogn...

 

Jeg tænker også lidt, at hvis jeg vælger en uden drejehjul, kunne det være udslaget til, at vi køber en autostol med i-size. Så har vi jo lige 2-3000 kr. at gøre med. Og i-size er måske vigtigere end drejehjul... Omvendt kunne der nok findes penge i budgettet til begge dele...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ufff har lavet en baby udstyrs indkøbsliste, og fundet priser. Det blev over 20.000 kr, det må altså kunne gøres billigere :(

Jeg synes at jeg valgte billige produkter fra Coop's webshop og brugt... :/

Og det var endda uden tøj for vi har fået så meget brugt så håber det bliver minimum...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bare været en stor plukkeve de sidste 14 dage, kan ikke helt finde ud af, hvornår jeg skal ringe til fg, de har jo travlt med babyboom :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ufff har lavet en baby udstyrs indkøbsliste, og fundet priser. Det blev over 20.000 kr, det må altså kunne gøres billigere :(

Jeg synes at jeg valgte billige produkter fra Coop's webshop og brugt... :/

Og det var endda uden tøj for vi har fået så meget brugt så håber det bliver minimum...

Prøv at del din liste, det hjælper mere, hvis vi skal komme med råd :) vi skal kun have nye baby alarmer, en doula og en strækvikle denne gang :) alligevel er det dyre end sidst :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bare været en stor plukkeve de sidste 14 dage, kan ikke helt finde ud af, hvornår jeg skal ringe til fg, de har jo travlt med babyboom :unsure

Ring hvis du er utryg søde. Er det konstant, altså er maven hård i lang tid? Eller er det regelmæssigt/vedvarende?

 

Jeg havde VIRKELIG mange plukveer i sidste graviditet, som ikke gjorde det fjerneste andet end at genere mig, jeg var helt lukket da jeg mødte til igangsættelse 40+5. Plukveer trækker livmoderen sammen "sådan lidt på kryds og tværs" mens veer/opstartsveer trækker livmoderen sammen i toppen så man åbner sig - sådan forklarede en JM mig det. Når jeg havde ondt var det fordi jeg var øm i underlivet, pga ligamenter og bækkensmerter osv. Flere gange var min livmor hård i over en time ad gangen, og flere gange havde jeg regelmæssige plukveer med 2-5 min interval i en time eller mere, inden det aftog. Jeg fik at vide at jeg skulle lægge mig og hvile, og hvis det ikke aftog efter 1-2 timer skulle jeg kontakte fg, eller selvfølgelig hvis det var tiltagende eller der var blod/sivende vand el lign.

 

Jeg ved ikke om det beroliger dig lidt? Hvis du frygter abort/tidlig fødsel syns jeg du skal prøve at blive undersøgt og forhåbentlig blive beroliget :kram2

 

Man har bare flere plukveer og mærker dem mere for hver graviditet. Citat min JM :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at del din liste, det hjælper mere, hvis vi skal komme med råd :) vi skal kun have nye baby alarmer, en doula og en strækvikle denne gang :) alligevel er det dyre end sidst :oops

Spændende med doula, hvad koster det egentlig? Får du anbefalet en eller hvordan finder du en god en?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ring hvis du er utryg søde. Er det konstant, altså er maven hård i lang tid? Eller er det regelmæssigt/vedvarende?

Jeg havde VIRKELIG mange plukveer i sidste graviditet, som ikke gjorde det fjerneste andet end at genere mig, jeg var helt lukket da jeg mødte til igangsættelse 40+5. Plukveer trækker livmoderen sammen "sådan lidt på kryds og tværs" mens veer/opstartsveer trækker livmoderen sammen i toppen så man åbner sig - sådan forklarede en JM mig det. Når jeg havde ondt var det fordi jeg var øm i underlivet, pga ligamenter og bækkensmerter osv. Flere gange var min livmor hård i over en time ad gangen, og flere gange havde jeg regelmæssige plukveer med 2-5 min interval i en time eller mere, inden det aftog. Jeg fik at vide at jeg skulle lægge mig og hvile, og hvis det ikke aftog efter 1-2 timer skulle jeg kontakte fg, eller selvfølgelig hvis det var tiltagende eller der var blod/sivende vand el lign.

Jeg ved ikke om det beroliger dig lidt? Hvis du frygter abort/tidlig fødsel syns jeg du skal prøve at blive undersøgt og forhåbentlig blive beroliget :kram2

Man har bare flere plukveer og mærker dem mere for hver graviditet. Citat min JM :)

Det er konstant hårdt, jeg havde jo ikke ondt ved Im og jeg var jo i fare for for tidlig fødsel sidst :( så jeg aner jo faktisk ikke, hvordan veer skal føles :( jeg tror jeg ringer i morgen, hvis det stadigvæk er slemt :) så skal jeg heller ikke vække Im nu :) du er dejlig :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende med doula, hvad koster det egentlig? Får du anbefalet en eller hvordan finder du en god en?

Jeg skal give 7500 :blush jeg fik anbefalet en :) prøv at kigge på dem, der er uddannet fra mayas fødeklinik :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige kommet hjem efter 6 dages ferie med ungerne hos min familie :7himmel

 

Jeg syns godt nok det var lidt hårdt, selv om det ikke var nogen speciel krævende ferie, men jeg blir hurtigt træt og skal hvile, og meget hurtigt forpustet bare af en lille gåtur på stranden fx. Nu hvor jeg er blevet genforenet med min mand klager han over at min mave er KÆMPE :D jeg må vist snart ha taget mavebilled igen.

 

post-3655-0-21373200-1469306855_thumb.jp

Ferie ved Vorupør

(Alexander med ryggen til, Lilly med stangtennis, Melissa med solbriller, mig med grin, Mathilde med solglød i kinderne)  :kuller

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt Saga! Og sikke et held med vejret ☺️☀️

Ja - du må snart opdatere mavebilledetråden!

Min er godt nok også vokset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er konstant hårdt, jeg havde jo ikke ondt ved Im og jeg var jo i fare for for tidlig fødsel sidst :( så jeg aner jo faktisk ikke, hvordan veer skal føles :( jeg tror jeg ringer i morgen, hvis det stadigvæk er slemt :) så skal jeg heller ikke vække Im nu :) du er dejlig :kiss

Glad for at hjælpe. Jeg glemte at skrive de sikkert vil tjekke dig for blærebetændelse da det kan gi mange plukveer. Jeg får plukveer bare af at ha fuld blære :rolleyes

PS pas nu på dig søde og få hvilet i løbet af dagen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigermor har givet os en kønsscanning :D så nu har jeg booket en tid 3/8 som desværre var tidligst ledige mulighed - for nu hvor det er besluttet kan jeg virkelig ikke vente på at få kønnet afsløret. :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt Saga! Og sikke et held med vejret ☺☀

Ja - du må snart opdatere mavebilledetråden!

Min er godt nok også vokset

Jeg prøvede at ta mavebilled i morges men ærligt så kan jeg slet ikke se forskel fra for 2 uger siden :unsure det syns jeg man kan i virkeligheden... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste gik med til kønsscanning da vi var i sommerhus ☀️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber sådan at jeg får overtalt min mand til at vi ikke skal kende kønnet igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre end mig, der slet ikke har mærket liv endnu???

 

Eller har ihvert fald ikke lagt mærke til noget... Det er jo noget med, at det starter med bobler - hvordan føles de egentlig??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller intet mærket endnu. Men tænker, at som førstegangsfødende, så mærker man det først senere?

Måske omkring uge 20-23 stykker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller intet mærket endnu. Men tænker, at som førstegangsfødende, så mærker man det først senere?

Måske omkring uge 20-23 stykker?

 

Jordemoder sagde, at jeg skulle mærke liv første gang mellem uge 18 og 22 - dvs. om 1 til 3 uger for mig. Og så mærke liv hver dag fra uge 25.

Så der er stadig noget tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER