Pumpkins

Gravid - smalltalk 2

1,230 indlæg i dette emne

Alura: prøv at snak den igennem med din JM (jeg er ikke lige klar over hvordan Sverige fungerer men du går til kontroller, ikke?). Måske er nogle af dine ønsker allerede rutine og egentlig ikke så vigtige at skrive ind af den grund. Så du kunne nøjes med det der evt er særlig svært for dig. Altså fx behøver man ikke skrive "jeg ønsker så få indgreb som muligt" for det ønsker din fødsels JM også. Men hun har måske brug for at vide hvis det er noget du er særlig bange for fx nåle/at være alene eller hvad det ku være, med udgangspunkt i lige dig og din historie. Jeg tænker det er vigtigt at skrive i tilfælde af man ikke føler sig i stand til at forklare sig når man kommer på fødestuen. Men for det meste starter det mindre hektisk og der ER tid til at snakke lidt med JM inden det tager fart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Alura kan du prøve at skrive her hvad du tænker? Hvis det ikke er for personligt selvfølgelig :kram

Det kan være at vi andre kan gøre det kortere (og måske selv få sat nogle tanker igang :whistling)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så står den på sidste dag på job inden barsel - skal møde ind i en aftenvagt, men det er nok godt nok, da jeg er vågnet op med snot, ondt i halsen, betændelse i øret og noget øjenbetændelse :O

Sikke en måde at starte sin barsel på :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alura: prøv at snak den igennem med din JM (jeg er ikke lige klar over hvordan Sverige fungerer men du går til kontroller, ikke?). Måske er nogle af dine ønsker allerede rutine og egentlig ikke så vigtige at skrive ind af den grund. Så du kunne nøjes med det der evt er særlig svært for dig. Altså fx behøver man ikke skrive "jeg ønsker så få indgreb som muligt" for det ønsker din fødsels JM også. Men hun har måske brug for at vide hvis det er noget du er særlig bange for fx nåle/at være alene eller hvad det ku være, med udgangspunkt i lige dig og din historie. Jeg tænker det er vigtigt at skrive i tilfælde af man ikke føler sig i stand til at forklare sig når man kommer på fødestuen. Men for det meste starter det mindre hektisk og der ER tid til at snakke lidt med JM inden det tager fart.

 

Jeg var til JM i går, men havde selvfølgelig ikke min svenske udgave af fødselsplanen klar, så må tage den med hende næste gang. Derudover synes jeg at det er svært, fordi jeg jo ikke har nogen garanti for at jeg ender på noget bestemt sygehus. Herovre bliver man ikke tilknyttet noget sted på forhånd, men vælger på dagen selv, hvor man gerne vil hen. Jeg har selvfølgelig en præference, men det hele afhænger af, om der er ledigt på det valgte sted på dagen (og min præference er det mindste sted med normalt kun plads til fem fødende og pt. kun kapacitet til tre, så chancen for at blive afvist er rimelig overhængende). De gør tingene ret forskelligt fra sted til sted, så hvis jeg tager udgangspunkt i, hvad der er 'normal' procedure det ene sted, gælder det ikke nødvendigvis det næste sted. Så vil jeg næsten hellere gå med livrem og seler.

 

Hvis jeg ender i København, hvilket jeg jo helst vil, så risikerer jeg at det kommer til at tage ret lang tid at komme derover. Vi taler omkring fem timer i værste fald, fra jeg opdager at 'nu er det nu', afhængigt af om jeg selv kan køre (er fysisk i stand til det) eller min mand kan (er hjemme og har nået at få sit kørekort inden) eller om jeg skal vente på min mor, som bor tre timer væk. Så i tilfælde af den danske version, så tør jeg ikke rigtig at satse på, at der bliver tid til en masse snak med JM på hospitalet inden. Så vil gerne have at alt som er vigtigt for mig at få kommunikeret, står i fødselsplanen, i fald jeg ikke selv er i stand til at føre de store samtaler, når vi når frem :rolleyes 

 

Nå, jeg prøver at gøre det så kortfattet, som jeg synes at det er muligt. De af jer der har skrevet en fødselsplan; hvor lang har jeres været? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alura kan du prøve at skrive her hvad du tænker? Hvis det ikke er for personligt selvfølgelig :kram

Det kan være at vi andre kan gøre det kortere (og måske selv få sat nogle tanker igang :whistling)

 

Er ikke blevet færdig endnu, den er stadig under udarbejdelse :) Men jeg smider en kopi ind i min tråd, når den engang bliver klar.

 

Jeg ved heller ikke om den er for lang, for jeg aner jo ikke hvad 'normalen' er for sådan en? :chin: Pt. har jeg lige sneget mig om på tredje Word side, men det står jo meget i punktform og derfor er det ikke slet så overvældende, som det lyder, for der er jo meget luft imellem teksten og punkterne. Den er sikkert til den lange side, men om den er for lang, det er svært at bedømme, synes jeg.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så står den på sidste dag på job inden barsel - skal møde ind i en aftenvagt, men det er nok godt nok, da jeg er vågnet op med snot, ondt i halsen, betændelse i øret og noget øjenbetændelse :o

Sikke en måde at starte sin barsel på :(

 

Skønt med sidste arbejdsdag :yay

 

Jeg startede min første barselsdag med at tage en syg (rigtig mandesyg) mand med hjem fra arbejde. Han endte med at være syg i næsten tre uger og inden der var gået en halv uge, var jeg også selv blevet syg og var sløj i næsten to uger også. Heller ikke lige den fantastiske start, som jeg havde drømt om <_< Håber at det går hurtigt over hos dig :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår mærkede I trætheden? Jeg kan ikke helt finde ud af om det skyldes det ene eller andet her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår mærkede I trætheden? Jeg kan ikke helt finde ud af om det skyldes det ene eller andet her.

Allerede fra dagen efter æl begge gange <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så står den på sidste dag på job inden barsel - skal møde ind i en aftenvagt, men det er nok godt nok, da jeg er vågnet op med snot, ondt i halsen, betændelse i øret og noget øjenbetændelse :O

Sikke en måde at starte sin barsel på :(

Jeg har heller ikke bestilt andet end at pudse næse og hoste de sidste 3 uger, så de sidste 2 arbejdsuger + første uges barsel.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke bestilt andet end at pudse næse og hoste de sidste 3 uger, så de sidste 2 arbejdsuger + første uges barsel.. <_<

Hvor er det bare typisk altså! Vi har trodsalt fået godt vejr :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare typisk altså! Vi har trodsalt fået godt vejr :yay

Dét har vi! Næsten på slaget... :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dét har vi! Næsten på slaget... :yay

Jep! Det er SÅ meget planlagt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, bliver godt nok straffet i dag, efter 5 timer i går, hvor jeg sad og fjernede ukrudt mellem fliserne.

Har så ondt i min lænd og ved min lyske. Ved ikk om det omkring lysken/underlivet kan være plukveer. Men synes godt nok det irriterende at blive straffet for noget så stille som at sidde og fjerne ukrudt. Stakkels mand, hvis han skal stå for have arbejdet hele sommeren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke noget med at man som gravid må spise ligeså mange sodavandsis som man overhovedet kan?! :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, bliver godt nok straffet i dag, efter 5 timer i går, hvor jeg sad og fjernede ukrudt mellem fliserne.

Har så ondt i min lænd og ved min lyske. Ved ikk om det omkring lysken/underlivet kan være plukveer. Men synes godt nok det irriterende at blive straffet for noget så stille som at sidde og fjerne ukrudt. Stakkels mand, hvis han skal stå for have arbejdet hele sommeren.

 

Jeg er i snart seks måneder blevet straffet bare for at gå op og tømme postkassen nærmest - så jo, det kan godt passe, men det er dæleme træls og frustrerende <_< Det har også taget mig rigtig lang tid at acceptere bare nogenlunde, at jeg nærmest ingenting kan fysisk lige nu. Holder bare fast i tanken om, at det jo forhåbentlig bliver normalt igen, når fødslen er overstået :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke noget med at man som gravid må spise ligeså mange sodavandsis som man overhovedet kan?! :P

 

Aner det ikke, men jeg gør det i hvert fald og også helt uden at skamme mig. Det virker nemlig fantastisk godt på min halsbrand :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i snart seks måneder blevet straffet bare for at gå op og tømme postkassen nærmest - så jo, det kan godt passe, men det er dæleme træls og frustrerende <_< Det har også taget mig rigtig lang tid at acceptere bare nogenlunde, at jeg nærmest ingenting kan fysisk lige nu. Holder bare fast i tanken om, at det jo forhåbentlig bliver normalt igen, når fødslen er overstået :)

Jamen altså, er jo ikk ret langt henne, der er jo ikk nogle ekstra kg endnu, kun 2-3 så det jo ikk galt.

Men er så bange for, hvis det nu skal udvikle sig til bækkenløsning, for skal jo være i gang helt frem til fødslen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen altså, er jo ikk ret langt henne, der er jo ikk nogle ekstra kg endnu, kun 2-3 så det jo ikk galt.

Men er så bange for, hvis det nu skal udvikle sig til bækkenløsning, for skal jo være i gang helt frem til fødslen

 

Kan ikke lige huske hvor langt du er henne, men mit startede i uge 10 og har været der lige siden, så man kan altså desværre godt være uheldig på den front :( Jeg bliver i teorien også straffet for blot at sidde i sofaen - eller ligge i min seng og sove - hvis jeg gør det for længe ad gangen. Her har løsningen været at veksle meget mellem at stå, sidde og ligge, så jeg ikke gør nogen af delene for længe af gangen. Så går det bedst. Men nu har jeg jo så også fået raget både bækkenløsning, problemer med iskiasnerven osv. til mig. Håber at du får lov at slippe udenom :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke lige huske hvor langt du er henne, men mit startede i uge 10 og har været der lige siden, så man kan altså desværre godt være uheldig på den front :( Jeg bliver i teorien også straffet for blot at sidde i sofaen - eller ligge i min seng og sove - hvis jeg gør det for længe ad gangen. Her har løsningen været at veksle meget mellem at stå, sidde og ligge, så jeg ikke gør nogen af delene for længe af gangen. Så går det bedst. Men nu har jeg jo så også fået raget både bækkenløsning, problemer med iskiasnerven osv. til mig. Håber at du får lov at slippe udenom :kram

Jeg er 15+6 og oplever lidt smerter når keg skal rejse mig fra sofaen, eller bukke mig for at tage strømper på, tørre benene efter badet eller lignede. Men tænker det måske (forhåbentlig) kun er fordi jeg var i haven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke noget med at man som gravid må spise ligeså mange sodavandsis som man overhovedet kan?! :p

Jo helt bestemt :D eller daim-is :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke noget med at man som gravid må spise ligeså mange sodavandsis som man overhovedet kan?! :p

Jeg tror faktisk at man SKAL! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, bliver godt nok straffet i dag, efter 5 timer i går, hvor jeg sad og fjernede ukrudt mellem fliserne.

Har så ondt i min lænd og ved min lyske. Ved ikk om det omkring lysken/underlivet kan være plukveer. Men synes godt nok det irriterende at blive straffet for noget så stille som at sidde og fjerne ukrudt. Stakkels mand, hvis han skal stå for have arbejdet hele sommeren.

Husk at være påpasselig med havearbejde/jord ift toxoplasmosis...

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at være påpasselig med havearbejde/jord ift toxoplasmosis...

:)

hvis man bare opretholder en god hygiejne så sker der ikke noget. Og det var lidt ukrudt mellem fliserne hehe ☺️ Så der regner jeg ikk med at der er nogle katte der skider hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis man bare opretholder en god hygiejne så sker der ikke noget. Og det var lidt ukrudt mellem fliserne hehe ☺️ Så der regner jeg ikk med at der er nogle katte der skider hehe.

Jeg ville også bare nævne det :) Min læge forbød mig fuldstændig at skifte kattebakke, hun sagde at det også kunne være luftbåren... Jeg er bare lidt ekstra påpasselig, da en i nærmeste familie fik parasitten i fostertilstand :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også bare nævne det :) Min læge forbød mig fuldstændig at skifte kattebakke, hun sagde at det også kunne være luftbåren... Jeg er bare lidt ekstra påpasselig, da en i nærmeste familie fik parasitten i fostertilstand :(

Okay har aldrig hørt om at det skulle være luftbårent. Men lige med hensyn til det er jeg rimelig afslappet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER