Tumlepigen

Tumlinge-small talk 3

2,433 indlæg i dette emne

1 minute ago, Tumlepigen said:

 

Cool :D 

Måske ved hun hvordan hun kan snøre os? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 19/12/2016 at 0:23 PM, Maj 2014 said:

Jeg håber det går lige sådan og det gør det nok også, men jeg går bare straks til værst tænkelige scenarie. Hun må bare virkelig ikke være ked af det! Men så må de bestikke med slik og tegnefilm. 

Vi skal have fundet en god storesøster gave. Nogle bud?

Im har "selv" valgt en gave til lillebrøster, vi havde ham med i babysam og stillede ham foran oballs :D og til Im har vi købt en Rubens dukke, måske det kunne være en ide? Så får han også en af pakkerne med gratisbleer i og en børne Mei Tai :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er tand 7 og 8 sørme dukket op! Ikke at der er noget vildt og utroligt over det, udover at han ser overdrevet nuttet ud med sit voksende tandsæt :wub 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, skruk said:

Im har "selv" valgt en gave til lillebrøster, vi havde ham med i babysam og stillede ham foran oballs :D og til Im har vi købt en Rubens dukke, måske det kunne være en ide? Så får han også en af pakkerne med gratisbleer i og en børne Mei Tai :D

Amilia har også valgt til lillesøster. Hun har bare 4 dukker i forvejen ellers havde det jo været oplagt. Jeg tænker en femte dukke er lige vildt nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leonora er 91 cm og vejer 15,2 kg til den 2 års undersøgelse vi lige fik klaret i dag :)

Alt var fint. Lægen kunne desværre ikke ordinere noget mod hys-anfald ;)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Tumlepigen said:

Leonora er 91 cm og vejer 15,2 kg til den 2 års undersøgelse vi lige fik klaret i dag :)

Alt var fint. Lægen kunne desværre ikke ordinere noget mod hys-anfald ;)

 

 

Dejligt det gik godt :) ej, hvad er det for en fjollet læge der ikke vil det :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor er jeg glad for vi bare har været hjemme i dag. Vi sov længe. Astrid vågnede først kl 08.20 :super og ellers har vi ryddet lidt op, lagt rent på sengen, leget med de nye legesager og spist rester. Astrids ballon løb dog hurtigt tør for luft og jeg gik ind for at putte. Hun var reeet træt og blev så ked af det. Først troede jeg det bare var det normale 'pyller', men efter lidt tid, kunne jeg godt høre på gråden at hun var ked af det. Efter en time med meget ked fis, valgte jeg at give en tør mås og en Panodil stikpille, og 10 min efter, sov hun. Først troede jeg at det måske var overstimulering, men med så hurtig søvn bagefter, tænker jeg hun har (haft) ondt? :unsure Hvornår begynder børn at få vokseværk? :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, Girl Next Door said:

Åh hvor er jeg glad for vi bare har været hjemme i dag. Vi sov længe. Astrid vågnede først kl 08.20 :super og ellers har vi ryddet lidt op, lagt rent på sengen, leget med de nye legesager og spist rester. Astrids ballon løb dog hurtigt tør for luft og jeg gik ind for at putte. Hun var reeet træt og blev så ked af det. Først troede jeg det bare var det normale 'pyller', men efter lidt tid, kunne jeg godt høre på gråden at hun var ked af det. Efter en time med meget ked fis, valgte jeg at give en tør mås og en Panodil stikpille, og 10 min efter, sov hun. Først troede jeg at det måske var overstimulering, men med så hurtig søvn bagefter, tænker jeg hun har (haft) ondt? :unsure Hvornår begynder børn at få vokseværk? :unsure 

 

1. jule-tulledag er GULD! 

 

Øv med ked mus :( Vokseværk er først ved 4-5 års alderen. Måske en tand?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

22 minutes ago, Tumlepigen said:

 

1. jule-tulledag er GULD! 

 

Øv med ked mus :( Vokseværk er først ved 4-5 års alderen. Måske en tand?

Det kan være :chin: Hun plejer bare at skrige på en anden måde ved tænder synes jeg. Men det er bestemt en mulighed. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amilia har fået en trampolin i dag, sådan en mini til indendørs og den er bare et kæmpe hit. Hun har hoppet løs hele dagen :biglove 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 hours ago, Tumlepigen said:

 

1. jule-tulledag er GULD! 

 

Øv med ked mus :( Vokseværk er først ved 4-5 års alderen. Måske en tand?

Tror det var/er overstimulering fra juleaften. For hun fortsatte on/off til kl 03.00 :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Girl Next Door said:

Tror det var/er overstimulering fra juleaften. For hun fortsatte on/off til kl 03.00 :( 

 

Åh altså :( Håber I har nogle rolige dage nu :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

56 minutes ago, Girl Next Door said:

Tror det var/er overstimulering fra juleaften. For hun fortsatte on/off til kl 03.00 :( 

 

Nohr har udvist samme tendens :( været meget vågen, meget pyldret og meget kontaktsøgende de sidste nætter. 

:kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

55 minutes ago, Tumlepigen said:

 

Åh altså :( Håber I har nogle rolige dage nu :kram2

Vi har en julefrokost i dag og en på torsdag. Men de er stille og rolige. Og så er hende og farmand hjemme hele ugen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Stephi-moren said:

 

Nohr har udvist samme tendens :( været meget vågen, meget pyldret og meget kontaktsøgende de sidste nætter. 

:kram2 

Stakkels unger. Og julen siges jo at være børnenes fest. Tsk. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Girl Next Door said:

Stakkels unger. Og julen siges jo at være børnenes fest. Tsk. 

 

Well ikke mines i allefald :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 hours ago, Girl Next Door said:

Stakkels unger. Og julen siges jo at være børnenes fest. Tsk. 

 

10 hours ago, Stephi-moren said:

 

Well ikke mines i allefald :rolleyes 

Well, mine havde ved Gud en fest den 24.:rolleyes - men jeg tror, at jeg kan konstatere, at det er en velsignelse, at vi havde sat både første OG anden juledag af til at tøffe rundt i nattøj. Så blev vi så kloge - vi kommer til at lægge meget få planer i juledagene, imens ungerne er små :chin: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, Lady H said:

 

Well, mine havde ved Gud en fest den 24.:rolleyes - men jeg tror, at jeg kan konstatere, at det er en velsignelse, at vi havde sat både første OG anden juledag af til at tøffe rundt i nattøj. Så blev vi så kloge - vi kommer til at lægge meget få planer i juledagene, imens ungerne er små :chin: 

 

:ditto Vi har været på spontant besøg i ca to timer hos min mor idag, hvor vi har fået æbleskiver, og selvom det var hyggeligt, var det RIGELIGT action for disse to dage.

 

Imorgen har vi julefrokost og i overmorgen hviledag. Så julefrokost igen, og så hviledag inden nytårsaften. Vi skal desværre alle tilbage på job osv 2. januar, men fremover tror jeg, jeg vil forsøge at sørge for én hviledag efter hver julefrokost og to efter juleaften og nytår. Det lyder mig lidt overforsigtigt, men det er oprigtigt det, jeg tænker, vores lille familie trives bedst med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, Lady H said:

 

Well, mine havde ved Gud en fest den 24.:rolleyes - men jeg tror, at jeg kan konstatere, at det er en velsignelse, at vi havde sat både første OG anden juledag af til at tøffe rundt i nattøj. Så blev vi så kloge - vi kommer til at lægge meget få planer i juledagene, imens ungerne er små :chin: 

 

1. juledag var en sand fornøjelse! Julefrokosten i dag not so much. Stakkels Nohr faldt i søvn, skrigende, i mine arme :( 

Jon har da heldigvis fri i morgen, men så er det også slut med ferie desværre :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 minutes ago, Barbamama said:

 

:ditto Vi har været på spontant besøg i ca to timer hos min mor idag, hvor vi har fået æbleskiver, og selvom det var hyggeligt, var det RIGELIGT action for disse to dage.

 

Imorgen har vi julefrokost og i overmorgen hviledag. Så julefrokost igen, og så hviledag inden nytårsaften. Vi skal desværre alle tilbage på job osv 2. januar, men fremover tror jeg, jeg vil forsøge at sørge for én hviledag efter hver julefrokost og to efter juleaften og nytår. Det lyder mig lidt overforsigtigt, men det er oprigtigt det, jeg tænker, vores lille familie trives bedst med.

:) Det lyder som en god plan - og jeg skal skrive mig bag øret at rose min gemal for at have taget fra den 2. januar, hvor ego-mor insisterede på at arbejde :rolleyes 

6 minutes ago, Stephi-moren said:

 

1. juledag var en sand fornøjelse! Julefrokosten i dag not so much. Stakkels Nohr faldt i søvn, skrigende, i mine arme :( 

Jon har da heldigvis fri i morgen, men så er det også slut med ferie desværre :( 

:kram2 øv, og I (du og drengene) har nok endda lidt ekstra behov for hviledagene.

 

Vi har været hjemme og uden egentlige aktiviteter i går og i dag (svigerne tog afsted i dag, men de bidrager nu kun til roen og freden, når de er her). I morgen kører jeg med de små ud til min søster og hendes børn, imens min mand kører de store til København. I de efterfølgende har vi én mulig svævende aftale hele familien, og så kommer nytår hos samme storesøster med familie og så to trisse-rundt-dage (én for mit vedkommende). Jeg havde faktisk tænkt, om det var for fedtet (med tid) af os ikke at lave flere aftaler, men jeg tror, at det viser sig at være nærmest perfekt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan pokker drypper man øjnendråber i øjnene på en 1-årig?! Knægten vil under ingen omstændigheder have de dråber i øjnene :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Mrs-Rina said:

Hvordan pokker drypper man øjnendråber i øjnene på en 1-årig?! Knægten vil under ingen omstændigheder have de dråber i øjnene :prik

 

Åh det er virkelig ikke let. Den kamp har vi også haft. Vi har bare forsøgt at dryppe i øjenkrogen og så håbe at der bliver lidt blinket ind i øjet alligevel :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Aja said:

 

Åh det er virkelig ikke let. Den kamp har vi også haft. Vi har bare forsøgt at dryppe i øjenkrogen og så håbe at der bliver lidt blinket ind i øjet alligevel :unsure 

 

Jeg tænkte godt på Clara da jeg så B efter hans lur i går. Det ene øje kunne han næsten ikke få op for klistret pus, der dækkede øjenvipperne fuldstændig. I dag har det så bredt sig til det andet øje også <_< vi fik da godt nok dråberne i går aftes, men det var meget sparsomt hvad der overhovedet kom i øjnene. Nøj det er svært! Vi må prøve at dryppe i øjenkrogen, og så ellers øve med saltvand i løbet af dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, Mrs-Rina said:

Hvordan pokker drypper man øjnendråber i øjnene på en 1-årig?! Knægten vil under ingen omstændigheder have de dråber i øjnene :prik

 

Vi har lige været turen igennem. Vi holdt han fast med vold og magt (ikke særligt behageligt for hverken forældre eller søn), og åbnede hans øjne. Han fik salve, så vi gjorde det kun 3 gange om dagen.

Jeg fandt dog ud af, at hvis jeg gav ham en belønning (ostehaps eller lign.), og fortalte ham det først, så kæmpede han mindre og mindre imod. 

:kram2 Det er virkelig ikke særlig sjov :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

35 minutes ago, roselein said:

 

Vi har lige været turen igennem. Vi holdt han fast med vold og magt (ikke særligt behageligt for hverken forældre eller søn), og åbnede hans øjne. Han fik salve, så vi gjorde det kun 3 gange om dagen.

Jeg fandt dog ud af, at hvis jeg gav ham en belønning (ostehaps eller lign.), og fortalte ham det først, så kæmpede han mindre og mindre imod. 

:kram2 Det er virkelig ikke særlig sjov :( 

 

Det blev vi også nødt til ved det ene øje her til aften. Shit det gjorde ondt i mor-hjertet :( de her dråber må han kun få 2 gange om dagen, og kun én dråbe i hvert øje. Det er en god idé at prøve det med en belønning, det vil vi prøve i morgen. Nej det er godt nok synd. Jeg håber virkelig det hjælper, for hans øjne er blevet meget røde efter i dag :( hvor længe døjede i med det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER