Tumlepigen

Tumlinge-small talk 3

2,433 indlæg i dette emne

Hvor er du sød :kram2

Synes det er møg hårdt.

Har hørt og oplevet de bliver overgearet af anfaldsmedicinen men ikke på den anden. Må lige læse om bivirkninger. Tak for fiffet. Han får 4 pust hver dag og har fået det længe.

Tankevækkende fra min medicin

Specielt ved behandling i lang tid med høje doser, kan der være risiko for bivirkninger andre steder end luftvejene, bl.a. påvirkning af binyrebarkfunktionen, Cushings syndrom (fx måneformet ansigt, tynde arme og ben, kraftesløshed), fald i knogletætheden og i mere sjældne tilfælde (især hos børn) psykisk påvirkning i form af fx depression, angst og aggressivitet. Risikoen for disse bivirkninger er langt mindre ved inhalation, end ved binyrebarkhormonbehandling med tabletter eller indsprøjtning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak søde :kiss håber jeg også. Håber drengene er friske hos jer? :kram2

7 9 13 er drengene pt friske dog er niklas snottet siden i fredags ;-)

Men altså tager det ikke for givet før man ser sig om er en af dem jo syge igen :-/

Men de gode dage uden sygdom sætter vi pris på :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sød :kram2

Synes det er møg hårdt.

Har hørt og oplevet de bliver overgearet af anfaldsmedicinen men ikke på den anden. Må lige læse om bivirkninger. Tak for fiffet. Han får 4 pust hver dag og har fået det længe.

Det var også en høj dosis. Mie fik 4x50 mg dagligt sidste vinter, 2x50 mg her i sommers og nu forsøger vi så 1x50 (morgen) og 1x125 (til nat) og hvis det bliver nødvendigt 2x125.

Jeg ved bare min mand sagde det med høje doser og agressivitet.

Edit: jeg kan godt forstå det må være hårdt. Jeg synes det er drøn hårdt at Mie når hun bliver gal/ked af det slår sig selv, hvis ikke vi stopper hende kan hun finde på at hamre hovedet ind i væggen med vilje. Hun bider også sig selv nogle gange, ret hårdt så det efterlader mærker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 9 13 er drengene pt friske dog er niklas snottet siden i fredags ;-)

Men altså tager det ikke for givet før man ser sig om er en af dem jo syge igen :-/

Men de gode dage uden sygdom sætter vi pris på :-)

Håber også det fortsætter :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eigil har lært at gå idag(godt nok efter en stol, men han går) :yay :yay :yay - noget lægerne sagde han ikke ville før han var 20-24 mdr, grundet transplantationerne 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også en høj dosis. Mie fik 4x50 mg dagligt sidste vinter, 2x50 mg her i sommers og nu forsøger vi så 1x50 (morgen) og 1x125 (til nat) og hvis det bliver nødvendigt 2x125.

Jeg ved bare min mand sagde det med høje doser og agressivitet.

Edit: jeg kan godt forstå det må være hårdt. Jeg synes det er drøn hårdt at Mie når hun bliver gal/ked af det slår sig selv, hvis ikke vi stopper hende kan hun finde på at hamre hovedet ind i væggen med vilje. Hun bider også sig selv nogle gange, ret hårdt så det efterlader mærker.

Håber hun kan klare sig med det hun får nu. Vi hører lægen ad i morgen. Anyway så overvejede jeg at spørge til singulair tyggetabletter da han er aå vred på masken pt men det er nok en dårligbide i forhold til adfærd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eigil har lært at gå idag(godt nok efter en stol, men han går) :yay :yay :yay - noget lægerne sagde han ikke ville før han var 20-24 mdr, grundet transplantationerne

Seje lille mand!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun får både den orange flixotide 2x dagligt nu sat op til 125 mikrogram mod 100 sidste vinter og 50 her i sommers, og ved anfald den blå airsalb salbutamol 0,1 mg

Men hun er så også lige puttet med 38,3 :( så hin fik lige en uge fra 3-dags feberen slap til en ny omgang et eller andet. Shit det tegner til en lang sæson. Håber liff er ovenpå igen?

Giver i Flixotide morgen og aften eller bare 2pust en gang? Liff er også på 125 milligram. Og så får hun Ventoline efter behov... Synes den er bedre end Airomir som vi ellers har haft til hende... Men ikke så effektiv som jeg gerne ville!

Hun hoster som en gal om natten og vågner flere gange end normalt. Men hendes AB-hvæsen/piben er stort set holdt i skak - lige nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Giver i Flixotide morgen og aften eller bare 2pust en gang? Liff er også på 125 milligram. Og så får hun Ventoline efter behov... Synes den er bedre end Airomir som vi ellers har haft til hende... Men ikke så effektiv som jeg gerne ville!

Hun hoster som en gal om natten og vågner flere gange end normalt. Men hendes AB-hvæsen/piben er stort set holdt i skak - lige nu!

Hun får 1 pust morgen og 1 pust aften. - vi har haft en helt rolig nat :yay uden host så høkere dosis og en Panodil har hjulpet. Hun sover endnu så skal have tjekket om hun har feber stadig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, hvor jeg altså synes, det er svært lige pt. A er simpelthen så pylret hele tiden. Han brokker sig, græder og skriger konstant! Og jeg aner virkelig ikke, hvad det handler om :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, hvor jeg altså synes, det er svært lige pt. A er simpelthen så pylret hele tiden. Han brokker sig, græder og skriger konstant! Og jeg aner virkelig ikke, hvad det handler om :(

Måske handler det "bare" om at det er sådan han udtrykker sig lige nu. Hvor gammel er det han er :unsure

Sådanne perioder har L også og det er pisse-enerverende men også en måde for dem at udtrykke sig på.

Håber fasen snart er slut :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leonora fik vist det forkerte ben ud af sengen i dag selvom hun for en gangs skyld vågnede med det samme jeg kom ind og gerne ville op. Hys-anfald under morgenmad, hys over at skulle have jakke på for mor havde lige sagt det var varmt og mega-ked ved aflevering hvor hun løb grædende efter mig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske handler det "bare" om at det er sådan han udtrykker sig lige nu. Hvor gammel er det han er :unsure

Sådanne perioder har L også og det er pisse-enerverende men også en måde for dem at udtrykke sig på.

Håber fasen snart er slut :kram2

Han er næsten 19 mdr.

Tja, måske. Det er mest bare den der følelse af, at han faktisk ikke trives. I går havde han grædt virkelig meget i dp, og herhjemme kan han ikke rigtig finde ro til noget, og så er han bare mega pyller hele tiden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fru Mor : jeg tror det er en fase...vores Tobias havde også en lang periode hvor han både var mor syg, pylret on off og fik flere nedsmeltninger om dagen...jeg forstod virkelig heller ikke altid hvad det gik ud på....men det er stille og roligt holdt op...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er næsten 19 mdr.

Tja, måske. Det er mest bare den der følelse af, at han faktisk ikke trives. I går havde han grædt virkelig meget i dp, og herhjemme kan han ikke rigtig finde ro til noget, og så er han bare mega pyller hele tiden...

Hvad med tænder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med tænder?

Der har været tænder på vej den sidste måned ;) :D Jeg synes bare ikke, det virker til at være det. Altså, meget af tiden herhjemme står han i køkkenet og skælder ud, fordi han vil have guf. Det indikerer jo ikke tænder, synes jeg :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der har været tænder på vej den sidste måned ;) :D Jeg synes bare ikke, det virker til at være det. Altså, meget af tiden herhjemme står han i køkkenet og skælder ud, fordi han vil have guf. Det indikerer jo ikke tænder, synes jeg :chin:

Mie har ganske som Leonora pg Tobias haft den periode - sjovt nok samtidig med dem - og det er heldigvis sjældnere de kommer nu. Tænker også en fase. Vi havde god gavn af at lære hende at sige ordet hjælp i stedet for at blive frustreret. Efter hun kan sige mor eller far hjælp undgår vi en del frustrationer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie har ganske som Leonora pg Tobias haft den periode - sjovt nok samtidig med dem - og det er heldigvis sjældnere de kommer nu. Tænker også en fase. Vi havde god gavn af at lære hende at sige ordet hjælp i stedet for at blive frustreret. Efter hun kan sige mor eller far hjælp undgår vi en del frustrationer.

Alfred har jo bare næsten ikke noget sprog, så han kan ikke sige hjælp <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alfred har jo bare næsten ikke noget sprog, så han kan ikke sige hjælp <_<

Så tænker jeg det er det der frustrerer ham. Han har en masse inde i hovedet der venter på at komme ud. Og der er ikke nogen der forstår ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tænker jeg det er det der frustrerer ham. Han har en masse inde i hovedet der venter på at komme ud. Og der er ikke nogen der forstår ham.

Det er også min tanke. Det var også der hun rigtig kæmpede for at knække koden. Og hun ville helst ikke sige ord uden hun kunne dem. Man kunne se hun øvede for sig selv. Men at hendes frustration meget var at hun ikke kunne gøre sig forståelig.

Nu kommer hun også selv og siger kram, knus, kys eller op hvis hun har brug for det. Før blev hun bare gal/ked af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg ved sgu ikke, piger. Lige pt er han i gang med en tur, som indtil videre har varet 18 min. Han kan IKKE trøstes, og jeg er fuldstændig bandlyst fra at være tæt på ham, kun far dur. Udløseren: han måtte ikke få mere pålægschokolade!

Edit: i 36!!!!! min skreg han som en sindssyg! :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg ved sgu ikke, piger. Lige pt er han i gang med en tur, som indtil videre har varet 18 min. Han kan IKKE trøstes, og jeg er fuldstændig bandlyst fra at være tæt på ham, kun far dur. Udløseren: han måtte ikke få mere pålægschokolade!

Edit: i 36!!!!! min skreg han som en sindssyg! :O

Jeg tror faktisk Mie engang har skreget over et nej til en jordbæris i over en time :rolleyes og jeg måtte absolut heller ikke nærme mig hende. Om hendes far måtte vides ikke da vi var alene ;) men for satan hun var arrig i en periode - det er mega frusterende :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Asger er startet nedtrapning af astma medicin. Det bliver interessant hvordan det vil gå...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg ved sgu ikke, piger. Lige pt er han i gang med en tur, som indtil videre har varet 18 min. Han kan IKKE trøstes, og jeg er fuldstændig bandlyst fra at være tæt på ham, kun far dur. Udløseren: han måtte ikke få mere pålægschokolade!

Edit: i 36!!!!! min skreg han som en sindssyg! :O

Altså det er vist meget normalt, det gjorde Edith også og Albert er så småt begyndt på det :rolleyes

Det hjalp, da Edith fik mere sprog og bedre kunne snakke med os.

Det er en fase. Trøst hjalp heller ikke her (gjorde det meget værre), men at lade dem rase ud og evt aflede med noget andet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Albert er virkelig begyndt at snakke, de nye ord idag Var: "den der vej", "deroppe" og "æble" :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER