Tumlepigen

Tumlinge-small talk 3

2,433 indlæg i dette emne

Man ved man er blevet mor når man bliver mega stolt når man beder sin søn om at tage bogen med hen til mig - og han gør det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den har været oppe at vende (mange gange) før men jeg har lige brug for at vende den igen.

Leonora bider. Især Filippa men også af og til os. Vi tager hende væk, siger "nej, jeg vil ikke have du bider" og viser hende at Filippa bliver ked af det. Jeg prøver at sige det bestemt uden at hæve stemmen (den er sværere at huske for far). Som regel griner Leonora og begynder at tale om noget andet.

Det er en fase, ja. Men er der der andet eller mere vi kan gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Adam går direkte fra relativt vandtætte sko til vinterstøvler. Jeg synes nemlig også termostøvlerne er tunge og kluntede :unsure

:ditto med Albert

Det var det samme med Edith

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den har været oppe at vende (mange gange) før men jeg har lige brug for at vende den igen.

Leonora bider. Især Filippa men også af og til os. Vi tager hende væk, siger "nej, jeg vil ikke have du bider" og viser hende at Filippa bliver ked af det. Jeg prøver at sige det bestemt uden at hæve stemmen (den er sværere at huske for far). Som regel griner Leonora og begynder at tale om noget andet.

Det er en fase, ja. Men er der der andet eller mere vi kan gøre?

Åh, Albert river i hår i stedet - især i Ediths. Vi gør præcis det samme som jer og siger/viser at han må/kan ae og kramme i stedet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så skønt! :yay A elsker at hjælpe med at dække bord og sådan :)

Det gør Albert også! Det er så hyggeligt og nuttet :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den har været oppe at vende (mange gange) før men jeg har lige brug for at vende den igen.

Leonora bider. Især Filippa men også af og til os. Vi tager hende væk, siger "nej, jeg vil ikke have du bider" og viser hende at Filippa bliver ked af det. Jeg prøver at sige det bestemt uden at hæve stemmen (den er sværere at huske for far). Som regel griner Leonora og begynder at tale om noget andet.

Det er en fase, ja. Men er der der andet eller mere vi kan gøre?

Asger gør det og vi har lige haft ham på konference grundet det. Han er sprogligt ikke alderssvarende så han gør det for at kommunikere (kort fortalt). Vi må ikke sige du må IKKE BIDE for han hører ikke ordet IKKE. Vi skal hjælpe ham ned at italesætte det han burde gøre i stedet for at bide. Hjælpe ham igennem det men det gælder jo lidt om at være på forkant med bideriet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, S er begyndt at rykke meget på sproget :glad I går sagde hun Tiiiiina (en af de voksne fra vuggestuen) og Annnna (Frost) :) Da hun fik spaghetti (og hvorfor er det lige, at hun slet ikke gider noget kødsovs og kun spiser spaghettien, tsk tsk), så blev hun ved med at sige æææææstiiiik. Hmmmm, hvad dælen kunne det være? Mor her grublede godt, og pludselig slog det mig, hvad pigebarnet sagde: Nåååårh, du mener ELASTIK :lol Ja, det ligner lidt elastik :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den har været oppe at vende (mange gange) før men jeg har lige brug for at vende den igen.

Leonora bider. Især Filippa men også af og til os. Vi tager hende væk, siger "nej, jeg vil ikke have du bider" og viser hende at Filippa bliver ked af det. Jeg prøver at sige det bestemt uden at hæve stemmen (den er sværere at huske for far). Som regel griner Leonora og begynder at tale om noget andet.

Det er en fase, ja. Men er der der andet eller mere vi kan gøre?

Vi står i nøjagtig samme problem + Liff slår!

Vi siger fra med et bestemt NEJ, og tager hende væk og forklarer kort efterfølgende at Luna bliver ked, det gør ondt Ect.

Det siver bare ikke ind hos Liff... Siger jeg "du skal være sød" så Aer hun os på armen.... Og 3 sekunder efter så slår hun igen. (suk)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, S er begyndt at rykke meget på sproget :glad I går sagde hun Tiiiiina (en af de voksne fra vuggestuen) og Annnna (Frost) :) Da hun fik spaghetti (og hvorfor er det lige, at hun slet ikke gider noget kødsovs og kun spiser spaghettien, tsk tsk), så blev hun ved med at sige æææææstiiiik. Hmmmm, hvad dælen kunne det være? Mor her grublede godt, og pludselig slog det mig, hvad pigebarnet sagde: Nåååårh, du mener ELASTIK :lol Ja, det ligner lidt elastik :D

Det er såååå fedt når sproget rigtig rykker :yay herhjemme står munden ikke stille længere og det blev proklameret Idag i bilen hjem fra svømning "Mie svømme, mor, far, hyggelig og sjov." "Mie træt, sove, barnevogn" :wub

Men den er sød med spaghetti er elastikker - få den endelig noteret i en barnets Bog eller lignende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er såååå fedt når sproget rigtig rykker :yay herhjemme står munden ikke stille længere og det blev proklameret Idag i bilen hjem fra svømning "Mie svømme, mor, far, hyggelig og sjov." "Mie træt, sove, barnevogn" :wub

Men den er sød med spaghetti er elastikker - få den endelig noteret i en barnets Bog eller lignende

 

Ja, det er nemlig fedt :glad Wow, Mie er for vild (eller i hvert fald en del længere en Sif) med sproget :O Ja, jeg må hellere få det noteret ned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, hvor er det træls, at der bare ikke findes hurtige nemme løsninger med aftensmaden pga Im :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er nemlig fedt :glad Wow, Mie er for vild (eller i hvert fald en del længere en Sif) med sproget :O Ja, jeg må hellere få det noteret ned :)

Hun ER vild med der sproglige. - det tog sindssyg fart her de sidste par måneder. Hun er så god til at danne sætninger og bruge ordene rigtig. Hun er i gæstedagpleje pt. Og dagplejemor sagde igår "man kan ment glemme at Mie ikke er ældre end hun er, både pga hendes højde, fine sprog, og så god hun er til at tage tøj/sko af og på. Det er en vidunderlig pige I har I kan være meget stolte af" :wub så voksede vi da lige en halv meter til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun ER vild med der sproglige. - det tog sindssyg fart her de sidste par måneder. Hun er så god til at danne sætninger og bruge ordene rigtig. Hun er i gæstedagpleje pt. Og dagplejemor sagde igår "man kan ment glemme at Mie ikke er ældre end hun er, både pga hendes højde, fine sprog, og så god hun er til at tage tøj/sko af og på. Det er en vidunderlig pige I har I kan være meget stolte af" :wub så voksede vi da lige en halv meter til.

 

dejligt :yay Sif er bedre til at tage sko og strømper af, end hun er til at tage tøj/sko af :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle af jer der oplever jeres er total hys efter middags lur ?..

Tobias er bund hysterisk når han vågner op og lang tid efter....vi aner ikke hvad vi skal gøre ?

Han hyler og skriger og skaber sig...det har stået på i en uge nu lige meget hvad tid han har sovet og om han har sovet en eller to timer...

Gode råd modtages med kyshånd...

Vi oplever det ikke på andre tider....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis nu Clara får feber i aften efter vaccinationen, kan hun så ikke alligevel godt komme i dagpleje i morgen? Eller hvad? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, Aja said:

Hvis nu Clara får feber i aften efter vaccinationen, kan hun så ikke alligevel godt komme i dagpleje i morgen? Eller hvad? 

J har været frisk igen dagen efter. Jeg tænker at jeg vil tage den på en føler imorgen tidlig - du ved jo det ikke smitter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

26 minutes ago, Alina89 said:

J har været frisk igen dagen efter. Jeg tænker at jeg vil tage den på en føler imorgen tidlig - du ved jo det ikke smitter :)

 

:ditto Det er jo ikke reel sygdom, så hvis hun har feber i aften, men almindelig temperatur i morgen, ville jeg godt kunne finde på at sende afsted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Tobias afsted i dagpleje igen og nu håber vi på en god uge uden sygdom ! 

Han er sendt afsted i vinter jakke idag...Sys sq det er tidligt men ja tror sort shell blir for koldt om morgenen nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C er begyndt at pylre og skabe sig helt vildt her inden aftensmaden. Hun græder, gider ingenting, kaster med legetøjet, kaster sig selv ned på gulvet, kan pludselig ikke finde ud af at gå osv. :rolleyes er det ikke lidt tidligt at begynde på det? Og er der noget man kan gøre for at forhindre det lidt?  

 

DP har (igen) bedt os om at tage C lidt mindre op og ikke altid give hende den opmærksomhed hun vil have. "Selvom I kun har 1 og har tid til det, så behøver I jo ikke altid give hende opmærksomhed når hun beder om det". Er det fordi vi giver hende for meget opmærksomhed? :unsure  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

32 minutes ago, Aja said:

C er begyndt at pylre og skabe sig helt vildt her inden aftensmaden. Hun græder, gider ingenting, kaster med legetøjet, kaster sig selv ned på gulvet, kan pludselig ikke finde ud af at gå osv. :rolleyes er det ikke lidt tidligt at begynde på det? Og er der noget man kan gøre for at forhindre det lidt?  

 

DP har (igen) bedt os om at tage C lidt mindre op og ikke altid give hende den opmærksomhed hun vil have. "Selvom I kun har 1 og har tid til det, så behøver I jo ikke altid give hende opmærksomhed når hun beder om det". Er det fordi vi giver hende for meget opmærksomhed? :unsure  

Øh nej! Det er da overhovedet ikke  fordi I giver hende for meget opmærksomhed :huh 

Hvor gammel er det hun er? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

31 minutes ago, Fru SP said:

Øh nej! Det er da overhovedet ikke  fordi I giver hende for meget opmærksomhed :huh 

Hvor gammel er det hun er? 

 

Hun er lige fyldt 1 år for en uge siden. 

Aftensmaden gik også helt galt, det gjorde det også i går. Hun gider ingenting, vrider sig i stolen og kaster maden på gulvet. Der er som regel 1 ting hun gider spise og så ikke andet. I dag  af det majs. Det kan hun jo ikke leve af. 

 

Synes godt nok det er svært når jeg ikke aner hvad problemet er 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

58 minutes ago, Aja said:

 

Hun er lige fyldt 1 år for en uge siden. 

Aftensmaden gik også helt galt, det gjorde det også i går. Hun gider ingenting, vrider sig i stolen og kaster maden på gulvet. Der er som regel 1 ting hun gider spise og så ikke andet. I dag  af det majs. Det kan hun jo ikke leve af. 

 

Synes godt nok det er svært når jeg ikke aner hvad problemet er 

Det lyder som det "bare" er alderen.. 

Det lyder som Albert (og Edith i sin tid), når han bliver for sulten eller træt til at overskue maden..

Det hjælper nogle gange at spise tidligere og så altid at have noget på bordet jeg ved han gider, feks bare en rugbrød med smør.. 

 

Men helt seriøst, hvis hun vil have kontakt med jer, skal hun da det. Måske ikke på sekundet, men I kan da ikke bare ignorerer hende :chin:Er der ikke en del halløj med den dp? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, Fru SP said:

Det lyder som det "bare" er alderen.. 

Det lyder som Albert (og Edith i sin tid), når han bliver for sulten eller træt til at overskue maden..

Det hjælper nogle gange at spise tidligere og så altid at have noget på bordet jeg ved han gider, feks bare en rugbrød med smør.. 

 

Men helt seriøst, hvis hun vil have kontakt med hende, skal hun da det. Måske ikke på sekundet, men I kan da ikke bare ignorerer hende :chin:Er der ikke en del halløj med den dp? 

Meget enig med søde FruSP :)

herhjemme er det der mer aftensmad også tit noget hejs. Hvad tid spiser i?

Aldrig på vilkår, om nogen som helst andre skulle diktere, hvor meget jeg skulle tage mit barn op. Jeg er faktisk lidt rystet over hun siger sådan :o 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

52 minutes ago, Fru SP said:

Det lyder som det "bare" er alderen.. 

Det lyder som Albert (og Edith i sin tid), når han bliver for sulten eller træt til at overskue maden..

Det hjælper nogle gange at spise tidligere og så altid at have noget på bordet jeg ved han gider, feks bare en rugbrød med smør.. 

 

Men helt seriøst, hvis hun vil have kontakt med jer, skal hun da det. Måske ikke på sekundet, men I kan da ikke bare ignorerer hende :chin:Er der ikke en del halløj med den dp? 

 

39 minutes ago, Fru.Mor said:

Meget enig med søde FruSP :)

herhjemme er det der mer aftensmad også tit noget hejs. Hvad tid spiser i?

Aldrig på vilkår, om nogen som helst andre skulle diktere, hvor meget jeg skulle tage mit barn op. Jeg er faktisk lidt rystet over hun siger sådan :o 

 

Godt at høre at det nok bare er alderen og at hun ikke lige kan overskue det! Må indrømme at jo ældre hun bliver, jo mere bange er jeg for at jeg gør noget forkert, for jeg har ikke en masse forstand på opdragelse osv. :unsure 

Vi spiser kl 18 og det har passet fint indtil nu. Men måske skal vi prøve at rykke det til lidt tidligere! 

 

Jeg var altså heller ikke særligt begejstret for den kommentar fra DP. Helt fair at hun ikke altid kan tage C op, hun har jo 5 børn derhenne. Og så må C vel på et tidspunkt lære, at det er sådan i DP. Men at vi kun har hende og har tiden til det, betyder da netop at vi skal imødekomme hendes behov imo. Det bedste hun ved lige nu er at hente bøger og sidde og læse dem hos en af os, og jeg elsker det. Eller at hun ofte lige vil op og have et kram. Det er SÅ hyggeligt :wub Men DP får altid sagt noget i stil med "vi er jo nødt til at samarbejde lidt" og det kan jeg jo ikke sige så meget til.  

 

Edit: men tror bare jeg tier lidt stille og ellers fortsætter herhjemme som jeg har det godt med 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 minutes ago, Aja said:

 

 

Godt at høre at det nok bare er alderen og at hun ikke lige kan overskue det! Må indrømme at jo ældre hun bliver, jo mere bange er jeg for at jeg gør noget forkert, for jeg har ikke en masse forstand på opdragelse osv. :unsure 

Vi spiser kl 18 og det har passet fint indtil nu. Men måske skal vi prøve at rykke det til lidt tidligere! 

 

Jeg var altså heller ikke særligt begejstret for den kommentar fra DP. Helt fair at hun ikke altid kan tage C op, hun har jo 5 børn derhenne. Og så må C vel på et tidspunkt lære, at det er sådan i DP. Men at vi kun har hende og har tiden til det, betyder da netop at vi skal imødekomme hendes behov imo. Det bedste hun ved lige nu er at hente bøger og sidde og læse dem hos en af os, og jeg elsker det. Eller at hun ofte lige vil op og have et kram. Det er SÅ hyggeligt :wub Men DP får altid sagt noget i stil med "vi er jo nødt til at samarbejde lidt" og det kan jeg jo ikke sige så meget til.  

 

Edit: men tror bare jeg tier lidt stille og ellers fortsætter herhjemme som jeg har det godt med 

 

Jeg kan godt forstå du vil lade som ingenting. Men hvis du har lidt energi til overs en anden dag, så fortæl hende at hun skal blande sig uden om hvordan i gør det derhjemme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER