Tumlepigen

Tumlinge-small talk 3

2,433 indlæg i dette emne

Orv, det kender jeg sørme godt :D

Men jeg har fundet det regntøj/termotøj, som du snakkede om, og jeg må altså finde tid til en tur i bilka ;)

Ja du må afsted må du :)

Haha det her kursus er så ikke relevant altså :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha en masse ting I har til de små... hvad bruger I ulddragten til? Jeg synes det er svært at vurdere hvad der er nødvendigt og hvad der er Nice to have...

De der termostøvler... er det som sådan nogle overgangssko før reelle vinterstøvler?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha en masse ting I har til de små... hvad bruger I ulddragten til? Jeg synes det er svært at vurdere hvad der er nødvendigt og hvad der er Nice to have...

De der termostøvler... er det som sådan nogle overgangssko før reelle vinterstøvler?

Adam får kun vinterstøvler, flyverdragt, hue og vanter.

Til overgangsperioden har han termotøj, regntøj, sko, gummistøvler og en tyndere hue.

Edit: og vinterjakke.

Mht. Termostøvler, så synes jeg de sidder for løst til Adam, når han ikke er større, så han får det ikke i år. Måske det bare er fordi han er kortbenet, men jeg synes de er kluntede :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børnehave ROCKS! Elliot sov kl. 18.45.. Han plejer at sove mellem 20 og 21.. :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er simpelthen sådan i tvivl om efterårs- og vintergarderoben :help

Alfred har et sæt regntøj, et sæt termotøj, en flyverdragt, en skijakke og en "pæn" vinterjakke. Jeg har ikke købt støvler endnu, men det er vist ved at være tid og hue er der styr på. Har I andre dobbelt af alting? Mangler jeg noget..

Vi har haft dobbelt af regntøj, termotøj og gummistøvler. S er en klaphat til at tage tingene frem og tilbage, så vi har taget konsekvensen og brugt de ekstra penge. Meget har vi arvet og ellers har jeg købt på tilbud..

Men skulle ikke have andet med frem og tilbage, så det var bare lettere :)

Albert har i øvrigt til efterår/forår, softshell jakke/Shell bukser, regntøj, vaaaarm uldanorak (fra mormor), gummistøvler.

Til vinter har jeg flyverdragt, er i gang med at strikke elefanthuer (til begge unger) og skal have købt vanter og vinterstøvler/sko.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft dobbelt af regntøj, termotøj og gummistøvler. S er en klaphat til at tage tingene frem og tilbage, så vi har taget konsekvensen og brugt de ekstra penge. Meget har vi arvet og ellers har jeg købt på tilbud..

Men skulle ikke have andet med frem og tilbage, så det var bare lettere :)

 

 

:Ditto Bare med D. Vi har købt en del på rehopper eller i lokale facebookgrupper. Eller på tilbud off season, så vi har fået det til halv pris. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha en masse ting I har til de små... hvad bruger I ulddragten til? Jeg synes det er svært at vurdere hvad der er nødvendigt og hvad der er Nice to have...

De der termostøvler... er det som sådan nogle overgangssko før reelle vinterstøvler?

Mie sover lur i ulddragten - det er ren luksus, 'en jeg tænker bare hvis jeg skulle sove lur ude, ville jeg elsker at ligge i det her skønne uld og sove (har hun altid gjort - december baby). Termostøvler er varmere gummistøvler agtig men ikke lige så varme som vinter støvler. Så netop en overgangs støvle nu hvor det er vådt og bliver for koldt med alm gummistøvler og lige varmt nok med forede store vinter støvler.

Vi har forresten heller ikke både ski og vinterjakke men kun en vinterjakke.

Hertil skal siges der lå en lille børnetøjsbuktik overfor mig som solgte gamle modeller billigt og som lukkede så fik meget overtøj til fx 100 kr pr stk. Ellers havde vi nok ikke købt vinterjakker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liff har: vinterjakke, flyverdragt, vinterstøvler, elefanthue + luffer + sokker+ heldragt i uld.

Køber ikke dobbelt af noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

N gik i seng helt selv kl 18.30 og har sovet siden! Jeg måtte skifte ble i søvne :o

Han var godt nok også helt vild sur. Måske han ikke har sovet så meget til middag i dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har svært ved at se, hvornår vi skal bruge vinterjakke, hvornår bruger I den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har svært ved at se, hvornår vi skal bruge vinterjakke, hvornår bruger I den?

Når vi bare skal ud i bilen for at køre hen til nogen eller op at handle. Mener også der har været en periode hvor der var dage hbor F havde vinterjakke og termobukser på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger vinter jakke når vi skal noget fx ud at handle....til og fra dagpleje tænker jeg os den kommer i brug...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når vi bare skal ud i bilen for at køre hen til nogen eller op at handle. Mener også der har været en periode hvor der var dage hbor F havde vinterjakke og termobukser på.

:ditto og nogle morgenen om vinteren, når vi skal i vuggestue. Fordi vuggestuen ligger virkelig tæt på kan han på de 'varme' morgener godt nøjes med jakke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har svært ved at se, hvornår vi skal bruge vinterjakke, hvornår bruger I den?

Vi bruger den meget sjældent. De andre år har vi haft Termotøj med fleece som vi har brugt til bilture, handle mv, men det har jeg ikke købt i år.

Sidste år havde vi en vinterjakke han ikke gad have på, så satser på mere held med den i år... På en kort gåtur tænker jeg den er meget god. Evt i kombi med termobukser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har to vinterjakker og brugte begge til A sidste år. Han sov faktisk sommetider lur med den på ;) Jeg tror ikke, vi kan undvære en varm vinterjakke, og vi kommer til at bruge den feks. når vi skal handle eller i de der perioder, hvor det ikke er helt så koldt, så kan han have termobukser på til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, så tænker jeg, at vi sagtens kan undvære :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad har jeres tumlinge på fødderne om natten nu?

Leonora har de sidste to morgner haft iskolde tæer fordi hun jo helst ligger ovenpå dynen :rolleyes Jeg tør vædde med hun tager sokkerne af hvis hun får nogle på og dragter med fødder er vi ikke til (vist i øvrigt også sværere at få nu hun er i 92).

Måske jeg bare må leve med det er sådan? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad har jeres tumlinge på fødderne om natten nu?

Leonora har de sidste to morgner haft iskolde tæer fordi hun jo helst ligger ovenpå dynen :rolleyes Jeg tør vædde med hun tager sokkerne af hvis hun får nogle på og dragter med fødder er vi ikke til (vist i øvrigt også sværere at få nu hun er i 92).

Måske jeg bare må leve med det er sådan? :unsure

Vi bruger natdragt med fødder, netop pga det :) jeg har set en del i 92 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad har jeres tumlinge på fødderne om natten nu?

Leonora har de sidste to morgner haft iskolde tæer fordi hun jo helst ligger ovenpå dynen :rolleyes Jeg tør vædde med hun tager sokkerne af hvis hun får nogle på og dragter med fødder er vi ikke til (vist i øvrigt også sværere at få nu hun er i 92).

Måske jeg bare må leve med det er sådan? :unsure

Samme problem her. Sidste år fik hun simpelthen strømpebukser på under heldragten. Dem med fødder har aldrig fungerer her. Hun er også i str 98 i heldragt nu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad har jeres tumlinge på fødderne om natten nu?

Leonora har de sidste to morgner haft iskolde tæer fordi hun jo helst ligger ovenpå dynen :rolleyes Jeg tør vædde med hun tager sokkerne af hvis hun får nogle på og dragter med fødder er vi ikke til (vist i øvrigt også sværere at få nu hun er i 92).

Måske jeg bare må leve med det er sådan? :unsure

Jeg har givet strømpebukser og langærmet body på nogle gange :) måske ikke såååå kønt, men med garanti for lune fødder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har givet strømpebukser og langærmet body på nogle gange :) måske ikke såååå kønt, men med garanti for lune fødder :)

:ditto Det gør vi også tit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke en gang overvejet at gøre noget andet end natdragt :rolleyes Må sørge for at få fyldt godt op med bodyer og strømpebukser :)

Tak piger :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger natdragt med fødder, netop pga det :) jeg har set en del i 92 :)

Asger bruger str 98 og sover også oven på dynen. Han hiver sokkerne af og vil sikkert hive strømpebukser lange. Vi har tændt for varmen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad har jeres tumlinge på fødderne om natten nu?

Leonora har de sidste to morgner haft iskolde tæer fordi hun jo helst ligger ovenpå dynen :rolleyes Jeg tør vædde med hun tager sokkerne af hvis hun får nogle på og dragter med fødder er vi ikke til (vist i øvrigt også sværere at få nu hun er i 92).

Måske jeg bare må leve med det er sådan? :unsure

Vi har sådan nogle bløde hyggesokker, der nemt kan gives på, når han sover :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Asger skal have dræn og måske fjernet polypper. Og så har han været på konference og det var bare så godt og vi får opfølgende møde med dagtilbudsrådgiver om en 14 dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER