Susanne

Smalltalk II

892 indlæg i dette emne

Det er synd for jer. Hvad kom der egentlig ud af fokusgruppemødet?

Jamen kun vi skulle fortsætte som vi gør og få et gitter i Marius' dør.

Men det er bare ikke nok herhjemme. Han græder og græder og græder. Og er så mega sur og napper, sparker og bider. Og vi reagere af frustrationer. Så vi er virkelig kommet i en dårlig cirkel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen kun vi skulle fortsætte som vi gør og få et gitter i Marius' dør.

Men det er bare ikke nok herhjemme. Han græder og græder og græder. Og er så mega sur og napper, sparker og bider. Og vi reagere af frustrationer. Så vi er virkelig kommet i en dårlig cirkel...

Et gitter?

Kender godt til det med et surt barn og den dårlige cirkel :( Håber snart I kommer ud af det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et gitter?

Kender godt til det med et surt barn og den dårlige cirkel :( Håber snart I kommer ud af det :kram2

Ja bare et gitter til trappe/dør så Marius kan have værelset for sig selv uden at behøve at lukke døren...

Vi glæder os til ferie...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen kun vi skulle fortsætte som vi gør og få et gitter i Marius' dør.

Men det er bare ikke nok herhjemme. Han græder og græder og græder. Og er så mega sur og napper, sparker og bider. Og vi reagere af frustrationer. Så vi er virkelig kommet i en dårlig cirkel...

Er han også udadreagerende i børnehaven?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er han også udadreagerende i børnehaven?

Nej det er ikke så slemt efter han er kommet på nasonex. Han har fuld knald på dernede og leger og leger og leger. Og når vi går derfra taber han fuldstændig energien og er møj træt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja bare et gitter til trappe/dør så Marius kan have værelset for sig selv uden at behøve at lukke døren...

Vi glæder os til ferie...

Ah god ide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er ikke så slemt efter han er kommet på nasonex. Han har fuld knald på dernede og leger og leger og leger. Og når vi går derfra taber han fuldstændig energien og er møj træt...

Er det mod ørerne?

Det er slet ikke unormalt, at børn reagerer derhjemme; det er der, de er mest trygge.

Lyder til han bliver fuldstændig fyldt op i børnehaven. Der er ikke snakket om, at han har brug for pause® for at afhjælpe derhjemme?

Hvad reagerer han typisk over derhjemme? Og er det kun i hverdagene eller også weekenderne (hvor han jo har fri for stimuli i børnehaven)

Og så lige et stort :kram Er sikker på, I gør alt hvad I kan. Det er ikke sjovt og nemt at føle sig afmægtig og se/mærke at ens barn har det svært.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det mod ørerne?

Det er slet ikke unormalt, at børn reagerer derhjemme; det er der, de er mest trygge.

Lyder til han bliver fuldstændig fyldt op i børnehaven. Der er ikke snakket om, at han har brug for pause® for at afhjælpe derhjemme?

Hvad reagerer han typisk over derhjemme? Og er det kun i hverdagene eller også weekenderne (hvor han jo har fri for stimuli i børnehaven)

Og så lige et stort :kram Er sikker på, I gør alt hvad I kan. Det er ikke sjovt og nemt at føle sig afmægtig og se/mærke at ens barn har det svært.

Ja det er ørene. Eller det er imod slimhindebetændelse fra næsen og op mod ørene.

Han har pause imens de alle er i garderoben. Enten i form af at læse bøger eller han får massage. Men de dage det er godt vejr, er han bare inde for at tisse.

Marius reagere over alt herhjemme. Det kan være at han skal spise aftensmad, det kan være over Julius, det kan være så meget og små ting også....

Weekenderne er roligere end hverdagen.

Men nu har jeg skrevet til sansemotorik i Viborg og håber hun vender tilbage i uge 30. Jeg har brug for hjælp. Sad og flæbede da jeg fortalte min kollega at nu havde jeg bedt om hjælp. Det er vist tiltrængt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er ørene. Eller det er imod slimhindebetændelse fra næsen og op mod ørene.

Han har pause imens de alle er i garderoben. Enten i form af at læse bøger eller han får massage. Men de dage det er godt vejr, er han bare inde for at tisse.

Marius reagere over alt herhjemme. Det kan være at han skal spise aftensmad, det kan være over Julius, det kan være så meget og små ting også....

Weekenderne er roligere end hverdagen.

Men nu har jeg skrevet til sansemotorik i Viborg og håber hun vender tilbage i uge 30. Jeg har brug for hjælp. Sad og flæbede da jeg fortalte min kollega at nu havde jeg bedt om hjælp. Det er vist tiltrængt....

Men det er også muligt for jer at få hjælp uden at betale for det. Det er selvfølgelig hurtigt at få betalt for det, men stadig. For det er ikke for sjov hvis han har sanseintegrations problemer. Det bliver faktisk bare værre, hvis der ikke sættes ind tidligt. Hvis det selvfølgelig er det...

Han lyder i hvert fald til at være fyldt helt op. Hvor er det synd for ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En helt igennem skøn dag i Cirkus Summarum bare far, Filippa og jeg :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En helt igennem skøn dag i Cirkus Summarum bare far, Filippa og jeg :loveshower

Åh hvor jeg glæder mig til vi skal af sted! :yay

Desværre tager Line ikke flasken, så vi skal måske have hende + bedsteforældre med på pladsen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det er også muligt for jer at få hjælp uden at betale for det. Det er selvfølgelig hurtigt at få betalt for det, men stadig. For det er ikke for sjov hvis han har sanseintegrations problemer. Det bliver faktisk bare værre, hvis der ikke sættes ind tidligt. Hvis det selvfølgelig er det...

Han lyder i hvert fald til at være fyldt helt op. Hvor er det synd for ham

Ressourcepædagog Ulla som du måske kender efterhånden ;) som kommer ved er andet barn i børnehaven havde nævnt overfor vores pædagoger, at man faktisk kan få tildelt noget ressource et eller andet massage 1 gang i ugen, men det fejede fysioterapeuten af bordet. Det mener hun ikke han kan, når det ikke er en kendt person...

Men hvor skal man bede om hjælp, når vi har været på fokusgruppemøde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor jeg glæder mig til vi skal af sted! :yay

Desværre tager Line ikke flasken, så vi skal måske have hende + bedsteforældre med på pladsen :(

Glæd jer :)

Øv med flasken men mon ikke det går ok alligevel? Der er puslevogn og så hepper jeg på Line sover god lur :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ressourcepædagog Ulla som du måske kender efterhånden ;) som kommer ved er andet barn i børnehaven havde nævnt overfor vores pædagoger, at man faktisk kan få tildelt noget ressource et eller andet massage 1 gang i ugen, men det fejede fysioterapeuten af bordet. Det mener hun ikke han kan, når det ikke er en kendt person...

Men hvor skal man bede om hjælp, når vi har været på fokusgruppemøde?

Ja, jeg har efterhånden styr på de fleste nu ;)

Og det er nemlig rigtig at man kan søge om forskellige ydelser ved Ressourcekorpset, fx massage. (Jeg er stadig ikke heeeelt inde i det)

Men til alle institioner i Viborg Kommune kommer der også en fremskudt socialrådgiver (jeres instition kan fortælle hvornår hun er hos jer og evt booke møde). Det kan blandt bruges til at få råd/vejledning i hjemmet/drøfte udfordringer. Det er ret uformelt og ikke sådan at man så pludselig er i 'systemet'. Vi som pædagoger kan også bruge dem, hvis vi har brug for at få drøftet en sag. Det er i hvert fald en mulighed, for de (socialrådgiverne) har mere styr på, hvilke tilbud der ligger i kommunalregi til familier.

Der er udarbejdet en folder, hvor deres rolle er beskrevet. Hvis du googler 'fremskudt socialrådgiver viborg' kommer den frem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæd jer :)

Øv med flasken men mon ikke det går ok alligevel? Der er puslevogn og så hepper jeg på Line sover god lur :kram2

Ja, det har hele tiden været back-up planen, da jeg godt har læst der er gode muligheder på pladsen.

Jeg tror bare mine forældre har glædet sig sådan til at have Line alene og så ville jeg SÅ gerne at Erica kan få en alenedag. Når vi kommer hjem fra ferie giver jeg flasken en chance mere og så håber jeg virkelig det lykkedes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det har hele tiden været back-up planen, da jeg godt har læst der er gode muligheder på pladsen.

Jeg tror bare mine forældre har glædet sig sådan til at have Line alene og så ville jeg SÅ gerne at Erica kan få en alenedag. Når vi kommer hjem fra ferie giver jeg flasken en chance mere og så håber jeg virkelig det lykkedes.

Fuld forståelse for at ønske alene-dage og det skal nok komme! Hepper på det lykkes før end senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi endelig fundet ud af hvorfor Marius er vågnet grædende, nærmest skrigende de sidste 2 nætter og her til aften. Han er begyndt at vågne ved han skal tisse :glad Men hvor er det bare synd han ikke kan få det sagt og at han reagere så voldsomt på det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zia og Clara lå i soveværelset og så tegnefilm. Pludselig kommer Zia ind til mig og siger at Clara sover. Clara har også været vågen siden kl 05,00 i morges. Så jeg tænkte at det gør ikke noget så kunne hun få en time..

 

Næh nej hun tog 2 TIMER! Hold da op hun havde brug for søvn den pige barn :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så fik vi 4 års undersøgelsen overstået .. han klarede det til UG også vaccinationen... nu siger han at han er klar til at blive 4 år i morgen og til at lillesøster kan komme ud....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan håndterer i de små hverdags'traumer'?

William slog sig i søndags og det bliver nærmest kun værre for ham. Her til aften blev han ked af det igen og fortalte igen 'William faldt ned. Ridser sig over det hele, ondt i kroppen. William ked af det'.

Vi snakker om det når han nævner det, han for et kram og vi snakker om at det ikke gør ondt mere (for det siger han!).

Det fylder utrolig meget for ham, ligesom andre episoder gør andre gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi plejer at snakke om der er sket og om at det ikke gør ondt mere og at det er sådan noget der sker. og så krammer vi og så leger han som regel videre....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi plejer at snakke om der er sket og om at det ikke gør ondt mere og at det er sådan noget der sker. og så krammer vi og så leger han som regel videre....

:ditto 

Og så er Ida jo superhelte fan(det er vidst en underdrivelse, men hey) Og så snakker vi om at nogle gange så kommer spiderman også til skade og der sker uheld engang imellem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal starte til sansemotorik med Marius D. 12. Aug. Er godt nok spændt. Men puha det er dyrt :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overrasket over for naturligt pigerne tager imod deres lillebror. Så dejligt og kærligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overrasket over for naturligt pigerne tager imod deres lillebror. Så dejligt og kærligt

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER