MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Det lyder som Sofie for 3 uger siden :(

Giv ham en Panodil til natten, så I alle kan få noget søvn :Kiss

Sådan en stikpille? Det gør ikke noget at han er mindre end de 10 kilo?

Jeg har også det flydende, men jeg kan ikke regne ud hvordan jeg skal kunne få det i ham :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes at have læst at de godt kan reagere sådan på tænder? Uanset hvad, håber jeg i får søvn i nat :kram

Jeg tror helt sikkert at det er en virus han har hapset fra storebror, der netop kun lige er blevet (næsten helt) frisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan en stikpille? Det gør ikke noget at han er mindre end de 10 kilo?

Jeg har også det flydende, men jeg kan ikke regne ud hvordan jeg skal kunne få det i ham :unsure

Du har ikke en sprøjte? Sådan plejer vi at få det flydende i den lille.

Jeg vil ikke bruge stikpille ved en der er så lille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan en stikpille? Det gør ikke noget at han er mindre end de 10 kilo?

Jeg har også det flydende, men jeg kan ikke regne ud hvordan jeg skal kunne få det i ham :unsure

Jeg fik den her på Herlev børnemodtagelse sidst vi var der :) Albert fik også stikpiller, da han var under 10 kg, for han altid kastede op af det flydende :rolleyes

yevopanexitupofe.jpg

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bruger også det flydende og en engangssprøjte. Håber natten bliver ok :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Adrian fik også de første to tænder lige efter hinanden. Mener, det var inden for en uge de begge brød igennem. Det er så vidt jeg har hørt, ret normalt med fortænderne i undermunden :) Går i hvert fald ud fra, at det er dem :)

Jeps det er de to der er brudt igennem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min baby er begyndt at kunne sove 10-11 timer om natten, kun afbrudt af en enkelt flaske ... Men KUN hvis han ligger i min arm! Gah, min ryg afgår snart ved døden! Og jeg er bange for, at han drukner i eget sved.

Men han sover så godt, og er yderst glad og tilfreds lige fra morgenstunden ... Så det må jo være godt nok.

Så må mor gå til kiropraktor, og prøve at skubbe tanken og vuggedød væk. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor har Nohr ondt af sig selv :boo det er slet ikke spor sjov.

Jeg frygter endnu en søvnløs nat.

Åh det er ikk sjovt :( :kram

Der var Naya også for to uger siden. Nøj hun var sølle, og hun kunne bare slet ikk forstå hvorfor hun havde det så skidt, det var så synd :(

Jeg håber hurtigt Nohr bliver frisk igen :kram2

Jeg vil også sige panodil til natten. Det anbefalede lægen da vi fik tjekket Naya. Naya vejer 7 kg, og han sagde at hun må få de stikpiller på 125 mg max 3 gange dagligt, men helst bare til natten. Så hun fik en enkelt den aften hvor det var værst, og selvom hun alligevel ikk sov fantastisk, er jeg sikker på det hjalp hende, for så orkede hun i det mindste at spise lidt, i stedet for bare at hoste og græde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min baby er begyndt at kunne sove 10-11 timer om natten, kun afbrudt af en enkelt flaske ... Men KUN hvis han ligger i min arm! Gah, min ryg afgår snart ved døden! Og jeg er bange for, at han drukner i eget sved.

Men han sover så godt, og er yderst glad og tilfreds lige fra morgenstunden ... Så det må jo være godt nok.

Så må mor gå til kiropraktor, og prøve at skubbe tanken og vuggedød væk. ;)

Julius sov virkelig også meget i vores arme de første måneder. Det var mere reglen end undtagelsen og jeg har nu aldrig været nervøs trods det var varmt og sommer. Heldigvis er han blevet rigtig god til at sove i egen seng på eget værelse. Det er sjældent han er herinde ved os...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har givet en stikpille, jeg har ingen sprøjte og han har altså brug for en pause fra at have det skidt!

Nu er han igen faldet i søvn i mine arme, så nu håber jeg at han kan få lidt søvn :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj min lille mand har været ked til aften - var vist helt overstimuleret :( så ked at han kastede sin mad op.. For så en time senere at blive kampsulten. Tror der er ro nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naya har væske på ørerne, stakkels lille mus :( Det er heldigvis ikk meget, men det er tydeligvis nok til at det generer hende og gør ondt, når hun vågner skrigende 1-2 gange i timen hver nat. Håber godt nok snart det bliver bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det hjælper og I får sovet, Stephi-moren. Og også kram til Alina og Sofie - krydser for en god nat til alle!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan en stikpille? Det gør ikke noget at han er mindre end de 10 kilo?

Jeg har også det flydende, men jeg kan ikke regne ud hvordan jeg skal kunne få det i ham :unsure

Vi har givet det flydende når baby har været under de 10 kg, så kan man dosere præcist. Desuden har jeg lært at flydende Panodil virker bedre og optages bedre end stikpillerne. Jeg trækker korrekt mængde flydende Panodil op i en plastsprøjte, og sprøjter det så ind i babyens kind, lidt langt bagved, i et tempo så han kan nå at synke det, men stadig relativt hurtigt. Så generer smagen mindst muligt. Denne metode har gjort at vi næsten uden gråd har kunnet give vores søn flydende medicin fra han var meget lille (han fik Nexium mod refluks). Hvis han skal have Panodil/anden flydende medicin i dag, så tager han selv sprøjten i munden og sutter på den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow 3 nætter med kun 1 amning... Håber det er den nye stil

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det virkede rigtig fint med Panodil, han sov nogle ok stræk og var ikke ked af det :) lige til klokken 3, hvor effekten tog af og han blev skidt og sov pivringe igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Natten endte meget bedre end ventet - han græd igen kl 23 og faldt til ro i mine arme. Og så ku jeg putte ham i hans seng. Kl 7 hentede jeg en meget glad dreng der stod op i sin seng :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min baby er begyndt at kunne sove 10-11 timer om natten, kun afbrudt af en enkelt flaske ... Men KUN hvis han ligger i min arm! Gah, min ryg afgår snart ved døden! Og jeg er bange for, at han drukner i eget sved.

Men han sover så godt, og er yderst glad og tilfreds lige fra morgenstunden ... Så det må jo være godt nok.

Så må mor gå til kiropraktor, og prøve at skubbe tanken og vuggedød væk. ;)

Hvad hvis du ligger ved siden af ham helt tæt og holder om ham? Kan det måske gå?

I know the feeling (altså bortset fra vi sover 2-3 timer af gangen på en rigtig rigtig god nat :lolhit)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, der er vist ikke tvivl om at Clara sover bedre i vores seng. De sidste 2 nætter har hun fået mandens plads i dobbeltsengen (han sover i øjeblikket inde ved siden af fordi han bliver sååå træt når hun sover så dårligt :rolleyes) og hun har haft færre opvågninger og sovet 1-1,5 time længere om morgenen! Vi ligger egentlig ikke tættere end normalt, så tror ikke det er tryghed. Så ved ikke om det simpelthen bare er vores seng hun sover bedre i, men det er da egentlig lidt skidt, for hun skulle jo gerne sove i sin tremmeseng!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, der er vist ikke tvivl om at Clara sover bedre i vores seng. De sidste 2 nætter har hun fået mandens plads i dobbeltsengen (han sover i øjeblikket inde ved siden af fordi han bliver sååå træt når hun sover så dårligt :rolleyes) og hun har haft færre opvågninger og sovet 1-1,5 time længere om morgenen! Vi ligger egentlig ikke tættere end normalt, så tror ikke det er tryghed. Så ved ikke om det simpelthen bare er vores seng hun sover bedre i, men det er da egentlig lidt skidt, for hun skulle jo gerne sove i sin tremmeseng!

Måske det er lugten af dig og din mand hun finder tryghed i? Et forsøg kunne være at putte hende i egen seng med en af jeres brugte trøjer der dufter af jer? Blot en strøtanke ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag er så dagen min lille Duracell-kanin syntes vi skal prøve og nøjes med en lur :o det virker mig lidt tidligt, men omvendt så er der alligevel mange ting der taler for at tiden er moden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske det er lugten af dig og din mand hun finder tryghed i? Et forsøg kunne være at putte hende i egen seng med en af jeres brugte trøjer der dufter af jer? Blot en strøtanke ^_^

 

Ja, det er da et forsøg værd :) Men normalt sover hun i sin tremmeseng med siden taget af og så lige op ad min seng. Så jeg synes jo egentlig ikke der er den store forskel på hvor tæt vi ligger, det eneste er at selve sengen er en anden  :chin:  Vil jo også gerne have manden ind i sengen igen :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er da et forsøg værd :) Men normalt sover hun i sin tremmeseng med siden taget af og så lige op ad min seng. Så jeg synes jo egentlig ikke der er den store forskel på hvor tæt vi ligger, det eneste er at selve sengen er en anden :chin: Vil jo også gerne have manden ind i sengen igen :D

Han må i tremmesengen :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Julius sov virkelig også meget i vores arme de første måneder. Det var mere reglen end undtagelsen og jeg har nu aldrig været nervøs trods det var varmt og sommer. Heldigvis er han blevet rigtig god til at sove i egen seng på eget værelse. Det er sjældent han er herinde ved os...

Åh, rart at høre. :D

Så må der være håb forude!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad hvis du ligger ved siden af ham helt tæt og holder om ham? Kan det måske gå?

I know the feeling (altså bortset fra vi sover 2-3 timer af gangen på en rigtig rigtig god nat :lolhit)

Det har jeg prøvet. :D

Han sover mindre uroligt end når han ligger i sin seng, som altså står lige op af min, så 20 cm er der mellem os. ;)

Men han sover klart bedst på siden helt op ad mig, med hovedet på min arm. Lille mand :wub

Jeg har det også helt dårligt over at brokke mig over 5 timers urolig søvn, når så mange af jer lider meget mere :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER