MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Kan anbefale Lactocare d-dråber som er med mælkesyrebakterier. Den anbefalder sp også. Den giver nemlig ikke de små ondt i maven...

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor tidligt sætter i jeres børn i høj stol?

Besøgte lige nogle bekendte idag der har en datter 10 dage ældre end niklas og Sys hun sad ret fint i høj stol...så god er niklas slet slet ikke endnu...Han har kun prøvet det en enkelt gang med støtte Self. ...

Min sp sagde at jeg måtte sætte Nohr fra 6 måneder, men så kun i 5-7 minutter eller til han begynder at slaske for meget.

Vi har snydt 2 gange og kan tydeligt se at han ikke kan sidde godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min sp sagde at jeg måtte sætte Nohr fra 6 måneder, men så kun i 5-7 minutter eller til han begynder at slaske for meget.

Vi har snydt 2 gange og kan tydeligt se at han ikke kan sidde godt.

Okay var bare imponeret idag og tænkte om vi var sent på den med at øve med niklas. Men det er vi så ikke jo ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor tidligt sætter i jeres børn i høj stol?

Besøgte lige nogle bekendte idag der har en datter 10 dage ældre end niklas og Sys hun sad ret fint i høj stol...så god er niklas slet slet ikke endnu...Han har kun prøvet det en enkelt gang med støtte Self. ...

Sigrid bliver 7 måneder den 5. juni og sidder stadig i sin skråstol på højstolen. Jeg satte bøjlen på forsøgsvis for en uge siden og satte hende ned, men tog hende straks op igen. Det så ikke behageligt ud, så vi venter et godt stykke tid, før vi prøver igen.

Vi var i weekenden sammen med en lidt yngre pige, der sad helt fint, så det varierer jo. Sigrid bliver så heller aldrig klodset op at sidde med puder osv, vi øver slet ikke sidning, så det går måske også langsommere, end det helt behøvede at gøre :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sigrid bliver 7 måneder den 5. juni og sidder stadig i sin skråstol på højstolen. Jeg satte bøjlen på forsøgsvis for en uge siden og satte hende ned, men tog hende straks op igen. Det så ikke behageligt ud, så vi venter et godt stykke tid, før vi prøver igen.

Vi var i weekenden sammen med en lidt yngre pige, der sad helt fint, så det varierer jo. Sigrid bliver så heller aldrig klodset op at sidde med puder osv, vi øver slet ikke sidning, så det går måske også langsommere, end det helt behøvede at gøre :chin:

Men sagen er jo den, er de har bedst af ikke at blive lært at sidde. Så det er helt fint at vores unger tumler sammen :)

Den der børnekiroprakter side på Facebook mener at babyer lærer at sidde selv ved 8-9 måneders alderen, og først når de selv kan sidde, kan de sidde længe i højstol.

Grunden til at min sp siger go fra 6 måneder er simpelthen af sikkerhedsmæssige årsager i forhold til kvælning, men også med det men at han ikke må falde sammen (som han gør).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor tidligt sætter i jeres børn i høj stol?

Besøgte lige nogle bekendte idag der har en datter 10 dage ældre end niklas og Sys hun sad ret fint i høj stol...så god er niklas slet slet ikke endnu...Han har kun prøvet det en enkelt gang med støtte Self. ...

Sofie startede en uges tid før hun blev 6 mdr, men hun var klar og sad rank og flot og faldt ikke forover. Hun bliver 7 mdr i overmorgen og sidder stort set selv nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men sagen er jo den, er de har bedst af ikke at blive lært at sidde. Så det er helt fint at vores unger tumler sammen :)

Den der børnekiroprakter side på Facebook mener at babyer lærer at sidde selv ved 8-9 måneders alderen, og først når de selv kan sidde, kan de sidde længe i højstol.

Grunden til at min sp siger go fra 6 måneder er simpelthen af sikkerhedsmæssige årsager i forhold til kvælning, men også med det men at han ikke må falde sammen (som han gør).

(Jeg ved godt, jeg ikke hører til herinde mere, men; )

Amen! Jeg bliver altid ked af det i maven, når babyer bliver "trænet" i at sidde. Børn lærer det selv, når de er stærke nok. Basta!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men sagen er jo den, er de har bedst af ikke at blive lært at sidde. Så det er helt fint at vores unger tumler sammen :)

Den der børnekiroprakter side på Facebook mener at babyer lærer at sidde selv ved 8-9 måneders alderen, og først når de selv kan sidde, kan de sidde længe i højstol.

Grunden til at min sp siger go fra 6 måneder er simpelthen af sikkerhedsmæssige årsager i forhold til kvælning, men også med det men at han ikke må falde sammen (som han gør).

Den med at de naturlig lærer det ved 8-9 måneder er jo igen bare en holdning, børn er forskellige også i deres udvikling.

Min den yngste sad selv da hun var 6 måneder og det har jeg ikke "lært" hende, hun er nu 9,5 måned og går næsten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det er vitterligt ikke noget 'vi har trænet'! Hun var relativt fysisk stærkt allerede da hun blev født og der er tydeligt forskel på hende og de andre i mødregruppen. Hun har også altid været den klart bedste til at ligge på maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad blev det til med indlæggelse på OUH? For jeg tænkte faktisk om sygehuset måske kunne hjælpe? Altså, jeg er måske fedtet alt for meget ind i sygehus-verdenen til at have en ide om hvad de egentlig hjælper med nu til dags, men jeg synes bare ofte at de er gode til at lytte og komme med forslag osv hvis man spørger til hvad man ellers har af udfordringer.

Det droppede vi igen, da jeg simpelthen ikke tror det skyldes at han har ondt eller fejler noget. Han er jo en glad baby, så længe han ikke bliver overtræt :unsure

Edit: har lige oprettet et seperat emne. Jeg synes sgu det er svært, for han er jo "bare" en baby med et stort tryghedsbehov! Han skriger og græder panisk hvis jeg lægger ham i barnevognen, jeg nægter simpelthen at bruge den. Jeg føler jeg torturerer mit eget barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan via vores sundhedsplejerske

Øv det har hun slet ikke nævnt noget om :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg støttede Niklas i højstol kunne jeg se han endnu ikke er stærk nok så derfor venter vi. Men hende vi besøgte idag hun sad virkelig pænt og uden støtte i en ikea stol ;-) men ja børn er forskellige :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den med at de naturlig lærer det ved 8-9 måneder er jo igen bare en holdning, børn er forskellige også i deres udvikling.

Min den yngste sad selv da hun var 6 måneder og det har jeg ikke "lært" hende, hun er nu 9,5 måned og går næsten

  

Og det er vitterligt ikke noget 'vi har trænet'! Hun var relativt fysisk stærkt allerede da hun blev født og der er tydeligt forskel på hende og de andre i mødregruppen. Hun har også altid været den klart bedste til at ligge på maven.

Der er helt sikkert forskel på, hvornår de af sig selv er klar til det (og nogen skal jo være hurtigere end gennemsnittet :) ). Jeg mente for min part bare, at jeg måske nok kunne fremskynde det for Sigrids vedkommende ved at træne det, men undlader jeg så (og har forbudt min mand det). Min gemal mistede tålmodigheden med junior i sin tid og gav sig til at træne ham, da jeg startede på arbejde - mit indtryk var, at han bremsede sønnike helt vildt i sin øvrige motoriske udvikling ved det.

Sigrid er egentlig ret rank og stiv, hvis hun sidder hos mig, så der er måske egentlig ikke så lang vej igen, men hun kan sleeeet ikke holde balancen, som det er lige nu, og hun bliver hurtigt træt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg har ikke helt valgt taktik endnu - jeg er kommet i gang senere end med junior, og jeg har mindre overskud :rolleyes De næste par dage begrænser det sig vist til at bære hende ind i tremmesengen, når jeg går i seng, så hun forhåbentlig vænner sig lidt til den...

Men junior var det noget med putteritual og i seng og så ikke op igen uanset skrig og skrål. Masser af kys og kram og trøst i sengen, men ikke op - den med at tage op for at trøste og lægge igen øgede kun raseriet...

Selve det at sove i sengen gik okay fint i nat, så det håber jeg, at går nogenlunde glat :goodluck

Hmm håber det går bedre hos jer. Første nat gik det super han faldt i søvn  ret hurtigt. siden har det bare ikke kunnet lykkes os. Så ved ikke lige hvordan vi skal gribe det an. Han bliver så hysterisk også ender vi med at tage ham op..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm håber det går bedre hos jer. Første nat gik det super han faldt i søvn  ret hurtigt. siden har det bare ikke kunnet lykkes os. Så ved ikke lige hvordan vi skal gribe det an. Han bliver så hysterisk også ender vi med at tage ham op..

Majs gennemgik engang sin teknik, og den lød sød og god og skånsom - bare mere tålmodighedskrævende end jeg kan klare :rolleyes Hvis jeg kommer i tanke om, hvor hun skrev om det, så sætter jeg et link ind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er godt nok spændt på om vi kan nøjes med næsespray til Julius' undertryk i ørene. Pt kan vi sætte uret efter at han begynder at græde... Men vi fortsætter og ser om det kan hjælpe, ellers skal der dræn i...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bange for Line synes det var morgen kl 4:30 i dag... Jeg har i hvert fald en storsmilende baby lige nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:boo Nohr hoster og hoster for at hoste snotten væk og græder og bliver helt blommefarvet i hovedet :(

Er der noget jeg kan gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:boo Nohr hoster og hoster for at hoste snotten væk og græder og bliver helt blommefarvet i hovedet :(

Er der noget jeg kan gøre?

Lille mand :(

Saltvandsdråber til at hjælpe ham til løsne snotten med? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lille mand :(

Saltvandsdråber til at hjælpe ham til løsne snotten med? :kram2

Jeg prøvede dem, om det var det eller bare tiden der hjalp er svært at sige :chin: men efter 40 minutter med næsten konstant hoste stoppede han og faldt i søvn i mine arme :(

Hans feber er heldigvis på retur, nu må snotten også gerne smutte!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror Niklas' hoste er i bedring for han sov cirka fra 21 i aftes til 5 i morges inden han sku ha sutten...yay !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:boo Nohr hoster og hoster for at hoste snotten væk og græder og bliver helt blommefarvet i hovedet :(

Er der noget jeg kan gøre?

Gå ud på badeværelset, tænd helt op for den varme bruser indtil rummet er fyldt med varm damp, og lav et lunt bad til ham i det dampfyldte rum. Det løsner virkelig godt.

Og god bedring med ham :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gå ud på badeværelset, tænd helt op for den varme bruser indtil rummet er fyldt med varm damp, og lav et lunt bad til ham i det dampfyldte rum. Det løsner virkelig godt.

Og god bedring med ham :kiss

Også hvis han skriger helt vildt fordi han HADER at bade? Eller er det så bedre at holde sig til dampen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan anbefale hakkede rå løg. Det hjælper hver gang på CE. Bare sæt dem i en skål i nærheden af ham. Det lugter som en hel pølsevogn men især til natten hjælper det her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan anbefale hakkede rå løg. Det hjælper hver gang på CE. Bare sæt dem i en skål i nærheden af ham. Det lugter som en hel pølsevogn men især til natten hjælper det her

Det trick bruger vi, men kun til tør hoste. Det virker ikke på den slimede (ej sorry!). Han skal jo i virkeligheden heller ikke stoppe med at hoste, for slimet (og hun blev ved :rolleyes ) skal jo op.

William er vidst oppe på 14 dage nu <_< så den er sejlivet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER