MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Puha Susanne - det lyder sørme ikke rart :unsure :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lægen synes hun så bleg ud og brød sig ikke om hvad jeg fortalte. Hun kunne også lugte, at Sofies urin lugter dårligt og mistænker f.eks en urinvejsinfektion. Og så har hun tabt sig 200g den sidste måned :(

På trods af vi har tid på Herlev på torsdag er vi sendt derud med det samme :( :boo

Kan godt forstå du er ked, men better safe than sorry når det gælder guldklumperne! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis de er tørstige (og ikke specielt sultne) vil de amme kort tid meget tit, fordi de så får det tynde vandige mm og ikke det fede. Det er super smart og fungerer perfekt hvis man bare lader baby styre showet. Hvis det bliver meget ofte amning er det så en god ide at tilbyde samme bryst et par gange i træk :)

Det giver jo egentlig rigtig god mening hvis han er tørstig :chin: om natten har han dog spist af begge bryster hver gang, men den første gang tager han ikke så meget, så det kunne sagtens hænge sammen med tørst, mens han anden gang tømmer begge.

Tak for råd og opklaring :super :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægen synes hun så bleg ud og brød sig ikke om hvad jeg fortalte. Hun kunne også lugte, at Sofies urin lugter dårligt og mistænker f.eks en urinvejsinfektion. Og så har hun tabt sig 200g den sidste måned :(

På trods af vi har tid på Herlev på torsdag er vi sendt derud med det samme :( :boo

 

Åha, jeg håber der er en helt uskyldig forklaring på det hele! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Susanne, jeg føler med dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er blevet tilset af en meget sød læge og har fået sukkervand og Panodil. Nu sover hun og vi venter på blodprøverunde kl. 16 og på at se hvordan/hvor længe hun spiser, når Panodilen virker. Så kan vi måske få en idé om, hvorvidt det er fordi hun har ondt et sted.

Jeg sidder her i stilhed og er trist. Jeg vil gerne snart have, at nogen tager noget ansvar væk fra mine skuldre og hjælper min baby! :(

Søren er kørt hjem og er ved at hente Anna.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er blevet tilset af en meget sød læge og har fået sukkervand og Panodil. Nu sover hun og vi venter på blodprøverunde kl. 16 og på at se hvordan/hvor længe hun spiser, når Panodilen virker. Så kan vi måske få en idé om, hvorvidt det er fordi hun har ondt et sted.

Jeg sidder her i stilhed og er trist. Jeg vil gerne snart have, at nogen tager noget ansvar væk fra mine skuldre og hjælper min baby! :(

Søren er kørt hjem og er ved at hente Anna.

:kram

Tænker på jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

40 minutters søvn i alt er det blevet til i alt idag fra babyen der altid sover. Skrid tredje tiger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er blevet tilset af en meget sød læge og har fået sukkervand og Panodil. Nu sover hun og vi venter på blodprøverunde kl. 16 og på at se hvordan/hvor længe hun spiser, når Panodilen virker. Så kan vi måske få en idé om, hvorvidt det er fordi hun har ondt et sted.

Jeg sidder her i stilhed og er trist. Jeg vil gerne snart have, at nogen tager noget ansvar væk fra mine skuldre og hjælper min baby! :(

Søren er kørt hjem og er ved at hente Anna.

:kram2 crapdammit... Jeg håber sådan, at det hele bliver bedre lige om lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det Susanne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle Jeres kram og tanker :kiss

Vi er kommet hjem for en lille time siden. Det var åbenbart tvingende nødvendigt, at vi ventede 2,5 time derude på blodprøvesvar <_< Der er intet at se. Nu skal hun på Panodil i 2 døgn for at se om det er ondt i halsen/ører/tænder, der generer spisningen. Jeg ved ikke hvad jeg tror. Men jeg gider virkelig ikke mere. Jeg er ked af det, afmægtig og frustreret. Og skal i morgen ringe og høre om vi stadig skal komme på torsdag og i så fald hvorfor. Gider virkelig ikke bruge 6,5 time derude igen. På den anden side vil jeg virkelig gerne have noget hjælp, men måske det er en SP opgave, for hun fejler jo så ikke noget medicinsk. Suk :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille fis er puttet i tremmesengen uden rede. Gisp! Synes min baby forsvinder og frem vokser sn tumling lige så stille :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle Jeres kram og tanker :kiss

Vi er kommet hjem for en lille time siden. Det var åbenbart tvingende nødvendigt, at vi ventede 2,5 time derude på blodprøvesvar <_< Der er intet at se. Nu skal hun på Panodil i 2 døgn for at se om det er ondt i halsen/ører/tænder, der generer spisningen. Jeg ved ikke hvad jeg tror. Men jeg gider virkelig ikke mere. Jeg er ked af det, afmægtig og frustreret. Og skal i morgen ringe og høre om vi stadig skal komme på torsdag og i så fald hvorfor. Gider virkelig ikke bruge 6,5 time derude igen. På den anden side vil jeg virkelig gerne have noget hjælp, men måske det er en SP opgave, for hun fejler jo så ikke noget medicinsk. Suk :(

Forstår dig SÅ godt! Og aner ikke hvad jeg ville gøre, men jeg krydser alt hvad jeg kan for at hun spiser godt de næste to dage og kommer ovenpå igen :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle Jeres kram og tanker :kiss

Vi er kommet hjem for en lille time siden. Det var åbenbart tvingende nødvendigt, at vi ventede 2,5 time derude på blodprøvesvar <_< Der er intet at se. Nu skal hun på Panodil i 2 døgn for at se om det er ondt i halsen/ører/tænder, der generer spisningen. Jeg ved ikke hvad jeg tror. Men jeg gider virkelig ikke mere. Jeg er ked af det, afmægtig og frustreret. Og skal i morgen ringe og høre om vi stadig skal komme på torsdag og i så fald hvorfor. Gider virkelig ikke bruge 6,5 time derude igen. På den anden side vil jeg virkelig gerne have noget hjælp, men måske det er en SP opgave, for hun fejler jo så ikke noget medicinsk. Suk :(

... Man ønsker jo ikke at finde noget, men alligevel var det jo lettere, hvis der nu var en eller anden dum 'bug', som hun kunne få en pille for og færdig... Tog hun fra ved brystet efter luren?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man godt græde over spildt mælk, når det er den mælk, man har malket ud dødtræt ved midnatstid, man spilder ud over sig selv og dobbeltsengen? :shooter og med en sovende mand er det ikke en mulighed at skifte lagen, så nu kan jeg takke min klodsethed for at jeg kommer til at sove på et håndklæde i nat - og der er forresten ikke en gang topmadras på, for den præsterede lillemanden at tisse på, gennem ble, body, egen dyne, som han lå på, og lagen. Så fik vi i det mindste testet de bleer. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man godt græde over spildt mælk, når det er den mælk, man har malket ud dødtræt ved midnatstid, man spilder ud over sig selv og dobbeltsengen? :shooter og med en sovende mand er det ikke en mulighed at skifte lagen, så nu kan jeg takke min klodsethed for at jeg kommer til at sove på et håndklæde i nat - og der er forresten ikke en gang topmadras på, for den præsterede lillemanden at tisse på, gennem ble, body, egen dyne, som han lå på, og lagen. Så fik vi i det mindste testet de bleer. :rolleyes

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie spiste kl. 03.30. Vågnede kl. 06 og vil er stået op. Hun vil ikke spise. Og nu vil hun heller ikke spise det flydende Panodil vi fik med og som hun gladeligt spiste på Herlev i går. For helvede, altså! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie spiste kl. 03.30. Vågnede kl. 06 og vil er stået op. Hun vil ikke spise. Og nu vil hun heller ikke spise det flydende Panodil vi fik med og som hun gladeligt spiste på Herlev i går. For helvede, altså! :(

Åå, det lyder så hårdt! Og hvis man selv bliver berørt og bange, så gør det det jo ikke nemmere at få noget i barnet... Har du prøvet at give hende den flydende Panodil i en lille sprøjte ind i kinden? Den metode brugte vi da lillemand skulle have flydende medicin mod reflux. Det smager mindre når de får det ind i kinden (ikke på tungen), og sådan lidt langt bag i munden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie spiste kl. 03.30. Vågnede kl. 06 og vil er stået op. Hun vil ikke spise. Og nu vil hun heller ikke spise det flydende Panodil vi fik med og som hun gladeligt spiste på Herlev i går. For helvede, altså! :(

Øv altså :( kan du få hende til at spise i søvne, altså lidt i en lur? For det er vel bare med at få noget i hende, tænker jeg

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj stinus hoster især om natten... Han er rigtig forkølet, men har ikke feber, sådan har det været i 3-4 dage nu, ville i få ham tjekket ad en læge pga hosten eller ville i vente til det havde stået på længere tid? Han er lige knap 4 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj stinus hoster især om natten... Han er rigtig forkølet, men har ikke feber, sådan har det været i 3-4 dage nu, ville i få ham tjekket ad en læge pga hosten eller ville i vente til det havde stået på længere tid? Han er lige knap 4 mdr.

Ring til lægen og lad dem vurdere, om de vil se ham..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie spiste kl. 03.30. Vågnede kl. 06 og vil er stået op. Hun vil ikke spise. Og nu vil hun heller ikke spise det flydende Panodil vi fik med og som hun gladeligt spiste på Herlev i går. For helvede, altså! :(

Årh, røv altså!! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie spiste kl. 03.30. Vågnede kl. 06 og vil er stået op. Hun vil ikke spise. Og nu vil hun heller ikke spise det flydende Panodil vi fik med og som hun gladeligt spiste på Herlev i går. For helvede, altså! :(

For filan da :( Hvad med at ringe op til Herlev igen? Kan ikke være rigtigt at du skal gå med det her alene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ring til lægen og lad dem vurdere, om de vil se ham..

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger. Søren og Anna fik hende til at spise Panodilen mens hun sad med skorper og spiste morgenmad med dem.

Hun tissede en fin klar tissetår på puslebordet :yay

Nu har hun spist hos mig. Uroligt i starten, men så ok koncentreret og af begge bryster. Nu er hun puttet (uden gråd!). Så må vi se hvor længe hun sover og hvordan hun spiser når hun vågner og Panodilen stadig bør virke. Åh, hvor jeg håber det her er løsningen på ammeproblemet. Så skal jeg nok klare blw-udfordringen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER