MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Min lille bitte baby har i dag vist at han kan stå helt selv, uden støtte, i 1,5 sekund eller sådan noget :respekt oj hvor synes jeg at han er sej!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er nu mest fordi forskellige fagpersoner er uenige om, hvornår de må få hvad :D

Ha ha, ja så er det sgu heller ikke nemt :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille bitte baby har i dag vist at han kan stå helt selv, uden støtte, i 1,5 sekund eller sådan noget :respekt oj hvor synes jeg at han er sej!

Dyyyyygtig :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille bitte baby har i dag vist at han kan stå helt selv, uden støtte, i 1,5 sekund eller sådan noget :respekt oj hvor synes jeg at han er sej!

Hvor er han god :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C har nu nogle gange taget et par små skridt! Jeg synes hun er så dygtig :yay Og er spændt på hvornår hun går rigtigt. Jeg tror i hvert fald det bliver før hendes første fødselsdag :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C har nu nogle gange taget et par små skridt! Jeg synes hun er så dygtig :yay Og er spændt på hvornår hun går rigtigt. Jeg tror i hvert fald det bliver før hendes første fødselsdag :glad

Sådan! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad for noget fiskepålæg giver i?

Netto havde sådan nogle små fisk i net med laksepålæg, som Cirkel rigtig godt kan li. Derudover får hun makrel i tomat og forleden prøvede vi krabbesalat, som var et hit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar med fiskepålæg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har nu en pige der gik fra at stå på alle 4 i mega lang tid til nu at turbo kravle fra den ene dag til den anden. Præcis som sin storebror skete det på en ferie :glad

Og så har hun samtidig fået sin første tand :wub Og uden nogen form for brok eller noget. Vupti så var den der bare :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I virkeligheden er det der blw noget farligt madsvineri, også i overført betydning. Det er godt nok meget mad, der bagefter kan skrabes sammen og smides ud. I virkeligheden er det da et meget godt billede på vores overforbrug og velstand, at vi lader vores babyer spise sådan :unsure

Den var, set med evolutionære øjne, næppe gået for 200 år siden. Eller mange steder i verden anno 2016. Det kan helt seriøst godt få mig til at begrænse hvor meget hun får lov. Er det dramaqueen-agtigt? :chin:

IMG_20160829_175822_zpsrh9gjbql.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ha ja, sus, der er sgu nok ikke så mange babyer i u-landene som lærer at spise af BLW-metoden. Så du har da en pointe. Dog vil jeg sige, at der er VIRKELIG mange punkter, hvor vi lever efter overforbrug. Altså et almindeligt måltid i DK vil jo ofte være præget af en vis form for overforbrug. Så hvis det fungerer for jer og I ellers er glade for det, synes jeg da bare, at I skal fortsætte uden dårlig samvittighed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er mere madspild når jeg forsøger at made Nohr, han spytter ALT ud igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes virkelig ikke det er slemt med madspild. Vi serverer lidt ad gangen og så bliver det meste samlet op af hans hagesmæk, som jeg lige lægger foran ham igen. Det der ryger på gulvet tager hunden, så anskaf evt sådan en :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes virkelig ikke det er slemt med madspild. Vi serverer lidt ad gangen og så bliver det meste samlet op af hans hagesmæk, som jeg lige lægger foran ham igen. Det der ryger på gulvet tager hunden, så anskaf evt sådan en :D

Haha, jeg tænkte det samme med hunden. Vores får altid først mad efter os - på særlige slemme dage får han bare det mindre hvis Johan har spildt særligt meget :lol så bilder jeg mig selv ind det går op ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I virkeligheden er det der blw noget farligt madsvineri, også i overført betydning. Det er godt nok meget mad, der bagefter kan skrabes sammen og smides ud. I virkeligheden er det da et meget godt billede på vores overforbrug og velstand, at vi lader vores babyer spise sådan :unsure

Den var, set med evolutionære øjne, næppe gået for 200 år siden. Eller mange steder i verden anno 2016. Det kan helt seriøst godt få mig til at begrænse hvor meget hun får lov. Er det dramaqueen-agtigt? :chin:

Jeg tror faktisk omvendt, at det er en ret "moderne" ting, at give mos og grød, fremfor at lade dem spise det der er og gå og gumle på en brødskorpe, evt en morlil lige har tygget blød først. :chin: Maden var nok bare ikke så varieret den gang. Jeg tvivler på, at der i 3. Verdenshandelen bliver lavet særlig mos eller grød til de små i de fattige hjem. Så er det nok nemmere og billigere at lade dem spise det samme som resten af familien.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver snart sindssyg af ikke at få søvn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nova har sovet fra Ca 2330 til ja... Hun sover stadig :blink og hun har ikke engang været oppe for at få mad :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle der kender minymo overtræksfutter ?

Er de med foer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nova har sovet fra Ca 2330 til ja... Hun sover stadig :blink og hun har ikke engang været oppe for at få mad :unsure

Nyd det, dame! :glad

Det er da skønt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror faktisk omvendt, at det er en ret "moderne" ting, at give mos og grød, fremfor at lade dem spise det der er og gå og gumle på en brødskorpe, evt en morlil lige har tygget blød først. :chin: Maden var nok bare ikke så varieret den gang. Jeg tvivler på, at der i 3. Verdenshandelen bliver lavet særlig mos eller grød til de små i de fattige hjem. Så er det nok nemmere og billigere at lade dem spise det samme som resten af familien.

Tænkte mere på at babyerne nok ikke får lov til at smide 2/3 ud over gulvet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lyst til at sætte mig til at tude. Hvorfor fanden vil det barn bare ikke sove?!?! Hjemmet ligner lort og jeg kunne fandme godt bruge bare én fucking time for mig selv. Jeg er ALDRIG alene mere. Never fucking ever! :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lyst til at sætte mig til at tude. Hvorfor fanden vil det barn bare ikke sove?!?! Hjemmet ligner lort og jeg kunne fandme godt bruge bare én fucking time for mig selv. Jeg er ALDRIG alene mere. Never fucking ever! :boo

 

:kram2 

 

Har du prøvet en vikle? Alberte gider heller ikke sove - men strækviklen virker for det meste. Man er godt nok ikke helt alene, men det er bedre end ingenting.. 

Øv det er hårdt når man bare trænger til RO og ALENEtid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyd det, dame! :glad

Det er da skønt!

Hun er først vågnet her kl 09!*:yay med et smil og smukkere end nogensinde, så søvnen har gjort hende godt :biglove (og mig med, jeg har sovet ligeså mange timer - dog med mange opvågninger)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min virkeligt søde baby har nu i en uge sovet 2-3 lure af 30 min. I dag hvor vi skal i mødregruppe sover han så for en uge åbenbart. 1,5 time indtil videre. Det er jo dejligt, men altså... Hvorfor gjorde han ikke det i går? Eller i morgen? Eller bare hver dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er først vågnet her kl 09!*:yay med et smil og smukkere end nogensinde, så søvnen har gjort hende godt :biglove (og mig med, jeg har sovet ligeså mange timer - dog med mange opvågninger)

Ej hvor skønt! Jeg kender godt det med opvågninger. Arthur vågner stort set altid når vi går i seng, men ikke i går, så jeg lå vågen i 1,5 time fordi jeg bare lå og lyttede og ikke kunne sove. Så dumt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER