MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Benjamin har fået meget rød numse, så meget at han er blevet ked af det når han skal skiftes :( jeg har brugt kogtvandsklude i snart en uge nu, og det er stadig ikke helt væk. Det varrierer om det er et større eller mindre område der er rødt. Når DP er på tur, så bruger hun vådservietter, og B's hud har bare aldrig ret godt kunnet tåle dem. Når DP er hjemme bruger hun skumklude og vand. DP mener at han har svamp, men da jeg brugte den creme jeg har fået udskrevet ved lægen (brugte ikke en kogtvandsklud samtidig), så eksploderede det nærmest. Så jeg tør næsten ikke at give ham det på igen sammen med en kogtvandsklud.. Eller hvad? Tror i at det tilsammen vil få bugt med det sidste?? :unsure

Prøv med en salve der hedder inotyol... Fås på apoteket... Det bedste jeg ved til rød numse.... Så hvis det er rød numse, så vil jeg næsten love st den salve vil virke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Prøv med en salve der hedder inotyol... Fås på apoteket... Det bedste jeg ved til rød numse.... Så hvis det er rød numse, så vil jeg næsten love st den salve vil virke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alm vaseline har vi haft succes med til rød numse herhjemme ved begge drenge :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels, søde B :( :kiss

Åh, det kommer an på, om det er for fugtigt eller for tørt. Zink er mega godt til fugtig hud og fedtcreme evt kombineret med kogtvandsklude til tør hud. Jeg tænker, han skal have måsen bar - vejret er jo heldigvis til det :)

Ja det er bare så synd! :(

Umiddelbart tænker jeg tørt, men jeg ved at manden kom zinksalve på i morges, så når han skal skiftes, så tjekker jeg lige. Ja det var faktisk en god ide! Om ikke andet kan vi gøre det i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv med en salve der hedder inotyol... Fås på apoteket... Det bedste jeg ved til rød numse.... Så hvis det er rød numse, så vil jeg næsten love st den salve vil virke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv med en salve der hedder inotyol... Fås på apoteket... Det bedste jeg ved til rød numse.... Så hvis det er rød numse, så vil jeg næsten love st den salve vil virke God bedring med ham

Enig, det er bare det bedste mod rød numse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, den kender jeg ikke. Jeg må på apoteket i morgen hvis det stadig er slemt der. Tak for råd!

Den er rigtig god den creme! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da sådan ca verdens dårligste ide at prøve at stryge Nohrs sidste lur :prik

18:15 kunne han bestemt ikke mere, så jeg tænkte at jeg ville putte ham tidligt til nat. Klokken 19 vågnede han igen og mente at nu har han sovet lur, han er selvfølgelig mega frisk nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, den kender jeg ikke. Jeg må på apoteket i morgen hvis det stadig er slemt der. Tak for råd!

Og så kan du sige til DP, at man kan gøre skumklude våde og lægge dem i en lukket pose, når man skal afsted på tur ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da sådan ca verdens dårligste ide at prøve at stryge Nohrs sidste lur :prik

18:15 kunne han bestemt ikke mere, så jeg tænkte at jeg ville putte ham tidligt til nat. Klokken 19 vågnede han igen og mente at nu har han sovet lur, han er selvfølgelig mega frisk nu.

Nooooo <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal op 3.50 i nat :rolleyes

Er spændt på hvordan Lily tager rejsen :chin:

Men okay det er kun 1 time tidligere end vi stod op i morges :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da sådan ca verdens dårligste ide at prøve at stryge Nohrs sidste lur :prik

18:15 kunne han bestemt ikke mere, så jeg tænkte at jeg ville putte ham tidligt til nat. Klokken 19 vågnede han igen og mente at nu har han sovet lur, han er selvfølgelig mega frisk nu.

Åh frygter samme scenarie i dag, da Astrid også kun har sovet 1 lur i dag :unsure Manden har heldigvis sagt at han tager hende hvis det er så jeg kan sove :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laver i andres babyer også sådan nogle "trækninger" når de sover? Alberte vender det hvide ud af øjnene, smiler, ser vågen ud og lukker øjnene igen.. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laver i andres babyer også sådan nogle "trækninger" når de sover? Alberte vender det hvide ud af øjnene, smiler, ser vågen ud og lukker øjnene igen.. :unsure

Det har begge mine gjort - Albert gør det stadig en gang imellem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har begge mine gjort - Albert gør det stadig en gang imellem

Også mine. Nohr er næsten lige stoppet (af hvad jeg ved af).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh! Jeg mindes ikke Elliot gjorde det, og jeg tænker jo straks epilepsi og alt muligt :rolleyes ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh! Jeg mindes ikke Elliot gjorde det, og jeg tænker jo straks epilepsi og alt muligt :rolleyes ;)

Det var jeg nærmest overbevist om med William :Blush så jeg spurgte min sp, og det er 100% normalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Benjamin har fået meget rød numse, så meget at han er blevet ked af det når han skal skiftes :( jeg har brugt kogtvandsklude i snart en uge nu, og det er stadig ikke helt væk. Det varrierer om det er et større eller mindre område der er rødt. Når DP er på tur, så bruger hun vådservietter, og B's hud har bare aldrig ret godt kunnet tåle dem. Når DP er hjemme bruger hun skumklude og vand. DP mener at han har svamp, men da jeg brugte den creme jeg har fået udskrevet ved lægen (brugte ikke en kogtvandsklud samtidig), så eksploderede det nærmest. Så jeg tør næsten ikke at give ham det på igen sammen med en kogtvandsklud.. Eller hvad? Tror i at det tilsammen vil få bugt med det sidste?? :unsure

Vi har også haft god gavn af inotyol, de gange Naya har haft rød mås. Det virker altså bare SÅ godt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laver i andres babyer også sådan nogle "trækninger" når de sover? Alberte vender det hvide ud af øjnene, smiler, ser vågen ud og lukker øjnene igen.. :unsure

Det gjorde Naya også, da hun var helt lille. Det kan virkelig se skræmmende ud, synes jeg, men det er heldigvis helt normalt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger, i er sgu gode! :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør I andre i weekenden med babyer/børn der gerne vil sove længere end normalt? Vækker I dem tidligt for nogenlunde at holde fast i rytmen fra hverdagen eller får de (og dermed I) lov at sove lidt længere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør I andre i weekenden med babyer/børn der gerne vil sove længere end normalt? Vækker I dem tidligt for nogenlunde at holde fast i rytmen fra hverdagen eller får de (og dermed I) lov at sove lidt længere?

Det har desværre aldrig været et issue herhjemme, men jeg ville klart lade sove!

Vi putter ungerne til samme tid om det er weekend eller hverdag, så derfor vågner de også cirka på samme tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør I andre i weekenden med babyer/børn der gerne vil sove længere end normalt? Vækker I dem tidligt for nogenlunde at holde fast i rytmen fra hverdagen eller får de (og dermed I) lov at sove lidt længere?

Vi lader sove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores bliver også puttet cirka samme tid så vidt muligt og sover det de kan ;-) vækker dem aldrig og ville kun gøre det hvis vi skulle noget :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C har fået en bule i panden der går indad.

Er det farligt ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER